Basın Sözcülüğü/Duyurum

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
Basın Sözcülüğü/Duyurum

Bu anlayış, 1850 ve 1900 yılları arasında popüler olan bir anlayıştır. Amaç propagandadır ve iletişim dinleme yerine anlatma üzerine odaklanmıştır. Basın sözcülüğü, bir birey ya da bir kurum için duyurum elde etme işidir. Basın sözcüsü, kahramanların etrafını çevreleyen mitleri yapılandıran kişidir. Halkla ilişkiler basın sözcülüğü formundan gelişmiştir. Bu uygulamada yapılan, bir tür propagandadır. Gerçekten çok abartıya dayanan tek yönlü bir iletişimle işler. Kurum, kişi ya da markadan ilgili hedef kitlelere bilgi akışı vardır.

Amaç, duyurumu kullanarak, medyada yer elde etmektir. Hedef kitlelerin bakış açıları ya da onlarla ilgili bilgi toplanmasına çok az dikkat edilir. Günümüzde, film ve TV yıldızları, kitaplar, gazeteler ve benzerleri için iletişim araçlarının akıllıca kullanıldığı bir yöntemdir.

Duyurumda ise, kurum ya da bireyle ilgili etkinlikler hakkında medyaya haber bültenleri dağıtılır. Hemen hemen her amaç için kullanılagelmiştir. “Çiçero’ya oy verin, o iyi biridir” şeklindeki işaretlerin arkeologlar tarafından yıkıntılar arasında bulunması duyurumun eski dönemlerden beri kullanılagelen bir yöntem olduğunu yansıtır. Yaklaşımda tek taraflılıklar ve yarı gerçekler kullanılır (Okay ve Okay, 2002).

Yaklaşımın en önemli temsilcisi P. T. Barnum’dur. Barnum, aslında bir showmen ve girişimcidir. Günümüz basın sözcülüğü ve satış artırıcı çabalarının örneklerini, hazırladığı sirk şovlarının duyurulmasında görmek mümkündür. Barnum insanların ilgisini çekecek olaylar yaratmakta ve bunların basında yer almasını sağlamaktaydı. Baskin, Aronoff ve Lattimore (1997)’nin manipülasyon olarak adlandırdığı dönem bu döneme karşılık gelir.
 
Top