Renk Seçimi
+ + + + + + + + + + + + + + X

Drama planı örneği:

Konusu 'Yaratıcı Drama ve Etkinlikler' forumundadır ve Hazangülü tarafından 19 Mart 2009 başlatılmıştır.

  1. Hazangülü

    Hazangülü Forum Onuru

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    9.965
    Beğenileri:
    50
    Ödül Puanları:
    4.480
    Yaratıcı drama çalışmaları için hazırlanacak olan planlar, drama uygulaması yapılacak olan grubun yapısı ve
    özellikleri dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Katılımcıların yaşları, gelişim özellikleri, meslekleri varsa diğer
    özellikleri, daha önce bir drama yaşantısı geçirip geçirmedikleri göz önünde bulundurularak hedefler
    belirlenmelidir. Belirlenmiş olan hedeflere uygun olarak içerik oluşturulmalıdır.
    Aşağıda hedefleri belirtilen bir drama ders planı verilmiştir. Hazırlanmış olan bu plan 3 saatlik (150 dakika) ve
    bir oturumluk drama dersi için oluşturulmuştur.

    DERS:Yaratıcı Drama
    SÜRE: 150 dakika
    GRUP: 18 yaş üstü, 20 kişi.
    KONU: Duyu, dokunma çalışmaları, heykel ve form oluşturma.

    HEDEFLER:
    1. Drama ilkelerini, drama etkinliklerinde doğru uygulayabilme.
    2. Dokunmaya yönelik oyunlarla duyularını geliştirebilme.
    3. Bir temadan yola çıkarak, doğaçlamalar oluşturabilme.
    4. Bir konu ya da temayı bedenini kullanarak ifade edebilme.
    5. Yaratıcılığını ortaya koyma ve geliştirmede hayal gücünün kullanabilme.
    6. İmgesel anlatım gücünü geliştirebilme.
    7. Grupla çalışmaya istekli oluş.
    8. Drama etkinliklerine katılmaktan ve izlemekten zevk alış.

    İŞLENİŞ:

    Isınma:
    Gruptan müzik eşiğinde ritimle yürümeleri istenir. Daha sonra liderin verdiği yönergelere göre ayak
    parmaklarının ucunda, topuğuna basarak, ayakların dış yanına basarak, ayakların iç yanına basarak yürünür (5’).

    Oyun:

    Önde Turna 1-2-3 oyunu:
    Katılımcılardan bir ebe seçilir. Diğer katılımcılar alanın bir başka köşesinde
    dururlar. Ebe yüzü duvara dönük bir şekilde “önde turna 1-2-3” diye sayarken katılımcılar ona doğru ilerlemeye
    çalışırlar, ebe saymayı bitirdiğinde katılımcılar donacaktır. Ebe, saymayı bitirdiğinde arkasına doğru dönerek
    diğerlerini hareket halinde yakalamaya çalışır. Ebenin hareket halinde gördüğü kişi oyun dışı kalır. Ebenin tam
    arkasına gelindiğinde ona en çok yaklaşmış olan kişi, sırtına dokunarak gruptan kalan diğerleriyle birlikte geriye
    doğru kaçarlar. Ebenin yakaladığı kişi yeni ebe olur. Eğer ebe herhangi birine dokunamamışsa yeniden ebe olur.
    Bir başka turda yere en az bir kez dokunmadan ebeye dokunulmayacaktır yönergesi ile tekrarlanır (10-15’).


    Don - Kurtul oyunu:

    Gruptakilerden bir ebe seçilir. Diğerleri kaçarlar. Ebenin dokunduğu kişi, ebe ona hangi pozisyonda dokunmuş
    ise o şekilde donar. Gruptaki diğer üyelerden herhangi biri, donmuş durumda bulunanlardan birinin karşısına
    geçerek aynı biçimi alırsa, donmuş olan kurtulur. Bu sırada ebeye yakalanmamaları gerekecektir. Ebe tüm
    katılımcıları yakalayıncaya kadar oyun sürdürülür(10’).(Aynı oyun ikinci oyuncunun arkadaşını kurtarmak için
    onun hareketini zıt yönde yapmasıyla da denenir).katılımcıları yakalayıncaya kadar oyun sürdürülür(10’).(Aynı oyun ikinci
    oyuncunun arkadaşını kurtarmak için onun hareketini zıt yönde yapmasıyla da
    denenir).


    Doğaçlama

    Kukla – kuklacı oyunu oynanır. Grup eşit sayıda iki gruba ayrılarak, iç içe iki
    çember yapılır. Dıştakiler kuklacı, içtekiler kukla olacaktır. Kuklacılar
    önlerindeki tahta malzemeyi istedikleri biçimde şekillendirdikten sonra, sağa
    doğru bir kayarak her bir kukla üstünde oynamalar yaparak düzeltirler. Kendi
    kuklalarına geldikten sonra son düzeltmeyi yaparlar, kuklalarını el
    hareketleriyle oynatırlar. Bittikten sonra içtekiler ve dıştakiler yer değiştirirler.
    Aynı işlemler tekrarlanır (20’).


    Gruptan gönüllü iki kişi seçilir. Bu iki kişinin birlikte sevgiyi vurgulayan bir
    form oluşturmaları istenir. Gruptakilerden bir başkası ikiliden istediği birinin
    omzuna dokunarak onu dışarı çıkartır, diğerinin formuna yeni bir anlam
    katacak şekilde biçim alır. Tüm grup birkaç kez yapıncaya kadar tekrarlanır.
    İsteksiz olan varsa lider tarafından katılımcı olmaya yönlendirilir (20’).


    Gruptan serbest şekilde yürümeleri istenir. Liderin “dur” yönergesi üzerine
    herkes olduğu şekilde durur. Lider seçtiği iki kişinin duruşunu yorumlatır. Bu
    uygulama kişi sayısı 3-4’e çıkartılarak tekrarlanır.

    Lider tarafından oluşturulacak grup sayısına göre 4-5 imge seçilir. Ardından
    gruptaki diğer katılımcılara tüm imgelere bakıp, kendi seçtikleri herhangi bir
    imgenin anlamını bütünleştirecek şekilde o imgeye katılmaları söylenir. Tüm
    katılımcılar bir form aldıktan sonra, lider seçtiği bir kişiden düzeltme
    yapmasını ister. Liderin seçtiği kişi, oluşan gruplardan bir tanesi üzerinde,
    onun yüklediği anlamı bozan bir kişiyi çıkartabilecek, diğerleri üzerinde
    istediği düzeltmeyi yapabilecektir. Her gruptan çıkartılanlar aynı işlemleri
    diğer gruplar üzerinde tekrarlarlar. Her gruptan bir kişi çıkartılarak, belirtilen
    aşamalar uygulandıktan sonra, herkes kendi düzeltme yaptığı gruba giderek
    anlamı bütünleştirecek şekilde eklenir. Lider tarafından seçilen ilk kişiye
    dokunulmaz. Tüm grup heykeller tamamlandıktan sonra, liderin seçtiği bir
    grubun formunu bozmaması söylenir. Diğer gruplara çözülmeleri söylenir.
    Donuk durumda kalan grup diğer katılımcılarla birlikte yorumlanır. Sırayla
    diğer gruplar da donarlar ve yorumlanır (20’).


    Oluşum:

    Oluşturulan gruplara isterlerse dinledikleri yorumlara göre, isterlerse
    kendi oluşturacakları yeni bir kurguya göre beden dili kullanılarak
    canlandırma yapmaları istenir (canlandırmalar önce beden dili kullanılarak,
    sözel anlatım bulunmadan yapılır). Her grup sırayla canlandırmasını yapar,
    oluşturulan grup heykele gelindiğinde donarlar. Daha sonra tüm gruplara
    dondukları andan sonrasını da kurgulamaları ve baştan itibaren sözel anlatım
    da kullanarak sonuca kadar oynamaları söylenir. Grupların çalışmaları izlenir
    (50’).

    Değerlendirme:

    Grup çember şeklinde yere oturur. Lider yapılan çalışmaların
    hedefleri hakkında bilgi verdikten sonra, hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığı
    hakkında katılımcıların görüşlerini alır. Çalışmalar sırasında neler hissettikleri,
    neler duyumsadıkları sorularak, tüm katılımcıların duygularını ve
    düşüncelerini söylemesi sağlanır
     
  2. Hazangülü

    Hazangülü Forum Onuru

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    9.965
    Beğenileri:
    50
    Ödül Puanları:
    4.480
    Örnek Drama Etkinlikleri


    Örnek 1

    Yaş Grubu: 60-72 Aylık Çocuklar

    Hedefler: Psikomotor Alan

    Hedef 1. Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    3. Sözel yönergelere uygun olarak yürüme (yavaş, hızlı, taklit yürüyüşleri vb)

    Sosyal-Duygusal Alan

    Hedef 4. Başkalarının duygularını fark edebilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    Başkalarının duygularını ifade etme, mutluluk ve sıkıntılarını paylaşma

    Hedef 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    2. Grupta sorumluluk almaya istekli olma

    Bilişsel Alan ve Dil Alanı

    Hedef 1. Gözlem yapabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    1. Değişik durumlarda gözlemlediklerini söyleme (boyut, renk, biçim, işlev, vb)

    Hedef 2. Verilen nesne, durum, olay, sayı ya da öğeleri hatırlayabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    2. Verilen nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesnenin adını söyleme

    Araçlar: “Kırmızı Fili Gördünüz mü?” adlı hikaye kitabı, renkli kurdeleler



    Isınma

    Lider çocuklara “çocuklar şimdi el ele tutuşup kocaman bir halka olalım” der. Halka olunduktan sonra yere oturulur. Lider “çocuklar ben sizlerin adını bilmiyorum, siz de benim adımı bilmiyorsunuz. Şimdi sizlerle hem oyun oynayalım hem de adlarımızı öğrenelim. Adımızı, kaç defada söylüyorsak elimizi birbirine o kadar vurarak söyleyeceğiz. Örneğin, benim adım Ay-sel, kaç defada söylüyorum, iki defada, o zaman adımı söylerken iki defa elimi çırpacağım. Önce ben yapayım, sonra hep birlikte yapalım” yönergesini verir. Bütün çocuklar için tekrarlanır. Ortaya değişik renklerde kurdeleler konur (az sayıyla başlanır, sayı artırılır). Lider çocuklara “şimdi biri dışarı çıkacak biz de bu kurdelelerden birini alacağız, arkadaşımız geldiğinde eksik olan renkteki kurdelenin hangisi olduğunu söyleyecek” der, ilgiye göre oyun devam ettirilir.



    Oyun / Doğaçlama vb.

    “Kuşlar nasıl hareket eder, nasıl ses çıkarır. Şimdi hep beraber ayağa kalkıyoruz, herkes kuş oluyor, evet çok güzel kuşlar oldunuz. Şimdi de herkes kedi olsun..., balık olsun..., fil olsun…, tekrar kuş olalım…” denir ve çocukların hayvan öykünmeleri yapması sağlanır. Lider Ferit Avcı’nın “Kırmızı Fili Gördünüz mü?” adlı hikayesini (T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları: 1829, Çocuk Kitapları Dizisi: 167, Ankara, 1996) kitaptan çocuklara okur. Lider çocuklara “fil dışarı çıktığında nerelere gitmiş olabilir? Acaba kimlerle karşılaşmış? Dışarıda da yağmur yağıyormuş, acaba dışarıda neler yaşamış? Eve döndüğünde üzgündü ve yorgundu, neden üzülmüş olabilir? Üzülmemesi için file neler söyleyebiliriz?” gibi sorular yöneltir. Alınan yanıtlar doğrultusunda öykünün devamı oluşturulur. Lider “çocuklar şimdi biz bu filin başına gelenleri oynayalım, verdiğim kurdeleye göre de hangi hayvan olacağımıza karar verelim. Filin rengi, kuşun rengi, farenin rengi, kedinin rengi, zürafanın rengi, balinanın rengi ne olsun (çocuklardan yeni kahramanlar da gelebilir, onlar da oyuna dahil edilir)” der. Renkler belirlendikten sonra değişik renklerde kurdeleler çocuklara verilir, bileklerine bağlanır. “Şimdi omzuna dokunduğum kendisinde hangi rengin olduğunu ve hangi hayvan olduğunu söyleyecek. Evet şimdi filin başından geçenleri oynayabiliriz”. Bu sırada, minder, sandalye ve benzerlerinden yararlanılarak filin yaşadığı ev, odadaki hayvanların olduğu çerçeve çocuklarla birlikte düzenlenir. Çocukların hikayeyi tamamlamalarına göre ortamda başka düzenlemeler de yapılabilir. Çocukların hepsi (yani her bir hayvan) çerçeve içindeki yerlerini alırlar ve doğaçlamaya geçilir.



    Değerlendirme

    Doğaçlamalar bittikten sonra çocuklarla halka şeklinde oturulur. Lider çocuklara “neleri beğendiniz, beğenmediğiniz şeyler oldu mu?” gibi sorular yöneltir. Doğaçlamada sırasında ortaya çıkanlara göre sorular çeşitlendirilebilir.

    *Bu etkinlik Oluşum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi’nde uygulanmıştır.
     
  3. Hazangülü

    Hazangülü Forum Onuru

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    9.965
    Beğenileri:
    50
    Ödül Puanları:
    4.480
    Yaş Grubu: 60-72 Aylık Çocuklar

    Hedefler: Sosyal-Duygusal Alan

    Hedef 1. Duygularını fark etme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    Duygularını söyleme

    Hedef 2. Duyguları kontrol edebilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlama

    Hedef 5. Canlılara ve farklı özellikte olan kişilere karşı olumlu tavır gösterebilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    Canlıların yaşama hakkına saygı gösterme

    Bilişsel Alan ve Dil Alanı

    Hedef 11. Belli durumlarla ya da olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    Verilen bir olayın olası nedenlerini söyleme.

    Verilen bir olayın olası sonuçlarını söyleme

    Araçlar: Büyük mavi bir örtü



    Isınma

    Üzgün, mutlu duygusal yüz ifadelerinin olduğu kartlar gösterilir. Bu ifadeler üzerine konuşulur. Çocuklardan onları mutlu eden bir şey düşünmeleri ve bunu hareketleri ile göstermeleri istenir. Üzgün ifadesi için de aynı şey yapılır.



    Oyun / Doğaçlama vb.

    Büyük bir mavi örtü yere serilir, çocuklara “burası bir deniz, şimdi hep birlikte minderleri kullanarak bir gemi yapalım, ben gemiye çıkan merdivenleri yapıyorum vs.” denir. Geminin yapımı bittikten sonra herkes geminin dışına çıkar. Lider “ben bu geminin kaptanıyım ve birazdan güzel bir deniz yolculuğuna çıkacağız, çok değişik yerlere gideceğiz, şimdi herkes kendisine bu gemide yapabileceği bir meslek düşünsün. Düşünenler hareketleri ile mesleklerini göstersinler. Uygun bulduklarım benimle bu deniz yolculuğuna gelecekler” der. Çocukların hepsi mesleklerini gösterir ve gemiye binerler. Bütün çocukların gemiye binmeleri sağlanır. Lider “herkes işinin başına, gemi denize açıldı, artık gemiden inemeyiz” der. Daha sonra “deniz dalgalanmaya başladı, dalgalar gittikçe büyüyor, gemi sallanmaya başladı” gibi yönergeler kullanılır (deniz olarak kullanılan mavi örtü sallanır). Lider “şimdi gemimiz bir adaya yaklaşıyor” der. Adada bir inceleme gezisi yapılır, ağaçların içinden yürünür, mis gibi kokan çiçeklerin olduğu bir yere gelinir. Değişik hayvanlarla karşılaşılır. Gemide yiyebilmek için değişik yiyecekler toplanır. Lider “artık gemiye dönme zamanı geldi” der. Yolda dönerken lider “burada uçamayan bir kuş var. Bu kuş neden uçamıyor, neler yapılabilir?” der. Gelen öneriler değerlendirilir. Lider “evet çocuklar gemimize geldik, herkes işine dönsün” der ve yolculuğa bir süre devam edilir. Liderin yönergeleri ile gemi karaya yanaşır ve herkes gemiden iner.



    Değerlendirme

    Herkes mavi örtünün çevresine oturur. Adaya neden gittiğimiz, kuşun kanadının neden kırılmış olabileceği, oyun sırasında en çok ne zaman üzüldükleri, ne zaman mutlu oldukları vb gibi sorular sorulur.
     
  4. Hazangülü

    Hazangülü Forum Onuru

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    9.965
    Beğenileri:
    50
    Ödül Puanları:
    4.480
    Örnek 3

    Yaş Grubu: 60-72 Aylık Çocuklar (6 Yaş grubu)

    Hedefler: Psikomotor Alan

    Hedef 1. Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    3. Sözel yönergelere uyma

    Sosyal-Duygusal Alan

    Hedef 4. Başkalarının duygularını fark edebilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    1. Başkalarının duygularını ifade etme

    Bilişsel Alan ve Dil Alanı

    Hedef 8. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    1. Gösterilen sembolün anlamını söyleme

    Araçlar: İp ya da karton, üzerinde şekillerin olduğu kartlar

    (Çocukların anne ya da babalarından birinin bu etkinliğe katılmaları sağlanır)

    Isınma

    Lider “herkes annesinin ya da babasının elini tutsun” der (Ebeveyni gelmeyen çocuk varsa büyüklerden birinin elini tutsun denilebilir). “El ele tutunca küçük gruplar olduk, şimdi kocaman bir balon olalım (yetişkin, çocuk sıralamasına dikkat edilir). Balonumuz hava kaçırıyor (yavaşça küçülünür), üfleyerek şişirelim (hızlı-yavaş çeşitlemeleri yapılır)” der. Lider bir top gösterir ve “topu sırayla herkes eline alacak, ve anne-babasının adını söyleyip yanındakine verecek” der (annemin adı Selma gibi). “Şimdi müzikle dans edeceğiz, müziği kapattığımda çocuklar kendi anne-babalarının dışında bir eş bulacaklar” (çalışma her defasında başka bir yetişkinle eş olacak şekilde devam ettirilir).

    Lider “en son eş olduğunuz kişinin kim olduğuna dikkat edin, müziği kapattığımda herkes en son eş olduğu kişiyi bulup eşinin ellerine elleri ile vursun” der (bir kaç kere tekrarlanır)

    Oyun / Doğaçlama vb.

    Lider çocuklara “bakın burada bir gökkuşağı var” der (gökkuşağı için bir ip ya da kartondan hazırlanmış gökkuşağından yararlanılabilir). “Herkes gökkuşağının altından kendi anne ya da babası ile birlikte geçecek ama gökkuşağının bazı istekleri var. Eğer bu istekler yerine getirilmezse gökkuşağının altından geçilemeyecek. Gökkuşağının altından geçen çocuklar anne ya da baba, anne ya da babalar ise çocuk olacaklar” yönergeleri verilir.

    Gökkuşağı eşlerden “bir hayvan taklidi yapmaları, aynı anda çift ayak üzerine zıplamaları, gösterilen şeklin adını söylemeleri (kartlara hazırlanmış kare, üçgen, daire vb. şekiller)” gibi isteklerde bulunur. Eşler geçtikten sonra “çocuklar gökkuşağının altından geçince anne ya da baba olmuşlardı, şimdi bu anne-babalar çocuklarına banyo yaptırsınlar, saçını tarasınlar, istedikleri bir oyunu oynasınlar, anne/babalar mutlu, üzgün, kızgın, korkmuş ifadelerini kullanarak heykel olsun, çocuklar da heykelleri incelesinler ve ne hissettiğini söylesinler” gibi yönergeler verilir.



    Değerlendirme

    Lider grubu gözlemleyerek uygun bir zamanda “şimdi herkes eşi ile minderlere otursun” der. “Neler yapmaktan hoşlandınız? Gökkuşağının altından geçerken neler hissettiniz? Anne-babalara “çocuk olmak nasıldı? Çocuklara “anne-baba olmak nasıldı? Anne/babanızla en çok neyi hangi oyunu oynamaktan hoşlandınız?” gibi sorularla hem çocukların hem de katılan anne ya da babaların düşünceleri alınır.

    *Bu etkinlik Milli Eğitim Bakanlığı Dr. Ufuk Ege Anaokulu’nda uygulanmıştır.

    *Bu etkinlik G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği ABD dördüncü sınıf öğrencilerinden Serap Göncü, Mutlu Öznur Üstün ve Yasemin Kutluğ’un katkılarıyla hazırlamış ve uygulanmıştır.
     
  5. Hazangülü

    Hazangülü Forum Onuru

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    9.965
    Beğenileri:
    50
    Ödül Puanları:
    4.480
    Örnek 4

    Yaş Grubu: 60-72 Aylık Çocuklar

    Hedefler: Psikomotor Alan

    Hedef 4. Denge gerektiren hareketleri yapabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    4. Tek ayak üzerinde belli bir süre durma

    5. Çift ayakla sıçrayarak belli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gitme

    6. Tek ayakla sıçrayarak belli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gitme

    Sosyal-Duygusal Alan

    Hedef 1. Duygularını fark etme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    Duygularını söyleme

    Bilişsel Alan ve Dil Alanı

    Hedef 2. Verilen nesne, durum, olay, sayı ya da sözcükleri hatırlayabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    Bir bütünlük içinde yer alan olay, nesne yada öğeleri söyleme

    Araçlar: Büyük pembe bir örtü, oyuncak kaplumbağa



    Isınma

    Çocuklara “şimdi el ele tutuşalım ve bir balon olalım, balonumuz küçük, haydi şişirerek kocaman bir balon yapalım. Şimdi de havası kaçıyor, fısssss... Üfleyerek tekrar şişirelim” diyerek balon oyunu oynanır. Oyun bittikten sonra halka şeklinde oturulur. Lider “bugün kaplumbağamla sizi ziyarete geldik. Kaplumbağam sizlerle tanışmak istiyor, onu eline alan adını söylesin” der.



    Oyun / Doğaçlama vb.

    Lider “şimdi hepimiz gökyüzündeki bulutlarız, gökyüzünde dolaşıyoruz, dolaşırken diğer bulutlara çarpmıyoruz” der. Lider “hafiften rüzgar esmeye başladı, rüzgar bulutları sürüklemeye başladı”, “rüzgar gittikçe hızlanıyor, bulutlar da gökyüzünde daha hızlı ilerliyor, birbirlerine çarpmamaya çalışıyorlar” gibi yönergeler kullanır. Lider çocuklara “bulutlar ileride gördükleri pembe dünyaya doğru ilerlemek istiyorlar (lider daha önceden pembe bir örtüyü sınıfın uygun bir yerine asmıştır), ama rüzgar bulutların ilerlemesini engelliyor. Bulutlar ilerlemeye çalışıyor, rüzgar bulutların ilerlemesini engellemeye devam ediyor”. Bir süre devam edilir. Lider “bulutlar, hep birlikte sessizce rüzgarı dinleyelim. Ben duyuyorum, eğer istediği şeyleri yaparsak bizim mavi dünyaya gitmemize yardımcı olacağını söylüyor. Acaba rüzgar bizden ne istiyor?” der ve çocuklardan (bulutlardan) gelen yanıtlar dikkate alınarak rüzgarın istekleri yapılır. Lider de bu arada “rüzgar, tek ayak üzerinde durmamızı istiyor, tek ayakla sıçrayarak gitmemizi istiyor, çift ayakla sıçrayarak gitmemizi istiyor” der ve çocukların söylenen yönergeye uygun hareket etmelerini sağlar. Lider “rüzgar artık esmiyor, bulutlarımız çok yorulmuşlar, yavaş yavaş pembe dünyaya doğru ilerlemeye devam ediyorlar. Bulutlar pembe dünyaya gelirler. Burada çok güzel oyuncaklarla karşılaşırlar ve bu oyuncaklarla oynarlar” der.



    Değerlendirme

    “Çocuklar oyunumuz süresince neler yaptık?”

    “Bulut olunca ne hissetiniz?”

    “Rüzgar esmeye başlayınca neler yaptınız?”

    “Pembe dünyada hangi oyuncaklarla oynadınız?

    gibi sorularla çocukların süreç boyunca yaşadıkları konuşulur
     
  6. Hazangülü

    Hazangülü Forum Onuru

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    9.965
    Beğenileri:
    50
    Ödül Puanları:
    4.480
    Örnek 5

    Yaş Grubu: 60-72 Aylık Çocuklar

    Hedefler: Psikomotor Alan

    Hedef 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    1. Küçük nesneleri toplama

    Sosyal-Duygusal Alan

    Hedef 6. Başkaları ile ilişkilerini yönetebilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    4. Gerektiğinde lideri izleme

    5. Gerektiğinde liderliği üstlenme

    Hedef 11. Estetik özellikler taşıyan özgün ürünler oluşturabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    3. Resim, el işi vb. sanat etkinliklerinde özgün ürünler yapma

    Bilişsel Alan ve Dil Alanı

    Hedef 1. Gözlem yapabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    2. Gözlenen durumla ilgili sonuçları söyleme (benzerlikler, farklılıklar vb.)

    Hedef 12. Verilen bir problem durumunu çözebilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    2. Probleme çeşitli çözüm yolları önerme (söyleme)

    3. Çözüm yolları içinden en uygun olanını seçme

    Özbakım Becerileri

    Hedef 1. Sağlıklı yaşayabilmek için gerekli temizlik kurallarını uygulayabilme

    Kazanılması Beklenen Davranışlar:

    İçinde bulunduğu çevreyi temizleme

    Araçlar: Eski gazeteler, lego, boya kutusu, kalem, beyaz karton


    Isınma

    Çocuklarla halka olunur. Lider çocuklara “ben ne yaparsam siz de aynısını yapacaksınız” der. Lider eli ile burnunu tutma, ayağını tutma, ileriye bir adım atma, geriye bir adım atma gibi hareketler yapar. Sonra çocuklardan bir hareket yapmalarını, yapılan bu hareketi diğer çocukların tekrarlaması istenir. Halka şeklinde oturulur, ortaya beyaz bir karton ve üzerine de bir tane pastel boya kutusu, bir tane lego, bir tane kalem konur. Lider “çocuklar şimdi isteyen bir kişi gelecek, bu malzemelere dikkatli bir şekilde bakacak, sonrada dışarı çıkacak. Başka bir gönüllü kişi de bu malzemelerde bir değişiklik yapacak. Dışarıda olan gelip değişikliğin ne olduğunu söyleyecek ve düzeltecek” der. Gönüllü olanlar dışarı çıkar, kalan çocuklardan gönüllü olanlar da bir değişiklik yaparlar.


    Oyun / Doğaçlama vb.

    Lider ortaya eski gazeteler koyarak “çocuklar, şimdi bu gazeteleri yırtıyorsunuz, evet herkes buradaki gazeteleri yırtacak” der. Çocuklar verilen gazetelerin hepsini yırttıktan sonra “şimdi bunların üzerine oturalım” der. Lider çocuklara “oturduğumuz yerde neler var, biz şu anda nelerin üzerinde oturuyoruz” denilerek çocukların dikkatleri az önce yırtmış oldukları gazetelere çekilir. Sonra da “burası neresi, burada neler var, başka neler olabilir?...” gibi sorular sorulur. Yanıtlara göre sorular çeşitlendirilir. Oluşturulan öykü canlandırılır. Canlandırma sırasında ortamda düzenlemeler yapılabilir, araç-gereç kullanılabilir.


    Değerlendirme

    Sonra çocuklara kağıt ve boya kalemleri verilir. “sizden oynadıklarımızla ilgili bir resim yapmanızı istiyorum” denir. Resimler üzerinde konuşulur. Lider “burayı artık temizlememiz gerekiyor, nasıl temizleyebiliriz?” der ve çocuklardan gelen öneriler doğrultusunda sınıf temizlenir.
     
  7. call me

    call me Üyecik

    Katılım:
    7 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    20
    bu konuda çok acil yardıma ihtiyacım var yardımcı olursanız sevinirim :confused:
     

Sayfayı Paylaş