Şehitlerin arkasından ağlanmaz. Üzüntüden ağlamak Allah'a isyan demektir.

BeReNN

Alyam?
Özel üye
ADNAN OKTAR:Allah onun o anda canını alıyorsa onda bir hayır vardır. Ve orda teşvik edilmese hatta ağlamak için adam tutanlar varmış eskiden Osmanlı döneminde falan çığırtkanlar böyle. Mesela göğsünü-bağrını yırtıyor. Özel cenaze için getiriliyor adam paralı ağlamak için adam getiriliyor. Mesela cenazede ağlamayana diyorlar; “siz adamdan nefret mi ediyorsunuz? Siz anormal nasıl yapıyorsunuz böyle?” diyorlar. “Nasıl ağlamazsın sen?” diyor. Yani bu çok çirkin; adam Allah'a isyan mı etsin? Allah'ın hükmüne karşı mı gelsin? Bu ne anlama geliyor? Ben Allah'ın yaptığından çok rahatsız oldum anlamına gelmez mi bu değil mi? Yani ‘bu beni şiddetli şekilde olumsuz yönde etkiledi' diyorsun bu anlama geliyor.

SUNUCU 2:Peki hocam evlat acısı konusunda nasıl davranmak daha doğrudur?

ADNAN OKTAR: Hayır Peygamber Efendimiz (s.a.v.) mesela küçük İbrahim vefat etmişti Peygamberimiz (s.a.v.) ağladı. Dediler ki; “Ya Resulullah (s.a.v.) üzülüyor musun?” dediler. “Hayır heyecandan ağlıyorum” dedi. Allah aşkı ile ağlarsın sevinçten ağlarsın coşar ağlarsın bu güzeldir değil mi? Mesela İslam hakim olacak Mehdi (a.s.) çıkacak feryat figan kendini yere atanlar olur bayılanlar olur bu bir zevktir bu. Yahut insan çocuğuna bakar ağlar güzelliğinden. Karısına bakar ağlar güzelliğinden. Yahut Allah aşkından coşar ağlar. Allah korkusundan ağlanır ama bunlar şifadır insanın zihnini beynini açar. Ama üzüntüden ağlamak; Allah'a isyandır ve insanı çökertir yani ruhen ve bedenen çöker insan. Allah ona karşılık verir öyle bir şeye alenen Allah'a isyan görünümünde oluyor bu. Bunu kimse teşvik etmesin hele ki şehit cenazelerinde benim aklım duruyor hayret ediyorum. Kardeşim ger göğsünü on tane daha alsınlar 100 tane daha alsınlar alacaklarsa.

SUNUCU 2:Ne kadar güzel bir mertebe.

ADNAN OKTAR: Tabii. Biner biner getirttiririz. Bizi de götürsünler bizi de şehit etsinler. Bizim öyle bir konumuz yok ki! Biz iftihar ederiz onunla. Sanki ondan biz böyle bir zarara uğramışız veyahut pişman olmuşuz imajı oluşur. Yani sanki bizi manen ezmiş gibi bir görünüm olur ve karşı tarafa düşmana malzeme de verilmiş olur ayrıca hem haramdır bu. Çünkü “Allah ben şehit olarak aldım” diyor o zaman şehitlik ne peki o zaman? O zaman “ben şehitlik istemiyorum” anlamına gelmiyor mu bu? Yani Allah şehitliği makbul olarak Kuran'da belirtiyor. Şehit nedir? Dinsiz ve imansıza karşı silahlı mücadele içerisinde insan eğer karşı tarafın ateş ile veyahut herhangi bir darbesi ile canını kaybederse canını Allah'a verirse buna şehit denir. Allah bunlara “ölü demeyin ölmemişlerdir” diyor. “Allah katında rızıklanırlar” diyor Allah ve “bununla iftihar edin” diyor Allah değil mi? Mümin için bir şeref. Buna ağladın mı ne anlamına geliyor bu? “Ben bundan rahatsız oldum” diyorsun sen. Yani “şehit olmasına isyan ediyorum” diyorsun. Bu olmaz çok yanlış ve bunu kimse teşvik etmemesi lazım. Bununla ilgili yazılar çıkması lazım konuşmalar olması lazım. Ben mesela orada olsam yaptırmam o kişilere böyle bir şeyi. Benim bir tanıdığım olacak da öyle bir şey yapacak. Yaptırmam olmaz böyle şey. Bir de şehit kefenlenmez onu da yanlış yapıyorlar. O koç yiğitler kanlı kıyafetleri ile gömülmesi lazım. Tabii olduğu gibi o kıyafeti ile gömülmesi gerekiyor. Eğer illa istiyorlarsa kanından alır alnına sürerler inşaAllah. Yani intikamın alınacağı anlamındadır o. Yani gitsinler illa şey olsunlar ama yani “susmayacağız” anlamına gelir bu. Ama gidip orada perişanlık ifadesi verilirse bu karşı tarafı sevindirir ve Allah'a karşı isyan olur ve sevabı da azalır ve o şehidi de bu mutazarrır eder rahatsız eder. O Allah katında onurluyken şerefliyken ailesini orada ağlıyor olarak görecek yazık değil mi o şehide değil mi? Yani onu mutazarrır hale getirmenin alemi ne? Allah diyor ki “arkadan gelecek onlar beklerler” diyor. Bakın arkadan gelecekleri istiyor şehitler. Yani devam etsin şehitler bize gelsinler diyor bir nimet olduğu için. Eğer yanlış bir şey olsa kötü bir şey olsa Allah öyle söyler mi? Yani bakın şehitler bile iftiharla devamının gelmesini istiyorlar “arkadan gelecekleri beklerler” diyor Allah ayette. Mesela benim elimde imkan olsa ben şehitleri kanlı kıyafeti ile olduğu gibi onlar için çok büyük bir şereftir o şekilde gömülür şehitler.

SUNUCU 2:Yakın zamanda Samsun'da da polislerimiz şehit oldu.

ADNAN OKTAR: Onların da öyle. Tabii ki eline sağlık denmez tabii ki karşılığı verilecektir. Ama işte Mehdiyet döneminde onlar it gibi saklanacaklardır. Değil böyle ortaya çıkmak değil böyle çakallık yapmak yani esamesi olmaz yani bulamazsın adamları ortada bulamazsın. Bakın Mehdi (a.s.)'ye biattan sonra eğer bir tane PKK'lı gelirse bana istediğiniz sözü söyleyin. Bulamazsınız yok. Buhar olur adamlar. İmkansızdır bulamazsın. Yani sıkıysa öyle bir şey yapsınlar. İslam Alemi'nin hiçbir yerinde böyle bir olay olmaz mümkün değil! Onun için Peygamberimiz (s.a.v.) “kadınlar rahat rahat tek başına Şam'a kadar seyahat eder gider” diyor. Atlayacak arabasına istediği gibi istediği lokantada inecek yemeğini yiyecek otelde istediği gibi kalacak kimse kılına dokunamayacak diyor Peygamberimiz (s.a.v.) Şam'a kadar gider diyor. Yani Şam'dan kastedilen şu dünyanın her yerine gider Müslümanların hakim olduğu her yere. Şu an mümkün mü böyle bir şey? Mesela PKK heriflerin alerjisi tutuyor canı istiyor gidiyor polislerimize gidiyor askerlerimize mazlum o bizim koç yiğitlerimize mazlum Kayseri'den gelmiş Adana'dan gelmiş böyle Anadolu kokuyor aslanlarımız kahpece mesela gece karanlığında tarıyorlar; çocuklar teker teker hepsi şehit oluyor. Ailelerde bir ağlama olunca PKK'lılar bir seyrediyorlar diyorlar “ya ne büyük eylem yaptık”. Karşılıklı ellerini tokuşturuyorlar adamlar o ağlamayı görünce. Çünkü bu örgüt propagandası olmuş oluyor. Kardeşim niye ağlıyorsun? “Bende 5 tane daha var onu da alın götürün” dersin değil mi? Ne büyük bir şereftir bir aile için şehit ailesi olmak. Hz. Osman (r.a.) şehit olmadı mı? Hz. Ali (r.a.) şehit olmadı mı? Hasan (r.a.) Hüseyin (r.a.) şehit olmadı mı? Hz. Ömer (r.a.)'in şehitliği bizim için çok büyük bir şereftir. Dolayısı ile o kadar sahabe şehit olduğunda nasıl bir nimetse bu; bu da aynı şekilde nimettir. Hz. Yahya (a.s)'yı da şehit ettiler. Hz. İsa (a.s.)'nın o zor ortamında zor çalışma ortamında onun canı ciğeriydi Hz. Yahya (a.s.) Peygamberdi şehit ettiler. Hz. İsa (a.s.) iftihar eder bununla iftihar. Üzülmez Müslüman. Yani ölümü böyle korkunç görürse bir insan ilk akla gelen “Allah'a inanmıyor mu acaba?” diye insan düşünür o zaman ve çok kötü bunun anlamı. Onun için bunun mutlaka ortadan kalkması gerekiyor Müslüman'a bu yakışmıyor. Arkasından da sanki acz ifadesi var gibi ifadeler kullanılıyor. Oluk oluk şehit veririz hiç sorun değil bizim öyle bir konumuz yok. Adam diyor ki “biz zorla alırız” diyor. Kardeşim biz çok duyduk bunu zamanında her yerde duyduk. Selçuklular zamanında da duyduk Gazneliler döneminde de duyduk her zaman duyduk. Fatih Sultan Mehmet devrinde de bize kabadayılık yaptılar herkes cevabını aldı. Ama çok fazla şehide mal oldu bu bize. Yani Osmanlı'yı bir düşünün milyonlarca şehit verilmiştir. İlk defa karşılaştığımız bir olay mı bu bizim yani?
(röportaş harun yahya)
 
Top