Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Türkiye Eğitime Katılımda ve Eşitsizlikte OECD Sonuncusu
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Enda" data-source="post: 967444" data-attributes="member: 123367"><p><span style="font-size: 26px"><strong>Teneffüs Değil, Uyarı Zili Çalıyor! Türkiye Eğitime Katılımda ve Eşitsizlikte OECD Sonuncusu</strong></span></p><p></p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 18px"><strong>Türkiye eğitime katılımda yüzde 66'lık oranla OECD ülkeleri içinde sonuncu olurken, devlet ve özel okul arasındaki makasın da en açık olduğu ülke olarak tespit edildi. Raporda ayrıca 18-34 yaş arası gençlerimizin yüzde 31'inin ne eğitim ne de iş yaşamında olmadığı kaydedildi. </strong></span></p><p></p><p></p><p></p><p>Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), “Eğitime Bir Bakış 2018” raporunu yayımladı. Ülkelerin okul öncesinden yükseköğretime eğitim sistemlerinin yapısının incelendiği çalışmada 35 OECD ülkesi değerlendirmeye alındı.</p><p>BirGün'den Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre, rapora göre Türkiye, bireylerin eşit olarak eğitim hakkından yararlanmasında yüzde 95 olan OECD ortalamasının çok altında kaldı. Eğitime eşit katılımda Belçika, Fransa, Almanya , Polonya, Portekiz ve İngiltere birinciliği paylaşırken Türkiye yüzde 66’lık ortalamayla tüm OECD ülkeleri arasında son sırada yer aldı.</p><p><span style="font-size: 22px"><strong>Türkiye cinsiyet eşitliğinde sınıfta kaldı</strong></span></p><p></p><p></p><p>Eğitimcilerin, eğitim sistemi örgün eğitime devam eden kız çocuklarının sayısını düşürdü” tespiti de “Eğitime Bir Bakış” raporuyla doğrulandı. Ülkelerin teknik ve mesleki programlara katılımdaki cinsiyet dağılımının masaya yatırıldığı raporda Türkiye, 15-24 yaş grubunda yüzde 25’lik oranla sınıfta kaldı. Türkiye yine, resmi ve yaygın eğitime 25-64 yaş arasındakilerin cinsiyetlerine göre katılımında da geçer not alamadı. Türkiye’de bu yaş aralığındaki kadınların yaygın eğitime katılımının erkeklerden yüzde 30 daha az olduğu belirtildi.</p><p><span style="font-size: 22px"><strong>18-34 yaş grubunun yüzde 31'i ne okulda ne de işte</strong></span></p><p></p><p></p><p>Ne okuyan ne de iş gücüne katılan 18-34 yaş grubundakilerin oranında Türkiye, 35 ülke arasında ilk sırada yer aldı. Eğitimin dışına çıkan ve herhangi bir işte çalışmayanların oranı Türkiye’de yüzde 31 oldu. Bu oranın OECD ülkeleri ortalamasının yüzde 15 olduğu bilgisine yer verilen raporda, Türkiye’de eğitimin ve iş gücünün dışında kalanların yüzde 90’ının kadın olduğu bildirildi. </p><p>Türkiye, Kosta Rika ve Kolombiya ile birlikte 15-19 yaş arası çocukların eğitime ve iş gücüne katılımda da OECD ortalamasını tutturamadı. Türkiye’de bu yaş grubundakilerin yüzde 20’ye yakınının ne okuduğu ne de çalıştığı vurgulandı.</p><p>Reklam</p><p></p><p><span style="font-size: 22px"><strong>Üniversite mezunlarının yüzde 63'ü okuduğu alanda iş bulamadı</strong></span></p><p></p><p></p><p>Türkiye’de eğitim kazanımı ile istihdam olanağı bulan 25-64 yaş grubundakilerin oranı yüzde 59’da kaldı. Doktora ya da eşdeğer eğitimi olanların yüzde 93’ü, eğitimine göre bir işe yerleşirken üniversite mezunlarının yüzde 63’ü liyakatına göre iş bulamadı.</p><p><span style="font-size: 22px"><strong>Devlet-özel okul makasının en açık olduğu ülke Türkiye</strong></span></p><p></p><p></p><p>Türkiye’de devlet okullarında özellere göre bir sınıfta iki kat daha fazla sayıda öğrenci olduğu OECD’nin raporuna da yansıdı. Bu durumun öğrenciler arasında eşitsizlik yarattığı ve tam öğrenmenin gerçekleşmesine engel teşkil ettiği değerlendirmesine yer verilen raporda, Türkiye’nin devlet okulları açısından tüm üye ülkeler içerisinde en kalabalık sınıflara sahip ülke olduğu bildirildi. Devlet ortaokullarında bir sınıfta ortalama 35 öğrenci varken bu sayının özellerde 20’ye gerilediği belirtildi. Türkiye, devlet okulları ile özel okullar arasındaki farkın en derin olduğu ülkeler arasında başı çekti.</p><p>Onedio</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Enda, post: 967444, member: 123367"] [SIZE=7][B]Teneffüs Değil, Uyarı Zili Çalıyor! Türkiye Eğitime Katılımda ve Eşitsizlikte OECD Sonuncusu[/B][/SIZE] [SIZE=5][B]Türkiye eğitime katılımda yüzde 66'lık oranla OECD ülkeleri içinde sonuncu olurken, devlet ve özel okul arasındaki makasın da en açık olduğu ülke olarak tespit edildi. Raporda ayrıca 18-34 yaş arası gençlerimizin yüzde 31'inin ne eğitim ne de iş yaşamında olmadığı kaydedildi. [/B][/SIZE] Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), “Eğitime Bir Bakış 2018” raporunu yayımladı. Ülkelerin okul öncesinden yükseköğretime eğitim sistemlerinin yapısının incelendiği çalışmada 35 OECD ülkesi değerlendirmeye alındı. BirGün'den Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre, rapora göre Türkiye, bireylerin eşit olarak eğitim hakkından yararlanmasında yüzde 95 olan OECD ortalamasının çok altında kaldı. Eğitime eşit katılımda Belçika, Fransa, Almanya , Polonya, Portekiz ve İngiltere birinciliği paylaşırken Türkiye yüzde 66’lık ortalamayla tüm OECD ülkeleri arasında son sırada yer aldı. [SIZE=6][B]Türkiye cinsiyet eşitliğinde sınıfta kaldı[/B][/SIZE] Eğitimcilerin, eğitim sistemi örgün eğitime devam eden kız çocuklarının sayısını düşürdü” tespiti de “Eğitime Bir Bakış” raporuyla doğrulandı. Ülkelerin teknik ve mesleki programlara katılımdaki cinsiyet dağılımının masaya yatırıldığı raporda Türkiye, 15-24 yaş grubunda yüzde 25’lik oranla sınıfta kaldı. Türkiye yine, resmi ve yaygın eğitime 25-64 yaş arasındakilerin cinsiyetlerine göre katılımında da geçer not alamadı. Türkiye’de bu yaş aralığındaki kadınların yaygın eğitime katılımının erkeklerden yüzde 30 daha az olduğu belirtildi. [SIZE=6][B]18-34 yaş grubunun yüzde 31'i ne okulda ne de işte[/B][/SIZE] Ne okuyan ne de iş gücüne katılan 18-34 yaş grubundakilerin oranında Türkiye, 35 ülke arasında ilk sırada yer aldı. Eğitimin dışına çıkan ve herhangi bir işte çalışmayanların oranı Türkiye’de yüzde 31 oldu. Bu oranın OECD ülkeleri ortalamasının yüzde 15 olduğu bilgisine yer verilen raporda, Türkiye’de eğitimin ve iş gücünün dışında kalanların yüzde 90’ının kadın olduğu bildirildi. Türkiye, Kosta Rika ve Kolombiya ile birlikte 15-19 yaş arası çocukların eğitime ve iş gücüne katılımda da OECD ortalamasını tutturamadı. Türkiye’de bu yaş grubundakilerin yüzde 20’ye yakınının ne okuduğu ne de çalıştığı vurgulandı. Reklam [SIZE=6][B]Üniversite mezunlarının yüzde 63'ü okuduğu alanda iş bulamadı[/B][/SIZE] Türkiye’de eğitim kazanımı ile istihdam olanağı bulan 25-64 yaş grubundakilerin oranı yüzde 59’da kaldı. Doktora ya da eşdeğer eğitimi olanların yüzde 93’ü, eğitimine göre bir işe yerleşirken üniversite mezunlarının yüzde 63’ü liyakatına göre iş bulamadı. [SIZE=6][B]Devlet-özel okul makasının en açık olduğu ülke Türkiye[/B][/SIZE] Türkiye’de devlet okullarında özellere göre bir sınıfta iki kat daha fazla sayıda öğrenci olduğu OECD’nin raporuna da yansıdı. Bu durumun öğrenciler arasında eşitsizlik yarattığı ve tam öğrenmenin gerçekleşmesine engel teşkil ettiği değerlendirmesine yer verilen raporda, Türkiye’nin devlet okulları açısından tüm üye ülkeler içerisinde en kalabalık sınıflara sahip ülke olduğu bildirildi. Devlet ortaokullarında bir sınıfta ortalama 35 öğrenci varken bu sayının özellerde 20’ye gerilediği belirtildi. Türkiye, devlet okulları ile özel okullar arasındaki farkın en derin olduğu ülkeler arasında başı çekti. Onedio [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Türkiye Eğitime Katılımda ve Eşitsizlikte OECD Sonuncusu
Top