• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

Web Sitelerinde Kullanılan Yaygın Bölümler

sherry

V.I.P
V.I.P
Ana Sayfa
Bu sayfa bir ya da iki kısa tanımlayıcı paragraftan oluşmalıdır. Beraberinde kısa bir bilgi veren ve ziyaretçilerin hemen göz atıp web sitesi hakkında bir fikir edinebilecekleri maddeler yer alabilir. Neden baba sayfa değildir de ana sayfadır bilinmez, ama bu sayfada ziyaretçilere bir hoş geldin dememek çok abes kaçacağından küçük çaplı bir karşılama yazısı yer alabilir. Benim tasarladığım web sayfalarında sürekli kullandığım bir ifade var, “Neler sunuyoruz?” diye. Bana firmalara ait web sitelerinde olmazsa olmaz gibi geliyor hep.

Hakkında
Bu sayfa şirket hakkında bilgiler verir. Eğer şirket kadrosu küçükse ve bir sayfa daha israf edilmek istenmiyorsa bazı personel bilgileri de bu sayfada yer alabilir. Eğer web sitesi kişisel ise bu sayfa “Hakkımda” şeklinde isimlendirilebilir. Ayrıca Firma Hakkında, Firma Tarihi, Geçmişimiz gibi isimler de verilebilir. Çok abartıp firmayı kuranların özgeçmişleri, dedeleri, büyük babaları, onların büyük babası olan dedelerin Anadolu’ya göçleri gibi teferruatlara girmeye lüzum yoktur.

Referanslar
Bu sayfada kişinin veya firmanın yaptığı çalışmaların bir listesi bulunur. Basit bir liste de olabilir, detaylarla tanımları olan bir liste de olabilir. Daha çok bu bölüm Portfolyo diye bilinir. Projeler, Neler Yaptık, Biz Bunları Yaptık, gibi isim koyanlara da rastlanmıştır.

Personel-Üye
Belli sayıda bir personele sahipseniz bunları Hakkımızda kısmında belirtebilirsiniz. Her üyeyi ayrı bir sayfada listeleme ihtiyacı varsa böyle bir sayfa kullanabilirsiniz. Eğer kuruluşun başında bir yönetim/yönetim kurulu varsa öncelik onlara verilmelidir.

Linkler
Bir linkler sayfası oldukça sade olmalıdır. Bununla birlikte bu sayfayı hazırlarken dikkatli olmalısınız. Çoğu durumlarda bu sayfa kişisel linkler vermenin ötesinde bir yapıya sahip olabilir. Birlikte çalışılan firmalar, ortaklar gibi. Bu sayfa bazen Partnerler diye de şöhret bulmuştur. Ama sitenizde olur olmaz her şeye link vermenin bir anlamı yoktur. İlla ki sitenizde hava durumu, döviz kurları, altın fiyatları, spor haberleri, politika haberleri olacak diye bir kaide yoktur. Bakmak isteyen gider ilgili sitesine bakar, yok bilmiyorsa bir sürü portal var girer bakar, ha o da olmadı, arattırır bulur. Siz de illa “bende de olsun” diye uğraşıp web sitenizin açılış hızını düşürmeyin. Gerek yok.

İletişim
Burada e-mail adresiniz olabilir, ya da bir iletişim formu. Telefonlar, adresler, size ulaşabilecekleri başka irtibat şekilleri yer alabilir.

Adres Bilgisi
Eğer güncel gelişmeler için ayrı bir yer istiyorsanız, bir harita ile birlikte yerinizi gösteren bir alan açabilirsiniz. Mesela, şubeleriniz varsa bu şubelerinizin adreslerini, krokilerini, onların varsa ayrı web site adreslerini bu alana yazabilirsiniz.

Haberler
İş hakkındaki gelişmelerin ve web sitesinin seyr-ü seferi hakkında son bilgilerin yer aldığı bölümdür. Ama bu bölümde bir haber merkezi gibi tüm dünyadan haberler vererek basın camiasına kafa tutmanın bir anlamı yoktur. Sadece ve sadece web sitenizin sunduğu hizmetlerle ilgili son gelişmeler, yaptığınız işlerin safhaları, duyurularınız gibi konular yer alabilir.

SSS (Sık Sorulan Sorular)
Sadece yazdığı gibi, bu bölüm web siteniz ve sunduğunuz hizmetler hakkında Sık Sorulan Sorulardan oluşur. Başlangıçta çok sorulabileceğini düşündüğünüz, insanların kafasında soru işareti bırakabilecek konulara açıklık getirebilirsiniz. Ama ilerleyen zamanlarda bu köşeyi Güzin Abla Dert Dinliyor formatına dönüştürmeye gerek yoktur.

Galeri
Bu kısımda işyerinizden ürünlerinizin resimlerine kadar web sitesinin amacını aşmayan resimlerin yer almasında bir sakınca yoktur. İnsanlar böylece sizin çalışma ortamlarınızı ve ürünlerinizi görerek hakkınızda bir fikir edinebilirler. Bu bölüme bazen Fotoğraflar, Resimler, Albüm gibi isim verenler de mevcuttur.

Sanal Tur

Bazen basit bir galeri yeterli olmazsa, web sitenizin ziyaretçilerine iş yerinizi ve ürünlerini aktif olarak görmelerini sağlayacak sanal bir tur imkânı hiç de yabana atılacak bir fikir değildir. Hatta çok eğlenceli olabilir. Ha, Türkiye’de 3 boyutlu teknoloji yeterince gelişmemiş ya da çok pahalı diyorsanız, bu işi çok karmaşık bir şekle sokmanıza gerek yoktur. Basit çekim tekniklerini kullanarak Flash teknolojisi veya Sanal Tur için özel hazırlanmış küçük progr¤¤¤¤¤larla bu düşüncenizi gerçekleştirebilirsiniz.

Takvim
Her ne kadar kesinlikle olması gereken bir unsur değilse de, olmasının zararı olmaz. Olayların listelendiği basit bir takvim listesi gibi de yapabilirsiniz, siteniz sürekli güncellenen bir site ise ziyaretçilerinize hangi gün neler eklenmiş şeklinde bilgi verme amaçlı gelişmiş bir takvim de oluşturabilirsiniz. Mesela bir dergi sitesi iseniz, Sonraki Sayıda Neler Var gibi başlıklarla bu takvim olayına el atabilirsiniz.

Basın-Yayın-Multimedya
Siz veya işiniz herhangi bir yayında, herhangi bir web sitesinde yer alıyorsanız, bu bölüm bunun için biçilmiş kaftandır. Yer alan çalışmalarınızdan kısa bölümler vererek yayınlandıkları siteye yönlendirmek daha etkileyici olacaktır. Ayrıca bu kısımda hazırladığınız ve paylaşıma açık olmasını istediğiniz görüntülü, yazılı çalışmalar (wallpaper, flashlar vs.) yer alabilir.
 
Top