Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Merhaba
Ziyaretçi
.
"Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya
BURADAN
ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...
Forumlar
Tarih
Osmanlı Tarihi
Resimlerle Osmanlı Kültür ve Mirası
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="ZeyNoO" data-source="post: 257255" data-attributes="member: 10904"><p style="text-align: center"><strong><em>[ATTACH=full]14843[/ATTACH]</em></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><em></em></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><em>“Saraylı Kadın” </em></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><em>Pierre Desirere GUILLEMENT, Tuval Üzerine Yağlıboya, Dolmabahçe Sarayı Koleksiyonu, </em></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><em></em></strong></p> <p style="text-align: center"><strong><em>19. Yüzyılın İkinci Yarısı’nda İstanbul’a gelen batılı ressamların tabloları işledikleri konu açısından iki grupta toplanabilir. İlk grup başta İstanbul olmak üzere İmparatorluğun diğer kentlerindeki janr sahneleridir.Yani gündelik hayattan kesitler sunan enstantanelerden oluşur. Bu grupta, aslında Oryantalist Ressamlar’ın çok sevmelerine karşın “meta” rolü biçilen, hamamda, dans eden ya da esir pazarında sergilenen kadının merkezde olduğu erotik sahneleri yansıtan eserler nispeten azdır. Manzaralarda ise ağırlık İstanbul ve İmparatorluğun önemli kent peyzajlarıdır. Sultan Abdülaziz’e yakınlığı nedeniyle GUILLEMENT’in muhtemelen Harem’den bir kadını resmettiği “Saraylı Kadın” adlı tabloda imaja ve hayale dayanmadığı için dikkati çeken bir erotizm yoktur.</em></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ZeyNoO, post: 257255, member: 10904"] [CENTER][B][I][ATTACH=full]14843[/ATTACH] “Saraylı Kadın” Pierre Desirere GUILLEMENT, Tuval Üzerine Yağlıboya, Dolmabahçe Sarayı Koleksiyonu, 19. Yüzyılın İkinci Yarısı’nda İstanbul’a gelen batılı ressamların tabloları işledikleri konu açısından iki grupta toplanabilir. İlk grup başta İstanbul olmak üzere İmparatorluğun diğer kentlerindeki janr sahneleridir.Yani gündelik hayattan kesitler sunan enstantanelerden oluşur. Bu grupta, aslında Oryantalist Ressamlar’ın çok sevmelerine karşın “meta” rolü biçilen, hamamda, dans eden ya da esir pazarında sergilenen kadının merkezde olduğu erotik sahneleri yansıtan eserler nispeten azdır. Manzaralarda ise ağırlık İstanbul ve İmparatorluğun önemli kent peyzajlarıdır. Sultan Abdülaziz’e yakınlığı nedeniyle GUILLEMENT’in muhtemelen Harem’den bir kadını resmettiği “Saraylı Kadın” adlı tabloda imaja ve hayale dayanmadığı için dikkati çeken bir erotizm yoktur.[/I][/B][/CENTER] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Tarih
Osmanlı Tarihi
Resimlerle Osmanlı Kültür ve Mirası
Top