• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

Sulu Boya Resim Nasıl Yapılır?

Safir

Özel Üye
Özel üye
Sulu Boya İle Bulut Çizmek İçin...

Gökyüzü üzerindeki bulutlar, bu deniz manzarasının en dikkat çekici noktası. Bu çalışmada başlıca malzemeleriniz mavi ve siyah renklerdeki sulu boya olacak. Bir kez nasıl yapmanız gerektiğini öğrendikten sonra gökyüzü boyamanın keyfine doyamayacaksınız.

150.jpg


Sulu boyalar, özellikle de boyayı hızlı ve serbestçe uyguluyorsanız, çalışması tahmin edilmeyecek derecede keyifli malzemelerdir. Boyanın ıslak yapısı ve kendiliğinden yayılması işin ciddi bir kısmını sizin yerinize yapacak ve boyadığınız gökyüzünün havasını yakalamanıza yardımcı olacaktır. En iyi efektlere ulaşabilmek içinse bir dizi fırçaya ihtiyacınız olacaktır.

Kademeli boyama

Günün farklı zamanlarında gökyüzüne baktığınızda renklerin ufuk çizgisine doğru nasıl değiştiğini görürsünüz. Resmimizdeki gökyüzü kademe kademe daha solgun ve sakin bir görünüm almaktadır, bu etki ancak kademeli bir boyamayla elde edilebilir. Bu amaca ulaşabilmek için gökyüzünün ana rengi olan ultramarine’i kağıdın üst kısmından aşağıya doğru giderek daha da çok sulandırın.Gökyüzünün sakin yapısı biraz cobalt ve özellikle cold mavinin sulandırılmış ultramarine mavi içine katılmasıyla vurgulanmıştır.

Süngerle şekillendirilmiş bulutlar

Kağıdın üzerinde beyaz bulutların yer alacağı boşluklar bırakmayı ihmal etmeyin. Kağıt mendil ve küçük bir süngerle sürekli olarak ıslatmanın ardından hafif dokunuşlarla yapılan işlem bu beyaz şekillerin yumuşak kenarlı olmasını ve gerçek bulutların kuş tüyüne benzer bir görüntü almasını sağlar.

Fotoğraflardan kompozisyon oluşturma

Bulutlar çok çabuk yer değiştirdiklerinden, çizilip boyanmaları için yeterince zaman olmayabilir. Bunun çözümü fotoğraf çekmektir, böylelikle manzarayı boş zamanınızda tamamlamanız mümkün hale gelecektir. Fotoğraflardan çalışmanın diğer avantajıysa bir manzaraya bağlı kalmak zorunda olmamanızdır. Sanatçının bu çalışmada yapmış olduğu gibi farklı fotoğrafların en güzel unsurlarını alarak resminizde bir araya getirebilirsiniz.

MALZEMELER


Sulu boya kağıdı
2B kalem
Sulu boya fırçaları: 3, 7 ve 10 numara yuvarlak ince uçlu, 25 mm yassı
Karıştırma tabağı ya da palet
Su dolu bir kavanoz
Kağıt mendil ya da kağıt havlu
Doğal sünger
6 renk sulu boya: Ultramarine mavi, Cobalt mavi, Ochre sarısı, Ivory siyah, Alizarin crimson,



RESMİ GELİŞTİRİN
Bulutların temel şekilleri tamamlandıktan sonra, alt kısımlarına gölgeler ekleyerek bulutları geliştirebilirsiniz. Bunu yaparken daha önce de yaptığınız gibi süngerleyerek gölgelerin etrafında sert kenarlar oluşmasını engelleyin. Eğer boya kurumuşsa istenmeyen kenarlardan kurtulmak için nemli süngeri bastırıp sertçe ovmanız gerekecektir.

PÜF NOKTASI

RENK TESTİ
Renkler kağıdın üzerine uygulandığında palette olduğundan çok farklı görünebilirler. Bu nedenle resim üzerine uygulamadan önce her rengi denemekte fayda vardır. Bu deneme kullanacağınız rengin isteğinizi karşılayıp karşılamadığını açık ya da koyu olup olmadığını görmenizi sağlar. Kağıdın türü ve rengi boyanın görünümünü etkileyeceğinden test de aynı kağıt üzerinde yapılmalıdır.

UZMAN TAVSİYESİ
Degradeli (Geçişli) boyama


Bu çalışmadaki gökyüzü, 1. sayıdaki Temel Bilgiler bölümünde gösterilen düz boyamanın aksine azar azar soluklaşacak bir şekilde kademeli boyanmıştır. Kademeli bir etki yaratmak için güçlü bir renkle başlayarak artan miktarlarda su ekleyin. Bu, resme mesafe duygusu katacak, güçlü renklerin yakın, soluk renklerinse uzaklaşmış görünmesini sağlayacaktır.
 

Safir

Özel Üye
Özel üye
135.jpg


1. İşe çizimle başlayın 2B kaleminizi kullanarak seçtiğiniz fotoğraflara bakıp tasarladığınız konunun çizimini yapın. Bunu yaparken detaylara inmeyin, sadece boyamaya başladığınızda renkleri nerelere uygulayacağınızı gösterecek birkaç düzgün hat işinizi görecektir. Gökyüzünün oluşturduğu uzayıp giden boşluk bu resmin önemli bir unsuru olduğundan ufuk çizgisinin dikkatlice konumlandırılması gerekmektedir. Bu resimde gökyüzü tüm alanın üçte ikilik kısmını kaplamaktadır.

136.jpg


2. Bulutlu bölgeleri nemlendirin Yassı fırçayı kullanarak bulutların yerleştirileceği alanları temiz suyla hafifçe ıslatın bu sayede bulutları boyamak için kullanacağınız mavi boya, kağıda sürdüğünüzde bu nemli bölgelere dağılacaktır. Bu işlemi, olabildiğince hafif, bilekten ve kısa darbelerle yapın.

137.jpg


3. Gökyüzünü boyamaya başlayın Şimdi gökyüzünün kademeli görünümünü oluşturmanın zamanı geldi, bir tabağın içinde küçük bir miktar ultramarine maviye su ekleyin ve 10 numara yuvarlak fırçayı kullanarak gökyüzünü yukardan aşağıya çabuk ve serbest darbelerle boyamaya başlayın. Mavi boyayı bulutların üst kısımlarına nemlendirilmiş alanlara dokunmadan uygulayın.

138.jpg


4. Mavi boyayı sulandırın Gökyüzünün aşağı kısımlarına doğru indikçe, biraz daha su katarak renginizin tonunu açın ve boyayı serbest hareketlerle bu alana yaymaya devam edin. Bulutların alt kısımlarında mavi boyayı daha önce nemlendirilmiş alanların etrafında hafifçe dolaştırın, bu mavi boyanın hafifçe dağılmasını sağlayıp, bulutlarının alt kenarlarına gerçekçi bir görünüm kazandıracaktır.

139.jpg


5. Ufuk çizgisinin tonunu açın Gökyüzünü olabildiğince çabuk tamamlayın (en ideali bunun nemlendirilen bulutlar kurumadan önce yapılmış olmasıdır, yine de eğer gerekliyse bulutlara biraz daha temiz su sürmeniz mümkündür) Ufuk çizgisinde, ultramarine karışımına biraz daha su ekleyerek gökyüzünü daha solgun ve sakin bir hale getirin. Aynı zamanda boyaya azar azar cobalt mavi ekleyerek denizi de düzenli fırça darbeleriyle boyayın.

140.jpg


6. Fazla nemi alın Gökyüzünün boyanması tamamlandıktan sonra boya ve suyun fazlasını kağıt mendil ya da kağıt havlu kullanarak alın. Bu daha açık alanlar yaratmanıza ve rengin dağıldığı ve yoğunlaştığı yerleri düzeltmenize yardımcı olacaktır. Daha sonra temiz bir süngerle bulutların alt kısımlarını hafifçe dokunarak yumuşatın.

141.jpg


7. Bulutları gölgelendirin Bulutların alt kısımlarına sulandırılmış ivory siyah ve biraz alizarin crimson karışımıyla gölgelendirme yapın. Boyayı seyrek ve geniş darbelerle uygularken No.7 yuvarlak fırça kullanın. Boyanın kendiliğinden dağılmasına izin verin.
 

Safir

Özel Üye
Özel üye
142.jpg


8. Gölgeleri yumuşatın Bir parça kağıt mendille boyanın fazlasını alın ve tonları açın. Bulutlara üç boyutlu bir görüntü verebilmek için gölgeli alanların alt kısımlarındaki daha koyu parçaların bazılarını olduğu gibi bırakın. Ardından oluşmuş olabilecek sert hatlardan kurtulmak için bulutları son bir kez süngerleyin.

143.jpg


9. Denizi boyayın No.3 yuvarlak fırçayla daha önce denizi boyamak için ultramarinin biraz siyahla karıştırılması sonucu oluşturduğumuz boyayı kullanın. Gökyüzünün rengi gibi denizin rengi de ufuk çizgisine doğru soluklaşır. Ancak deniz için güçlü tondaki rengi, dolu bir fırçayla aşağıdan yukarı doğru uygulanmalı, yukarı doğru çıkıldıkça da renge azar azar su eklenmelidir. Dalgaları meydana getirmek ve köpük görüntüsü vermek için alttaki dokudan parçalar bırakarak, boyayı yatay fırça darbeleriyle sürmelisiniz.

144.jpg


10. Kayığı gölgelendirin Yine No.3 fırçayı kullanarak kayıkların iç kısımlarını ivory siyah ile boyayın. Kayığın diğer bölümleriniyse deniz için hazırladığınız karışımla boyayın, ancak yan kısımların ve kabinin kenarlarıyla arka kısmı boyamadan bırakın.

145.jpg


11. Ön planı boyayın Büyük bir alanı kaplayan sahil ve kumulları boyamak için daha büyük bir fırçaya ihtiyacınız olacaktır. Kumu boyamak için içine biraz alizarin crimson karıştırılmış Ochre sarısını yatay ve geniş darbelerle uygulayın. Boyarken fırça darbeleri arasından beyaz kağıdın görünür bırakılmasına dikkat edin, bu kuma bir parıltı katıp gerçekçi bir görüntü verecek ve güneşli bir plaj izlenimi yaratacaktır.

146.jpg


12. Kumlara ışıltı katın Boyanın kurumasına izin vermeden kağıt havlunun düz kenarını kum tepeciği boyunca gezdirerek boyanın bir kısmını emmesini sağlayın. Bu işlem kumsalın kıvrımları üzerine güneş ışığı düştüğü izlenimi verecektir.

147.jpg


13. Plajı gölgelendirin Kumsal içindeki gölgeleri ochre sarısının içine biraz alizarin crimson ve ulramarine eklenmesi sonucu elde edilen karışımının, biraz daha sıcak bir tonunu 7 numara fırçayı kullanarak oluşturun.

148.jpg


14. Kayık üstündeki detayları boyayın Kabini ve kayık üzerindeki bantları biraz ivory siyah ile koyulaştırılan cadmium kırmızısıyla boyandı. Direk gibi ince detaylarsa rigger fırça kullanılarak siyahla boyanmıştır. Son olarak kayığın yan tarafındaki gölgeleri ultramarine ve alizarin crimsonun morumsu karışımıyla güçlendirin.
 

Safir

Özel Üye
Özel üye
149.jpg


TAMAMLANMIŞ RESİM

A İki farklı ton mavi
Gökyüzünde kullanılan boya resmin üst kısımlarında koyu tonlu bir ultramarinken, ufuk çizgisine yaklaştıkça su ve cobalt mavinin eklenmesiyle daha açık bir ton almıştır.

B Gerçekçi bulutlar
Bulutlar yumuşak bir görüntü vermeli, sert kenarların oluşmasına izin verilmemeliydi; bu etkinin yaratılması içinse boya, hep aynı şekilde bir sünger ve kağıt mendille nemlendirildi ve hafifçe silindi.

C Dikey ve yatay hatlar
Kabin ve direğin dikey şekilleri ince bir rigger fırçayla boyandı ve plaj ile ufuk çizgisinin oluşturduğu yatay hatların güçlü etkisinin dağılmasına yardımcı oldu.

İLERİ AŞAMALAR
Deniz, gökyüzü ve plajdan oluşan ana renk blokları oluşturulmuş olsa da eğer isteniyorsa resmin üstünde biraz daha çalışılarak ön plana şekil verilip manzaranın güneşli atmosferinin geliştirilmesi mümkündür. Resmin tamamlanmasını sağlayacak son adım, resmin odak noktasını oluşturan kayıklara direk ve halat gibi detayların eklenmesi olacaktır.

Alıntı
 

Safir

Özel Üye
Özel üye
Sulu boya resimlerin teknik özellikleri:
* Sulu boya şeffaftır. Sürüldükten sonra boyanın altında kalan kurşun kalem izleri görülür.
* Onun için resmi çizerken kalemle fazla bastımamak gerekir.
* Yan yana sürülen iki renk, suyun yardımı ile kaynaşarak, renkler arasında güzel bir geçiş elde edilir.
* Renklerin açıktan koyuya doğru değerleri, boyanın istenilen derecede sulandırılması ile sağlanır.
* Sulu boyada kağıdın beyazlığından yararlanılması resme güzellik veren teknik özelliklerden birisidir.
* Beyaz sulu boya sürmektense kağıdın beyazlığından faydalanmak daha doğrudur.

Sulu boya resimde araç-gereçler:
Sulu boya:

* Kutu içerisinde kuru ve yaş olarak iki şekilde bulunur.
* Kuru boyalar, her renk ayrı ayrı kalıplara dökülmüş (tablet) biçimdedir.
* Yaş suluboyalar ise havası alınmış madeni (kurşun) tüpler içinde satılır.
* Satın alırken kolay ve çabuk eriyenler tercih edilmelidir. Bunda da kaliteli ve kalitesiz ayrımı vardır. Kolay eriyen boyalar daha kalitelidir.
* Sulu boya resim, diğer tekniklere göre daha çabuk çalışmayı gerektirir.

Kağıt
* Sulu boya ile resim yapılacak kağıt kalın, sert ve pütürlü olmalıdır.
* İnce ve yumuşak olan kağıtlar ıslandığı zaman kabarır ve dalgalanır.
* Pütürlü kağıtlarda ise fırçanın kağıt üzerinde boyayamadığı ufak beyaz çukurlar, resme daha şeffaf ve canlı bir hava verir.

Resim altlığı
* Çalışma sırasında resim kağıdı, bir altlık üzerine konur.
* Altlık, resim yapacağımız kağıdın ölçüsünden biraz büyük olmalıdır.
* Taşınması kolay, sert ve düzgün malzemeden olmalı.
* Altlık genellikle tahta, kalın mukavva, duralit veya suntadan olabilir.
* Resim kağıdı altlık üzerine kıskaç veya yapışkan bantlarla köşelerden tutturulur.

Fırçalar
* Sulu boya resimde en uygun olanı, samur kılından yapılanlardır.
* Samur kılından yapılan fırçalar, su ile ıslandığında, kılları toplanır ve ucu sivrileşir.
* Sivrilen ucu ile ince çizgiler çizilebileceği gibi, kağıt üzerine fırçayı bastırarak çalıştığımızda da geniş yüzeyleri boyayabiliriz.
* Sulu boya çalışmalarında 1-2-3-4 gibi numaralandırılmış fırçalardan yararlanılır. Geniş yüzeyler kalın uçlu fırça ile, küçük alanlar ve çizgiler ise ince uçlu fırça boyanır.
* Bu nedenle biri kalın biri ince olmak üzere iki samur fırça kullanmak çok faaydalıdır.
* Boyama işi bitince fırçayı yıkayıp kuruladıktan sonra, düzgün kalacak şekilde saklamalıdır.
* Uzun süre kılları üzerinde kalan fırçalar bükülür ve düzelmesi çok zor olur.

NOT: Ucu bükülen fırçalar su buharına tutularak düzeltilebilir.
Fırçalar temiz bir bezle temizllenir ve kurutulur..

Su kabı
* Sulu boya resim çalışmalarında renklerin canlı ve şeffaf kalması için bol, temiz su kullanmalıdır.
* Birinde fırçayı yıkamak, diğerinde boyayı sulandırmak için iki su kabı kullanılmalıdır.
* Su kapları yarım litreye yakın su alacak büyüklükte ve ağzı geniş olmalıdır.
* Temiz konserve kutuları, plastik kaplar ve kavanozlar olabilir.

Sünger
* Çalışmaya başlamadan önce kağıdı ıslatmak, resim üzerindeki fazla su ve boyaları almak için sünger kullanılır. * Yanlışlıkla sürülen renkleri, ıslak süngerle silerek düzeltmek mümkündür.

Sulu Boya Resim Çalışmasının Yapılışı:
* Konu, resim kağıdı üzerine ana hatları ile çizilir.
* Çizerken kalemi bastırmamalı ve mecbur kalmadıkça silgi kullanmamalı.
* Koyu renkteki kurşun kalemi izleri, şeffaf olan sulu boyanın altından gözükebileceğinden fazla bastırmamalıdır.
* Silgi ile yıpranan yerlere sürülen renkler, parlaklığından kaybeder ve kirlenir.
* Resmin çizimi yapıldıktan sonra, resim kağıdı musluk altında ıslatılır veya su dolu kovaya batırılır.
* Islatılan kağıt resim altlığına tutturulur.
* Sulu boya çalışmalarında kağıdı ıslatmaktan amaç, boyanın tekniğe uygun yapılışını sağlamaktır.
* Eğer kağıt kuru olursa, sürülen boya kuruduğunda keskin bir sınır bırakır. Bu tekniğin gerektirdiği yumuşaklığı ve renklerin kaynaşmalarını sağlamaz.
* Islatılan kağıt üzerinde hemen boyama işlemine başlamak doğru değildir. Zira bu durumda boyalar istenilenden fazla yayılacaktır. Desenlerdeki şekillerin sınırları kaybolur.
* En uygun ıslaklık derecesi, kağıdın nemli olmasıdır.
* Çalışma sırasında kuruyan kısımlar olursa yeniden süngerle ıslatılmalıdır.
* Kullandığımız boya, tüp boya ise, boya palete sıkılır.
* Kullanılan boya kuru cinsten ise boyalar yumuşasın diye çalışmaya başlamadan önce renklerin üzerine birkaç damla su damlatılır.
* Boyama işlemi sırasında renkleri denemek için ikinci bir kağıt bulundurmalıyız. Bu şekilde istediğimiz rengi ve renk tonunu bulmuş oluruz. Aksi durumda resme sürülen boyanın düzeltilmesi güçleşir.
* Resmi boyamaya, hoşumuza giden bir yerinden başlamalıyız.
* Geniş ve açık renk olan yüzeyleri öncelikle boyamak, tekniğin gerektirdiği özelliklerdendir.
* Geniş yüzeyleri bir an önce bitirmek, kağıdın sık sık nemlendirilmesini gerektirmez.
* Açık renkleri düzeltmek veya koyulaştırmak daha kolaydır.
* Sulu boya tekniğinde yanlış sürülen renkleri düzeltmek zorunda kalırsak, önce o kısmı temiz su ile ıslatır, sonra sünger ya da kuru bir fırçayla sileriz.
* Çalışmalar esnasında renkleri üst üste sürmekten kaçınmalıdır.
* Fırçayı aynı yerde fazla sürtmemelidir. Zira renkler kirlenir ve kağıt yıpranır.
* Gölgeli kısımları boyarken sıcak ve soğuk renklerden yararlanmalıdır.

Alıntı
 
Top