Seferilik şartlarında kafama takılanlar

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Arkadaşlar seferi olayında kafama takılan hususlar var. Bugün bir imama sordum kafam daha da karıştı. Bugünkü cevap...

90 km'nin üstünde yola gidiyorsan ve bu gittiğin yer ikamet ettiğin yer olmayıp ikinci bir evin yoksa bu süre sırasında seferisin. Ancak benimle ilgili istisnai durum şu. Antalya'dan babamın evine geldim ve burası benim ikinci vatanım olduğu için seferilik yolculuk sonrasında bitiyormuş...

İkinci bir husus. Bugün 175 km yol geldim (Samsun'dayım). Oruç tutmamda sakınca olur mu?

Açıklık getirirseniz sevinirim.
 
Çözüm
Peki ben burada kaldığım süre içinde seferi miydim değil miydim?

adminim eğer orada 15 günden fazladır kaldıysanız seferi değilsiniz
15 gün ve daha az kaldıysanız seferisiniz :)

3. Süknâ vatanı: Bir yolcunun, içinde on beş günden az oturmak istediği yer de kendisinin bir vatan-ı süknâsı olur. Bu sonuncuya itibar edilmez. Bununla ne aslî vatan ve ne de ikâmet vatanı değişmez. Böyle bir yolcu, hem yolculuk sırasında hem de on beş günden az kaldığı bu süre içinde "seferî" sayılır; Aslî veya ikâmet vatanlarına olan yolculukta ise yalnız yolculuk sırasında seferî hükümleri uygulanır. Bu vatanlara ulaşan kimse, orada "mukîm" sayılır.

RUZG4R

ÖylesinE ♔
Özel üye
Dinen yolcu sayılabilmek için kişinin, seferilik hükümlerinin devreye girebileceği bir mesafedeki (en az 90 km) bir yere gitmeye niyet etmesi gerekir. Yine seferilik hükümlerinin devreye girdiği bir yere giden ve gittiği yerde de Hanefiler’e göre on beş günü geçmemek üzere kalmaya niyet eden kişi seferi sayılır.

Seferi olan oruç tutmak gerekmediği halde, Ramazan orucunu tutarsa, farz sevabı alır.
 

yaren*

Herşey olması gerektiği gibi ;)
Özel üye
Netten çıkmak üzereydim konuyu gördüm yazmadan geçemiyecegim bir konu hemen geldim :)))

@YoRuMSuZ Abicim bu konuda kişisel yorumlara değil sadece kurana itibar edilir.Oruç ayeti tam olarak şöyle:

Oruç, sayılı günlerdedir. Sizden kim hasta, ya da yolculukta olursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutar. Oruca gücü yetmeyenler ise bir yoksul doyumu fidye verir. Bununla birlikte, gönülden kim bir iyilik yaparsa (mesela fidyeyi fazla verirse) o kendisi için daha hayırlıdır. Eğer bilirseniz oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır. (Bakara-184)

özeti şu; yolculuk veya hastalık halinde eger ki zorlanıyorsan sağlık koşulları o an ki durum için elverişli değil ise orucu daha sonra tutmak kaydı ile tutmayabilirsin..Allah kolaylık olsun diye böyle bir ruhsat vermiştir insana..Ancak ayetin sonu çok manidardır.''.Eger bilirseniz tutmanız sizin için daha hayırlıdır ''der..Yapacagın şu abicim.. durumuna bakacaksın yolculuk halinde oruç sana önemli derecede sıkıntı verecekse ( araç kullanmanda canını tehlikeye atacak şuur kaybı yada görme bozukluğu dikkat sorunu vb gibi sıkıntılarda ) orucunu tutmaz erteleyebilir daha sonra kaza edebilirsin.. ancak dayanabilirim sıkıntı olmaz dersende tutman senin için Allah katında en hayırlısıdır.. Allah kabul etsin inş..:)
 
Düzenleyen yönetici:

Tuba

Özel üye
Peki ben burada kaldığım süre içinde seferi miydim değil miydim?

adminim eğer orada 15 günden fazladır kaldıysanız seferi değilsiniz
15 gün ve daha az kaldıysanız seferisiniz :)

3. Süknâ vatanı: Bir yolcunun, içinde on beş günden az oturmak istediği yer de kendisinin bir vatan-ı süknâsı olur. Bu sonuncuya itibar edilmez. Bununla ne aslî vatan ve ne de ikâmet vatanı değişmez. Böyle bir yolcu, hem yolculuk sırasında hem de on beş günden az kaldığı bu süre içinde "seferî" sayılır; Aslî veya ikâmet vatanlarına olan yolculukta ise yalnız yolculuk sırasında seferî hükümleri uygulanır. Bu vatanlara ulaşan kimse, orada "mukîm" sayılır.
 
Çözüm
Top