• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

Herkes bilmeden sürekli tüketiyor

yesim434

Hırçın Karadeniz Kızı Biricik Yeşim
AdminE
Bu Ayın Lideri
Her gün milyonlarca insan tarafından tüketiliyor. Ancak sevilerek yenen bu besin devamlı halsizliğe ve yorgun hissetmeye neden oluyor. Üstelik kronik hastalık riskini de artıyor. Uzmanlar hızlı yaşlanmaya neden olan bu besinin beslenme listesinden çıkarılması gerektiği konusunda uyarıyor. Peki bu kadar zararı bilinmesine rağmen her gün tüketilen bu besin hangisi? Duyunca çok şaşıracaksınız...

Son dönemlerde birçok kişi ekmek yemeyi bıraktı. Aynı zamanda karbonhidrat içermeyen diyetleri de eskiye göre daha çok rağbet görüyor.

İnsanların un bazlı ürünleri yemeyi bıraktıktan sonra hayatlarında nelerin değiştiğine dair birçok bilgi var.

Ekmek yemeyenlerin cildi daha sağlıklı oluyor, daha kolay kilo veriyor ve daha enerjik oluyorlar. Gelin beraber ekmeğin vücudunuzdaki etkilerine bir bakalım.

BEYAZ EKMEK VE ESMER EKMEK

Tam buğday ekmeği, çavdar veya tam buğday unundan yapılan ekmekler kesinlikle sağlıklıdır. Ancak konu beyaz ekmek olduğunda sonuçlar o kadar da iyi değildir

20. yüzyılda, un ve maya değişti bununla beraber yoğun enerji ve katkı maddelerinin yerini aldı

CİLT SORUNLARI

Ciltte oluşan aknelere genellikle ekmekte bulunan gluten neden olur. Vücut gluteni salgılayamaz, bu nedenle bağırsak hasarına da neden olur.

SİNDİRİM SORUNLARI

Gluten, yukarıda bahsettiğimiz gibi, farklı sindirim sorunlarına neden olabilir. Tam tahıllı ekmek; önemli bir element olan lif içerirken, un ürünlerinde bu yoktur.

Günde 5-6 dilim tam tahıllı ekmek, günlük normu karşılamaya yetecek kadar lif sağlar. Meyve ve sebze yiyerek bu normu elde etmek istiyorsanız, 14 elma, 21 havuç, 25 domates veya yaklaşık 5 adet salatalık yemelisiniz.

Günde 5-6 dilim tam tahıllı ekmek, günlük normu karşılamaya yetecek kadar lif sağlar. Meyve ve sebze yiyerek bu normu elde etmek istiyorsanız, 14 elma, 21 havuç, 25 domates veya yaklaşık 5 adet salatalık yemelisiniz.

Hamur işlerinde bulunan nişasta, sindirim sisteminde parçalanarak kan dolaşımına giren glikoza dönüşür. Bu da kısa sürede acıkmanıza neden olacağı anlamına gelir.

Ekmek yemenin zararları, tüketilen miktar, tip ve bireysel sağlık durumu gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişebilir. Ancak genel olarak, aşırı miktarda rafine edilmiş beyaz un içeren ekmek türleri, bazı sağlık sorunlarına neden olabilir. İşte ekmek tüketiminin potansiyel zararları:

YÜKSEK GLİSEMİK İNDEKS:

Beyaz ekmek gibi rafine edilmiş undan yapılan ekmekler, yüksek glisemik indekse sahip olabilir. Bu, kan şekerinin hızla yükselip düşmesine neden olabilir, bu da enerji dalgalanmalarına ve açlık hissinin hızla geri gelmesine yol açabilir.

ŞEKER VE YAĞ İÇERİĞİ:


Bazı ekmek türleri, özellikle hazır marketlerde satılan paketlenmiş ekmekler, yüksek miktarda şeker ve katı yağ içerebilir. Bu da kalori alımını artırabilir ve kilo kontrolü üzerinde olumsuz etkilere neden olabilir.

GLUTEN HASSASİYETİ VE ÇÖLYAK HASTALIĞI

Buğday, arpa ve çavdar gibi tahılların içindeki gluten, bazı insanlar için bir sorun olabilir. Gluten hassasiyeti veya çölyak hastalığı olan bireyler, gluten içeren ekmekleri tüketmeleri durumunda sindirim problemleri ve diğer sağlık sorunları yaşayabilirler.

BAZI DİYETLER İÇİN UYGUN DEĞİL


Bazı diyetler, özellikle düşük karbonhidratlı diyetler, ekmek tüketimini sınırlayabilir veya ortadan kaldırabilir. Bu tür diyetlere uyan bireyler için ekmek tüketimi kısıtlanabilir.
 
Top