Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Eğitim İçerikli Makaleler
Sınıf Yönetimi Ve Disiplin Modelleri
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 874435" data-attributes="member: 1"><p style="text-align: center">Sınıf Yönetimi Ve Disiplin Modelleri</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><strong>RUDOLF DREİKURS MODELİ</strong></p> <p style="text-align: center"><strong>(SOSYAL DİSİPLİN MODELİ)</strong></p><p></p><p>Bu model, bütün insanlarda ortak temel ihtiyacın, bir gruba ait olma ve kabul edilme gereksinimi olduğundan yola çıkılarak oluşturulmuştur.</p><p></p><p>Bu model, öğrenciler tarafından gösterilen istenmedik bazı davranışların temelinde onların bazı ihtiyaçlarının(tanınma,dikkati çekme,güç arama vb.) karşılanması arzusunun saklı olduğuna dikkat çekilmiştir.</p><p></p><p><strong>Modelde üzerinde durulan dört temel amaç;</strong></p><ol> <li data-xf-list-type="ol">Dikkat</li> <li data-xf-list-type="ol">Güç</li> <li data-xf-list-type="ol">İntikam</li> <li data-xf-list-type="ol">Kaçınma, olarak belirlenmiştir.</li> </ol><p>Bu modele göre <strong>disiplin, bir cezalandırma değil, öğrencilere kendi sınırlarını koymayı öğretmektir</strong>.</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Dreikurs'a göre başarılı bir disiplin sağlamada öğretmenlerden beklenen başlıca davranışlar şunlardır:</li> <li data-xf-list-type="ul">Öğrencilerden beklenen davranışlar için anlaşılır yönergeler vermelidir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Her bireyle güven ve saygıya dayalı ilişkiler kurmalıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Geleneksel cezalandırmalar yerine mantıklı çözümler kullanmalıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Çözümler,davranışla doğrudan ilişkili olmalı ve öğrenciler tarafından anlaşılmalıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Her davranış,olayın kendi bağlamında değerlendirilmelidir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Öğrencilere kendi davranışları ve öğrenmeleri konusunda sorumluluk duygusu kazandırılmalıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Öğrencilere karşı sosyal yönden eşit davranılmalıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Sabır ve merhameti birleştirmeli,saygılı davranmalıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Sınırları işin başında koymalıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Ne kastettiğini açıkça belirtmeli,taleplerini basit ifade etmeli ve öğrencilerin sorumluluk aldığından emin olmalıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Hataların düzeltilebilir,affedilebilir ve unutulur olduğunu belirtmelidir.</li> </ul></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 874435, member: 1"] [CENTER]Sınıf Yönetimi Ve Disiplin Modelleri [B]RUDOLF DREİKURS MODELİ (SOSYAL DİSİPLİN MODELİ)[/B][/CENTER] Bu model, bütün insanlarda ortak temel ihtiyacın, bir gruba ait olma ve kabul edilme gereksinimi olduğundan yola çıkılarak oluşturulmuştur. Bu model, öğrenciler tarafından gösterilen istenmedik bazı davranışların temelinde onların bazı ihtiyaçlarının(tanınma,dikkati çekme,güç arama vb.) karşılanması arzusunun saklı olduğuna dikkat çekilmiştir. [B]Modelde üzerinde durulan dört temel amaç;[/B] [LIST=1] [*]Dikkat [*]Güç [*]İntikam [*]Kaçınma, olarak belirlenmiştir. [/LIST] Bu modele göre [B]disiplin, bir cezalandırma değil, öğrencilere kendi sınırlarını koymayı öğretmektir[/B]. [LIST] [*]Dreikurs'a göre başarılı bir disiplin sağlamada öğretmenlerden beklenen başlıca davranışlar şunlardır: [*]Öğrencilerden beklenen davranışlar için anlaşılır yönergeler vermelidir. [*]Her bireyle güven ve saygıya dayalı ilişkiler kurmalıdır. [*]Geleneksel cezalandırmalar yerine mantıklı çözümler kullanmalıdır. [*]Çözümler,davranışla doğrudan ilişkili olmalı ve öğrenciler tarafından anlaşılmalıdır. [*]Her davranış,olayın kendi bağlamında değerlendirilmelidir. [*]Öğrencilere kendi davranışları ve öğrenmeleri konusunda sorumluluk duygusu kazandırılmalıdır. [*]Öğrencilere karşı sosyal yönden eşit davranılmalıdır. [*]Sabır ve merhameti birleştirmeli,saygılı davranmalıdır. [*]Sınırları işin başında koymalıdır. [*]Ne kastettiğini açıkça belirtmeli,taleplerini basit ifade etmeli ve öğrencilerin sorumluluk aldığından emin olmalıdır. [*]Hataların düzeltilebilir,affedilebilir ve unutulur olduğunu belirtmelidir. [/LIST] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Ülkemizin kuzeyindeki deniz hangisidir? (bitişik yazınız)
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Eğitim İçerikli Makaleler
Sınıf Yönetimi Ve Disiplin Modelleri
Top