Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Bilgisayar & Cep & Teknoloji
Programlama Dilleri
C Dili İle Başlangıç
Probem Çözme ve Algoritma
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="merakettim" data-source="post: 53047" data-attributes="member: 113"><p><strong>Döngü Gösterimi</strong></p><p>Tekrarlanan adımlar</p><p>n. Koşul sağlandığı sürece</p><p> n.1 ...</p><p> n.2 ... tekrarlanan adımlar</p><p> n.3 ...</p><p></p><p><strong>Örnek 1.2.3 :</strong> İki tamsayının çarpma işlemini sadece toplama işlemi kullanarak gerçekleyin. </p><p>Girdi : iki tamsayı</p><p>Çıktı : sayıların çarpımı</p><ol> <li data-xf-list-type="ol">a ve b sayılarını oku</li> <li data-xf-list-type="ol">c =0</li> <li data-xf-list-type="ol">b>0 olduğu sürece tekrarla</li> </ol><p> .3.1. c=c + a</p><p> 3.2. b = b-1</p><p>4. c değerini yaz ve dur</p><p></p><p><strong>Örnek 1.2.4 :</strong> Bir tamsayının faktoriyelini hesaplayınız. </p><p>Girdi : Bir tamsayı</p><p>Çıktı : sayının faktoriyel</p><p>İlgili formul: Faktoriyel(n)=1<em>2</em>...*n</p><ol> <li data-xf-list-type="ol">n değerini oku</li> <li data-xf-list-type="ol">F=1</li> <li data-xf-list-type="ol">n >1 olduğu sürece tekrarla</li> </ol><p> .3.1. F=F*n</p><p> 3.2. n= n-1</p><p>4. F değerini yaz</p><p></p><p><strong>Örnek 1.2.5 : </strong>İki tamsayının bölme işlemini sadece çıkarma işlemi kullanarak gerçekleyin. Bölüm ve kalanın ne olduğu bulunacak.</p><ol> <li data-xf-list-type="ol">a ve b değerlerini oku</li> <li data-xf-list-type="ol">m=0</li> <li data-xf-list-type="ol">a>=b olduğu sürece tekrarla</li> </ol><p>3.1 a=a-b </p><p>3.2 m = m + 1</p><p>4. kalan a ve bölüm m 'yi yaz</p><p></p><p></p><p><strong>Örnek 1.2.6 :</strong> 100 tane sayıyı okuyup, ortalamasını bul</p><ol> <li data-xf-list-type="ol">T=0, i=0</li> <li data-xf-list-type="ol">i<101 olduğu sürece tekrarla</li> </ol><p>2.1 m değerini oku</p><p>2.2 T = T + m</p><p>2.3 i = i + 1</p><ol> <li data-xf-list-type="ol">T = T / 100</li> <li data-xf-list-type="ol">Ortalama T ‘yi yaz</li> <li data-xf-list-type="ol">Dur</li> </ol><p></p><p></p><p><strong>Örnek 1.2.7 :</strong> Bir sınava giren öğrencilerin not ortalamasının hesaplanması</p><ol> <li data-xf-list-type="ol">Tüm sınav kağıtlarını inceleyip notların toplamını hesapla</li> <li data-xf-list-type="ol">Ortalamayı notların toplamını incelenen sınav kağıdına bölerek hesapla</li> <li data-xf-list-type="ol">Ortalamayı yaz.</li> </ol><p></p><ol> <li data-xf-list-type="ol">Notların toplamını ve incelenen sınav kağıdı sayısını sıfır kabul et</li> <li data-xf-list-type="ol">Sıradaki sınav kağıdının notunu notların toplamına ekle</li> <li data-xf-list-type="ol">İncelenen sınav kağıdı sayısını Bir arttır</li> <li data-xf-list-type="ol">İncelenecek sınav kağıdı var ise 2. Adıma git</li> <li data-xf-list-type="ol">Ortalamayı notların toplamını incelenen sınav kağıdına bölerek hasapla</li> <li data-xf-list-type="ol">Ortalamayı yaz</li> </ol><p></p><ol> <li data-xf-list-type="ol">Notların toplamını ve incelenen sınav kağıdı sayısını sıfır kabul et</li> <li data-xf-list-type="ol">Her bir sınav kağıdı için</li> </ol><p>2.1. Sıradaki sınav kağıdının notunu notların toplamına ekle</p><p>2.2. İncelenen sınav kağıdı sayısını bir arttır</p><ol> <li data-xf-list-type="ol">Ortalamayı notların toplamını incelenen sınav kağıdına bölerek hesapla</li> <li data-xf-list-type="ol">Ortalamayı yaz</li> </ol><p></p><p>Koşul Gösterimi</p><p></p><p>n. Koşul doğru ise</p><p> n.D.1</p><p> n.D.2 doğru olduğunda işlenen adımlar</p><p> n.D.3</p><p>aksi halde</p><p> n.Y.1</p><p> n.Y.2 yanlış olduğunda işlenen adımlar</p><p> n.Y.3</p><p></p><p>Kök bulma örneğinde 3. Adımı tekrar yazarsak</p><p>3. D>=0 ise</p><p>aksi halde</p><p> 3.Y.1 Reel kök yoktur</p><p></p><p>Sorular:</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Girilen üç sayıdan en büyüğünü bulan algoritmayı yazınız.</li> <li data-xf-list-type="ul">Tamsayılarda üs alma işlemini gerçekleştiren algoritmayı yazınız ( ab ).</li> <li data-xf-list-type="ul">1-100 arasında tutulan bir sayıyı tahmin eden algoritmayı yazınız.</li> </ul><p></p><p><strong>Örnek 1.2.8 : </strong>Aracın otopark ücretinin hesaplanması. Araçların en fazla 24 saat kaldığını varsayın.</p><p style="text-align: center"> 0 - 2 saat--------150 bin</p> <p style="text-align: center"> 2 - 8 saat--------300 bin</p> <p style="text-align: center"> 8-24 saat---------500 bin</p><p></p><p></p><ol> <li data-xf-list-type="ol">Aracın kaç saat kaldığını öğren ( t olsun ).</li> <li data-xf-list-type="ol">t <= 2 ise</li> </ol><p> 2.D.1. ücret = 150 bin</p><p>Aksi halde</p><p> 2.Y.1. t<=8 ise</p><p> 2.Y.1.D.1. ücret = 300 bin</p><p> Aksi halde</p><p> 2.Y.1.Y.1. ücret = 500 bin</p><p></p><ol> <li data-xf-list-type="ol">ücreti yaz</li> <li data-xf-list-type="ol">Dur</li> </ol><p></p><p><strong>Örnek 1.2.9: </strong>Sınavdaki en büyük notun bulan algoritma.</p><p></p><ol> <li data-xf-list-type="ol">En büyük = ilk sınav kağıdındaki not (ya da olabilecek en düşük değer kabul edilebilir).</li> <li data-xf-list-type="ol">İncelenecek sınav kağıdı var ise</li> </ol><p>2.1 Sınav kağıdındaki not > En büyük ise En büyük = Sınav kağıdındaki not</p><p></p><ol> <li data-xf-list-type="ol">En büyük değerini yaz.</li> <li data-xf-list-type="ol">Dur</li> </ol><p></p><p></p><p>Algoritmanın yazımı daha simgesel olabilir. Ni i. Öğrencinin notu olsun.</p><p></p><ol> <li data-xf-list-type="ol">EB = N1</li> <li data-xf-list-type="ol">i = 2</li> <li data-xf-list-type="ol">İncelenecek sınav kağıdı var ise</li> </ol><p>3.1 Ni>EB => EB = Ni</p><p>3.2 i = i + 1</p><p></p><ol> <li data-xf-list-type="ol">EB’ yi yaz.</li> <li data-xf-list-type="ol">Dur</li> </ol><p></p><p></p><p><strong>Örnek 1.2.10 : Programın C dili ile yazılıp çalışır hale getirilmesi.</strong></p><p></p><p></p><p><strong>1. Programı bilgisayara gir</strong></p><p><strong> <ol> <li data-xf-list-type="ol">Kaynak dosya olarak kaydet</li> <li data-xf-list-type="ol">Kaynak dosyayı derle ( compile)</li> <li data-xf-list-type="ol">Derleme sonucunda hata var ise</li> </ol><p>4.1 Hataları düzelt</strong></p><p><strong>4.2 3. Adıma git</strong></p><p><strong> <ol> <li data-xf-list-type="ol">Oluşan amaç dosyasına diğer dosyaları bağla (link)</li> <li data-xf-list-type="ol">Bağlama sonucunda hata var ise</li> </ol><p>6.1. Hataları düzelt</strong></p><p><strong>6.2. Hatalar kaynak dosya ile ilgili ise 2. adıma aksi halde 5. adıma git</strong></p><p><strong>7. Program çalıştırılmaya hazır</strong></p><p></p><p>Algoritmayı öğrenmeniz,C dilinde çok işinize yarayacak.Bu kaynakda (bence) gayet güzel bir şekilde anlatılmış.Bu nedenle öğrenmenizde fayda var.</p><p></p><p></p><p>ALINTIDIR</p><p>(Hüseyin PEKTAŞ</p><p></p><p></p><p></p><p>Bu doküman KOÜ Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü’ndeki Bilgisayar ve Yazılım I-II derslerine ait notlarını içerir. Dökümanda büyük oranda anlatım eksikliği vardır. Nu nedenle tek başına bi kaynak olarak kullanılamaz. Ancak programlamayı öğrenmek isteyenlerin konu/deyimleri hangi sırada takip etmelerini söyler. </p><p>Tüm hakları yazara aittir. Üzerinde değişiklik yapmamak ve alınan tüm kopyalarda bu sayfayı bulundurmak koşuluyla bu döküman izinsiz olarak kullanılabilir.</p><p></p><p></p><p></p><p>Sürümler : Ekim 1996, Ekim 1998)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="merakettim, post: 53047, member: 113"] [B]Döngü Gösterimi[/B] Tekrarlanan adımlar n. Koşul sağlandığı sürece n.1 ... n.2 ... tekrarlanan adımlar n.3 ... [B]Örnek 1.2.3 :[/B] İki tamsayının çarpma işlemini sadece toplama işlemi kullanarak gerçekleyin. Girdi : iki tamsayı Çıktı : sayıların çarpımı [LIST="1"] [*]a ve b sayılarını oku [*]c =0 [*]b>0 olduğu sürece tekrarla [/LIST] .3.1. c=c + a 3.2. b = b-1 4. c değerini yaz ve dur [B]Örnek 1.2.4 :[/B] Bir tamsayının faktoriyelini hesaplayınız. Girdi : Bir tamsayı Çıktı : sayının faktoriyel İlgili formul: Faktoriyel(n)=1[I]2[/I]...*n [LIST="1"] [*]n değerini oku [*]F=1 [*]n >1 olduğu sürece tekrarla [/LIST] .3.1. F=F*n 3.2. n= n-1 4. F değerini yaz [B]Örnek 1.2.5 : [/B]İki tamsayının bölme işlemini sadece çıkarma işlemi kullanarak gerçekleyin. Bölüm ve kalanın ne olduğu bulunacak. [LIST="1"] [*]a ve b değerlerini oku [*]m=0 [*]a>=b olduğu sürece tekrarla [/LIST] 3.1 a=a-b 3.2 m = m + 1 4. kalan a ve bölüm m 'yi yaz [B]Örnek 1.2.6 :[/B] 100 tane sayıyı okuyup, ortalamasını bul [LIST="1"] [*]T=0, i=0 [*]i<101 olduğu sürece tekrarla [/LIST] 2.1 m değerini oku 2.2 T = T + m 2.3 i = i + 1 [LIST="1"] [*]T = T / 100 [*]Ortalama T ‘yi yaz [*]Dur [/LIST] [B]Örnek 1.2.7 :[/B] Bir sınava giren öğrencilerin not ortalamasının hesaplanması [LIST="1"] [*]Tüm sınav kağıtlarını inceleyip notların toplamını hesapla [*]Ortalamayı notların toplamını incelenen sınav kağıdına bölerek hesapla [*]Ortalamayı yaz. [/LIST] [LIST="1"] [*]Notların toplamını ve incelenen sınav kağıdı sayısını sıfır kabul et [*]Sıradaki sınav kağıdının notunu notların toplamına ekle [*]İncelenen sınav kağıdı sayısını Bir arttır [*]İncelenecek sınav kağıdı var ise 2. Adıma git [*]Ortalamayı notların toplamını incelenen sınav kağıdına bölerek hasapla [*]Ortalamayı yaz [/LIST] [LIST="1"] [*]Notların toplamını ve incelenen sınav kağıdı sayısını sıfır kabul et [*]Her bir sınav kağıdı için [/LIST] 2.1. Sıradaki sınav kağıdının notunu notların toplamına ekle 2.2. İncelenen sınav kağıdı sayısını bir arttır [LIST="1"] [*]Ortalamayı notların toplamını incelenen sınav kağıdına bölerek hesapla [*]Ortalamayı yaz [/LIST] Koşul Gösterimi n. Koşul doğru ise n.D.1 n.D.2 doğru olduğunda işlenen adımlar n.D.3 aksi halde n.Y.1 n.Y.2 yanlış olduğunda işlenen adımlar n.Y.3 Kök bulma örneğinde 3. Adımı tekrar yazarsak 3. D>=0 ise aksi halde 3.Y.1 Reel kök yoktur Sorular: [LIST] [*]Girilen üç sayıdan en büyüğünü bulan algoritmayı yazınız. [*]Tamsayılarda üs alma işlemini gerçekleştiren algoritmayı yazınız ( ab ). [*]1-100 arasında tutulan bir sayıyı tahmin eden algoritmayı yazınız. [/LIST] [B]Örnek 1.2.8 : [/B]Aracın otopark ücretinin hesaplanması. Araçların en fazla 24 saat kaldığını varsayın. [CENTER] 0 - 2 saat--------150 bin 2 - 8 saat--------300 bin 8-24 saat---------500 bin[/CENTER] [LIST="1"] [*]Aracın kaç saat kaldığını öğren ( t olsun ). [*]t <= 2 ise [/LIST] 2.D.1. ücret = 150 bin Aksi halde 2.Y.1. t<=8 ise 2.Y.1.D.1. ücret = 300 bin Aksi halde 2.Y.1.Y.1. ücret = 500 bin [LIST="1"] [*]ücreti yaz [*]Dur [/LIST] [B]Örnek 1.2.9: [/B]Sınavdaki en büyük notun bulan algoritma. [LIST="1"] [*]En büyük = ilk sınav kağıdındaki not (ya da olabilecek en düşük değer kabul edilebilir). [*]İncelenecek sınav kağıdı var ise [/LIST] 2.1 Sınav kağıdındaki not > En büyük ise En büyük = Sınav kağıdındaki not [LIST="1"] [*]En büyük değerini yaz. [*]Dur [/LIST] Algoritmanın yazımı daha simgesel olabilir. Ni i. Öğrencinin notu olsun. [LIST="1"] [*]EB = N1 [*]i = 2 [*]İncelenecek sınav kağıdı var ise [/LIST] 3.1 Ni>EB => EB = Ni 3.2 i = i + 1 [LIST="1"] [*]EB’ yi yaz. [*]Dur [/LIST] [B]Örnek 1.2.10 : Programın C dili ile yazılıp çalışır hale getirilmesi.[/B] [B]1. Programı bilgisayara gir [LIST="1"] [*]Kaynak dosya olarak kaydet [*]Kaynak dosyayı derle ( compile) [*]Derleme sonucunda hata var ise [/LIST] 4.1 Hataları düzelt 4.2 3. Adıma git [LIST="1"] [*]Oluşan amaç dosyasına diğer dosyaları bağla (link) [*]Bağlama sonucunda hata var ise [/LIST] 6.1. Hataları düzelt 6.2. Hatalar kaynak dosya ile ilgili ise 2. adıma aksi halde 5. adıma git 7. Program çalıştırılmaya hazır[/B] Algoritmayı öğrenmeniz,C dilinde çok işinize yarayacak.Bu kaynakda (bence) gayet güzel bir şekilde anlatılmış.Bu nedenle öğrenmenizde fayda var. ALINTIDIR (Hüseyin PEKTAŞ Bu doküman KOÜ Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü’ndeki Bilgisayar ve Yazılım I-II derslerine ait notlarını içerir. Dökümanda büyük oranda anlatım eksikliği vardır. Nu nedenle tek başına bi kaynak olarak kullanılamaz. Ancak programlamayı öğrenmek isteyenlerin konu/deyimleri hangi sırada takip etmelerini söyler. Tüm hakları yazara aittir. Üzerinde değişiklik yapmamak ve alınan tüm kopyalarda bu sayfayı bulundurmak koşuluyla bu döküman izinsiz olarak kullanılabilir. Sürümler : Ekim 1996, Ekim 1998) [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Bilgisayar & Cep & Teknoloji
Programlama Dilleri
C Dili İle Başlangıç
Probem Çözme ve Algoritma
Top