Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Yaratıcı Drama ve Etkinlikler
Eğitici Drama - Eğitici Drama Etkinliklerine Örnekler:
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="yesim434" data-source="post: 177324" data-attributes="member: 41"><p>FARKINDALIK KAZANDIRIR,</p><p>- Bağımsız düşünmeyi sağlar,</p><p>- İşbirliği yapabilme özelliğini geliştirir,</p><p>- Sosyal ve psikolojik duyarlılık yaratır,</p><p>- Dört temel dil becerisini (konuşma, dinleme, okuma, yazma) geliştirir,</p><p>- Sözel olmayan iletişimin öğrenilmesini sağlar,</p><p>- Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlar,</p><p>- Etik değerlerin gelişmesine olanak sağlar,</p><p>- Kendine güven duyma, karar verme becerilerinin gelişmesini sağlar,</p><p>- Kaslarını hareket ettiren yeni yöntemleri bulmayı, denemeyi ve bedenini çok yönlü geliştirmeyi sağlar,</p><p>- Hata yapma korkusu olmaksızın yeni davranışlar geliştirmeyi sağlar,</p><p>- Sanat formlarına duyarlılık göstermeyi sağlar,</p><p>- Duygunun sağlıklı ve kontrollü boşalımına olanak verir,</p><p>- Kendini tanımayı sağlar.,</p><p>- Kendini ifade etmede güven kazandırır, </p><p>- Bilgiye ulaşmaya ve onu kullanmaya istekli duruma getirir</p><p></p><p>1.Müzik Eşliğinde Farklı Selamlaşmalar:</p><p>Çocuklar müzik eşliğinde odada serbestçe dolaşırlar. Lider müziği kestiğinde </p><p>hemen yanındakiyle farklı şekilde selamlaşılır.Tokalaşma,el içlerini </p><p>birbirine vurma,burnunu birbirine sürtme,ayakları,dizleri,sırtı birbirine </p><p>dokundurma vs şeklinde olabilir.</p><p>Drama çalışması bitince değişik selamlaşma çalışmaları beraberce </p><p>hatırlanır,ne hissedildiği hakkında konuşulur.</p><p></p><p></p><p>2.Ayna Ol</p><p>Hafif bir müzik açılır ve karşılıklı durulur.Lider ne yaparsa diğeri de aynı </p><p>hareketi yapmaya çalışır.Belli bir süre sonra lider değiştirilerek çocuğun </p><p>lider olmasına olanak sağlanır.</p><p></p><p></p><p>3. Fırça Nerde?</p><p>Çocuğa önünde duvar olduğunu varsayması söylenir. “Yanımıza bir kutu kırmızı </p><p>boya alıyoruz ve ellerimiz fırça olsun. Bu duvarı boyayalım” denir. Çocuk </p><p>ellerini fırça gibi kullanarak duvarı boyuyor gibi davranır.Sonra fırça </p><p>temsili olarak yıkanır.”Şimdi de yanımıza sarı boya alıyoruz,bu sefer de </p><p>ayağımız fırça olsun,kırmızı duvarı sarıya boyayalım” denir.Çocuk bu sefer </p><p>de ayağını fırça gibi kullanır.Duvarı boyamaya </p><p>başlar.Sırayla,dizler,dirsekler,sırt,popo gibi vücut bölümleri fırça olarak </p><p>düşünülür ve duvar her seferinde değişik renge boyanır.</p><p>Drama çalışması bittiğinde çocuğa en çok hangi fırçayı sevdiği, başka hangi </p><p>vücut bölümleri fırça olarak kullanılabilineceği ve drama çalışması </p><p>sırasında neler hissettiği sorulur.</p><p></p><p></p><p>4.Sırt sırta Dans</p><p>Sırt sırta gelecek şekilde grup olunur ve müzik eşliğinde temas kaybetmeden </p><p>dans edilmeye çalışılır. Müziğin temposu değişken olursa daha zevkli olur.</p><p>Drama çalışması sonunda çocuğa ne hissettiği sorulur,hangi tempoda </p><p>zorlandığı ve hangi tempodan zevk aldığı hakkında görüşleri alınabilir.</p><p></p><p></p><p>5.Bir şey Tut</p><p>Çocuğa mavi renkli bir şey tut denir ve çocuk o sırada odada bulunan mavi </p><p>renkli herhangi bir şeyi tutar. Bu oyun değiştirilerek “kulak tut,başparmak </p><p>tut,kalem tut,üçgen tut,kare tut” şeklinde değiştirilerek de oynanabilir.</p><p></p><p></p><p>6. Köfte Kızartma(Grup oyunu)</p><p>Çocukların bazıları kıyma bazıları karabiber, tuz, salça, bazıları ekmek </p><p>içi, bazıları tava, bazıları da yağ olur. Lider olan kişi aşçı rolünde tüm </p><p>malzemeleri bir araya getirip malzemeleri yoğurur gibi yapar. Çocuklar bu </p><p>arada birbirine karışır.Sonra köfteleri alıp tavaya koyar yağla birlikte </p><p>kızartır gibi davranır.Aaa bakın köfteler nasıl ses çıkarıyor der.Çocuklar </p><p>cızır cızır sesler çıkarırlar.Sonra köfteleri tabağa koyup yemeye başlar.</p><p>Bu drama örneği az çocukla daha basit bir yemek şeklinde oynanabilir.Örneğin </p><p>makarna ve tencere,peynir ve ekmek vs gibi.Çocuk makarna,kocaman bir leğen </p><p>de tencere olabilir.Lider anneyse bazen çocukla rol değişimi de yapmalıdır.</p><p>Drama çalışması sonunda çocuklara neler hissettikleri sorulur,hangi rolü </p><p>daha çok beğendikleri sorulur.Yemeği yaparken hangi malzemeleri </p><p>kullandıkları hatırlanır.</p><p></p><p></p><p>7. Mısır Patlatma Oyunu</p><p>Bu oyundan önce lider çocukla birlikte mısır patlatırsa oyun daha anlaşılır </p><p>hale gelir.Lider olan kişi çocuğa mısır olduğunu söyler ve çocuğu ateşin </p><p>üzerindeki tencereye koyuyor gibi yapar.Lider tencereyi salladıkça mısırlar </p><p>da sallanır.Biraz zaman geçince ateş hızlanır ve mısır yavaş yavaş patlamaya </p><p>başlar.Patlayan mısır kendini yere atar.</p><p></p><p></p><p>8. Bu Nedir?</p><p>İçi görünmez bir torbanın içine değişik eşyalar konur ve çocuğun gözünü </p><p>kapatarak bu torbadan bir eşya seçmesi istenir.Çocuk dokunarak eşyayı </p><p>bulmaya çalışır.Bildiği zaman gözü açılır ve bu eşyayı başka ne olarak </p><p>kullanabiliriz diye sorulur.Örneğin eşya bir kalemse bu kalemi diş fırçası </p><p>olarak kullanabiliriz,dudağımızın üzerine koyarak bıyık yapabiliriz vs gibi.</p><p>Bu torbanın içindeki eşyalar çıkarılıp halının üzerine konur,çocuğun gözleri </p><p>bağlanır ve eşyalardan biri çıkarılır.Çocuğun gözleri açılır,hangi eşyanın </p><p>saklandığı sorulur.</p><p></p><p></p><p>9. Ormanda Gezinti</p><p>Çocuğa Ormanda bir gezinti oyunu oynanılacağı söylenir. Önce yatakta </p><p>uyunuyor gibi yapılır.Saat çalar,erkenden kalkılır.Eller ve yüz yıkanır gibi </p><p>yapılır.Güzel bir kahvaltı yapılır.Dişler fırçalanır.Yanımıza yiyecek bir </p><p>şeyler de alalım denir ve yola çıkılır.Odanın içinde yürünmeye başlanır.Dar </p><p>bir yol,bir dere,tahta bir köprü,yapraklı bir yol,bir dağın etrafı geçilir </p><p>gibi davranılır.Bir odada oturulup dinlenilir.Getirilen yiyecekler çıkarılır </p><p>ve yenir gibi yapılır.Sonra gezintiye devam edilir.Akşam olunca eve </p><p>dönülür.Eller ve yüz yıkanır diş fırçalanır ve iyi geceler dileyip yatılır.</p><p>Çalışma sonunda ormanda gezintinin hangi kısmının daha fazla sevildiği </p><p>sorulur, nerelerden geçildiği hatırlanır.Yollardan geçilirken neler </p><p>hissettiği sorulur</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="yesim434, post: 177324, member: 41"] FARKINDALIK KAZANDIRIR, - Bağımsız düşünmeyi sağlar, - İşbirliği yapabilme özelliğini geliştirir, - Sosyal ve psikolojik duyarlılık yaratır, - Dört temel dil becerisini (konuşma, dinleme, okuma, yazma) geliştirir, - Sözel olmayan iletişimin öğrenilmesini sağlar, - Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlar, - Etik değerlerin gelişmesine olanak sağlar, - Kendine güven duyma, karar verme becerilerinin gelişmesini sağlar, - Kaslarını hareket ettiren yeni yöntemleri bulmayı, denemeyi ve bedenini çok yönlü geliştirmeyi sağlar, - Hata yapma korkusu olmaksızın yeni davranışlar geliştirmeyi sağlar, - Sanat formlarına duyarlılık göstermeyi sağlar, - Duygunun sağlıklı ve kontrollü boşalımına olanak verir, - Kendini tanımayı sağlar., - Kendini ifade etmede güven kazandırır, - Bilgiye ulaşmaya ve onu kullanmaya istekli duruma getirir 1.Müzik Eşliğinde Farklı Selamlaşmalar: Çocuklar müzik eşliğinde odada serbestçe dolaşırlar. Lider müziği kestiğinde hemen yanındakiyle farklı şekilde selamlaşılır.Tokalaşma,el içlerini birbirine vurma,burnunu birbirine sürtme,ayakları,dizleri,sırtı birbirine dokundurma vs şeklinde olabilir. Drama çalışması bitince değişik selamlaşma çalışmaları beraberce hatırlanır,ne hissedildiği hakkında konuşulur. 2.Ayna Ol Hafif bir müzik açılır ve karşılıklı durulur.Lider ne yaparsa diğeri de aynı hareketi yapmaya çalışır.Belli bir süre sonra lider değiştirilerek çocuğun lider olmasına olanak sağlanır. 3. Fırça Nerde? Çocuğa önünde duvar olduğunu varsayması söylenir. “Yanımıza bir kutu kırmızı boya alıyoruz ve ellerimiz fırça olsun. Bu duvarı boyayalım” denir. Çocuk ellerini fırça gibi kullanarak duvarı boyuyor gibi davranır.Sonra fırça temsili olarak yıkanır.”Şimdi de yanımıza sarı boya alıyoruz,bu sefer de ayağımız fırça olsun,kırmızı duvarı sarıya boyayalım” denir.Çocuk bu sefer de ayağını fırça gibi kullanır.Duvarı boyamaya başlar.Sırayla,dizler,dirsekler,sırt,popo gibi vücut bölümleri fırça olarak düşünülür ve duvar her seferinde değişik renge boyanır. Drama çalışması bittiğinde çocuğa en çok hangi fırçayı sevdiği, başka hangi vücut bölümleri fırça olarak kullanılabilineceği ve drama çalışması sırasında neler hissettiği sorulur. 4.Sırt sırta Dans Sırt sırta gelecek şekilde grup olunur ve müzik eşliğinde temas kaybetmeden dans edilmeye çalışılır. Müziğin temposu değişken olursa daha zevkli olur. Drama çalışması sonunda çocuğa ne hissettiği sorulur,hangi tempoda zorlandığı ve hangi tempodan zevk aldığı hakkında görüşleri alınabilir. 5.Bir şey Tut Çocuğa mavi renkli bir şey tut denir ve çocuk o sırada odada bulunan mavi renkli herhangi bir şeyi tutar. Bu oyun değiştirilerek “kulak tut,başparmak tut,kalem tut,üçgen tut,kare tut” şeklinde değiştirilerek de oynanabilir. 6. Köfte Kızartma(Grup oyunu) Çocukların bazıları kıyma bazıları karabiber, tuz, salça, bazıları ekmek içi, bazıları tava, bazıları da yağ olur. Lider olan kişi aşçı rolünde tüm malzemeleri bir araya getirip malzemeleri yoğurur gibi yapar. Çocuklar bu arada birbirine karışır.Sonra köfteleri alıp tavaya koyar yağla birlikte kızartır gibi davranır.Aaa bakın köfteler nasıl ses çıkarıyor der.Çocuklar cızır cızır sesler çıkarırlar.Sonra köfteleri tabağa koyup yemeye başlar. Bu drama örneği az çocukla daha basit bir yemek şeklinde oynanabilir.Örneğin makarna ve tencere,peynir ve ekmek vs gibi.Çocuk makarna,kocaman bir leğen de tencere olabilir.Lider anneyse bazen çocukla rol değişimi de yapmalıdır. Drama çalışması sonunda çocuklara neler hissettikleri sorulur,hangi rolü daha çok beğendikleri sorulur.Yemeği yaparken hangi malzemeleri kullandıkları hatırlanır. 7. Mısır Patlatma Oyunu Bu oyundan önce lider çocukla birlikte mısır patlatırsa oyun daha anlaşılır hale gelir.Lider olan kişi çocuğa mısır olduğunu söyler ve çocuğu ateşin üzerindeki tencereye koyuyor gibi yapar.Lider tencereyi salladıkça mısırlar da sallanır.Biraz zaman geçince ateş hızlanır ve mısır yavaş yavaş patlamaya başlar.Patlayan mısır kendini yere atar. 8. Bu Nedir? İçi görünmez bir torbanın içine değişik eşyalar konur ve çocuğun gözünü kapatarak bu torbadan bir eşya seçmesi istenir.Çocuk dokunarak eşyayı bulmaya çalışır.Bildiği zaman gözü açılır ve bu eşyayı başka ne olarak kullanabiliriz diye sorulur.Örneğin eşya bir kalemse bu kalemi diş fırçası olarak kullanabiliriz,dudağımızın üzerine koyarak bıyık yapabiliriz vs gibi. Bu torbanın içindeki eşyalar çıkarılıp halının üzerine konur,çocuğun gözleri bağlanır ve eşyalardan biri çıkarılır.Çocuğun gözleri açılır,hangi eşyanın saklandığı sorulur. 9. Ormanda Gezinti Çocuğa Ormanda bir gezinti oyunu oynanılacağı söylenir. Önce yatakta uyunuyor gibi yapılır.Saat çalar,erkenden kalkılır.Eller ve yüz yıkanır gibi yapılır.Güzel bir kahvaltı yapılır.Dişler fırçalanır.Yanımıza yiyecek bir şeyler de alalım denir ve yola çıkılır.Odanın içinde yürünmeye başlanır.Dar bir yol,bir dere,tahta bir köprü,yapraklı bir yol,bir dağın etrafı geçilir gibi davranılır.Bir odada oturulup dinlenilir.Getirilen yiyecekler çıkarılır ve yenir gibi yapılır.Sonra gezintiye devam edilir.Akşam olunca eve dönülür.Eller ve yüz yıkanır diş fırçalanır ve iyi geceler dileyip yatılır. Çalışma sonunda ormanda gezintinin hangi kısmının daha fazla sevildiği sorulur, nerelerden geçildiği hatırlanır.Yollardan geçilirken neler hissettiği sorulur [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Yaratıcı Drama ve Etkinlikler
Eğitici Drama - Eğitici Drama Etkinliklerine Örnekler:
Top