Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Testleri
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Suskun" data-source="post: 246450" data-attributes="member: 21093"><p><strong><span style="color: Red">ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TEST-5</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>1. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin sınıf içinde soru sorma nedenlerin-dendir?</strong></p><p><strong>A) Öğrencilerin konuya dikkatlerini çekme</strong></p><p><strong>B) Sınıf disiplini sağlama</strong></p><p><strong>C) Öğrenmeyi etkin hale getirme</strong></p><p><strong>D) Dönüt sağlama</strong></p><p><strong>E) Yukarıdakilerin hepsi</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>2. Aşağıdakilerden hangisi öğretimin öğelerinden değildir?</strong></p><p><strong>A) Öğrenci B) Öğretmen C) Öğretim konusu D) Öğretim amaçları E) Yönetim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>3. Tam öğrenme modelinin kurucusu aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Edvvard De Bono B) Bloom C) Bruner D) Koffka E) Skinner</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>4. Aşağıdaki stratejilerden hangisinde öğrenci merkezli bir yaklaşım vardır?</strong></p><p><strong>A) Sunuş yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>B) Programlı öğretim</strong></p><p><strong>C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>D) İşbirliğine dayalı öğretim</strong></p><p><strong>E) Tam öğrenme</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>5. Aşağıdaki stratejilerden hangisinde öğretmen merkezli bir yaklaşım vardır?</strong></p><p><strong>A) Buluş yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>B) Sunuş yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>C) Araştırma - inceleme yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>D) işbirliğine dayalı öğretim</strong></p><p><strong>E) Tam öğrenme</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>6. Tam öğrenme modeline göre öğrenme ürünlerini etkileyen iki tane bağımsız değişken vardır. Bunlar nelerdir?</strong></p><p><strong>A) Bilişsel giriş davranışları - duyuşsal giriş davranışları</strong></p><p><strong>B) Genel bilişsel özellikler - özel bilişsel özellikler</strong></p><p><strong>C) Öğretim hizmetinin niteliği - duyuşsal giriş davranışları</strong></p><p><strong>D) Öğretim hizmetinin niteliği - bilişsel giriş davranışları</strong></p><p><strong>E) Öğrenci giriş davranışları - öğretim hizmetinin niteliği</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>7. Tam öğrenme modelinde öğrencilerin düzeylerini değerlendirirken ele alınan tam öğrenme ölçütü en az kaçtır?</strong></p><p><strong>A) %50 B) %60 C) %70 D) %80 E) %90</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>8. Her bilim alanında öğrencilerin öğrenmelerini artıran zekanın yedi yönünün olduğunu savunarak çoklu zeka kuramını ortaya atan bilim a-damı kimdir?</strong></p><p><strong>A) Bloom B) Gardner C) Skinner D) Pavlov E) Goleman</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>9. Aşağıdakilerden hangisi yaratıcı drama etkinliklerinin bir aşamasıdır?</strong></p><p><strong>A) Isınma B) Doğaçlama C) Oluşum D) Oyun E) Hepsi</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>10. Yaratıcı drama yönteminin kullanılmasında en son yer verilen çalışma hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Oyun B) Doğaçlama C) Isınma D) Oluşum E) Değerlendirme</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>11............ bir metne bağlı olmadan içten geldiği gibi ve aniden gelişen durumdur, yaratıcı dramanın bir aşamasıdır.</strong></p><p><strong>A) Isınma B) Oyun C) Doğaçlama D) Değerlendirme E) Oluşum</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>12. Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretimin temel ilkelerinden birisi değildir?</strong></p><p><strong>A) Öğrenilecek bilgi üniteleri öğrenciyi, adım adım ilerlemeye yöneltecek biçimde sunulmalıdır.</strong></p><p><strong>B) Bireysel başarıdan ziyade grup başarısı önemlidir.</strong></p><p><strong>C) Öğrenci programla devamlı iletişim halinde bulunmalıdır.</strong></p><p><strong>D) Öğrenciye cevapların doğruluğu hakkında anında dönüt verilmesi gerekir.</strong></p><p><strong>E) Soruların güçlük düzeyi öğrencinin cevaplayabileceği düzeyde olmalıdır.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>13. Öğretilecek içeriğin olanaklar ölçüsünde her birinde özel bir fikir veya görüş bulunan küçük ünitelere ayrılıp, bu ünitelerin belirli bir mantıki sıraya göre düzene koyulduğu, her ünitede bilginin öğrenilip, öğrenmediğini kontrol etme olanağı bulduğu bireysel, kendi kendine öğrenme yöntemidir.</strong></p><p><strong>Yukarıda ifade edilen öğretim yöntemi hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Anlatım</strong></p><p><strong>B) Mikro öğretim</strong></p><p><strong>C) Proje yöntemi</strong></p><p><strong>D) Örnek olay</strong></p><p><strong>E) Programlı öğretim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>14. Başarısızlık tehlikesinin düşük, öğretme yeteneği imkanlarının yüksek olduğu yapay ortamlarda, öğretmen adaylarına hizmet öncesi deneyim kazandıran yöntem hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Proje yöntemi</strong></p><p><strong>B) Programlı öğretim</strong></p><p><strong>C) Mikro öğretim</strong></p><p><strong>D) İşbirliğine dayalı öğretim</strong></p><p><strong>E) Ekiple öğretim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>15. Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretim materyali hazırlama modelleridir.?</strong></p><p><strong>A) Yatay, düşey atlamalı dallara ayrılan program modeli</strong></p><p><strong>B) Doğrusal, yatay dallara ayrılan program modeli</strong></p><p><strong>C) Düşey, dikey, doğrusal program modelleri</strong></p><p><strong>D) Doğrusal dallara ayrılan ve atlamalı dallara ayrılan program modeli</strong></p><p><strong>E) Atlamalı dallara ayrılan, düşey ve doğrusal programlar</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>16. Bir davranışın gösterilme sıklığını artırmak için öğretmenin yaptığı davranışa ne denir?</strong></p><p><strong>A) İpucu B) Pekiştireç C) Dönüt-düzeltme D) Açıklama E) Güdüleme</strong></p><p><strong>17. Öğrenciye neyin öğrenileceğini açıklayan mesajların tümüne ne denir?</strong></p><p><strong>A) Dikkat çekme</strong></p><p><strong>B) Güdüleme</strong></p><p><strong>C) İpucu</strong></p><p><strong>D) Dönüt-düzeltme</strong></p><p><strong>E) Pekişti ime</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>18. Aşağıdakilerin hangisi işbirliğine dayalı öğretim tekniklerinden biridir?</strong></p><p><strong>A) Öğrenci timleri- başarı grupları tekniği</strong></p><p><strong>B) Tartışma grubu tekniği</strong></p><p><strong>C) Ayrılıp birleşme tekniği</strong></p><p><strong>D) Takım oyun -turnuva tekniği</strong></p><p><strong>E) Hepsi</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>19. Öğrencilerin küçük gruplar kurarak bir problemi çözmek ya da bir görevi yerine getirmek üzere ortak bir amaç uğruna birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrenme yöntemi hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Örnek olay</strong></p><p><strong>B) Proje yöntemi</strong></p><p><strong>C) işbirliğine dayalı öğretim</strong></p><p><strong>D) Örnek olay</strong></p><p><strong>E) Programlı öğretim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>20. Tümevarım, analoji, diyalektik, ve akıl yürütme türlerinin kullanıldığı strateji hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Buluş yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>B) Sunuş yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>C) Araştırma-inceleme yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>D) Tam öğrenme</strong></p><p><strong>E) Programlı öğretim</strong></p><hr /><h4>Test 5 - Cevaplar:</h4><p>1-E 2- 3- 4- 5- 6- 7-C 8-B 9-E 10-E 11-C 12- 13- 14- 15- 16- 17- 18- 19- 20</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Suskun, post: 246450, member: 21093"] [B][COLOR=Red]ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TEST-5[/COLOR] 1. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin sınıf içinde soru sorma nedenlerin-dendir? A) Öğrencilerin konuya dikkatlerini çekme B) Sınıf disiplini sağlama C) Öğrenmeyi etkin hale getirme D) Dönüt sağlama E) Yukarıdakilerin hepsi 2. Aşağıdakilerden hangisi öğretimin öğelerinden değildir? A) Öğrenci B) Öğretmen C) Öğretim konusu D) Öğretim amaçları E) Yönetim 3. Tam öğrenme modelinin kurucusu aşağıdakilerden hangisidir? A) Edvvard De Bono B) Bloom C) Bruner D) Koffka E) Skinner 4. Aşağıdaki stratejilerden hangisinde öğrenci merkezli bir yaklaşım vardır? A) Sunuş yoluyla öğretim B) Programlı öğretim C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim D) İşbirliğine dayalı öğretim E) Tam öğrenme 5. Aşağıdaki stratejilerden hangisinde öğretmen merkezli bir yaklaşım vardır? A) Buluş yoluyla öğretim B) Sunuş yoluyla öğretim C) Araştırma - inceleme yoluyla öğretim D) işbirliğine dayalı öğretim E) Tam öğrenme 6. Tam öğrenme modeline göre öğrenme ürünlerini etkileyen iki tane bağımsız değişken vardır. Bunlar nelerdir? A) Bilişsel giriş davranışları - duyuşsal giriş davranışları B) Genel bilişsel özellikler - özel bilişsel özellikler C) Öğretim hizmetinin niteliği - duyuşsal giriş davranışları D) Öğretim hizmetinin niteliği - bilişsel giriş davranışları E) Öğrenci giriş davranışları - öğretim hizmetinin niteliği 7. Tam öğrenme modelinde öğrencilerin düzeylerini değerlendirirken ele alınan tam öğrenme ölçütü en az kaçtır? A) %50 B) %60 C) %70 D) %80 E) %90 8. Her bilim alanında öğrencilerin öğrenmelerini artıran zekanın yedi yönünün olduğunu savunarak çoklu zeka kuramını ortaya atan bilim a-damı kimdir? A) Bloom B) Gardner C) Skinner D) Pavlov E) Goleman 9. Aşağıdakilerden hangisi yaratıcı drama etkinliklerinin bir aşamasıdır? A) Isınma B) Doğaçlama C) Oluşum D) Oyun E) Hepsi 10. Yaratıcı drama yönteminin kullanılmasında en son yer verilen çalışma hangisidir? A) Oyun B) Doğaçlama C) Isınma D) Oluşum E) Değerlendirme 11............ bir metne bağlı olmadan içten geldiği gibi ve aniden gelişen durumdur, yaratıcı dramanın bir aşamasıdır. A) Isınma B) Oyun C) Doğaçlama D) Değerlendirme E) Oluşum 12. Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretimin temel ilkelerinden birisi değildir? A) Öğrenilecek bilgi üniteleri öğrenciyi, adım adım ilerlemeye yöneltecek biçimde sunulmalıdır. B) Bireysel başarıdan ziyade grup başarısı önemlidir. C) Öğrenci programla devamlı iletişim halinde bulunmalıdır. D) Öğrenciye cevapların doğruluğu hakkında anında dönüt verilmesi gerekir. E) Soruların güçlük düzeyi öğrencinin cevaplayabileceği düzeyde olmalıdır. 13. Öğretilecek içeriğin olanaklar ölçüsünde her birinde özel bir fikir veya görüş bulunan küçük ünitelere ayrılıp, bu ünitelerin belirli bir mantıki sıraya göre düzene koyulduğu, her ünitede bilginin öğrenilip, öğrenmediğini kontrol etme olanağı bulduğu bireysel, kendi kendine öğrenme yöntemidir. Yukarıda ifade edilen öğretim yöntemi hangisidir? A) Anlatım B) Mikro öğretim C) Proje yöntemi D) Örnek olay E) Programlı öğretim 14. Başarısızlık tehlikesinin düşük, öğretme yeteneği imkanlarının yüksek olduğu yapay ortamlarda, öğretmen adaylarına hizmet öncesi deneyim kazandıran yöntem hangisidir? A) Proje yöntemi B) Programlı öğretim C) Mikro öğretim D) İşbirliğine dayalı öğretim E) Ekiple öğretim 15. Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretim materyali hazırlama modelleridir.? A) Yatay, düşey atlamalı dallara ayrılan program modeli B) Doğrusal, yatay dallara ayrılan program modeli C) Düşey, dikey, doğrusal program modelleri D) Doğrusal dallara ayrılan ve atlamalı dallara ayrılan program modeli E) Atlamalı dallara ayrılan, düşey ve doğrusal programlar 16. Bir davranışın gösterilme sıklığını artırmak için öğretmenin yaptığı davranışa ne denir? A) İpucu B) Pekiştireç C) Dönüt-düzeltme D) Açıklama E) Güdüleme 17. Öğrenciye neyin öğrenileceğini açıklayan mesajların tümüne ne denir? A) Dikkat çekme B) Güdüleme C) İpucu D) Dönüt-düzeltme E) Pekişti ime 18. Aşağıdakilerin hangisi işbirliğine dayalı öğretim tekniklerinden biridir? A) Öğrenci timleri- başarı grupları tekniği B) Tartışma grubu tekniği C) Ayrılıp birleşme tekniği D) Takım oyun -turnuva tekniği E) Hepsi 19. Öğrencilerin küçük gruplar kurarak bir problemi çözmek ya da bir görevi yerine getirmek üzere ortak bir amaç uğruna birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrenme yöntemi hangisidir? A) Örnek olay B) Proje yöntemi C) işbirliğine dayalı öğretim D) Örnek olay E) Programlı öğretim 20. Tümevarım, analoji, diyalektik, ve akıl yürütme türlerinin kullanıldığı strateji hangisidir? A) Buluş yoluyla öğretim B) Sunuş yoluyla öğretim C) Araştırma-inceleme yoluyla öğretim D) Tam öğrenme E) Programlı öğretim[/B] [HR][/HR] [HEADING=3]Test 5 - Cevaplar:[/HEADING] 1-E 2- 3- 4- 5- 6- 7-C 8-B 9-E 10-E 11-C 12- 13- 14- 15- 16- 17- 18- 19- 20 [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Testleri
Top