Parayı Değil, Başarıyı Kovalayan Kazanıyor

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
Dev şirketler kuran ve artık iş filozofu olarak kabul edilen birinci kuşak büyük işadamları ve yöneticilere göre iş yaşamında paranın değil başarının peşinde koşanlar, ‘en iyiler’ ile çalışanlar kazanıyor

EKONOMİ SERVİSİ

Uzun iş deneyimlerinden felsefe üreten, ‘düşünen’ ve işi sadece para kazanma yolu olarak görmeyen işadamları başarılı oluyor. Türkiye’nin dev kuruluşlarının temellerini atan birinci kuşak işadamları ile Henry Ford gibi hem otomotiv devi Ford Motor’u kurmuş, hem fikirleri ile iş düzenine, endüstriyel ilişkilere yeni sistemler getirmiş işadamlarının yanında, Akio Morita gibi elektronik devi Sony’yi yaratmış büyük işadamlarının, zamanla iş filozofu olduklarına dikkat çeken uzmanlar, bu isimlerin başarısının arkasında da aynı ilkelerin yattığını belirtiyorlar.
Reklam şirketi TBWA İstanbul’un başkanı Cem Topçuoğlu’nun, dünya devi şirketleri kuran, yöneten önemli isimlerden, 17 yıllık iş yaşamında derlediği özdeyişler ile Türkiye’nin en büyük şirketlerinin temellerini atan birinci kuşak işadamlarının sözleri, ilginç bir paralellik gösteriyor. Kültürel yapılara göre ülkeden ülkeye görece farklılık gösteren iş felsefesi, aslında evrensel ölçekte aynı deneyimleri ve aynı sonuçları yansıtıyor.

Başarının ilkesi aynı
Deneyimlerini damıtarak yaşam ilkelerini oluşturan başarısı tartışılmaz işadamlarının özdeyiş değerindeki sözleri, ‘en büyük sermeye’ olarak çalışanlarını gördüklerini, iş başarısızlıklarını, daha zekice başlamanın bir fırsatı olarak değerlendirdiklerini, ‘en iyiler’ ile çalışmanın tain edici önemine inandıklarını, zamanlamaya, yaratıcılığa ve bilgiye büyük değer verdiklerini ortaya koyuyor.
Vehbi Koç, Nejat Eczacıbaşı, Hacı Ömer Sabancı, Ayhan Şahenk gibi şimdi hayatta olmayanların yanı sıra Sakıp Sabancı gibi önemli işadamlarının, şimdi kendi şirketlerinde, hatta başka şirketlerde duvarlara asılan, ‘özdeyiş’ değerindeki sözleri, iş yaşam gurularının kitaplarına konu oluyor.
 
Top