• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

Şeytan Üçgeni

yesim434

Hırçın Karadeniz Kızı Biricik Yeşim
AdminE
Bu Ayın Lideri
Bermuda Şeytan Üçgeni, dönüşü olmayan nokta… Bermuda, Porto Riko ve Florida arasındaki… korkunç yer. Bu gizemli yerde gemilerin, teknelerin ve uçakların kaybolduğuna dair pek çok hikâye var. Bunların bazıları yıllar sonra bulundu ve bazıları Dünya’nın yüzeyinden kayboldu. Belki de okyanusun dibinde keşfedilmeyi bekliyorlardır… Kesin olan bir şey var: Orada neler olduğu hakkında hiçbir fikrimiz yok! Yaklaşık 600 yıl öncesine gidelim. Hikâye İtalyan bir adamla başlıyor. Asya’ya gitmek için okyanusta yelken açmak istedi. Bahsettiğim adam Kristof Kolomb’du. 1492’de İspanya’nın kraliyet ailesinden küçük bir yardım alarak yolculuğuna çıktı. Tamamen yanlış yoldan gitmesinin dışında her şey yolunda gidiyordu… Yolculuğunun sonuna geldiğinde çok garip bir şey fark etti. O sırada bundan habersizdi ama, meşhur Bermuda Şeytan Üçgeninden geçiyordu. Peki Kristof Kolomb’un o uğursuz gecede gördüğü şey neydi? Onu bu kadar korkutan şey neydi?

bermuda-seytan-ucgeni.jpg


Çok sayıda gemi ve uçak yıllar boyunca Atlas Okyanusu'nun Bermuda, Florida ve Porto Riko arasında çizilen hayali üçgen şeklindeki bölgesinde hiçbir iz bırakmadan kaybolmuştu.

BBC’de yayınlanacak bir dizi program için yapılan incelemeler, toplam 51 yolcu ve mürettebat ile 2 İngiliz ticari uçağının nasıl kaybolduğuna dair akla yakın bir açıklama getiriyor.

Uçaklardan birinin muhtemelen kötü tasarımdan kaynaklanan kritik bir teknik arıza nedeniyle düşmüş olabileceği, diğerinin ise yakıtının bitmiş olma ihtimalinin yüksek olduğu belirtiliyor.

60 yıl önce Londra ile Bermuda arasındaki ticari uçuşlar hem yeni hem de çok tehlikeliydi. Uçakların 2000 millik Bermuda uçuşu öncesi yakıt ikmali için Azor Adaları’nda durması gerekiyordu.

Zamanın en uzun direkt uçuşu olan Bermuda uçuşlarında uçaklar yakıt ikmali yapmalarına karşın yine de yakıtlarının son limitini zorluyorlardı. Ayrıca o zamanki uçaklar şimdiki büyük yolcu uçaklarına kıyasla çok daha az emniyetliydi.

Bu hatta çalışan British South American Airways’in korkunç bir güvenlik sicili vardı; 3 yıl içinde 11 ciddi kaza meydana gelmiş, 5 uçak kaybolmuş 73 yolcu ve 22 mürettebat ölmüştü.
 
Son düzenleme:
Top