Honda S2000 Tuning

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
1999 da çıkan Honda S2000. Honda’da ender görülen önden motorlu arkadan itişli düzene sahip bir spor otomobildir. Tarzını 1960′larm S500/S600/ S800′lerinden alan bu aracın neredeyse tüm parçaları ona özel üretilmiştir.

honda-s2000.jpg


İle olarak 250 BG/8300 rpm. hız ve 2173 Nm/ 7500 rpm. tor k üreten F20C, 2L, OOHC sıralı 4 silindirli bir motorla piyasaya çıktı. Tam bir önden çekişi düzen elde edebilmek için motor bloğu şasiye, dingil mesafesine uygun şekilde yerleştirilmiş. Bu sayede ağırlık ön ve adca kısma eşit olarak dağıtılmış. Şanzıman sadece düz 6 vites versiyonuna sahipti ve süspansiyon ön ve arkada çift koldan oluşuyordu.

Ekim 2003′te aracın tamponları ve farları değiştirildi. İç kısımda ve şaside de değişiklikler yapıldı ve 17 inç tekerleklerle donatıldı. Kasım 2005 te. hacmi 22 litreye yükseltilmiş ve sıkıştırma oranı 11.7 den 11.1 e düşürülmüş F22C motoru tanıtıldı. Bu motor 242BG/ 7800 rpm güç ve 220,4 Nm/6500-7500 rpm. Tork üretiyordu ve devri 9000 rpm den 8000 rpm ye düşürülmüştü. Ek olarak araca birde elektronik kontrol sistemi eklendi.
Bu değişiklikler çoğunlukla aracın sürüş kalitesini arttırmak amacıyla uygulanmıştı fakat beraberinde aracın performansıda oldukça artmıştı. Daha sonra, geliştirilmiş aero dinamiği ve süspansiyonuyla, daha yüksek sürüş performansı sunan Type S modeli tanıtıldı.

Ocak 2009 da Honda, S2000 in üretimini durduracağını duyurdu. Ne yazık ki bu araç Honda nın ürettiği önden motorlu, arkadan itişli, üstü açık ve iki koltuklu son spor otomobildi.
 
Top