Ruh, kalbin işyiyakı ve aklın irfan sedasına ramdır!

MustafaCİLASUN

Özel Üye
Özel üye


Her can hilkati üzere anlamlıdır
Sosyal ve siyasal olgular ve nasibe düçar olan vakıalarsünnetullahtır
Kul, kısmeti ve sıratı bulmak için yükümlüdür, düşlemek,tahayyül için hakk-ı nazardır
Sabi kalbin diliyle konuşur, şefkat ve muhabbet nesep ve şartlaragöre bahşedilmiş ülvi kanaattır

Ruhun muhayyilesi şuurdur
Ve fakat aklın ve iradenin tercihlerinde yapısı gereği suskundur
Kalp bir bakıma akıldır, narı ve süruru fark edebilen vemenbasında besleyen ufuktur
Edep, kalbin ve ruhun ziyadesiyle aşina olduğu ve onunlaancak asude bulunduğu itibar-i murattır

İnsan celal sıfatından vazgeçemez
Lakin, ruhunu ve gönlünü cehlin asabiyetine tevdi ederekgülemez
Her kim arsız ve pişkinse iman ve vicdan konusunda tedaviyemuhtaç bir zandır, düşünmez
Nisa her bakımdan hükümran olmamalı, tahakküm etmeye meyyalhali asla unutulmamalı, tanıdığı hürriyet sürur bahşetmez

Adam, ruhu ve kalbinin şiarıyla namdır
Zan ve asabiyeti önceleyip hakkı gasp eden can, ne tuhafmeramdır
İnsan sadece Rabbine kul olursa, irade ve nefesin sahibiolduğunu bilirse, kölelik ruhuna ne müthiş azaptır
Nisa aklı ve hürriyeti, erkek nispetinde bahşedilenvicdandır, edebiyle namdır, nefsi mülahazalar kalbine zarar veren marazdır

Mustafa CİLASUN
 
Top