L1 Vizesi Nedir L1 Vizesi Alip Amarikaya Gidiyoruz

yesim434

Hırçın Karadeniz Kızı Biricik Yeşim
AdminE
Bu Ayın Lideri

L1 Şirket İçi Transfer (Intracompany Transfer) vizesi, uluslararası şirketlerin, Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan şubelerinde çalışmak için alınması gereken vize türüdür. L1 vizesi kendi içinde iki gruba ayrılır:​

  • L-1A Şirket İçi Yönetici ve Müdür Transferi (Intracompany Transferee Executive or Manager)
  • L-1B Şirket İçi Uzman Çalışan Transferi (Intracompany Transferee Specialized Knowledge)

L1 vizeleri yakın aileyi de kapsayabilir (eş ve 21 yaşın altındaki bekar çocuklar). Vize sahibinin eşinin çalışmasına izin verilir.


L1 Şirket İçi Transfer Vizesinin Koşulları Nedir?​


Kalış süresi:
  • L-1A vizesi alan şirket müdür ve yöneticileri 7 yıla kadar Amerika’da vize kapsamında çalışabilir.
  • L-1B vizesi almış şirket uzmanları 5 yıl süreyle ABD sınırları içinde çalışabilir.

L1-A Vizesi Nedir, Kimler Alabilir?​


Müdür ve yöneticilerin, aşağıdaki koşulları sağlamaları kaydıyla, şirket içi transfer amacıyla Amerika Birleşik Devletleri'ne gelmeleri mümkündür:

  • Başvuru adayı, kabulünden önceki son üç yıl içinde bir yıl boyunca devamlı olarak nitelikli bir işveren için çalışmış olmalı.
  • Başvuru adayı, ABD'ye geldiğinde aynı işverenin bir şubesi için yönetici veya yönetim hizmeti pozisyonunda çalışmalıdır.

İş veren şirketler, L-1A vizesine başvuran çalışanları adına Göçmen Olmayan Çalışan Dilekçesi teslim etmeli ve form ücretini ödemelidir.

L1-B Vizesi Nedir, Kimler Alabilir?​


Şirkette uzman olarak görev alan kişilerin, aşağıdaki koşulları sağlamaları kaydıyla, şirket içi transfer amacıyla Amerika Birleşik Devletleri'ne gelmeleri mümkündür:

  • Başvuru adayı, kabulünden önceki son üç yıl içinde bir yıl boyunca devamlı olarak nitelikli bir işveren için çalışmış olmalı.
  • Başvuru adayı, ABD'ye geldiğinde aynı işverenin bir şubesi için uzman olarak hizmeti vermeye devam etmelidir.
İş veren şirketler, L –1B vizesine başvuran çalışanları adına Göçmen Olmayan Çalışan Dilekçesi teslim etmeli ve form ücretini ödemeli.

İşverende Olması Gereken Nitelikler Nelerdir?​

  • İşveren, yabancı bir şirketle nitelikli bir ilişkiye sahip olmalıdır. Bu nitelikli ilişkiler ana şirket-bağlı şirket, şube-merkez, kardeş şirketler veya ortaklığı olan şirketleri içerir.
  • Amerika’da var olan şirketin büyüklüğü bir yöneticiye ya da uzman çalışana ihtiyacı olacak şekilde olmalıdır. Yeni açılan şirketlerden ise bir yıl içerisinde bahsi geçen büyüklüğe gelecek şekilde olmaları beklenmektedir.

L1 Vizesine Nasıl Başvuru Yapılır, Süreç Nasıl İşliyor?​

  • L1 vizesi başvurusu yapacak kişiler, öncelikle na başvurmalıdır. dilekçesiyle birlikte başvuru yapılmalıdır.
  • Başvuru için gerekli olan evraklar derlenmelidir. Bu evraklar Amerika ve yurt dışı şirketi arasındaki ilişkiyi kanıtlar nitelikte olmalıdır. Başvuru için teslim edilmesi istenen birçok belge vardır. Bu belgelerin her birinin doğru bilgileri içerdiği ve güncel olduğu teyit edilmelidir. Evraklar tamamlandığında, L1 vizesi başvurusu yapılabilir.
  • Belli şartları yerine getirmiş şirketler için, Ucu Açık L Sertifikasyonu seçeneği vardır. Ucu Açık L Sertifikasyonu almaya hak kazanmak için, işverenin bazı niteliklere sahip olması gerekir. Ucu Açık Sertifikasyon dilekçesi onaylandığında, daha fazla sayıda personel ABD’ye transfer olabilme imkânı bulur. Ucu Açık L Sertifikasyonu onaylanırsa, her personel için ayrı başvuru ihtiyacı duyulmaz. Bunun yanında vize süreci kısalır, birkaç ayda süreç sonuçlanır.
  • L1 dilekçesi onaylanan adaylar, DS-160 formunu (Online Nonimmigrant Visa Application Form) online olarak doldurarak Dış İşleri Bakanlığı (DOS)’na başvuruda bulunabilir.

L1 Şirket İçi Transfer Vizesi Başvurusu İçin Gerekli Belgeler​


Kişiler, bireysel olarak ya da çalıştıkları şirket aracılığıyla vize işlemini başlatabilirler. L1 vizesi için gerekli olan evrakların, eksiksiz ve güncel olması vize hakkı kazanmak için şarttır. Vize için gereken evraklar doğru bilgilerden oluşmalı ve eksiksiz bir şekilde teslim edilmelidir. Peki, vize başvurusunda hazırlanması zorunlu evraklar nelerdir?

  • Pasaport
  • Biyometrik Fotoğraf
  • Nüfus Kayıt Belgesi
  • Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
  • USCIS’den alınmış I-129 formu
  • Göçmen olmayan işçi dilekçesi ve onaylı makbuz numarası
  • I-129S dilekçesi
  • Vizeye başvuru yapan kişinin, Amerika’da kaldığı süre boyunca masraflarını kendi cebinden karşılayacağını anlattığı dilekçe
  • Vize başvurusunda bulunan kişinin yazdığı özgeçmiş
  • Vize başvurusunda bulunan kişinin diplomaları ve sertifikaları
  • Banka hesaplarının hesap dökümleri
  • Banka ekstreleri
  • Alınmış lisanslar (Sektöre uygun)
  • L-1 Şirket İçi Transfer Vizesi alınacak yönetici hakkında alınan atama karanının kurul kararı
  • Hisse oranlarını gösteren belgeler
  • Banka transfer kayıtları
  • Vergi beyannameleri
  • ABD’deki şirketin gerekli gördüğü evrak ve belgeler
  • Şirketin kuruluş belgeleri
  • Kira sözleşmesi
  • Muhasebe raporları

L1 Vizesi Hangi Olanakları Sağlıyor, Avantajları Neler?​


Birleşik Devletler ’de yeni bir iş kurmak isteyen girişimciler için L1 vizesi birçok imkân sağlıyor. Bunların başında, L-1A vizesi sayesinde bir yöneticiyi ABD’de yeni bir ofise transfer edebilme hakkı geliyor. L1 vizesinin işveren ve girişimciler için diğer avantajlarını şöyle sıralayabiliriz:
  • Kalış süresini uzatabilmek.
  • Maaş limiti gerekliliği olmaması.
  • L1 vizesinin Hızlandırılmış İşlem (Premium Processing)’e uygun olması.
  • Onaylanan vize sayısında kota uygulanmaması.
Konu ile ilişkili YouTube videomuza aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz:

Amerika, vize işlemlerinde oldukça titiz bir çalışma yürütmektedir. Teslim edilecek evraklar doğruluk, titizlik, dürüstlük ve güncellik kriterlerine uygun olarak özenle derlenmelidir. Bununla birlikte, koşullara göre sürekli güncellenen prosedürler de başvuru yapan kişiler beklenmedik sürprizlerle karşılaşabiliyor.

L-1A vizesi ile 7 yıla kadar ABD’de kalabiliyorken L-1B vizesi ile 5 yıl boyunca ülkede kalabiliniyor
 
Top