Panaroma Çekimi

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
Panaroma Çekimi
Genellikle kullandığımız çerçeve formatı 2/3 veya 4/3 tür yeni çıkan bazı kompakt modellerde artık 16/ 9 panaroma formatı görülmeye başlandı biz genellikle uzun kenarı 2/3 formatından daha büyük çerçevelere panaroma gözüyle bakıyoruz analog dünyada bu format için yapılan makineler olmasına karşın dijital dünyada daha çok ikiden fazla karenin birleştirilmesi tekniği kullanılıyor bazen bizimde çok zorlandığımız kullandığımız geniş açının yetersiz olduğu zamanlar özellikle kapalı dar mekanlarda ne kadar geniş açımız olsa da panaromanın kullanılmasını zorunlu kılan yerler oluyor dijital fotoğraf makineniz ile yaptığınız çekimlerde aşağıdaki maddelere göstereceğiniz özen ile daha başarılı panaromalar yapabilirsiniz

Mesafe ve odak uzaklığı sabitleme:
Kullandığınız lensin mesafe ve odak uzaklığını manuele alıp çekeceğiniz her kare için aynı ayarda tutmakda fayda var

Pozlama kontrolü:
Makinenizde otomatik veya program modlarının kullanımında her kare için farklı pozlama değerleri oluşabilir bunun için karenin genelinden ölçüm yapıp bir enstantene/diyafram değeri belirlemek ve bu değerleri manuel olarak makineye girip bütün karelere uyarlamak en doğrusudur.

Beyaz ayarı:
Makinenizdeki otomatik beyaz ayarını burada kullanmayacağız çünkü bir kare için yapılan otomatik beyaz ayarı ile diğer bir kare için yapılan otomatik beyaz ayarı ne yazıkki aynı değildir. En güvenilir yöntemler eğer makinenizde mevcut ise manuel kelvin girişi veya makineye beyaz kart referans vermektir.

Odak uzaklığı seçimi:
Çok geniş açılı lenslerden uzak durmak gerekli 28 mm 35mm üzeri lensler ve üzeri odak uzaklıkları kenar bozulmaları daha az olacağı için birleştirmede size klolaylık sağlar her karede kenarlarda en az % 20 birleştirme payı bırakarak bir sonraki karenin kolay birleştirilmesini sağlayın.

Kaliteli bir birleştirme programı:
Her türlü manuel ayarı da yapabileceğiniz esnek ve kolay kullanımı olan bir programa ihtiyacınız olacak birçok birleştirme programında amatör basit ve etkin olmayan birleştirme yapılıyor daha profesyonel olanları ile çalışın

Hareketli konular:
Kare içinde hareket eden konulara dikkat edin birleştirme sonrası aynı konunun iki farklı bölgede görünmesi üzücü olur.

Çekim formatı:
Birleştirme için RAW ve TIF formatları daha uygun olur çünkü yapılan müdahalelerde renkler daha az etkilenir.

Aynı piksel sayısı:
Çekimin aynı çözünürlükte ve fotoğraf kalitesinde yapılması daha sonra yapılacak birleştirmenin işini kolaylaştırır.

Üçayak kullanımı:
Makineyi sabitleştirmek gerektiğini sanırım bir daha anmakta fayda var makine üçayakta hareket ederken yatay ve dikey düzlemde aynı noktada dönmesi gerektiğinde dikkat edelim.
Manzara fotoğrafı çekmek her fotoğraf makinesine sahip olan için kaçınılmaz bir durumdur. Bir kişiye fotoğraf çekmesini söylediğimiz zaman çoğunlukla manzara fotoğrafına yönelmektedir. Bunun nedeni belki doğanın çekiciliği belki de daha kolay elde edilebilmesi olabilir. Çok basit gibi gözüken manzara fotoğrafı çekimi, fotoğrafçılığın en zor dallarından biridir. Çünkü doğada her zaman gerçeğini gören gözler, çektiğimiz fotoğraflarda bu gerçeğin ya olduğu gibi aktarılmasını ya da onun bizim yorumlarımızla yeniden ifade edilmesini istemektedirler. Bu nedenle ışık, renk, ton, kompozisyon, objektif, filtre gibi konuları tam özümsememiş kişinin gözün gördüğü mükemmellikte fotoğraf çekmesi biraz zordur.

Manzara fotoğrafı çekmek isteyen kişi doğaya bağlıdır. Bir bulutlu havanın, sisin ya da bir yağmurlu havanın fotoğrafını çekmek ancak bu koşulların kendiliğinden oluşmasına bağlıdır. Kendiliğinden oluşan bu görüntülerden istediği etkiyi ve ifadeyi veren anı yakaladığı zaman fotoğraf oluşturabilir. Bu nedenle, manzara fotoğrafı çekmek isteyen kişinin öncelikle iyi bir gözlemci olması gerekmektedir. Doğayı bir avcı gibi taradıktan sonra burada bulacağı bir odak noktası fotoğrafın ilgi merkezi ve manzaraya açılan bir pencere olacaktır. Bu nokta uzakta bir dağ, bir binanın cephesi, bir grup ağaç, bir kuş veya bir insan olabilir. İlgi noktasının çok duyarlılıkla seçilmesi ve ilgiyi dışarıya çakacak etkenlerden oluşmaması gerekir. Çekimlerde kullanacağımız objektif 50 mm.lik bir objektif veya 35 mm.lik bir geniş açılı objektif olabilir. Geniş açılı objektifler kullanıldığında geri plandaki konuların olduğundan daha küçük görüleceğini unutmayalım. Manzara fotoğraflarının çekiminde en iyi ışık sabahın ilk saatleri ve akşam günbatımından birkaç saat önceki ışık koşullarıdır. Bu ışıklar konumuza yatay geleceği için hem konudaki kontrastlığı azaltır hem de derinlik duygusu yaratır.

Manzara fotoğraflarında konuyu çerçevelemek fotoğraflarımıza ayrı bir anlam kazandırır. Çerçevelemeyi bir kemer, bir köprü ayağı, bir kapı girişi doğal bir kaya formasyonu veya ağaç veya yapraklarından yararlanılarak gerçekleştirebilirsiniz.

Manzara fotoğraflarının çekiminde düşük enstantane kullanmak hem alan derinliğini artırmak için kısık diyafram kullanmaya imkan tanıyacağından hem de konu içerisindeki hareketli öğelerin hareket izlenimini yakalayabilme imkanı sağlayacağından iyi sonuçlar verir. Diğer taraftan renk kontrastını sağlamak için zıt renkleri renk dengesini bozmadan kullanmak fotoğraftaki görsel zenginliği artırır. Filtre manzara fotoğrafçılığının vazgeçilmez elamanlarındandır. Fotoğrafımızda gökyüzü yer alacaksa gökyüzündeki bulutların fotoğraf üzerindeki etkisini artırmak ya da yüksek noktalarda fotoğraf çekerken U.V. ışınlarının fotoğrafımızı etkilemesini önlemek için mutlaka filtre kullanmalıyız. 80 A-80 B filtreleri bulutları daha belirgin olarak görüntülemeyi sağlar
 
Top