Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Spor
Teknik Kurallar
Su Topu Teknik Kurallar
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="ZeyNoO" data-source="post: 245373" data-attributes="member: 10904"><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: Red">3.Oyuncuların konumlanması </span></span></strong></p><p><strong>Sutopunda, oyun sırasında bir takımda 6 oyuncu ile 1 kaleci vardır. Bilinen takım oyunları dışında oyuncuların oyunda kesin konumları olmayıp oyun boyunca oyunun akışına ve taktik duruma göre yer değiştirebilirler. Hem savunmada hem de atakta konumlanabilen oyuncular en yararlı oyuncular olarak tanımlanırlar. Buna rağmen kişisel özellikleri imrenilecek derecede öne çıkan bazı oyuncuların belli yerlerde konumlanmaları örneğin solak oyuncuların iki taraflı kanat ataklarını beslemek için kanatlarda konumlanmaları tercih edilebilir.</strong></p><p><strong><span style="color: Teal"><u>Hücum dizilişi</u></span></strong></p><p><strong>Yay, patates veya mantar sote dizilişi diye tanımlanabilir. Bu tanım, kaleci hariç, oyuncular çakılı olarak bilinen ortadaki hücüm oyuncusu rakibin kalesi önünde en uç noktada olmak üzere şemsiye veya mantar biçiminde dizilmesinden kaynaklanır. Yayın merkezindeki forvet, rakibin kalesine en yakın kişidir ve "çakılı" olarak tanımlanır.Rakibin kalecisinin tam karşısında yer alan çakılı, tıpkı basketboldaki "point-guard" gibi özellikle oyunun temposunun düştüğü ve oyuncuların takım arkadaşları ile görsel ve sözel iletişiminin koptuğu anlarda yönergeleriyle taktik geliştirerek veya bizzat atacağı şutlarla, özellikle elinin tersi ve süpürme gibi şutlarla skora önemli katkılarda bulunur.</strong></p><p><strong><span style="color: Teal"><u>Savunma dizilişi</u></span></strong></p><p><strong>Hücüm dizilişinin tersi konumda savunma dizilişi de aynıdır. Savunma "adam adama" veya alan savunması şeklinde olabildiği gibi her ikisin karışımı "M Drop" savunması da mümkündür.</strong></p><p><strong><span style="color: Teal"><u>Kaleci</u></span></strong></p><p><strong>Su topunda kalecilik en zor, aynı zamanda en büyüleyici pozisyonlardan biridir. Kaleci diğer takım arkadaşlarına nazaran bacaklarının ve yüreğinin tüm gücüyle sudan oldukça yükseklere çıkma yeteneklerine sahip olmalıdır. Bunun dışında kaleci oyun içinde izlediği ve beklediği şutlar için kalesinde hemen hemen sabit konumda bekler. 2,8 m² alanındaki kalede; kaleci, her yönden gelen şutları geri çevirebilmek için gerek su içinde gerekse de su üstünde hem yana hareketlerde hem de blokajlarda son derecede hızla hareket edebilecek yetenek ve beceriye sahip olmalıdır. Kalecinin bir diğer görevi de savunma oyuncularının göremediği savunma zayıflıkları ile gedikler konusunda onları uyarıp yönlendirmektir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Değinildiği gibi kalecilerin diğer oyunculara göre çeşitli beceri ayrıcalıkları vardır. Bunun dışında, kale çizgilerinden itibaren 5 metreye kadar alanda;</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>1.Topu iki elle tutma</strong></p><p><strong>2.Topu yumruklama ve</strong></p><p><strong>3.Havuz dibine dokunma</strong></p><p><strong>gibi kural ayrıcalıklarına da sahiptirler.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Buna karşılık, kaleciler, santra çizgisini geçip karşı alana giremez, topu suyun altına batırıp tutamaz, topu batıramaz, kaleyle oynayamaz, kaleyi batıramaz. Bütün bunların aksine yaptığı hareketler, takımı aleyhine "5 metre" olarak anılan penaltı cezasını getirir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>"Atak durumları"</strong></p><p><strong><span style="color: Teal"><u>Oyuna başlama:</u></span></strong></p><p><strong>Takımlar her periyotta 3 oyuncu kalecinin sağında, 3'ü de solunda olmak üzere kendi kale çizgileri üzerinde dizilerek başlarlar. Başlama düdüğü çaldığında kaleci hariç, buna karşılık en hızlı yüzücüleri topu rakipten önce almaya kilitlenmiş olarak yüzmeye başlarlar. Hakem aynı anda topu topu yarı alan çizgisine bırakır. Topa ilk sahip olan takım 30 saniye içinde -30 saniye kuralı da aynı şekilde yaş gruplarına göre değişebilmektedir- kullanmakla zorunlu olduğu hücum hakkını kazanır. 30 saniye dolduğunda havada olan bir top gol olursa gol geçerlidir. Gol olmazsa 30 saniye dolduğunda top rakibe geçer ve rakip hücum hakkı kazanır.</strong></p><p><strong><span style="color: Teal"><u>Topu kullanma:</u></span></strong></p><p><strong>Hücumda ana amaç topu bir an önce kullanıp rakip aleyhine skoru arttırmaktır. Bunu sağlamak için oyuncular takım arkadaşlarına hızlı paslar vererek veya topu yüzerken önlerinde sürerek rakip önünde etkili olabilecek ve skora gidecek hücum konumları yaratırlar. Bu sırada, kendine boş alan yaratmak için rakibi itmek, rakip lehine faul ile cezalandırılır. Yine hücum oyuncusu toptan önce, yani top takım arkadaşının elinden çıkmadan önce rakibin kale çizgisinden itibaren 2 metreye kadar olan alana girerse bu da rakip lehine ofsayt ile cezalandırılır.</strong></p><p><strong><span style="color: Teal"><u>Sete dönme, oyunun akışı ve top çevirme:</u></span></strong></p><p><strong>Topu kale önünde çevirerek, skora dönük şu konumu aramak hücumun anahtarıdır. Bu sırada hücum oyuncularının önüne ve özellikle çakılıya atılan paslar kısa paslardır, bu paslar çakılının hemen önüne atılır ve çakılının bu topu rahatlıkla alabileceği nitelikte paslar olmalıdır. Bunun dışında yakalanması için ele atılan paslar vardır ve bu tür paslardan hemen skor üretmek yukarıda da andığımız gibi oldukça beceri ve deneyim ister. Skor üretmek için genelde yapılan iş hücum oyuncularının topu zamanında ve verimli kullanarak rakibin zaaflarından yararlanarak skora gidecek şutlar atmaktır. Bunun için rakibin savunma hatlarını dağıtacak, rakibi etkisiz bırakacak eylemlerle hızla yüzerek rakibi geçip skora uygun boş alanlar yaratmak gibi eylemlerle sonuca gitmek hücum eden takımın almazsa olmazları arasındadır. Bu sırada her iki takımın oyuncuları da hucum eden takım hücum faul, savunmadaki takım taktik fauller yapabilir. Hakem bu tür faulleri kısa düdüklerle uyarır. Bir eliyle faulün türünü ve yapan oyuncunun kimliğini işaret ederken diğer eliyle de faulun faulun kime karşı, hangi yönde kullanılacağını gösterir.</strong></p><p><strong><u><span style="color: Teal">Bir veya iki oyuncunun oyundan geçici ihracı, 20 saniye cezası "6-5" pozisyonları:</span></u></strong></p><p><strong>Eğer bir savunma oyuncusu, rakibi top atarken kolunu veya kendisini tutar veya batırır veya topsuz alanda yüzüne su atar v.b. ağır hatalı hareketler yaparsa, geçici olarak, 20 saniye oyundan ihrac edilir ve yan kenar kale çizgisi arkasındaki ceza köşesinde beklemeye başlar. Bu pozisyonda 6-5 hücumu olarak da adlandırılan taktik uygulanır. Bu durumun normal hücumdan farkı, karşı takımın savunmasını biraz daha değiştirmesi ve hücumda da buna bağlı bazı yer değişikliklerinin görülmesidir. Bir oyuncu oyundan ihraç edildiğinde, ceza süresi bittiği anda oyuna girebilmektedir. Ayrıca topu kendi takımı kazanırsa herhangi bir süre beklemesine lüzum kalmadan direk oyuna girebilir.</strong></p><p><strong><span style="color: Teal"><u>5 metre cezası:</u></span></strong></p><p><strong>Eğer bir savunma oyuncusu, 5 metre alanı içinde, gole giden bir oyuncuyu hatalı bir şekilde engellerse 5 metre "penaltı" cezası verilir. Bu durumda penaltı atışını kullanacak oyuncu 5 metre çizgisine gelir. Başka hiçbir oyuncu onun önünde ve 2 metreye kadar yakınına gelemez. Kalaci kale direkleri arasında ve kale çizgisinde durmak zorundadır. Atış hakemin düdüğü ve kollarını iki yana indirmesiyle tereddütsüz ve anında yapılır. Atış sırasında, atışı yapan oyuncunun vücudu top elinden çıkana kadar 5 metre çizgisini geçemez. Aksi takdirde atış tekrarlanır.</strong></p><p><strong><span style="color: Teal"><u>Skor elde etme:</u></span></strong></p><p><strong>Bir şutun gol olması için topun kale çizgisinden geçmesi şarttır. Golden sonra top rakibe geçer ve orta aln çizgisinden 30 saniye hücum süreli olarak oyuna yeniden başlanır. Top gol olmadan kale çizgisi dışna giderse rakip aut atışıyla oyunu başlatır. Eğer top, kaleciye çarparak oyun alanına çıkarsa köşe atışı (korner) olur, defans oyuncusuna çarparak çıkarsa oyun savunma yapan takım tarafından yeniden başlatılır yani aut olur.</strong></p><p><strong><span style="color: Teal"><u>Uzatma:</u></span></strong></p><p><strong>FINA Uluslararası Su Sporları Federasyonu kurallarına göre ve gerekirse oyunun süresinin berabere bitmesi halinde oyun 3'er dakikalık 2 periyot daha oynanır.Eşitlik yine bozulmazsa takımlar 5 oyuncu ve bir kaleci seçerek penaltı atışlarına geçilir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>NCAA Amerika Kolejler Atletik Birliği kurallarına göre ise oyuna golü ilk atan takımın galibiyeti tescil edilmek üzere ilk gol atılana kadar devam edilir.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ZeyNoO, post: 245373, member: 10904"] [B][SIZE=4][COLOR="Red"]3.Oyuncuların konumlanması [/COLOR][/SIZE] Sutopunda, oyun sırasında bir takımda 6 oyuncu ile 1 kaleci vardır. Bilinen takım oyunları dışında oyuncuların oyunda kesin konumları olmayıp oyun boyunca oyunun akışına ve taktik duruma göre yer değiştirebilirler. Hem savunmada hem de atakta konumlanabilen oyuncular en yararlı oyuncular olarak tanımlanırlar. Buna rağmen kişisel özellikleri imrenilecek derecede öne çıkan bazı oyuncuların belli yerlerde konumlanmaları örneğin solak oyuncuların iki taraflı kanat ataklarını beslemek için kanatlarda konumlanmaları tercih edilebilir. [COLOR="Teal"][U]Hücum dizilişi[/U][/COLOR] Yay, patates veya mantar sote dizilişi diye tanımlanabilir. Bu tanım, kaleci hariç, oyuncular çakılı olarak bilinen ortadaki hücüm oyuncusu rakibin kalesi önünde en uç noktada olmak üzere şemsiye veya mantar biçiminde dizilmesinden kaynaklanır. Yayın merkezindeki forvet, rakibin kalesine en yakın kişidir ve "çakılı" olarak tanımlanır.Rakibin kalecisinin tam karşısında yer alan çakılı, tıpkı basketboldaki "point-guard" gibi özellikle oyunun temposunun düştüğü ve oyuncuların takım arkadaşları ile görsel ve sözel iletişiminin koptuğu anlarda yönergeleriyle taktik geliştirerek veya bizzat atacağı şutlarla, özellikle elinin tersi ve süpürme gibi şutlarla skora önemli katkılarda bulunur. [COLOR="Teal"][U]Savunma dizilişi[/U][/COLOR] Hücüm dizilişinin tersi konumda savunma dizilişi de aynıdır. Savunma "adam adama" veya alan savunması şeklinde olabildiği gibi her ikisin karışımı "M Drop" savunması da mümkündür. [COLOR="Teal"][U]Kaleci[/U][/COLOR] Su topunda kalecilik en zor, aynı zamanda en büyüleyici pozisyonlardan biridir. Kaleci diğer takım arkadaşlarına nazaran bacaklarının ve yüreğinin tüm gücüyle sudan oldukça yükseklere çıkma yeteneklerine sahip olmalıdır. Bunun dışında kaleci oyun içinde izlediği ve beklediği şutlar için kalesinde hemen hemen sabit konumda bekler. 2,8 m² alanındaki kalede; kaleci, her yönden gelen şutları geri çevirebilmek için gerek su içinde gerekse de su üstünde hem yana hareketlerde hem de blokajlarda son derecede hızla hareket edebilecek yetenek ve beceriye sahip olmalıdır. Kalecinin bir diğer görevi de savunma oyuncularının göremediği savunma zayıflıkları ile gedikler konusunda onları uyarıp yönlendirmektir. Değinildiği gibi kalecilerin diğer oyunculara göre çeşitli beceri ayrıcalıkları vardır. Bunun dışında, kale çizgilerinden itibaren 5 metreye kadar alanda; 1.Topu iki elle tutma 2.Topu yumruklama ve 3.Havuz dibine dokunma gibi kural ayrıcalıklarına da sahiptirler. Buna karşılık, kaleciler, santra çizgisini geçip karşı alana giremez, topu suyun altına batırıp tutamaz, topu batıramaz, kaleyle oynayamaz, kaleyi batıramaz. Bütün bunların aksine yaptığı hareketler, takımı aleyhine "5 metre" olarak anılan penaltı cezasını getirir. "Atak durumları" [COLOR="Teal"][U]Oyuna başlama:[/U][/COLOR] Takımlar her periyotta 3 oyuncu kalecinin sağında, 3'ü de solunda olmak üzere kendi kale çizgileri üzerinde dizilerek başlarlar. Başlama düdüğü çaldığında kaleci hariç, buna karşılık en hızlı yüzücüleri topu rakipten önce almaya kilitlenmiş olarak yüzmeye başlarlar. Hakem aynı anda topu topu yarı alan çizgisine bırakır. Topa ilk sahip olan takım 30 saniye içinde -30 saniye kuralı da aynı şekilde yaş gruplarına göre değişebilmektedir- kullanmakla zorunlu olduğu hücum hakkını kazanır. 30 saniye dolduğunda havada olan bir top gol olursa gol geçerlidir. Gol olmazsa 30 saniye dolduğunda top rakibe geçer ve rakip hücum hakkı kazanır. [COLOR="Teal"][U]Topu kullanma:[/U][/COLOR] Hücumda ana amaç topu bir an önce kullanıp rakip aleyhine skoru arttırmaktır. Bunu sağlamak için oyuncular takım arkadaşlarına hızlı paslar vererek veya topu yüzerken önlerinde sürerek rakip önünde etkili olabilecek ve skora gidecek hücum konumları yaratırlar. Bu sırada, kendine boş alan yaratmak için rakibi itmek, rakip lehine faul ile cezalandırılır. Yine hücum oyuncusu toptan önce, yani top takım arkadaşının elinden çıkmadan önce rakibin kale çizgisinden itibaren 2 metreye kadar olan alana girerse bu da rakip lehine ofsayt ile cezalandırılır. [COLOR="Teal"][U]Sete dönme, oyunun akışı ve top çevirme:[/U][/COLOR] Topu kale önünde çevirerek, skora dönük şu konumu aramak hücumun anahtarıdır. Bu sırada hücum oyuncularının önüne ve özellikle çakılıya atılan paslar kısa paslardır, bu paslar çakılının hemen önüne atılır ve çakılının bu topu rahatlıkla alabileceği nitelikte paslar olmalıdır. Bunun dışında yakalanması için ele atılan paslar vardır ve bu tür paslardan hemen skor üretmek yukarıda da andığımız gibi oldukça beceri ve deneyim ister. Skor üretmek için genelde yapılan iş hücum oyuncularının topu zamanında ve verimli kullanarak rakibin zaaflarından yararlanarak skora gidecek şutlar atmaktır. Bunun için rakibin savunma hatlarını dağıtacak, rakibi etkisiz bırakacak eylemlerle hızla yüzerek rakibi geçip skora uygun boş alanlar yaratmak gibi eylemlerle sonuca gitmek hücum eden takımın almazsa olmazları arasındadır. Bu sırada her iki takımın oyuncuları da hucum eden takım hücum faul, savunmadaki takım taktik fauller yapabilir. Hakem bu tür faulleri kısa düdüklerle uyarır. Bir eliyle faulün türünü ve yapan oyuncunun kimliğini işaret ederken diğer eliyle de faulun faulun kime karşı, hangi yönde kullanılacağını gösterir. [U][COLOR="Teal"]Bir veya iki oyuncunun oyundan geçici ihracı, 20 saniye cezası "6-5" pozisyonları:[/COLOR][/U] Eğer bir savunma oyuncusu, rakibi top atarken kolunu veya kendisini tutar veya batırır veya topsuz alanda yüzüne su atar v.b. ağır hatalı hareketler yaparsa, geçici olarak, 20 saniye oyundan ihrac edilir ve yan kenar kale çizgisi arkasındaki ceza köşesinde beklemeye başlar. Bu pozisyonda 6-5 hücumu olarak da adlandırılan taktik uygulanır. Bu durumun normal hücumdan farkı, karşı takımın savunmasını biraz daha değiştirmesi ve hücumda da buna bağlı bazı yer değişikliklerinin görülmesidir. Bir oyuncu oyundan ihraç edildiğinde, ceza süresi bittiği anda oyuna girebilmektedir. Ayrıca topu kendi takımı kazanırsa herhangi bir süre beklemesine lüzum kalmadan direk oyuna girebilir. [COLOR="Teal"][U]5 metre cezası:[/U][/COLOR] Eğer bir savunma oyuncusu, 5 metre alanı içinde, gole giden bir oyuncuyu hatalı bir şekilde engellerse 5 metre "penaltı" cezası verilir. Bu durumda penaltı atışını kullanacak oyuncu 5 metre çizgisine gelir. Başka hiçbir oyuncu onun önünde ve 2 metreye kadar yakınına gelemez. Kalaci kale direkleri arasında ve kale çizgisinde durmak zorundadır. Atış hakemin düdüğü ve kollarını iki yana indirmesiyle tereddütsüz ve anında yapılır. Atış sırasında, atışı yapan oyuncunun vücudu top elinden çıkana kadar 5 metre çizgisini geçemez. Aksi takdirde atış tekrarlanır. [COLOR="Teal"][U]Skor elde etme:[/U][/COLOR] Bir şutun gol olması için topun kale çizgisinden geçmesi şarttır. Golden sonra top rakibe geçer ve orta aln çizgisinden 30 saniye hücum süreli olarak oyuna yeniden başlanır. Top gol olmadan kale çizgisi dışna giderse rakip aut atışıyla oyunu başlatır. Eğer top, kaleciye çarparak oyun alanına çıkarsa köşe atışı (korner) olur, defans oyuncusuna çarparak çıkarsa oyun savunma yapan takım tarafından yeniden başlatılır yani aut olur. [COLOR="Teal"][U]Uzatma:[/U][/COLOR] FINA Uluslararası Su Sporları Federasyonu kurallarına göre ve gerekirse oyunun süresinin berabere bitmesi halinde oyun 3'er dakikalık 2 periyot daha oynanır.Eşitlik yine bozulmazsa takımlar 5 oyuncu ve bir kaleci seçerek penaltı atışlarına geçilir. NCAA Amerika Kolejler Atletik Birliği kurallarına göre ise oyuna golü ilk atan takımın galibiyeti tescil edilmek üzere ilk gol atılana kadar devam edilir.[/B] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Spor
Teknik Kurallar
Su Topu Teknik Kurallar
Top