Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Yaratıcı Drama ve Etkinlikler
Drama planı örneği:
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="yesim434" data-source="post: 177227" data-attributes="member: 41"><p>Yaratıcı drama çalışmaları için hazırlanacak olan planlar, drama uygulaması yapılacak olan grubun yapısı ve</p><p>özellikleri dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Katılımcıların yaşları, gelişim özellikleri, meslekleri varsa diğer</p><p>özellikleri, daha önce bir drama yaşantısı geçirip geçirmedikleri göz önünde bulundurularak hedefler</p><p>belirlenmelidir. Belirlenmiş olan hedeflere uygun olarak içerik oluşturulmalıdır.</p><p>Aşağıda hedefleri belirtilen bir drama ders planı verilmiştir. Hazırlanmış olan bu plan 3 saatlik (150 dakika) ve</p><p>bir oturumluk drama dersi için oluşturulmuştur.</p><p></p><p>DERS:Yaratıcı Drama</p><p>SÜRE: 150 dakika</p><p>GRUP: 18 yaş üstü, 20 kişi.</p><p>KONU: Duyu, dokunma çalışmaları, heykel ve form oluşturma.</p><p></p><p>HEDEFLER:</p><p>1. Drama ilkelerini, drama etkinliklerinde doğru uygulayabilme.</p><p>2. Dokunmaya yönelik oyunlarla duyularını geliştirebilme.</p><p>3. Bir temadan yola çıkarak, doğaçlamalar oluşturabilme.</p><p>4. Bir konu ya da temayı bedenini kullanarak ifade edebilme.</p><p>5. Yaratıcılığını ortaya koyma ve geliştirmede hayal gücünün kullanabilme.</p><p>6. İmgesel anlatım gücünü geliştirebilme.</p><p>7. Grupla çalışmaya istekli oluş.</p><p>8. Drama etkinliklerine katılmaktan ve izlemekten zevk alış.</p><p></p><p>İŞLENİŞ:</p><p></p><p>Isınma: </p><p>Gruptan müzik eşiğinde ritimle yürümeleri istenir. Daha sonra liderin verdiği yönergelere göre ayak</p><p>parmaklarının ucunda, topuğuna basarak, ayakların dış yanına basarak, ayakların iç yanına basarak yürünür (5’).</p><p></p><p>Oyun:</p><p></p><p>Önde Turna 1-2-3 oyunu:</p><p>Katılımcılardan bir ebe seçilir. Diğer katılımcılar alanın bir başka köşesinde</p><p>dururlar. Ebe yüzü duvara dönük bir şekilde “önde turna 1-2-3” diye sayarken katılımcılar ona doğru ilerlemeye</p><p>çalışırlar, ebe saymayı bitirdiğinde katılımcılar donacaktır. Ebe, saymayı bitirdiğinde arkasına doğru dönerek</p><p>diğerlerini hareket halinde yakalamaya çalışır. Ebenin hareket halinde gördüğü kişi oyun dışı kalır. Ebenin tam</p><p>arkasına gelindiğinde ona en çok yaklaşmış olan kişi, sırtına dokunarak gruptan kalan diğerleriyle birlikte geriye</p><p>doğru kaçarlar. Ebenin yakaladığı kişi yeni ebe olur. Eğer ebe herhangi birine dokunamamışsa yeniden ebe olur.</p><p>Bir başka turda yere en az bir kez dokunmadan ebeye dokunulmayacaktır yönergesi ile tekrarlanır (10-15’).</p><p></p><p></p><p>Don - Kurtul oyunu:</p><p></p><p>Gruptakilerden bir ebe seçilir. Diğerleri kaçarlar. Ebenin dokunduğu kişi, ebe ona hangi pozisyonda dokunmuş</p><p>ise o şekilde donar. Gruptaki diğer üyelerden herhangi biri, donmuş durumda bulunanlardan birinin karşısına</p><p>geçerek aynı biçimi alırsa, donmuş olan kurtulur. Bu sırada ebeye yakalanmamaları gerekecektir. Ebe tüm</p><p>katılımcıları yakalayıncaya kadar oyun sürdürülür(10’).(Aynı oyun ikinci oyuncunun arkadaşını kurtarmak için</p><p>onun hareketini zıt yönde yapmasıyla da denenir).katılımcıları yakalayıncaya kadar oyun sürdürülür(10’).(Aynı oyun ikinci</p><p>oyuncunun arkadaşını kurtarmak için onun hareketini zıt yönde yapmasıyla da</p><p>denenir).</p><p></p><p></p><p>Doğaçlama</p><p></p><p>Kukla – kuklacı oyunu oynanır. Grup eşit sayıda iki gruba ayrılarak, iç içe iki</p><p>çember yapılır. Dıştakiler kuklacı, içtekiler kukla olacaktır. Kuklacılar</p><p>önlerindeki tahta malzemeyi istedikleri biçimde şekillendirdikten sonra, sağa</p><p>doğru bir kayarak her bir kukla üstünde oynamalar yaparak düzeltirler. Kendi</p><p>kuklalarına geldikten sonra son düzeltmeyi yaparlar, kuklalarını el</p><p>hareketleriyle oynatırlar. Bittikten sonra içtekiler ve dıştakiler yer değiştirirler.</p><p>Aynı işlemler tekrarlanır (20’).</p><p></p><p></p><p>Gruptan gönüllü iki kişi seçilir. Bu iki kişinin birlikte sevgiyi vurgulayan bir</p><p>form oluşturmaları istenir. Gruptakilerden bir başkası ikiliden istediği birinin</p><p>omzuna dokunarak onu dışarı çıkartır, diğerinin formuna yeni bir anlam</p><p>katacak şekilde biçim alır. Tüm grup birkaç kez yapıncaya kadar tekrarlanır.</p><p>İsteksiz olan varsa lider tarafından katılımcı olmaya yönlendirilir (20’).</p><p></p><p></p><p>Gruptan serbest şekilde yürümeleri istenir. Liderin “dur” yönergesi üzerine</p><p>herkes olduğu şekilde durur. Lider seçtiği iki kişinin duruşunu yorumlatır. Bu</p><p>uygulama kişi sayısı 3-4’e çıkartılarak tekrarlanır.</p><p></p><p>Lider tarafından oluşturulacak grup sayısına göre 4-5 imge seçilir. Ardından</p><p>gruptaki diğer katılımcılara tüm imgelere bakıp, kendi seçtikleri herhangi bir</p><p>imgenin anlamını bütünleştirecek şekilde o imgeye katılmaları söylenir. Tüm</p><p>katılımcılar bir form aldıktan sonra, lider seçtiği bir kişiden düzeltme</p><p>yapmasını ister. Liderin seçtiği kişi, oluşan gruplardan bir tanesi üzerinde,</p><p>onun yüklediği anlamı bozan bir kişiyi çıkartabilecek, diğerleri üzerinde</p><p>istediği düzeltmeyi yapabilecektir. Her gruptan çıkartılanlar aynı işlemleri</p><p>diğer gruplar üzerinde tekrarlarlar. Her gruptan bir kişi çıkartılarak, belirtilen</p><p>aşamalar uygulandıktan sonra, herkes kendi düzeltme yaptığı gruba giderek</p><p>anlamı bütünleştirecek şekilde eklenir. Lider tarafından seçilen ilk kişiye</p><p>dokunulmaz. Tüm grup heykeller tamamlandıktan sonra, liderin seçtiği bir</p><p>grubun formunu bozmaması söylenir. Diğer gruplara çözülmeleri söylenir.</p><p>Donuk durumda kalan grup diğer katılımcılarla birlikte yorumlanır. Sırayla</p><p>diğer gruplar da donarlar ve yorumlanır (20’).</p><p></p><p></p><p>Oluşum:</p><p></p><p>Oluşturulan gruplara isterlerse dinledikleri yorumlara göre, isterlerse</p><p>kendi oluşturacakları yeni bir kurguya göre beden dili kullanılarak</p><p>canlandırma yapmaları istenir (canlandırmalar önce beden dili kullanılarak,</p><p>sözel anlatım bulunmadan yapılır). Her grup sırayla canlandırmasını yapar,</p><p>oluşturulan grup heykele gelindiğinde donarlar. Daha sonra tüm gruplara</p><p>dondukları andan sonrasını da kurgulamaları ve baştan itibaren sözel anlatım</p><p>da kullanarak sonuca kadar oynamaları söylenir. Grupların çalışmaları izlenir</p><p>(50’).</p><p></p><p>Değerlendirme: </p><p></p><p>Grup çember şeklinde yere oturur. Lider yapılan çalışmaların</p><p>hedefleri hakkında bilgi verdikten sonra, hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığı</p><p>hakkında katılımcıların görüşlerini alır. Çalışmalar sırasında neler hissettikleri,</p><p>neler duyumsadıkları sorularak, tüm katılımcıların duygularını ve</p><p>düşüncelerini söylemesi sağlanır</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="yesim434, post: 177227, member: 41"] Yaratıcı drama çalışmaları için hazırlanacak olan planlar, drama uygulaması yapılacak olan grubun yapısı ve özellikleri dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Katılımcıların yaşları, gelişim özellikleri, meslekleri varsa diğer özellikleri, daha önce bir drama yaşantısı geçirip geçirmedikleri göz önünde bulundurularak hedefler belirlenmelidir. Belirlenmiş olan hedeflere uygun olarak içerik oluşturulmalıdır. Aşağıda hedefleri belirtilen bir drama ders planı verilmiştir. Hazırlanmış olan bu plan 3 saatlik (150 dakika) ve bir oturumluk drama dersi için oluşturulmuştur. DERS:Yaratıcı Drama SÜRE: 150 dakika GRUP: 18 yaş üstü, 20 kişi. KONU: Duyu, dokunma çalışmaları, heykel ve form oluşturma. HEDEFLER: 1. Drama ilkelerini, drama etkinliklerinde doğru uygulayabilme. 2. Dokunmaya yönelik oyunlarla duyularını geliştirebilme. 3. Bir temadan yola çıkarak, doğaçlamalar oluşturabilme. 4. Bir konu ya da temayı bedenini kullanarak ifade edebilme. 5. Yaratıcılığını ortaya koyma ve geliştirmede hayal gücünün kullanabilme. 6. İmgesel anlatım gücünü geliştirebilme. 7. Grupla çalışmaya istekli oluş. 8. Drama etkinliklerine katılmaktan ve izlemekten zevk alış. İŞLENİŞ: Isınma: Gruptan müzik eşiğinde ritimle yürümeleri istenir. Daha sonra liderin verdiği yönergelere göre ayak parmaklarının ucunda, topuğuna basarak, ayakların dış yanına basarak, ayakların iç yanına basarak yürünür (5’). Oyun: Önde Turna 1-2-3 oyunu: Katılımcılardan bir ebe seçilir. Diğer katılımcılar alanın bir başka köşesinde dururlar. Ebe yüzü duvara dönük bir şekilde “önde turna 1-2-3” diye sayarken katılımcılar ona doğru ilerlemeye çalışırlar, ebe saymayı bitirdiğinde katılımcılar donacaktır. Ebe, saymayı bitirdiğinde arkasına doğru dönerek diğerlerini hareket halinde yakalamaya çalışır. Ebenin hareket halinde gördüğü kişi oyun dışı kalır. Ebenin tam arkasına gelindiğinde ona en çok yaklaşmış olan kişi, sırtına dokunarak gruptan kalan diğerleriyle birlikte geriye doğru kaçarlar. Ebenin yakaladığı kişi yeni ebe olur. Eğer ebe herhangi birine dokunamamışsa yeniden ebe olur. Bir başka turda yere en az bir kez dokunmadan ebeye dokunulmayacaktır yönergesi ile tekrarlanır (10-15’). Don - Kurtul oyunu: Gruptakilerden bir ebe seçilir. Diğerleri kaçarlar. Ebenin dokunduğu kişi, ebe ona hangi pozisyonda dokunmuş ise o şekilde donar. Gruptaki diğer üyelerden herhangi biri, donmuş durumda bulunanlardan birinin karşısına geçerek aynı biçimi alırsa, donmuş olan kurtulur. Bu sırada ebeye yakalanmamaları gerekecektir. Ebe tüm katılımcıları yakalayıncaya kadar oyun sürdürülür(10’).(Aynı oyun ikinci oyuncunun arkadaşını kurtarmak için onun hareketini zıt yönde yapmasıyla da denenir).katılımcıları yakalayıncaya kadar oyun sürdürülür(10’).(Aynı oyun ikinci oyuncunun arkadaşını kurtarmak için onun hareketini zıt yönde yapmasıyla da denenir). Doğaçlama Kukla – kuklacı oyunu oynanır. Grup eşit sayıda iki gruba ayrılarak, iç içe iki çember yapılır. Dıştakiler kuklacı, içtekiler kukla olacaktır. Kuklacılar önlerindeki tahta malzemeyi istedikleri biçimde şekillendirdikten sonra, sağa doğru bir kayarak her bir kukla üstünde oynamalar yaparak düzeltirler. Kendi kuklalarına geldikten sonra son düzeltmeyi yaparlar, kuklalarını el hareketleriyle oynatırlar. Bittikten sonra içtekiler ve dıştakiler yer değiştirirler. Aynı işlemler tekrarlanır (20’). Gruptan gönüllü iki kişi seçilir. Bu iki kişinin birlikte sevgiyi vurgulayan bir form oluşturmaları istenir. Gruptakilerden bir başkası ikiliden istediği birinin omzuna dokunarak onu dışarı çıkartır, diğerinin formuna yeni bir anlam katacak şekilde biçim alır. Tüm grup birkaç kez yapıncaya kadar tekrarlanır. İsteksiz olan varsa lider tarafından katılımcı olmaya yönlendirilir (20’). Gruptan serbest şekilde yürümeleri istenir. Liderin “dur” yönergesi üzerine herkes olduğu şekilde durur. Lider seçtiği iki kişinin duruşunu yorumlatır. Bu uygulama kişi sayısı 3-4’e çıkartılarak tekrarlanır. Lider tarafından oluşturulacak grup sayısına göre 4-5 imge seçilir. Ardından gruptaki diğer katılımcılara tüm imgelere bakıp, kendi seçtikleri herhangi bir imgenin anlamını bütünleştirecek şekilde o imgeye katılmaları söylenir. Tüm katılımcılar bir form aldıktan sonra, lider seçtiği bir kişiden düzeltme yapmasını ister. Liderin seçtiği kişi, oluşan gruplardan bir tanesi üzerinde, onun yüklediği anlamı bozan bir kişiyi çıkartabilecek, diğerleri üzerinde istediği düzeltmeyi yapabilecektir. Her gruptan çıkartılanlar aynı işlemleri diğer gruplar üzerinde tekrarlarlar. Her gruptan bir kişi çıkartılarak, belirtilen aşamalar uygulandıktan sonra, herkes kendi düzeltme yaptığı gruba giderek anlamı bütünleştirecek şekilde eklenir. Lider tarafından seçilen ilk kişiye dokunulmaz. Tüm grup heykeller tamamlandıktan sonra, liderin seçtiği bir grubun formunu bozmaması söylenir. Diğer gruplara çözülmeleri söylenir. Donuk durumda kalan grup diğer katılımcılarla birlikte yorumlanır. Sırayla diğer gruplar da donarlar ve yorumlanır (20’). Oluşum: Oluşturulan gruplara isterlerse dinledikleri yorumlara göre, isterlerse kendi oluşturacakları yeni bir kurguya göre beden dili kullanılarak canlandırma yapmaları istenir (canlandırmalar önce beden dili kullanılarak, sözel anlatım bulunmadan yapılır). Her grup sırayla canlandırmasını yapar, oluşturulan grup heykele gelindiğinde donarlar. Daha sonra tüm gruplara dondukları andan sonrasını da kurgulamaları ve baştan itibaren sözel anlatım da kullanarak sonuca kadar oynamaları söylenir. Grupların çalışmaları izlenir (50’). Değerlendirme: Grup çember şeklinde yere oturur. Lider yapılan çalışmaların hedefleri hakkında bilgi verdikten sonra, hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığı hakkında katılımcıların görüşlerini alır. Çalışmalar sırasında neler hissettikleri, neler duyumsadıkları sorularak, tüm katılımcıların duygularını ve düşüncelerini söylemesi sağlanır [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Yaratıcı Drama ve Etkinlikler
Drama planı örneği:
Top