Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Güncel
Gerekli Bilgiler
Tartışma Nedir Tartışmanın Özellikleri Tartışmanın Konusu Tartışma Nasıl Yapılır
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Suskun" data-source="post: 411021" data-attributes="member: 21093"><p><span style="font-size: 15px"><strong>Bir grubu (veya çoğunluğu) ilgilendiren, daha önceden belirlenen bir konu hakkında farklı düşünceleri olan kişilerin konuyla ilgili görüşlerini açıklamak, konuyu (veya sorunu) çözmek, muhatabın zayıf yönlerini aramak amacıyla bir araya gelerek yaptıkları karşılıklı konuşmaya tartışma denir.</strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">Tartışma konusu; üzerinde konuşmaya ve araştırma yapmaya değer nitelikte olmalı, kanıtlanmış konular üzerinde ısrar edilmemeli, normal bir ses tonuyla konuşulmalı, saygılı olunmalı, dedikodu etmekten, bağırıp çağırmaktan, konu dışına çıkmaktan ve konuşanın sözünü kesmekten kaçınılmalıdır.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">“Tartışmadan beklenen; gerçeği aramak, gerçeğin aydınlattığı hareket yolunu seçmektir. Söz cambazlıklarının, körü körüne direnmelerin, içten pazarlıklı propagandaların, duygusal çıkmazların gerçekleri kararttığı bir yerde tartışmadan beklenen faydalar derlenemez.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">...Sakin konuşan, soğukkanlılıkla cevap veren, söylenecek sözü olmadığı zaman susmasını bilen, konuşurken kendine güvenç duyan bir kimse her çeşit konuşmada başarı gösterir. ”</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">Tartışmaları bir başkan yönetir. Tartışmada başkanın görevlerini hatırlayarak başkana yardımcı olmakla bir anlamda tartışmanın kurallarına da uyulmuş olunur.</span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong></strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>Tartışmalarda başkanın görevleri:</strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">1. Konuyu özellikleri ve sınırlarıyla dinleyicilere belirtmek.</span></p><p><span style="font-size: 15px">2. Konuşmacıları dinleyicilere tanıtmak.</span></p><p><span style="font-size: 15px">3. Tartışmayı başlatmak.</span></p><p><span style="font-size: 15px">4. Konuşmacıların konu dışına çıkmalarını engellemek.</span></p><p><span style="font-size: 15px">5. Herkese eşit konuşma süresi vermek.</span></p><p><span style="font-size: 15px">6. Konuşmacılara yerine göre sorular yöneltmek.</span></p><p><span style="font-size: 15px">7. Tarafsız olmak.</span></p><p><span style="font-size: 15px">8. Tartışma kurallarına uymayanları uyarmak.</span></p><p><span style="font-size: 15px">9. Kısa özetler yaparak konuyu toparlamak.</span></p><p><span style="font-size: 15px">10. Tartışmanın sonucunu açıklamak.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">Bir dinleyici grubu önünde yapılan münazara, açık oturum, panel, forum ve bilgi şöleni toplu tartışma çeşitlerindendir.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>Tartışmanın Kuralları Nelerdir?</strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">1 - Tartışmada konu dışına çıkılmamalıdır.</span></p><p><span style="font-size: 15px">2 - Önyargılı olunmamalıdır.</span></p><p><span style="font-size: 15px">3 - Verilen zamana uyulmalıdır.</span></p><p><span style="font-size: 15px">4 - Diğer konuşmacıların sözü kesilmemelidir.</span></p><p><span style="font-size: 15px">5 - Hoşgörülü, nazik olmak, sabırlı davranmak gereklidir.</span></p><p><span style="font-size: 15px">6 - Anlam tekrarına düşmemek gerekir.</span></p><p><span style="font-size: 15px">7 - Kısır tartışmalardan kaçınmak gerekir.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>Tartışma Nedir ?</strong></span></p><p><span style="font-size: 15px">Tartışma iki veya daha fazla kişinin belli bir konuda düşüncelerini sergileme yoluyla fikir alışverişinde bulunmalarıdır.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>Tartışmanın Özellikleri</strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">Tartışma konusu; üzerinde konuşmaya ve araştırma yapmaya değer nitelikte olmalı, kanıtlanmış konular üzerinde ısrar edilmemeli, normal bir ses tonuyla konuşulmalı, saygılı olunmalı, dedikodu etmekten, bağırıp çağırmaktan, konu dışına çıkmaktan ve konuşanın sözünü kesmekten kaçınılmalıdır.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">“Tartışmadan beklenen; gerçeği aramak, gerçeğin aydınlattığı hareket yolunu seçmektir. Söz cambazlıklarının, körü körüne direnmelerin, içten pazarlıklı propagandaların, duygusal çıkmazların gerçekleri kararttığı bir yerde tartışmadan beklenen faydalar derlenemez.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">...Sakin konuşan, soğukkanlılıkla cevap veren, söylenecek sözü olmadığı zaman susmasını bilen, konuşurken kendine güvenç duyan bir kimse her çeşit konuşmada başarı gösterir. ”[1]</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">Tartışmaları bir başkan yönetir. Tartışmada başkanın görevlerini hatırlayarak başkana yardımcı olmakla bir anlamda tartışmanın kurallarına da uyulmuş olunur.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>Tartışma Yönteminin Aşamaları</strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong></strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>1. Tartışma Probleminin Seçimi:</strong> Tartışma problemi seçilirken katılımcıların ilgi ve tutumları ile konuyla ilgili ön bilgileri göz önünde bulundurulmalıdır. Konu katılımcılar için ilgi çekici olmalı ve tartışmaya karşı güdülenmelidir. Bunun yanısıra problem cümlesinin açık olması, konuyu tam olarak belirtmesi, konuyu sınırlayabilmesi gerekir. Problem cümlesi soru yada düz cümle olarak ifade edilebilir. Ancak soru cümlesi katılımcıların ilgisini çekmede ve onları araştırma yapmaya teşvik etmede daha etkilidir.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>2. Tartışmayı Yönlendirecek Soruların Belirlenmesi:</strong> Tartışma yönteminde eğiticiler katılımcıları sorularla yönlendirmezse tartışmadan elde edilen sonuçlar hedefler doğrultusunda olmayabilir, konu dağılabilir. Bu nedenle eğiticinin tartışmayı yönlendirecek açılış, gelişme ve kapanış bölümüyle ilgili anahtar soruları önceden hazırlaması gerekir.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>3. Araç ve Tekniklerin Belirlenmesi:</strong> Tartışma sürecinde bir çok öğretim araç ve tekniklerinden yararlanılabilir. Bu amaçla tartışmadan önce probleme uygun dramatazisyonlar yapılabilir, sergiler ve yakın çevre gezilebilir, yazılı materyaller okunabilir, radyo dinlenebilir ve film izlenebilir. Bu tür etkinlikler katılımcılarda ortak yaşantı oluşmasını sağlar ve tartışmaya katılımı sağlar.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>4. Tartışmanın Yapılacağı Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi:</strong> Tartışmanın yapılacağı fiziksel ortam ve katılımcı sayısı tartışmanın niteliğini etkiler. Çok kalabalık gruplarda tartışmalar bazı katılımcıların tartışma dışında kalmasını sağlar.Tartışma ortamında sağlıklı iletişim kurulmasında, katılımcıların birbirlerini görmeleri önemli rol oynar. Bu nedenle katılımcıların, daire yada yarım ay biçiminde oturmasının sağlanması gerekir.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>5. Değerlendirme:</strong> Tartışma sonunda, tartışma eğitici ya da katılımcılar tarafından değerlendirilmeli ve sonucu özetlenmelidir.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">İnsanlarla iletişim kurarken dikkat etmemiz gereken ilkeler:</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>Konuşurken Nelere Dikkat Edilmelidir ?</strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">1. Karşınızdakini dinlemesini bilin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">2. Sabırlı olun.</span></p><p><span style="font-size: 15px">3. Esnek olun.</span></p><p><span style="font-size: 15px">4. Sizi dinleyenlerin anlayacağı sözcükler seçin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">5. İnsanların gönlünü almaktan korkmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">6. Sinirlerinize hakim olun.</span></p><p><span style="font-size: 15px">7. Şaka yapacağınız zaman iyi düşünün.</span></p><p><span style="font-size: 15px">8. Sorulara karşılık verin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">9. Konunuzu iyi bilin</span></p><p><span style="font-size: 15px">10. Düşünmeden konuşmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">11. Sürekli dert yanan biri olmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">12. Karşınızdakilerin tepkilerine dikkat edin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">13. Kaybetme ihtimalini de göz önünde bulundurun.</span></p><p><span style="font-size: 15px">14. Gereksiz eleştirilerden kaçının.</span></p><p><span style="font-size: 15px">15. Görüşlerinizi başkalarına zorla kabul ettirmeye çalışmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">16. Gürültü yapmayın ancak sesinizi duyurun.</span></p><p><span style="font-size: 15px">17. Yüz ifadenizi kontrol edin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">18. Ayaklarınızı masaların üstüne koymayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">19. Biri sizinle konuşurken işinizle meşgul olmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">20. Birisi konuşurken, önünüzdeki kağıtlara çi******meyin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">21. Birisi konuşurken, başkalarıyla fısıldaşmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">22. Sözü başkalarının ağzından kapmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">23. Duman makinesi olmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">24. Yerinde, duramayan bir olmaktan kaçının.</span></p><p><span style="font-size: 15px">25. Aynı sözcükleri dilinize dolamaktan vazgeçin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">26. İnsanlara ne yapacaklarını öğretmek merakından vazgeçin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">27. Çift anlamlı sözcüklerden kaçının.</span></p><p><span style="font-size: 15px">28. Ne zaman susmak gerektiğini bilin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">29. Sözünüzü güçlü bir tonla bitirin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">30. Başkalarını kötülemeyin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">31. Öğütlediğiniz şeyleri kendiniz de uygulayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">32. Yüksekten atmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">33. Herkesin işine burnunuzu sokmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">34. Size akıl danışılmadıkça öğüt vermeyin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">35. Olduğunuz gibi görünün.</span></p><p><span style="font-size: 15px">36. Gereksiz yere zıtlık yaratmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">37. Adil davranın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">38. Böbürlenmeyin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">39. Başkalarının canını sıkacak esprilerden kaçının.</span></p><p><span style="font-size: 15px">40. İnsanları terslemeyin.</span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong></strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>Telefonla Görüşürken</strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">41. Telefonda önce kendinizi tanıtın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">42. Ahizenin içine doğru konuşun.</span></p><p><span style="font-size: 15px">43. Karşınızdakinin sözünü kesmeyin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">44. Arada bir şeyler söyleyerek dinlediğinizi belli edin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">45. Telefonda konuşurken bir şey yemeyin.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><strong>Mektup Yazarken</strong></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">46. Gereksiz şeyler yazmaktan kaçının.</span></p><p><span style="font-size: 15px">47. Yazdığınızı hiç değilse bir kez okuyun.</span></p><p><span style="font-size: 15px">48. Ağdalı sözcükler kullanmayın.</span></p><p><span style="font-size: 15px">49. Kötü haberleri yumuşak dille iletin.</span></p><p><span style="font-size: 15px">50. Yazınızı, olumlu, gönül alıcı bir cümleyle tamamlaya çalışın</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Suskun, post: 411021, member: 21093"] [SIZE=4][B]Bir grubu (veya çoğunluğu) ilgilendiren, daha önceden belirlenen bir konu hakkında farklı düşünceleri olan kişilerin konuyla ilgili görüşlerini açıklamak, konuyu (veya sorunu) çözmek, muhatabın zayıf yönlerini aramak amacıyla bir araya gelerek yaptıkları karşılıklı konuşmaya tartışma denir.[/B] Tartışma konusu; üzerinde konuşmaya ve araştırma yapmaya değer nitelikte olmalı, kanıtlanmış konular üzerinde ısrar edilmemeli, normal bir ses tonuyla konuşulmalı, saygılı olunmalı, dedikodu etmekten, bağırıp çağırmaktan, konu dışına çıkmaktan ve konuşanın sözünü kesmekten kaçınılmalıdır. “Tartışmadan beklenen; gerçeği aramak, gerçeğin aydınlattığı hareket yolunu seçmektir. Söz cambazlıklarının, körü körüne direnmelerin, içten pazarlıklı propagandaların, duygusal çıkmazların gerçekleri kararttığı bir yerde tartışmadan beklenen faydalar derlenemez. ...Sakin konuşan, soğukkanlılıkla cevap veren, söylenecek sözü olmadığı zaman susmasını bilen, konuşurken kendine güvenç duyan bir kimse her çeşit konuşmada başarı gösterir. ” Tartışmaları bir başkan yönetir. Tartışmada başkanın görevlerini hatırlayarak başkana yardımcı olmakla bir anlamda tartışmanın kurallarına da uyulmuş olunur. [B] Tartışmalarda başkanın görevleri:[/B] 1. Konuyu özellikleri ve sınırlarıyla dinleyicilere belirtmek. 2. Konuşmacıları dinleyicilere tanıtmak. 3. Tartışmayı başlatmak. 4. Konuşmacıların konu dışına çıkmalarını engellemek. 5. Herkese eşit konuşma süresi vermek. 6. Konuşmacılara yerine göre sorular yöneltmek. 7. Tarafsız olmak. 8. Tartışma kurallarına uymayanları uyarmak. 9. Kısa özetler yaparak konuyu toparlamak. 10. Tartışmanın sonucunu açıklamak. Bir dinleyici grubu önünde yapılan münazara, açık oturum, panel, forum ve bilgi şöleni toplu tartışma çeşitlerindendir. [B]Tartışmanın Kuralları Nelerdir?[/B] 1 - Tartışmada konu dışına çıkılmamalıdır. 2 - Önyargılı olunmamalıdır. 3 - Verilen zamana uyulmalıdır. 4 - Diğer konuşmacıların sözü kesilmemelidir. 5 - Hoşgörülü, nazik olmak, sabırlı davranmak gereklidir. 6 - Anlam tekrarına düşmemek gerekir. 7 - Kısır tartışmalardan kaçınmak gerekir. [B]Tartışma Nedir ?[/B] Tartışma iki veya daha fazla kişinin belli bir konuda düşüncelerini sergileme yoluyla fikir alışverişinde bulunmalarıdır. [B]Tartışmanın Özellikleri[/B] Tartışma konusu; üzerinde konuşmaya ve araştırma yapmaya değer nitelikte olmalı, kanıtlanmış konular üzerinde ısrar edilmemeli, normal bir ses tonuyla konuşulmalı, saygılı olunmalı, dedikodu etmekten, bağırıp çağırmaktan, konu dışına çıkmaktan ve konuşanın sözünü kesmekten kaçınılmalıdır. “Tartışmadan beklenen; gerçeği aramak, gerçeğin aydınlattığı hareket yolunu seçmektir. Söz cambazlıklarının, körü körüne direnmelerin, içten pazarlıklı propagandaların, duygusal çıkmazların gerçekleri kararttığı bir yerde tartışmadan beklenen faydalar derlenemez. ...Sakin konuşan, soğukkanlılıkla cevap veren, söylenecek sözü olmadığı zaman susmasını bilen, konuşurken kendine güvenç duyan bir kimse her çeşit konuşmada başarı gösterir. ”[1] Tartışmaları bir başkan yönetir. Tartışmada başkanın görevlerini hatırlayarak başkana yardımcı olmakla bir anlamda tartışmanın kurallarına da uyulmuş olunur. [B]Tartışma Yönteminin Aşamaları 1. Tartışma Probleminin Seçimi:[/B] Tartışma problemi seçilirken katılımcıların ilgi ve tutumları ile konuyla ilgili ön bilgileri göz önünde bulundurulmalıdır. Konu katılımcılar için ilgi çekici olmalı ve tartışmaya karşı güdülenmelidir. Bunun yanısıra problem cümlesinin açık olması, konuyu tam olarak belirtmesi, konuyu sınırlayabilmesi gerekir. Problem cümlesi soru yada düz cümle olarak ifade edilebilir. Ancak soru cümlesi katılımcıların ilgisini çekmede ve onları araştırma yapmaya teşvik etmede daha etkilidir. [B]2. Tartışmayı Yönlendirecek Soruların Belirlenmesi:[/B] Tartışma yönteminde eğiticiler katılımcıları sorularla yönlendirmezse tartışmadan elde edilen sonuçlar hedefler doğrultusunda olmayabilir, konu dağılabilir. Bu nedenle eğiticinin tartışmayı yönlendirecek açılış, gelişme ve kapanış bölümüyle ilgili anahtar soruları önceden hazırlaması gerekir. [B]3. Araç ve Tekniklerin Belirlenmesi:[/B] Tartışma sürecinde bir çok öğretim araç ve tekniklerinden yararlanılabilir. Bu amaçla tartışmadan önce probleme uygun dramatazisyonlar yapılabilir, sergiler ve yakın çevre gezilebilir, yazılı materyaller okunabilir, radyo dinlenebilir ve film izlenebilir. Bu tür etkinlikler katılımcılarda ortak yaşantı oluşmasını sağlar ve tartışmaya katılımı sağlar. [B]4. Tartışmanın Yapılacağı Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi:[/B] Tartışmanın yapılacağı fiziksel ortam ve katılımcı sayısı tartışmanın niteliğini etkiler. Çok kalabalık gruplarda tartışmalar bazı katılımcıların tartışma dışında kalmasını sağlar.Tartışma ortamında sağlıklı iletişim kurulmasında, katılımcıların birbirlerini görmeleri önemli rol oynar. Bu nedenle katılımcıların, daire yada yarım ay biçiminde oturmasının sağlanması gerekir. [B]5. Değerlendirme:[/B] Tartışma sonunda, tartışma eğitici ya da katılımcılar tarafından değerlendirilmeli ve sonucu özetlenmelidir. İnsanlarla iletişim kurarken dikkat etmemiz gereken ilkeler: [B]Konuşurken Nelere Dikkat Edilmelidir ?[/B] 1. Karşınızdakini dinlemesini bilin. 2. Sabırlı olun. 3. Esnek olun. 4. Sizi dinleyenlerin anlayacağı sözcükler seçin. 5. İnsanların gönlünü almaktan korkmayın. 6. Sinirlerinize hakim olun. 7. Şaka yapacağınız zaman iyi düşünün. 8. Sorulara karşılık verin. 9. Konunuzu iyi bilin 10. Düşünmeden konuşmayın. 11. Sürekli dert yanan biri olmayın. 12. Karşınızdakilerin tepkilerine dikkat edin. 13. Kaybetme ihtimalini de göz önünde bulundurun. 14. Gereksiz eleştirilerden kaçının. 15. Görüşlerinizi başkalarına zorla kabul ettirmeye çalışmayın. 16. Gürültü yapmayın ancak sesinizi duyurun. 17. Yüz ifadenizi kontrol edin. 18. Ayaklarınızı masaların üstüne koymayın. 19. Biri sizinle konuşurken işinizle meşgul olmayın. 20. Birisi konuşurken, önünüzdeki kağıtlara çi******meyin. 21. Birisi konuşurken, başkalarıyla fısıldaşmayın. 22. Sözü başkalarının ağzından kapmayın. 23. Duman makinesi olmayın. 24. Yerinde, duramayan bir olmaktan kaçının. 25. Aynı sözcükleri dilinize dolamaktan vazgeçin. 26. İnsanlara ne yapacaklarını öğretmek merakından vazgeçin. 27. Çift anlamlı sözcüklerden kaçının. 28. Ne zaman susmak gerektiğini bilin. 29. Sözünüzü güçlü bir tonla bitirin. 30. Başkalarını kötülemeyin. 31. Öğütlediğiniz şeyleri kendiniz de uygulayın. 32. Yüksekten atmayın. 33. Herkesin işine burnunuzu sokmayın. 34. Size akıl danışılmadıkça öğüt vermeyin. 35. Olduğunuz gibi görünün. 36. Gereksiz yere zıtlık yaratmayın. 37. Adil davranın. 38. Böbürlenmeyin. 39. Başkalarının canını sıkacak esprilerden kaçının. 40. İnsanları terslemeyin. [B] Telefonla Görüşürken[/B] 41. Telefonda önce kendinizi tanıtın. 42. Ahizenin içine doğru konuşun. 43. Karşınızdakinin sözünü kesmeyin. 44. Arada bir şeyler söyleyerek dinlediğinizi belli edin. 45. Telefonda konuşurken bir şey yemeyin. [B]Mektup Yazarken[/B] 46. Gereksiz şeyler yazmaktan kaçının. 47. Yazdığınızı hiç değilse bir kez okuyun. 48. Ağdalı sözcükler kullanmayın. 49. Kötü haberleri yumuşak dille iletin. 50. Yazınızı, olumlu, gönül alıcı bir cümleyle tamamlaya çalışın [/SIZE] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Güncel
Gerekli Bilgiler
Tartışma Nedir Tartışmanın Özellikleri Tartışmanın Konusu Tartışma Nasıl Yapılır
Top