• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

Otomobili kullanmanın yolu

Otomobili kullanmanın yolu

İnsanların otomobil kullanırken yapılması gerekenleri unutmayın.
İnsanların otomobil kullanırken yaptıkları bir sürü saçma şey vardır. Her doğruyu, trafik kurallarının ve iyi otomobil kullanmanın anlatıldığı kitaplarda bulamazsınız. Bu hafta sizlere klasik kitap cümleleri dışında bir şeyler anlatmak istedik.

"Lastiklerinizi her kullanımdan önce kontrol edin", "Sileceklerinizi her sene değiştirin", "Her hafta otomobilinizin elektrik sistemini kontrol edin" gibi basma kalıp cümleler dışında bakalım neler var otomobillerin dünyasında?

1) Eğer çok hafif bir yağmur çiseliyorsa, sileceklerinizi son hızda çalıştırmayın.

2) Yağmur durduktan 20 dakika sonra bile silecekleriniz hala çalışıyor konumda olmasın.

3) Eğer arka camınızda buğulanma oluyorsa, arka cam rezistansını çalıştırın. Çünkü o düğmenin asıl fonksiyonu budur. (İyi bir şoför, önü kadar aynı zamanda arkasında da neler olup bittiğini bilen kişidir)

4) Otomobilinizin ön ve yan camları yağmurlu havalarda buğulanabilir. Böyle bir durumda otomobilinizin havalandırma sistemini çalıştırın ve ayarını defrost konumuna getirin.

5) Yağmurlu havalarda farlarınızı mutlaka yakın. Böylece camlarındaki buğuyu çözmeyi akıl edemeyen şoförlerin sizi görme şansı artar, bir anda sizin şeridinize tehlikeli giriş yapma şansları azalır.

6) Soğuk havalarda ağaç ve köprü gibi bölgelerin gölgesinde kalan alanlarda aşırı buzlanma olur. Bu tip bölgelere dikkat edin.

7) Yolların uzun bir süre kuru kalmasının ardından yolların üzerinde toz ve otomobillerden akan yağlar birikir. Yağmurun ilk damlalarıyla birlikte yoldaki toz ve yağ, ıslaklıkla birleşir ve yollar bir buz pisti kadar kaygan olur. Her zaman yağmurun ilk çiselediği zaman, bardaktan boşanırcasına yağdığı zamandan daha tehlikelidir. Garip ama gerçek!

8) Otoyol gibi yerlerde araç kullanırken eğer iki şerit birden değiştirmeniz gerekirse, önce sinyalinizi verin ve ilk şerit değişikliğini yapın. Geçtiğiniz şeritte bir süre kaldıktan sonra tekrar sinyal verin ve geçmek istediğiniz şeride yönelin. Çoğu kişi bunu yapmaya üşenir. Ama bu en güvenli şerit değiştirme yöntemidir.

9) Emniyet kemerinizi takarken, emniyet kemerinin alt kısmının midenizin değil, kalça kemiğinizin üzerinden geçmesine dikkat edin. Çünkü kalça kemiğiniz bir kaza esnasında midenize göre daha dayanıklıdır.

10) Otoyollarda giderken 10 veya daha fazla oluşan araç konvoylarında, öndeki aracı tamponuna yapışarak takip etmeyin.

11) Yine otoyollarda dikkat etmeniz gereken bir nokta "hız devamlılığı"dır. Otoyollar belli hızlarda gitmeniz gereken yollardır. Ne daha yavaş, ne daha hızlı. Özellikle bazı sürücüler otoyoldan çıkacakları zaman daha otoyol üzerindeyken hızlarını azaltmaya başlarlar. Ve böylece arkalarındaki bütün trafiği tehlikeye atarlar. Bunun yerine sağ şeride geçtikten sonra yavaşlamak daha doğrudur. Hızınızı bu şeride geçtikten sonra düşürmeye başlayın.

12) Bir yokuşun sonundaki kırmızı ışıkta duracağınız zaman öndeki araçla aranızda en az 2 metre boşluk burakın. Böylece önünüzdeki şoför acemi olduğu için otomobilini kaldırış esnasında kaydırsa bile size çarpma olasılığı azalır. Her ne kadar sizin hatanız olmasa da, o güzel otomobilinizin mahvolmasını engellemiş olursunuz.

13) Eğer çok şık üstü açık bir spor otomobile sahipseniz sizi kutlarız. Ama lütfen aracınızın tavanını otoyolda 100 km/s hızla seyrederken açıp kapamaya çalışmayın. Hızdan dolayı oluşan hava akımı o güzel tavanınızı uçurur. İster inanın ister inanmayın bunu yapan şoförler var.

14) Eğer otomobilinizin şoför tarafında havayastığı varsa elleriniz direksiyonda saat 9:15 pozisyonunda bulunsun, daha aşağıda değil. Böylece havayastığı yüksek hızla açıldığında bileklerinizin kırılma olasılığı azalır.

15) Eğer tek elinizle direksiyonu tutuyorsanız yukarıdaki aynı nedenden dolayı elinizi saat 12 değil saat 6 pozisyonunda tutun.

Kullanma kılavuzlarındaki garip açıklamalar!

Yukarıda açıklamaya çalıştığımız "mantık kuralları"nı uygulamamakta ısrar eden bazı sürücüler vardır. Bunlar genelde düz bir yolda veya otoyolda giderken sinyallerini açık unutan şoförlerdir. Bu ve bu tip şoförler ve avukatları sayesinde otomobil üreticileri otomobillerin kullanım kitapçıklarına bazı gereksiz bilgileri koymak zorunda kalıyorlar. İşte bulardan birkaç örnek:

1) Dikkat! Bir koltukta iki kişiyi tek emniyet kemeriyle bağlamak tehlikelidir. Yaralanabilirsiniz.

2) Dikkat! Yolcu tarafında havayastığı olan modellerde bebeğinizi özel koltuğuyla ön koltuğa ters olarak oturtmayın.

3) Eğer aracınızın kaput kapağı tam olarak kilitlenmezse, araç hareket halindeyken koparak sizin görüşünüzü engeleyecek şekilde ön cama yapışabilir.
 
Top