Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Yaratıcı Drama ve Etkinlikler
Drama planı örneği:
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="yesim434" data-source="post: 177231" data-attributes="member: 41"><p>Örnek 4</p><p></p><p>Yaş Grubu: 60-72 Aylık Çocuklar </p><p></p><p>Hedefler: Psikomotor Alan</p><p></p><p>Hedef 4. Denge gerektiren hareketleri yapabilme</p><p></p><p>Kazanılması Beklenen Davranışlar:</p><p></p><p>4. Tek ayak üzerinde belli bir süre durma</p><p></p><p>5. Çift ayakla sıçrayarak belli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gitme</p><p></p><p>6. Tek ayakla sıçrayarak belli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gitme</p><p></p><p>Sosyal-Duygusal Alan</p><p></p><p>Hedef 1. Duygularını fark etme</p><p></p><p>Kazanılması Beklenen Davranışlar:</p><p></p><p>Duygularını söyleme</p><p></p><p>Bilişsel Alan ve Dil Alanı</p><p></p><p>Hedef 2. Verilen nesne, durum, olay, sayı ya da sözcükleri hatırlayabilme</p><p></p><p>Kazanılması Beklenen Davranışlar:</p><p></p><p>Bir bütünlük içinde yer alan olay, nesne yada öğeleri söyleme </p><p></p><p>Araçlar: Büyük pembe bir örtü, oyuncak kaplumbağa</p><p></p><p></p><p></p><p>Isınma</p><p></p><p>Çocuklara “şimdi el ele tutuşalım ve bir balon olalım, balonumuz küçük, haydi şişirerek kocaman bir balon yapalım. Şimdi de havası kaçıyor, fısssss... Üfleyerek tekrar şişirelim” diyerek balon oyunu oynanır. Oyun bittikten sonra halka şeklinde oturulur. Lider “bugün kaplumbağamla sizi ziyarete geldik. Kaplumbağam sizlerle tanışmak istiyor, onu eline alan adını söylesin” der.</p><p></p><p></p><p></p><p>Oyun / Doğaçlama vb.</p><p></p><p>Lider “şimdi hepimiz gökyüzündeki bulutlarız, gökyüzünde dolaşıyoruz, dolaşırken diğer bulutlara çarpmıyoruz” der. Lider “hafiften rüzgar esmeye başladı, rüzgar bulutları sürüklemeye başladı”, “rüzgar gittikçe hızlanıyor, bulutlar da gökyüzünde daha hızlı ilerliyor, birbirlerine çarpmamaya çalışıyorlar” gibi yönergeler kullanır. Lider çocuklara “bulutlar ileride gördükleri pembe dünyaya doğru ilerlemek istiyorlar (lider daha önceden pembe bir örtüyü sınıfın uygun bir yerine asmıştır), ama rüzgar bulutların ilerlemesini engelliyor. Bulutlar ilerlemeye çalışıyor, rüzgar bulutların ilerlemesini engellemeye devam ediyor”. Bir süre devam edilir. Lider “bulutlar, hep birlikte sessizce rüzgarı dinleyelim. Ben duyuyorum, eğer istediği şeyleri yaparsak bizim mavi dünyaya gitmemize yardımcı olacağını söylüyor. Acaba rüzgar bizden ne istiyor?” der ve çocuklardan (bulutlardan) gelen yanıtlar dikkate alınarak rüzgarın istekleri yapılır. Lider de bu arada “rüzgar, tek ayak üzerinde durmamızı istiyor, tek ayakla sıçrayarak gitmemizi istiyor, çift ayakla sıçrayarak gitmemizi istiyor” der ve çocukların söylenen yönergeye uygun hareket etmelerini sağlar. Lider “rüzgar artık esmiyor, bulutlarımız çok yorulmuşlar, yavaş yavaş pembe dünyaya doğru ilerlemeye devam ediyorlar. Bulutlar pembe dünyaya gelirler. Burada çok güzel oyuncaklarla karşılaşırlar ve bu oyuncaklarla oynarlar” der.</p><p></p><p></p><p></p><p>Değerlendirme</p><p></p><p>“Çocuklar oyunumuz süresince neler yaptık?”</p><p></p><p>“Bulut olunca ne hissetiniz?”</p><p></p><p>“Rüzgar esmeye başlayınca neler yaptınız?”</p><p></p><p>“Pembe dünyada hangi oyuncaklarla oynadınız? </p><p></p><p>gibi sorularla çocukların süreç boyunca yaşadıkları konuşulur</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="yesim434, post: 177231, member: 41"] Örnek 4 Yaş Grubu: 60-72 Aylık Çocuklar Hedefler: Psikomotor Alan Hedef 4. Denge gerektiren hareketleri yapabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: 4. Tek ayak üzerinde belli bir süre durma 5. Çift ayakla sıçrayarak belli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gitme 6. Tek ayakla sıçrayarak belli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gitme Sosyal-Duygusal Alan Hedef 1. Duygularını fark etme Kazanılması Beklenen Davranışlar: Duygularını söyleme Bilişsel Alan ve Dil Alanı Hedef 2. Verilen nesne, durum, olay, sayı ya da sözcükleri hatırlayabilme Kazanılması Beklenen Davranışlar: Bir bütünlük içinde yer alan olay, nesne yada öğeleri söyleme Araçlar: Büyük pembe bir örtü, oyuncak kaplumbağa Isınma Çocuklara “şimdi el ele tutuşalım ve bir balon olalım, balonumuz küçük, haydi şişirerek kocaman bir balon yapalım. Şimdi de havası kaçıyor, fısssss... Üfleyerek tekrar şişirelim” diyerek balon oyunu oynanır. Oyun bittikten sonra halka şeklinde oturulur. Lider “bugün kaplumbağamla sizi ziyarete geldik. Kaplumbağam sizlerle tanışmak istiyor, onu eline alan adını söylesin” der. Oyun / Doğaçlama vb. Lider “şimdi hepimiz gökyüzündeki bulutlarız, gökyüzünde dolaşıyoruz, dolaşırken diğer bulutlara çarpmıyoruz” der. Lider “hafiften rüzgar esmeye başladı, rüzgar bulutları sürüklemeye başladı”, “rüzgar gittikçe hızlanıyor, bulutlar da gökyüzünde daha hızlı ilerliyor, birbirlerine çarpmamaya çalışıyorlar” gibi yönergeler kullanır. Lider çocuklara “bulutlar ileride gördükleri pembe dünyaya doğru ilerlemek istiyorlar (lider daha önceden pembe bir örtüyü sınıfın uygun bir yerine asmıştır), ama rüzgar bulutların ilerlemesini engelliyor. Bulutlar ilerlemeye çalışıyor, rüzgar bulutların ilerlemesini engellemeye devam ediyor”. Bir süre devam edilir. Lider “bulutlar, hep birlikte sessizce rüzgarı dinleyelim. Ben duyuyorum, eğer istediği şeyleri yaparsak bizim mavi dünyaya gitmemize yardımcı olacağını söylüyor. Acaba rüzgar bizden ne istiyor?” der ve çocuklardan (bulutlardan) gelen yanıtlar dikkate alınarak rüzgarın istekleri yapılır. Lider de bu arada “rüzgar, tek ayak üzerinde durmamızı istiyor, tek ayakla sıçrayarak gitmemizi istiyor, çift ayakla sıçrayarak gitmemizi istiyor” der ve çocukların söylenen yönergeye uygun hareket etmelerini sağlar. Lider “rüzgar artık esmiyor, bulutlarımız çok yorulmuşlar, yavaş yavaş pembe dünyaya doğru ilerlemeye devam ediyorlar. Bulutlar pembe dünyaya gelirler. Burada çok güzel oyuncaklarla karşılaşırlar ve bu oyuncaklarla oynarlar” der. Değerlendirme “Çocuklar oyunumuz süresince neler yaptık?” “Bulut olunca ne hissetiniz?” “Rüzgar esmeye başlayınca neler yaptınız?” “Pembe dünyada hangi oyuncaklarla oynadınız? gibi sorularla çocukların süreç boyunca yaşadıkları konuşulur [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Yaratıcı Drama ve Etkinlikler
Drama planı örneği:
Top