Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Türkçe & Dilbilgisi & İmla Kuralları
Tanzimat Dönemi Edebiyatı’nın Genel Özellikleri
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="OBir" data-source="post: 929758" data-attributes="member: 73293"><p><strong><span style="font-size: 18px">Birinci Dönem Tanzimat Edebiyatının Sanatçıları</span></strong></p><p> </p><p>Şinasi Ziya Paşa Namık Kemal topluluğu olarak anılır. Ahmet Mithat Efendi, Şemsettin Sami, Ahmet Vefik Paşa, Direktör Ali Bey, Ali Suavi, I. topluluğun diğer önemli sanatçılarıdır.</p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">İBRAHİM ŞİNASİ (1826 – 1871)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">I. topluluğun öncüsüdür.</li> <li data-xf-list-type="ul">Dilde sadeleşme hareketine öncülük etmiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Edebiyatımızda noktalama işaretini ilk kez kullanmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Kasidelerinde içerik ve şekil bakımından yenilikler görülür.</li> <li data-xf-list-type="ul">Eserlerinde parça güzelliği yerine bütün güzelliğine önem vermiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">La Fontaine’in fabllarını manzum olarak çevirmiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Durub-ı Emsal-i Osmaniye adlı eseriyle atasözlerini bilimsel bir anlayışla derlemiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">İlk tiyatro eserimiz olan Şair Evlenmesi’ni (1860) yazmıştır. Şair Evlenmesi, görücü usulü ile evliliğin yanlışlığını konu edinir.</li> <li data-xf-list-type="ul">İlk özel gazete Tercüman-ı Ahval’i (1860) Agâh Efendi’yle birlikte çıkarmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">İlk makale olan Tercüman-ı Ahval Mukaddimesi’ni (1860) yazmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Tasvir-i Efkâr gazetesini çıkarmıştır (1862).</li> <li data-xf-list-type="ul">Batı’dan yaptığı şiir çevirilerini Tercüme-i Manzume’de toplamıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Klasisizmden etkilenmiştir.</li> </ul><p><strong>Eserleri</strong></p><p>Tiyatro: Şair Evlenmesi</p><p>Şiir: Müntehabat-ı Eş’ar</p><p>Derleme: Durub-ı Emsal-i Osmaniye</p><p>Sözlük: Kamus-ı Osmanî (tamamlayamamıştır)</p><p>Çeviri: Tercüme-i Manzume</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">ZİYA PAŞA (1829 – 1880)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Şiirleri divan edebiyatı tarzındadır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Şiir ve İnşa adlı makalesinde halk edebiyatını; “Harabat” adlı antoloji ile divan edebiyatını övmüş, bu yüzden Namık Kemal tarafından eleştirilmiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Hece ölçüsüyle yazdığı şiirleri de vardır. Genellikle aruzu kullanmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Bağdatlı Ruhi’ye nazire olarak yazdığı Terkib-i Bent‘i önemlidir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Şiirleriyle toplumdaki olumsuzlukları eleştirmiş ve felsefi konuları ele almıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Dönemin idarecilerine (Özellikle Ali Paşa’ya) yönelik hicivler yazmıştır (Zafername).</li> <li data-xf-list-type="ul">Çeviriler yapmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Toplumsal şiirlerinde hak, hürriyet, adalet, medeniyet, ahlak gibi kavramları işlemiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Namık Kemal’le birlikte yurt dışında çıkarılan ilk gazete olan “Hürriyet”i yayımlamıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Romantizm akımından etkilenmiştir.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Şiir: Eş’ar-ı Ziya</p><p>Antoloji: Harabat (Antoloji, III cilt)</p><p>Tercüme: Rüya’nın Encamı, Endülüs Tarihi, Engizisyon Tarihi, Emil, Tartüffe…</p><p>Hiciv: Zafername (Nazım-nesir karışık)</p><p>Makale: Şiir ve İnşa</p><p>Mektup: Veraset Mektupları</p><p>Anı: Defter-i Amal</p><p></p><p> </p><p><strong><span style="color: #ff0000">NAMIK KEMAL (1840 – 1888)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">“Vatan şairi”dir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Şiir, eleştiri, biyografi, roman, tarih, makale gibi farklı türlerde eserler vermiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">“Toplum için sanat” anlayışındadır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Eserlerinde vatan, hürriyet, özgürlük, eşitlik gibi konuları işlemiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Edebiyatçı kimliği kadar fikir adamı kimliği de önemlidir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Dilin sadeleşmesi taraftarıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Şiirlerini, heyecanlı bir söylevci edasıyla yazmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Hece ile şiirler de yazmıştır; ama genellikle aruzu kullanmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Şiirlerinde hem konu hem de biçim bakımından yenilikler görülür.</li> <li data-xf-list-type="ul">Ziya Paşa’nın eski edebiyatı övdüğü “Harabat” adlı antolojisini eleştirmek amacıyla yazdığı “Tahrib-i Harabat”la ilk eleştiri kitabı örneğini vermiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Namık Kemal, tiyatrolarında aşk dramları, vatanseverlik, fedakârlık, ahlak gibi konuları işlemiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">“Vatan Makalesi” adlı önemli bir yazısı vardır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Tasvir-i Efkâr gazetesini Şinasi’den devralmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Ziya Paşa ile birlikte Londra’da Hürriyet gazetesini çıkarmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Mektupları vardır. Magosa’da yazdığı mektuplar Batılı anlamda anı türünün ilk örneği sayılmaktadır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Romantizmden etkilenmiştir.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Roman: İntibah, Cezmi</p><p>Tiyatro: Vatan yahut Silistre, Gülnihal, Kara Bela, Akif Bey, Celalettin Harzemşah, Zavallı Çocuk</p><p>Eleştiri: Tahrib-i Harabat, Takib-i Harabat (iki eser de Ziya Paşanın Harabat’ına karşı yazılmıştır.), İrfan Paşa’ya Mektup, Renan Müdafaanamesi</p><p>Tarih: Devr-i İstila, Kanije, Silistre Muhasarası, Osmanlı Tarihi, Büyük İslam Tarihi</p><p>Biyografi: Evrak-ı Perişan (Fatih, Yavuz Sultan ve Selahattin Eyyubi’yi anlatır.)</p><p>Anı: Magosa Mektupları</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">AHMET MİTHAT EFENDİ (1844 – 1912)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Eserlerini “halk için roman anlayışıyla” yazmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Döneminin en çok eser veren yazarıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">“Yazı makinesi” olarak nitelenen yazar, roman, hikâye ve tiyatro gibi birçok türde eser vermiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Romanlarında halkı bilgilendirmek için akışı keserek ansiklopedik bilgiler vermiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Tercüman-ı Hakikat gazetesini çıkarmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Teknik ve üslup bakımından zayıf eserler vermiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Dili sade ve anlaşılırdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Hayatını kalemiyle kazanan ilk yazarımızdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Servet-i Fünun aleyhine “Dekadanlar” adlı bir yazı yazmıştır. Bu yazıyla Servet-i Fünuncu gençleri anlaşılmaz şiirler yazmakla eleştirmiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Felatun Beyle Rakım Efendi romanında yanlış batılılaşmayı eleştirmiştir. Bu romandaki Felatun Bey “Batı”yı, Rakım Efendi “Doğu”yu temsil eder.</li> <li data-xf-list-type="ul">Romantizmden etkilenmiştir.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Hikâye: Kıssadan Hisse, Letaif-i Rivayat (25 cilt)</p><p>Roman: Yeniçeriler, Hasan Mellah, Hüseyin Fellah, Felatun Beyle Rakım Efendi, Süleyman Musli, Henüz On Yedi Yaşında, Esrar-ı Cinayat, Durdane Hanım, Dünyaya İkinci Geliş, Jön Türk, Paris’te Bir Türk…</p><p>Tiyatro: Eyvah, Çerkez Özdenler, Çengi</p><p>Gezi: Avrupa’da Bir Cevelan</p><p>Biyografi: Beşir Fuat</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">AHMET VEFİK PAŞA (1823 – 1891)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Devlet adamı ve yazardır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Moliere’den yaptığı çeviri ve adaptasyonlarla tanınmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Milliyetçilik ve Türkçülük akımlarının ilk temsilcilerindendir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Tiyatro tarihimizde özel bir yeri vardır, Türk tiyatrosunun kurucusu sayılmaktadır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Lehçe-i Osmanî adlı, Anadolu Türkçesine ait ilk sözlüğü hazırlamıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Klasisizmden etkilenmiştir.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Moliere’den Tiyatro Çeviri ve Uyarlama: İnfal-i Aşk, Zor Nikah, Zoraki Tabip, Tabib-i Aşk, Meraki, Azarya, Yorgaki Dandini, Savruk, Kocalar Mektebi, Kadınlar Mektebi</p><p>Sözlük: Lehçe-i Osmanî</p><p>Tarih: Şecere-i Türk Çevirisi (Ebulgazi Bahadır Han’ın bu önemli eserini Türkiye Türkçesi’ne çevirmiştir.)</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">ŞEMSETTİN SAMİ (1850 – 1904)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">İlk yerli roman olan Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat’ı yazmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Diğer önemli eserleri Kamus-ı Türkî, Kamus-ı Alam ve Orhun Kitabeleri Çevirisi‘dir.</li> </ul><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">ALİ SUAVİ (1839 – 1878)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Muhbir gazetesindeki yazılarında sade bir dil kullanarak Tanzimat dönemindeki dilde Türkçülük hareketine öncülük etmiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Milliyetçilik düşüncesinin kökleşmesine çalışmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">“Hive Hanlığı” adlı eserinde milliyetçi yönü öne çıkar.</li> <li data-xf-list-type="ul">“Kamusü’l-UIum ve’l-Maarif” (Bilim ve Kültür Sözlüğü) adlı bir ansiklopedisi de vardır.</li> </ul><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">DİREKTÖR ALİ BEY (1844 – 1899)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Tiyatro alanındaki çalışmalarıyla ve özellikle Ayyar Hamza adlı uyarlamasıyla tanınır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Diğer önemli eserleri: Kokona Yatıyor (tiyatro), Seyahat Jurnali (Batılı anlamda ilk günlüktür.)</li> </ul></blockquote><p></p>
[QUOTE="OBir, post: 929758, member: 73293"] [B][SIZE=5]Birinci Dönem Tanzimat Edebiyatının Sanatçıları[/SIZE][/B] Şinasi Ziya Paşa Namık Kemal topluluğu olarak anılır. Ahmet Mithat Efendi, Şemsettin Sami, Ahmet Vefik Paşa, Direktör Ali Bey, Ali Suavi, I. topluluğun diğer önemli sanatçılarıdır. [COLOR=#ff0000][/COLOR] [B][COLOR=#ff0000]İBRAHİM ŞİNASİ (1826 – 1871)[/COLOR][/B] [LIST] [*]I. topluluğun öncüsüdür. [*]Dilde sadeleşme hareketine öncülük etmiştir. [*]Edebiyatımızda noktalama işaretini ilk kez kullanmıştır. [*]Kasidelerinde içerik ve şekil bakımından yenilikler görülür. [*]Eserlerinde parça güzelliği yerine bütün güzelliğine önem vermiştir. [*]La Fontaine’in fabllarını manzum olarak çevirmiştir. [*]Durub-ı Emsal-i Osmaniye adlı eseriyle atasözlerini bilimsel bir anlayışla derlemiştir. [*]İlk tiyatro eserimiz olan Şair Evlenmesi’ni (1860) yazmıştır. Şair Evlenmesi, görücü usulü ile evliliğin yanlışlığını konu edinir. [*]İlk özel gazete Tercüman-ı Ahval’i (1860) Agâh Efendi’yle birlikte çıkarmıştır. [*]İlk makale olan Tercüman-ı Ahval Mukaddimesi’ni (1860) yazmıştır. [*]Tasvir-i Efkâr gazetesini çıkarmıştır (1862). [*]Batı’dan yaptığı şiir çevirilerini Tercüme-i Manzume’de toplamıştır. [*]Klasisizmden etkilenmiştir. [/LIST] [B]Eserleri[/B] Tiyatro: Şair Evlenmesi Şiir: Müntehabat-ı Eş’ar Derleme: Durub-ı Emsal-i Osmaniye Sözlük: Kamus-ı Osmanî (tamamlayamamıştır) Çeviri: Tercüme-i Manzume [B][COLOR=#ff0000]ZİYA PAŞA (1829 – 1880)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Şiirleri divan edebiyatı tarzındadır. [*]Şiir ve İnşa adlı makalesinde halk edebiyatını; “Harabat” adlı antoloji ile divan edebiyatını övmüş, bu yüzden Namık Kemal tarafından eleştirilmiştir. [*]Hece ölçüsüyle yazdığı şiirleri de vardır. Genellikle aruzu kullanmıştır. [*]Bağdatlı Ruhi’ye nazire olarak yazdığı Terkib-i Bent‘i önemlidir. [*]Şiirleriyle toplumdaki olumsuzlukları eleştirmiş ve felsefi konuları ele almıştır. [*]Dönemin idarecilerine (Özellikle Ali Paşa’ya) yönelik hicivler yazmıştır (Zafername). [*]Çeviriler yapmıştır. [*]Toplumsal şiirlerinde hak, hürriyet, adalet, medeniyet, ahlak gibi kavramları işlemiştir. [*]Namık Kemal’le birlikte yurt dışında çıkarılan ilk gazete olan “Hürriyet”i yayımlamıştır. [*]Romantizm akımından etkilenmiştir. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Şiir: Eş’ar-ı Ziya Antoloji: Harabat (Antoloji, III cilt) Tercüme: Rüya’nın Encamı, Endülüs Tarihi, Engizisyon Tarihi, Emil, Tartüffe… Hiciv: Zafername (Nazım-nesir karışık) Makale: Şiir ve İnşa Mektup: Veraset Mektupları Anı: Defter-i Amal [B][COLOR=#ff0000]NAMIK KEMAL (1840 – 1888)[/COLOR][/B] [LIST] [*]“Vatan şairi”dir. [*]Şiir, eleştiri, biyografi, roman, tarih, makale gibi farklı türlerde eserler vermiştir. [*]“Toplum için sanat” anlayışındadır. [*]Eserlerinde vatan, hürriyet, özgürlük, eşitlik gibi konuları işlemiştir. [*]Edebiyatçı kimliği kadar fikir adamı kimliği de önemlidir. [*]Dilin sadeleşmesi taraftarıdır. [*]Şiirlerini, heyecanlı bir söylevci edasıyla yazmıştır. [*]Hece ile şiirler de yazmıştır; ama genellikle aruzu kullanmıştır. [*]Şiirlerinde hem konu hem de biçim bakımından yenilikler görülür. [*]Ziya Paşa’nın eski edebiyatı övdüğü “Harabat” adlı antolojisini eleştirmek amacıyla yazdığı “Tahrib-i Harabat”la ilk eleştiri kitabı örneğini vermiştir. [*]Namık Kemal, tiyatrolarında aşk dramları, vatanseverlik, fedakârlık, ahlak gibi konuları işlemiştir. [*]“Vatan Makalesi” adlı önemli bir yazısı vardır. [*]Tasvir-i Efkâr gazetesini Şinasi’den devralmıştır. [*]Ziya Paşa ile birlikte Londra’da Hürriyet gazetesini çıkarmıştır. [*]Mektupları vardır. Magosa’da yazdığı mektuplar Batılı anlamda anı türünün ilk örneği sayılmaktadır. [*]Romantizmden etkilenmiştir. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Roman: İntibah, Cezmi Tiyatro: Vatan yahut Silistre, Gülnihal, Kara Bela, Akif Bey, Celalettin Harzemşah, Zavallı Çocuk Eleştiri: Tahrib-i Harabat, Takib-i Harabat (iki eser de Ziya Paşanın Harabat’ına karşı yazılmıştır.), İrfan Paşa’ya Mektup, Renan Müdafaanamesi Tarih: Devr-i İstila, Kanije, Silistre Muhasarası, Osmanlı Tarihi, Büyük İslam Tarihi Biyografi: Evrak-ı Perişan (Fatih, Yavuz Sultan ve Selahattin Eyyubi’yi anlatır.) Anı: Magosa Mektupları [B][COLOR=#ff0000]AHMET MİTHAT EFENDİ (1844 – 1912)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Eserlerini “halk için roman anlayışıyla” yazmıştır. [*]Döneminin en çok eser veren yazarıdır. [*]“Yazı makinesi” olarak nitelenen yazar, roman, hikâye ve tiyatro gibi birçok türde eser vermiştir. [*]Romanlarında halkı bilgilendirmek için akışı keserek ansiklopedik bilgiler vermiştir. [*]Tercüman-ı Hakikat gazetesini çıkarmıştır. [*]Teknik ve üslup bakımından zayıf eserler vermiştir. [*]Dili sade ve anlaşılırdır. [*]Hayatını kalemiyle kazanan ilk yazarımızdır. [*]Servet-i Fünun aleyhine “Dekadanlar” adlı bir yazı yazmıştır. Bu yazıyla Servet-i Fünuncu gençleri anlaşılmaz şiirler yazmakla eleştirmiştir. [*]Felatun Beyle Rakım Efendi romanında yanlış batılılaşmayı eleştirmiştir. Bu romandaki Felatun Bey “Batı”yı, Rakım Efendi “Doğu”yu temsil eder. [*]Romantizmden etkilenmiştir. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Hikâye: Kıssadan Hisse, Letaif-i Rivayat (25 cilt) Roman: Yeniçeriler, Hasan Mellah, Hüseyin Fellah, Felatun Beyle Rakım Efendi, Süleyman Musli, Henüz On Yedi Yaşında, Esrar-ı Cinayat, Durdane Hanım, Dünyaya İkinci Geliş, Jön Türk, Paris’te Bir Türk… Tiyatro: Eyvah, Çerkez Özdenler, Çengi Gezi: Avrupa’da Bir Cevelan Biyografi: Beşir Fuat [B][COLOR=#ff0000]AHMET VEFİK PAŞA (1823 – 1891)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Devlet adamı ve yazardır. [*]Moliere’den yaptığı çeviri ve adaptasyonlarla tanınmıştır. [*]Milliyetçilik ve Türkçülük akımlarının ilk temsilcilerindendir. [*]Tiyatro tarihimizde özel bir yeri vardır, Türk tiyatrosunun kurucusu sayılmaktadır. [*]Lehçe-i Osmanî adlı, Anadolu Türkçesine ait ilk sözlüğü hazırlamıştır. [*]Klasisizmden etkilenmiştir. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Moliere’den Tiyatro Çeviri ve Uyarlama: İnfal-i Aşk, Zor Nikah, Zoraki Tabip, Tabib-i Aşk, Meraki, Azarya, Yorgaki Dandini, Savruk, Kocalar Mektebi, Kadınlar Mektebi Sözlük: Lehçe-i Osmanî Tarih: Şecere-i Türk Çevirisi (Ebulgazi Bahadır Han’ın bu önemli eserini Türkiye Türkçesi’ne çevirmiştir.) [B][COLOR=#ff0000]ŞEMSETTİN SAMİ (1850 – 1904)[/COLOR][/B] [LIST] [*]İlk yerli roman olan Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat’ı yazmıştır. [*]Diğer önemli eserleri Kamus-ı Türkî, Kamus-ı Alam ve Orhun Kitabeleri Çevirisi‘dir. [/LIST] [B][COLOR=#ff0000]ALİ SUAVİ (1839 – 1878)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Muhbir gazetesindeki yazılarında sade bir dil kullanarak Tanzimat dönemindeki dilde Türkçülük hareketine öncülük etmiştir. [*]Milliyetçilik düşüncesinin kökleşmesine çalışmıştır. [*]“Hive Hanlığı” adlı eserinde milliyetçi yönü öne çıkar. [*]“Kamusü’l-UIum ve’l-Maarif” (Bilim ve Kültür Sözlüğü) adlı bir ansiklopedisi de vardır. [/LIST] [B][COLOR=#ff0000]DİREKTÖR ALİ BEY (1844 – 1899)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Tiyatro alanındaki çalışmalarıyla ve özellikle Ayyar Hamza adlı uyarlamasıyla tanınır. [*]Diğer önemli eserleri: Kokona Yatıyor (tiyatro), Seyahat Jurnali (Batılı anlamda ilk günlüktür.) [/LIST] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Atatürk'ün doğduğu şehir?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Türkçe & Dilbilgisi & İmla Kuralları
Tanzimat Dönemi Edebiyatı’nın Genel Özellikleri
Top