Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Dini Konular
Genel Dini Konular
Hristiyanlıkta Apokrif
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="dderya" data-source="post: 796982" data-attributes="member: 112565"><p><em><strong><span style="color: #b30000">Kutsal Kitapların geniş yelpazesinde Apokrifa denen 14 kitap günümüz “Kanon”‘u tarafından reddetmiştir. Bunun da birçok nedeni vardır:</span></strong></em></p><p><em><strong>1.</strong></em></p><p><em><strong>Apokrifa kelimesinin basit anlamı “saklı veya gizli”dir; fakat ikinci yüzyıl sonunda, kelime anlamı “sahte” olarak bilindi. İç ve dış ispatlardan anlaşılmaktadır ki yazarlar takma isim kullanmıştır.</strong></em></p><p> <em><strong>2.</strong></em></p><p><em><strong>Apokrifa kitapları ilk kilisenin ve Eski Ahit’in bir bölümü değildi. Eski Ahit’te Yahudiler tarafından hâlâ kullanılan üç bölüm vardır: Tevrât (Tora), Peygamberler (Nebi’îm), ve Zebûr (Ketubîm), ama bunlar Apokrifakitaplarında hiç yer almamıştır. Apokrifa denilen kitaplar Hıristiyanların Yeni Ahit, yani İncîl’e ait kitaplar değil, Yahudilerin edebiyatına ait, eski ahit dönemine ait kitaplardır. Apokrifa kitaplarını Yahudi din büyükleri hiç bir zaman Tanrısal esin olarak kabul etmemişler, tapınaklarına sokmamışlar ve dinsel hizmet için kullanmamışlardır.</strong></em></p><p><em><strong>3.</strong></em></p><p><em><strong>İncîl’de, İsa ve elçileri tam 2.559 kez Tevrât, Zebûr ve Peygamberler’den alınma vardır.4 Bunlardan hiçbiri Apokrafik bir kısımdan alınmış değildir. Mesih ve elçileri Apokrifa hakkında</strong></em></p><p><em><strong>bilgi sahibiydiler, fakat İsa ve elçileri Apokrifa yazılarından bir kez bile alıntı ya da aktarma yapmamışlardır.</strong></em></p><p><em><strong>4.</strong></em></p><p><em><strong>Bu yazılarla ilişkisi olan bir peygamber bile yoktur, ve bu kitaplar Tanrı esini olarak asla kabul edilemez. Ruhsal yetkiye sahip olduklarını iddia eden bu kitaplar aynı zamanda Tanrı esini olmadıklarını da ifade ederler. (2 Makabeler 2:23 & 15:38)5.</strong></em></p><p><em><strong>İsa’dan sonra ilk dört yüzyılda Apokrifa’dan bahsedilmez. “Kanon” kitaplarının kataloğunda bu 14 kitap yer almaz. Jerom’un, (M.S. 345-420) ölümünden sonra, onun Latince Vulgat’ından yararlanan bazı din adamları bu Apokrif kitapları onun eserine eklemişlerdir. Ama Jerom’un Apokrif ile ilgili görüşü şöyledir; “Bu kitaplar Kutsal Kitab’ın esas bir parçası değildir; ama eğitim için yararlı olabilir.” Ayrıca, <u>Üç Delikanlının Ezgisi</u> ve <u>Bel ve Ejderha</u>adlı kitapların ancak hikayeler olduğunu açıkça söylemişti.</strong></em></p><p><em><strong>5 Kudüs’lü Kiril ve İskenderiye’li Atanasyus Apokrif kitapları açıkça reddetmişler.</strong></em></p><p><em><strong>6 İbranice Eski Ahit’in “Kanon”‘u M.Ö. 425’te tamamlandı, fakat Apokrifa kitapları daha sonra M.Ö. 250 civarında yazıldı. Ancak daha sonra, dördüncü oturum M.S. 8 Nisan 1546 yılında, Trent Konseyi zamanında Roma Katolik Kilisesi Apokrifa Kitapları günümüz Katolik Kutsal Kitap’larına ilave etmiştir. Trent Konsilinin kararıyla bu kitaplara “Deutero Kanonik” yani “İkinci Derecede Esin Kitaplar” denilmiştir.</strong></em></p><p><em><strong>7 Hiç Tanrısal esinin ikinci derecesi olur mu?!6.</strong></em></p><p><em><strong>Hem Filo (M.Ö. 30 - M.S. 40) hem de Yosefus (M.S. 37-95), Apokrifa hakkında bilgi sahibiydiler, fakat onu Kutsal Kitap olarak asla aktarmadılar. Özellikle, Flavius Yosefus onu Kutsal</strong></em></p><p><em><strong>____________________4. Hill, <u>Baker’s Handbook of Bible List’s</u>, ss. 103-104.</strong></em></p><p><em><strong>5. Pache, <u>The Inspiration and Authority of Scripture</u>, ss. 172-173</strong></em></p><p><em><strong>6. Geisler ve Nix, <u>A General Introduction to the Bible</u>, s. 173.</strong></em></p><p><em><strong>7. Günay, <u>Gerçeklere Dönüş</u>, s. 129; Jacob, <u>Hıristiyan İnancı:</u></strong></em></p><p><em><strong><u>Kutsal Kitaplara, Kilise Babaları ve Belgelerine Göre</u></strong></em></p><p><em><strong><u>Açıklanan Hıristiyan Gerçekleri</u>, s. 393; Konutgan, “Apokrif</strong></em></p><p><em><strong>Kitaplar”, <u>Gerçeğe Doğru</u>, Sayı 2, s. 20.</strong></em></p><p><em><strong></strong></em></p><p><em><strong>Kitap listesinden hariç tuttu çünkü bu kitaplar sahteydi.8 İbranice “Kanon”‘u bilen ilk Hıristiyan Pederler açıkca “Kanon” kitapları ve Apokrifa kitapları arasında bir ayrım yapmışlar. Sardis’teki (bugünkü Sart köyü) Mesih inanlıların önderi Melito (ö. M.S. 170), Kudüs’ün Kiril’i (M.S. 313-386), ve Jerom (M.S. 345-420) Apokrifa ile Tanrı esini Kutsal Kitap arasındaki farklılıkları gösterdiler.9 7.</strong></em></p><p><em><strong>Apokrifa kitaplar; birçok tarihi, coğrafi, ve kronolojik hataları içerir, ve “Kanon” yazılarındaki gibi peygamberlik niteliği taşımaz. Apokrifa Kutsal Kitab’a bazı karşıt öğretileri öğretir. Örneğin:10 A) Ölüm için dualar: 2 Makabeler 12:40-46 bkz. İbraniler 9:27.</strong></em></p><p><em><strong>B) İntihar hakkı: 2 Makabeler 14:41-46 bkz. 1 Korintliler 3:16-17</strong></em></p><p><em><strong>C) Zekat vererek kefaretini ödemek ve kurtuluş: </strong></em></p><p><em><strong>Tobit 4:11, Bkz. Efesliler 2:8-9 ve Titus 3:5-6.</strong></em></p><p><em><strong></strong></em></p><p><em><strong>Bu Apokrafik kısımlar iman bakımdan ancak birkaç doktrinden etkileniyor. Bunlar ilginç bir tarih oluşturmakla beraber temel Hıristiyan öğretilerini değiştirmez. Ancak Katolik ve Protestan mezhepleri arasında bir ayrım sebebi oluyor.</strong></em></p><p><em><strong></strong></em></p><p><em><strong>Burada bahsedilen 14 Apokrafik kitaptan başka birçok eski kitap daha yazıldı. Bunlar vahiy kitapları değildir, ama tarihsel bakımdan, eski dönemdeki insanların inanç ve akidelerini daha iyi görebilmek için değerlidir. Apokrifa’nın diğer 29 kitap ve Pseudepigrapha’nın 95 kitabını araştırmak isteyen aşağıdaki kitaplara başvurabilir.Hennecke, Edgar, <u>New Testament Apocrypha</u>, 2 Cilt, İngilizce</strong></em></p><p><em><strong>terçümesi R. McL. Wilson, Philadelphia, The Westminster</strong></em></p><p><em><strong>Press, 1963.</strong></em></p><p><em><strong>Charlesworth, James H. Editor, <u>The Old Testament Pseudepigrapha</u>,</strong></em></p><p><em><strong>2 Cilt, Garden City, New York, Doubleday & Company, 1983</strong></em></p><p><em><strong>____________________</strong></em></p><p><em><strong>8. Yosefus, <u>Contra Apionem</u>, 1:38-41.</strong></em></p><p><em><strong>9. Unger, <u>Unger’s Bible Handbook</u>, s. 70.</strong></em></p><p><em><strong>10. Wickwire, <u>İlâhiyata Ait Bir Kaynak Kitap</u>, s. 16.</strong></em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dderya, post: 796982, member: 112565"] [I][B][COLOR=#b30000]Kutsal Kitapların geniş yelpazesinde Apokrifa denen 14 kitap günümüz “Kanon”‘u tarafından reddetmiştir. Bunun da birçok nedeni vardır:[/COLOR] 1. Apokrifa kelimesinin basit anlamı “saklı veya gizli”dir; fakat ikinci yüzyıl sonunda, kelime anlamı “sahte” olarak bilindi. İç ve dış ispatlardan anlaşılmaktadır ki yazarlar takma isim kullanmıştır. 2. Apokrifa kitapları ilk kilisenin ve Eski Ahit’in bir bölümü değildi. Eski Ahit’te Yahudiler tarafından hâlâ kullanılan üç bölüm vardır: Tevrât (Tora), Peygamberler (Nebi’îm), ve Zebûr (Ketubîm), ama bunlar Apokrifakitaplarında hiç yer almamıştır. Apokrifa denilen kitaplar Hıristiyanların Yeni Ahit, yani İncîl’e ait kitaplar değil, Yahudilerin edebiyatına ait, eski ahit dönemine ait kitaplardır. Apokrifa kitaplarını Yahudi din büyükleri hiç bir zaman Tanrısal esin olarak kabul etmemişler, tapınaklarına sokmamışlar ve dinsel hizmet için kullanmamışlardır. 3. İncîl’de, İsa ve elçileri tam 2.559 kez Tevrât, Zebûr ve Peygamberler’den alınma vardır.4 Bunlardan hiçbiri Apokrafik bir kısımdan alınmış değildir. Mesih ve elçileri Apokrifa hakkında bilgi sahibiydiler, fakat İsa ve elçileri Apokrifa yazılarından bir kez bile alıntı ya da aktarma yapmamışlardır. 4. Bu yazılarla ilişkisi olan bir peygamber bile yoktur, ve bu kitaplar Tanrı esini olarak asla kabul edilemez. Ruhsal yetkiye sahip olduklarını iddia eden bu kitaplar aynı zamanda Tanrı esini olmadıklarını da ifade ederler. (2 Makabeler 2:23 & 15:38)5. İsa’dan sonra ilk dört yüzyılda Apokrifa’dan bahsedilmez. “Kanon” kitaplarının kataloğunda bu 14 kitap yer almaz. Jerom’un, (M.S. 345-420) ölümünden sonra, onun Latince Vulgat’ından yararlanan bazı din adamları bu Apokrif kitapları onun eserine eklemişlerdir. Ama Jerom’un Apokrif ile ilgili görüşü şöyledir; “Bu kitaplar Kutsal Kitab’ın esas bir parçası değildir; ama eğitim için yararlı olabilir.” Ayrıca, [U]Üç Delikanlının Ezgisi[/U] ve [U]Bel ve Ejderha[/U]adlı kitapların ancak hikayeler olduğunu açıkça söylemişti. 5 Kudüs’lü Kiril ve İskenderiye’li Atanasyus Apokrif kitapları açıkça reddetmişler. 6 İbranice Eski Ahit’in “Kanon”‘u M.Ö. 425’te tamamlandı, fakat Apokrifa kitapları daha sonra M.Ö. 250 civarında yazıldı. Ancak daha sonra, dördüncü oturum M.S. 8 Nisan 1546 yılında, Trent Konseyi zamanında Roma Katolik Kilisesi Apokrifa Kitapları günümüz Katolik Kutsal Kitap’larına ilave etmiştir. Trent Konsilinin kararıyla bu kitaplara “Deutero Kanonik” yani “İkinci Derecede Esin Kitaplar” denilmiştir. 7 Hiç Tanrısal esinin ikinci derecesi olur mu?!6. Hem Filo (M.Ö. 30 - M.S. 40) hem de Yosefus (M.S. 37-95), Apokrifa hakkında bilgi sahibiydiler, fakat onu Kutsal Kitap olarak asla aktarmadılar. Özellikle, Flavius Yosefus onu Kutsal ____________________4. Hill, [U]Baker’s Handbook of Bible List’s[/U], ss. 103-104. 5. Pache, [U]The Inspiration and Authority of Scripture[/U], ss. 172-173 6. Geisler ve Nix, [U]A General Introduction to the Bible[/U], s. 173. 7. Günay, [U]Gerçeklere Dönüş[/U], s. 129; Jacob, [U]Hıristiyan İnancı:[/U] [U]Kutsal Kitaplara, Kilise Babaları ve Belgelerine Göre[/U] [U]Açıklanan Hıristiyan Gerçekleri[/U], s. 393; Konutgan, “Apokrif Kitaplar”, [U]Gerçeğe Doğru[/U], Sayı 2, s. 20. Kitap listesinden hariç tuttu çünkü bu kitaplar sahteydi.8 İbranice “Kanon”‘u bilen ilk Hıristiyan Pederler açıkca “Kanon” kitapları ve Apokrifa kitapları arasında bir ayrım yapmışlar. Sardis’teki (bugünkü Sart köyü) Mesih inanlıların önderi Melito (ö. M.S. 170), Kudüs’ün Kiril’i (M.S. 313-386), ve Jerom (M.S. 345-420) Apokrifa ile Tanrı esini Kutsal Kitap arasındaki farklılıkları gösterdiler.9 7. Apokrifa kitaplar; birçok tarihi, coğrafi, ve kronolojik hataları içerir, ve “Kanon” yazılarındaki gibi peygamberlik niteliği taşımaz. Apokrifa Kutsal Kitab’a bazı karşıt öğretileri öğretir. Örneğin:10 A) Ölüm için dualar: 2 Makabeler 12:40-46 bkz. İbraniler 9:27. B) İntihar hakkı: 2 Makabeler 14:41-46 bkz. 1 Korintliler 3:16-17 C) Zekat vererek kefaretini ödemek ve kurtuluş: Tobit 4:11, Bkz. Efesliler 2:8-9 ve Titus 3:5-6. Bu Apokrafik kısımlar iman bakımdan ancak birkaç doktrinden etkileniyor. Bunlar ilginç bir tarih oluşturmakla beraber temel Hıristiyan öğretilerini değiştirmez. Ancak Katolik ve Protestan mezhepleri arasında bir ayrım sebebi oluyor. Burada bahsedilen 14 Apokrafik kitaptan başka birçok eski kitap daha yazıldı. Bunlar vahiy kitapları değildir, ama tarihsel bakımdan, eski dönemdeki insanların inanç ve akidelerini daha iyi görebilmek için değerlidir. Apokrifa’nın diğer 29 kitap ve Pseudepigrapha’nın 95 kitabını araştırmak isteyen aşağıdaki kitaplara başvurabilir.Hennecke, Edgar, [U]New Testament Apocrypha[/U], 2 Cilt, İngilizce terçümesi R. McL. Wilson, Philadelphia, The Westminster Press, 1963. Charlesworth, James H. Editor, [U]The Old Testament Pseudepigrapha[/U], 2 Cilt, Garden City, New York, Doubleday & Company, 1983 ____________________ 8. Yosefus, [U]Contra Apionem[/U], 1:38-41. 9. Unger, [U]Unger’s Bible Handbook[/U], s. 70. 10. Wickwire, [U]İlâhiyata Ait Bir Kaynak Kitap[/U], s. 16.[/B][/I] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Atatürk'ün doğduğu şehir?
Cevapla
Forumlar
Dini Konular
Genel Dini Konular
Hristiyanlıkta Apokrif
Top