• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

renkler ne anlama geliyor

kAşİf

Düşünmek lazım..
Özel üye
Renklerin Anlamları

Renkler hiç şüphesiz hayatın vazgeçilmezlerinden biridir. Tüm dünyanın siyah beyaz olduğunu ya da tek renk olduğunu hayal etmek bile insanı ürkütüyor. Renkler sadece gözümüze mi hitap ediyor yoksa başka etkilere de sahip mi? Bu sorunun cevabı kuşkusuz “Evet” tir. Gerçekten de renkler hayatımıza “renk” katmalarının dışında başka özelliklere de sahiptir. Örneğin; kırmızı gibi sıcak bir renk nabzınızı yükseltebilirken, soğuk renklerden biri olan mavi size sakinlik verebilir. Beyaz renge boyanmış bir oda diğer renklere boyandığından daha geniş görünebilir. Yani renklerin insan psikolojisine ve algısına etkileri de vardır. Bununla birlikte renklere bazı anlamlar da verilmiştir. Özellikle insanın ruh hali üzerinde bıraktığı etkilerden dolayı renklerin anlamları ortaya konmaya çalışılmıştır.
Evet, renklerin de taşıdığı anlamlar vardır ve neredeyse tüm dünyada renklerin anlamları birbirine yakındır, fakat bazen farklı ülkelerde aynı renge tam tersi bir anlam da yüklenebilmektedir. Örneğin; genel olarak dünyada siyah renk matemi çağrıştırdığı için, ülkemizde olmasa da özellikle batılı ülkelerdeki cenaze törenlerinde siyah renk hakimdir. Ama Japonlar cenaze törenlerinde beyaz giyerler. Peki, bu istisnaları bir kenara bırakırsak; renklerin anlamları nelerdir? Hangi renk ne anlama gelir? İşte cevabı:
Renklerin Anlamları:
  • Beyaz: Saflığı, temizliği ve istikrarı ifade eder.
  • Siyah: Gücü, tutkuyu ve çoğu ülkede matemi temsil eder.
  • Mavi: Sonsuzluğu ve özgürlüğü ifade eder.
  • Yeşil: Doğanın ve huzurun rengidir.
  • Kırmızı: Canlılık ve dinamizmin rengidir. Ataklık, azim ve kararlılığı ifade eder.
  • Sarı: En parlak ve dikkat çekici renktir. Neşe, zeka, incelik ve pratikliği ifade eder.
  • Mor: Asalet, lüks ve itibarın rengidir.
  • Pembe: Neşe, güven ve rahatlığı ifade eder.
  • Turuncu: Dışa dönük olmayı ve güveni temsil eder.
  • Lacivert: Sonsuzluk, otorite ve verimliliği ifade eder.
  • Kahverengi: Toprağın ve doğallığın rengidir.
  • Gri: Alçak gönüllülüğü ve dengeyi ifade eder.
 

kAşİf

Düşünmek lazım..
Özel üye
Renkler ve Anlamları
Araştırmalar renklerin insanların psikolojisini etkilediğini gösteriyor. Mesela sarı giydiğinizde karşınızdakine geçicilik hissi gönderiyorsunuz veya kahverengi bir ceketle iş görüşmesine giderseniz o da karşınızdakine güvensiz bir ifade yansıtmanıza neden oluyor. Kırmızı bilindiği gibi gençliği temsil ediyor, gri renkler de resmiyeti çağrıştırıyor. Siz siz olun, önemli görüşmeler öncesinde veya kendi mekanlarınızı tasarlarken renklerin anlamlarına bakmayı unutmayın. Giydiğiniz yanlış bir renk karşınızdakine yanlış bir mesaj gönderebilir!
KırmızıKırmızının tansiyonu yükseltir, iştah açar, kan akşını hızlandırır. O yüzden yemek markalarının logoları kırmızı renktedir. Coca Cola, Pizza Hut, Ülker, Burger King .. gibi markalar logolarında kırmızı rengi kullanmışlardır. Gençliğe hitap eden ürünlerde de kırmızı renk kullanılır. Levi’s, The Little Big, Nike, Puma gibi markalar kırmızıyı tercih etmiştir. Neden, hız ve adrenalindir. Spor arabalarda da kırmızı renk kullanılır. Kırmızı doğa içinde hemen fark edilebilen bir renktir ancak uzaktan da zor ayırt edilebilir. Bu nedenle Batıda, gökdelenlerin ve yüksek noktalar mavi işaretler kullanılmıştır, ancak Türkiye’de ısrarla gökdelenlerde kırmızı renk kullanılıyor. Halbuki kırmızı renk uzaktan dikkat çekmez. Polis otolarının da lambalarının yarısı kırmızı yarısı mavidir. Bunun nedeni de, kırmızı yakından görülebilir mavi de uzaktan. İnsanlar kırmızı olan bir yerde zaman kavramını unutuyorlar. Bu yüzden gece kulüpleri ve barlarda kırmızı renk kullanılır. Bunun anlamı: Zamanı unutun! Daha çok için! Uykusuz Kalın!

Beyaz
Beyaz temizliği ve saflığı ifade eder. Bazı ülkelerde, dul kalmış kadınları ve kötü olduğu düşünülen kadınlar ile özdeşleştirilir. Japonya’da beyaz ölümü temsil eder. Beyaz devamlılığı ve istikrarı da simgeler. İş görüşmesinde beyaz giymek yavaş ama kalıcı, devamlı personel izlenimi yaratacaktır.
Yeşil
Yeşil vejeteryanlığı temsil eder, kasaplar bu nedenle yeşil rengi kullanmazlar. Kırmızıyı kullanılırlar. Yeşil doğanın kendisidir. Ayrıca yeşil renk güven verir. O yüzden banka logolarında genelde yeşil kullanılır. Yatak odası için de rahatlatıcı bir renktir, yaratıcılığı körükler. Batıda otellerin mutfakları yeşille donatılmıştır, çünkü yaratıcılığı körükler. Hastaneler de logo ve iç tasarımlarında yeşili tercih eder çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir. Yeşil renk ortamlarda insanların daha az mide ağrısı çektiği tespit edilmiştir. Sakız paketlerinde ve sebze satılan yerlerle de yeşil en çok tercih edilen renktir. Renklerin gözdeki bazı sinir hücrelerini kısa süreliğine devre dışı bıraktığı tespit edilmiştir. Yeşil de onlardan biridir. Yeşile uzun süre bakıldığında gözdeki iki hücreyi öldürüyor, başka tarafa baktığınız takdirde kısa süreliğine hiçbir rengi algılayamıyorsunuz. O yüzden yeşil rengin araba göstergelerinde kullanılması tavsiye edilmez. Gece göstergeye baktığınızda kafanızı başta tarafa döndürdüğünüzde kısa süre farklı renkleri algılayamazsınız. Karşıdan gelen farların geçtikten sonra bir süre görmeyle ilgili problem yaşamamızın nedeni de bu konuyla ilgilidir. Bilimsel araştırmaya göre insan gözü mavi ve yeşile uzun süre bakamamaktadır.
KahverengiKahverengi, insanın hızlı hareket etmesini sağlıyormuş. Cansas’da yapılan bir araştırmada, sanat müzesinin duvarlarını değiştirilebilir renklerden yapmışlar. Beyaz ve kahverengi arasındaki farkı ortaya koymak için bir süre duvarları beyaz olarak bırakmışlar. Duvarlar beyazken insanlar yavaş hareket etmişler sonra duvarları kahverengi ile değiştirdiklerinde insanların daha hızlı hareket ettiklerini görmüşler. Bu nedenle fast-food restoranlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengi duvarları iste kahverengi ya da şampanya rengidir. Hiç birinin duvarını beyaz göremezsiniz. Londra’daki MC Donalds’tan Amerika’dakilere kadar hepsinin duvar resimleri kahverengidir bunun anlamı: Çabuk tüketin! Çabuk gidin! Çalışanları iş yerinde daha fazla tutmak istiyorsanız bürolarda kahverengi mobilyalar kullanmamalısınız. Kahverengi aynı zamanda teklifsiz, rahat bir renktir. Karşınızdakinin resmiyetten uzak hissetmesini istiyorsanız, size daha rahat açılmasını istiyorsanız kahverengi giyin. Batıda kahverengi için toprak rengidir ve diğer insanlar arasında kaybolup gidersiniz deniliyor o nedenle iş görüşmelerinde ve profesyonel toplantılar toprak rengidir ve diğer insanların arasında kaybolup gidersiniz. İş görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin.

SiyahSiyah hırsı, gücü ve tutkuyu temsil eder. İş görüşmelerinde: “ Şirketimizde işe başladığınızda size araba verecek olsak hangi rengi tercih edersiniz?” diye sorduklarında siyah cevabını verirseniz şirket sizi hırslı ve yükselmeyi isteyen bir elaman diye düşünür. Bizde ve batıda, siyah matemi simgelerken Japonya’da mutluluğun simgesidir. Fonda siyah renk kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır. Siyah konsantrasyonu en çok getiren renktir. Einstein konsantre olmak için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girer ve öyle düşünürmüş.

Gri
Gri diplomatik ve ağır bir renktir. Ayrıca gözün en rahat ayırdığı renk olarak bilinir. Hareketsizliği yavaşlığı ve ciddiyeti temsil eder. Silahlı Kuvvetlerde her yer griye boyanmıştır. Devlette her şey gri renktedir. Yaratıcılığı da öldürdüğü düşünülmektedir.
Mor
Mor insanların bilinçaltlarındaki korkuyu açığa çıkarttığı tespit edilmiştir. Birçok intihar vakasında intihar edenlerin tüm eşyaları mor olduğu gözlemlenmiştir.
Mavi
Freud maviyi, okyanusa benzetir, sakin diye betimlemiştir. Faber Birren ise mavinin tansiyonu düşürdüğünü söyler. Araplar ise mavi taşların, firuzenin kanın akışını yavaşlattığına inanır. Nazar boncuğu o yüzden mavi taşlıdır. Sakinleştirici bir renktir, Batı’da mavinin sakinleştirici etkisinden dolayı intiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar. Amerika’da bir ilkokulda, duvarların rengini beyaz ve turuncudan maviye çevirmişler çocukların notlarının yükseldiğini görmüşler. Yaramazlıkları da azalmış. Mavi özellikle lacivert verimliliği, otoriteyi ve sonsuzluğu ifade eder. Dünyadaki bir çok markanın logosu mavi renktir. Bankaların da logolarında en çok kullandıkları renk yeşil ve mavidir. Mavi ile büyük olduklarını yeşille dee güvenilir olduklarını vurgularlar. Yeşil ve mavi sağlamlığı temsil eder. Mavi yemek yeme isteğini azaltan bir renktir, bu nedenle fast-food zincirlerinde mavi rengi hiçbir şeyde kullanmazlar. Tüm diyet ürünlerinde de mavi renk ve logo kullanırlar. Süt ve süt ürünleri de sağlıklı olduğu için mavi kullanılır. Marie Claire dergisinin yaptığı araştırmada, mavi basılan kapaklarının en çok satan sayılar olduğunu ortaya çıkarmıştır. Mavinin en önemli özelliği çok uzaktan bile fark edilebilmesidir.
SarıSarı geçiciliğin ifadesidir. Aynı zamanda çekiciliği temsil eder. Tüm dünyada taksilerin sarı olmasının nedeni dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye. Araba kiralama şirketlerinin de logoları sarı renktedir. O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde sarı rengi kullanmaz. Sarıyı kullanmak “paranızı yatırdınız ama şimdi unutun” demenin bir yoludur. Ülkemizde sarı rengi logosunda kullanan tek banka hatta belki de dünyada Vakıfbank’tır. Sarı geçiciliği ve ölümü hatırlatır. Sarı renge boyanmış odalarda çocukların daha çok ağladığı ve yetişkinlerin sinirli oldukları belirlenmiştir. İlginç bir bilgi de, hayvanlar sinirlendiklerini göstermek için kırmızı renge değil sarı renge dönüşürler. En az pigmente sahip bir renk olduğu için en çok rastlanan renklerden biridir.

Portakal RengiPortakal, dikkat çeken bir renktir. Eğer bir ürün veya markada bu rengi tercih ederseniz bu ürün herkes için imajını verirsiniz. İnsanlar portakal rengi kaplı alanlara daha rahat girerler. Bulunduğu grubu sayıca çok gösterme gibi bir özelliği de vardır bu rengin. Milli takım futbolcusu Ernst Happell “Bu turuncu formalarla biz sahada rakip takımdan daha fazla görünüyoruz” demişti.

PembePembe karşı tarafa rahatlık hissi gönderir. Özellikle ödeme yapacağımız kişiler pembe giydikleri takdirde kendimizi daha rahat hissederiz. İngiltere’de Marks & Spencer mağazalarında tüm satış elemanları pembe gömlek giyinirler. Bir gruba, çeşitli renklerdeki kurabiye kutularını gösterip “sizce hangisi lezzetli?” diye sorduklarında çoğunluk pembe kutudakilerin lezzetli olduğunu düşünmüş. Bu nedenle çikolata ve kurabiye kutularında pembe-eflatun arası bir renk kullanılır.

BronzBronz renk negatif bir etki yaratır. Tepki almak isterseniz bronz renk işe yarar, içki rengiyle benzemesinden dolayı içki reklamlarında bronz renk kullanılır. Altın ve parayı çağrıştırdığı için de bankaların yazı karakterlerinde bu renk kullanılır.
 
Top