Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Testleri
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Suskun" data-source="post: 246449" data-attributes="member: 21093"><p><strong><span style="color: Red">ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TEST-4</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>1.Sonuca ulaşma</strong></p><p><strong>2- Veri toplama</strong></p><p><strong>3- Problemi tanıma</strong></p><p><strong>4- Sonuçları test etme</strong></p><p><strong>5- Geçici hipotezleri formüle etme</strong></p><p><strong>Yukarıdaki problem çözme aşamasının doğru sıralaması aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p><strong>A) 2-4-5-1-3</strong></p><p><strong>B) 3-5-2-4-1</strong></p><p><strong>C) 3-5-1-2-4</strong></p><p><strong>D) 1-2-3-4-5</strong></p><p><strong>E) 1-4-3-2-5</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>2. Öğretmenin öğrencilerin önünde bir şeyin nasıl yapılacağını göstermek ya da bir prensibi açıklamak için yaptığı işlemleri kapsayan teknik, yöntem hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Benzetişim B) Proje C) Ekiple çalışma D) Gösteri E) Anlatım</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>3. Eğitime yapılan en eski eleştirilerden biri; kapalı kapılar arkasında olması ve gerçek öğrenmeye yer vermemesidir. Bu eleştiriler karşısında uygulaması önerilen yöntem hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Gözlem gezisi</strong></p><p><strong>B) Gösteri</strong></p><p><strong>C) Örnek olay</strong></p><p><strong>D) Rol oynama</strong></p><p><strong>E) Benzetişim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>4. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alan ve her öğrenciye kendi öğrenme hızına göre ilerleme imkanı veren, ayrıca öğrencinin öğrenme süresince dikkatli ve etkin olmasını sağlayan yöntem hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Gösteri</strong></p><p><strong>B) İşbirliğine dayalı öğretim</strong></p><p><strong>C) Programlı öğretim</strong></p><p><strong>D) Proje yöntemi</strong></p><p><strong>E) Problem çözme yöntemi</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>5. Özellikle öğretmen adaylarının mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışlarını kazanmalarında uygulanan ve davranışların analiz edilmesi, geri besleme ve bireye yönelik olma gibi özellikler taşıyan yöntem aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Programlı öğretim</strong></p><p><strong>B) Proje yöntemi</strong></p><p><strong>C) Örnek olay</strong></p><p><strong>D) Mikro öğretim</strong></p><p><strong>E) Ekiple öğretim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>6. Aşağıdakilerden hangisinde iletişim sürecinin öğeleri doğru sıralanmıştır?</strong></p><p><strong>A) Kaynak - mesaj - alıcı - kanal</strong></p><p><strong>B) Kanal - kaynak - mesaj – alıcı</strong></p><p><strong>C) Kaynak - mesaj - kanal - alıcı</strong></p><p><strong>D) Kanal - kaynak - alıcı - mesaj</strong></p><p><strong>E) Mesaj - kaynak - alıcı – kanal</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>7. Aşağıdakilerden hangisi mikro öğretim yönteminin faydalarından değildir?</strong></p><p><strong>A) Gerçek yaşantılar kazandırır.</strong></p><p><strong>B) Anında değerlendirme ve geri besleme sağlar.</strong></p><p><strong>C) Bütün öğretim becerilerinin kazandırılmasında uygun düşer.</strong></p><p><strong>D) Öğretimde laboratuar ortamı sağlar.</strong></p><p><strong>E) Belli hedeflerin gerçekleşmesini ön plana çıkarır.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>8. İki ya da daha fazla sayıda öğretmen ve diğer ilgilinin, öğretim etkinliklerini planlama, sunma ve değerlendirmede anlamlı ve metodolojik işbirliği gerektiren yöntem aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Ekiple öğretim</strong></p><p><strong>B) İşbirliğine dayalı öğretim</strong></p><p><strong>C) Problem çözme</strong></p><p><strong>D) Proje</strong></p><p><strong>E) Mikro öğretim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>9. Aşağıdakilerden hangisi ekiple öğretim yönteminde uygulanabilecek organizasyon yapılarından değildir?</strong></p><p><strong>A) Konu yaklaşımı</strong></p><p><strong>B) Ortak merkezli yaklaşım</strong></p><p><strong>C) Birlikte sunulan konular yaklaşımı</strong></p><p><strong>D) Artarda gelme yaklaşımı</strong></p><p><strong>E) Doğrusal program yaklaşımı</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>10. Aşağıdaki yöntemlerden hangisi öğrencinin bilgisayar kullanım becerisini gerektirir?</strong></p><p><strong>A) Gösteri</strong></p><p><strong>B) Proje yöntemi</strong></p><p><strong>C) Mikro öğretim</strong></p><p><strong>D) Problem çözme</strong></p><p><strong>E) Programlı öğretim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>11. Aşağıdakilerden hangisi problem çözme yönteminin yararların değildir?</strong></p><p><strong>A) Öğrencide sorumluluklar gelişir.</strong></p><p><strong>B) Hem bilişsel, hem duyuşsal öğrenme oluşur.</strong></p><p><strong>C) Öğrencinin aktif katılımı sağlanır.</strong></p><p><strong>D) Uygulaması kolay ve ekonomiktir.</strong></p><p><strong>E) Öğretmen planlaması çok fazladır.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>12. Eleştirilerin yasaklanması, düşüncelerin teşvik edilmesi, çok sayıda düşünce üretiminin amaçlanması ve hayal etmenin sağlanmasına ağırlık veren teknik aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Açıkoturum</strong></p><p><strong>B) Panel</strong></p><p><strong>C) Beyin fırtınası</strong></p><p><strong>D) Münazara</strong></p><p><strong>E) Soru - cevap</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Bir öğretmen sınıftaki öğrencileri 5 gruba ayırır. Daha sonra bitki örtüsü konusu ile ilgili incelenebilecek konuları belirlemek için öncelikle sınıfta konu hakkında görüş alış verişinde bulunur. Grupları şöyle görevlendirir.</strong></p><p><strong>1 Grup, bitki örtüsü nasıl oluşur,</strong></p><p><strong>2 Grup, yakın çevrede bulunan bitki örtüsü üzerinde araştırma yapınız</strong></p><p><strong>3 Grup. Türkiye'nin bitki örtüsünü bütün olarak inceleyiniz.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>13. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı öğretim stratejisi hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Sunuş yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>B) Buluş yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>C) Araştırma - geliştirme yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>D) Tam öğrenme</strong></p><p><strong>E) Programlı öğretim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>14. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Örnek olay</strong></p><p><strong>B) Problem çözme</strong></p><p><strong>C) Proje yöntemi</strong></p><p><strong>D) Ekiple öğretim</strong></p><p><strong>E) Mikro öğretim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>15. Öğretmenin konuya ilişkin sınıfta görüş alış-verişinde bulunması hangi teknikle ilgilidir?</strong></p><p><strong>A) Münazara</strong></p><p><strong>B) Sunu (brifing)</strong></p><p><strong>C) Örnek olay</strong></p><p><strong>D) Fikir taraması (beyin fırtınası)</strong></p><p><strong>E) Panel</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>16. 3 öğrencinin 3'er dakika konuştuğu grup tartışması aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Fikir taraması 33 B) Vızıltı 33 C) Vızıltı 36 D) Vızıltı33 E) Beyin fırtınası 33</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>17. Belli öğretim amaçlarının karşılanabilmesi için belli olay ve durumların gerçek dünyada incelenmesine yönelik olarak yapılan gözlem gezisi yönteminin başarılı olabilmesi başta hangi şarta bağlıdır?</strong></p><p><strong>A) Gözlem öncesi planlama</strong></p><p><strong>B) Gözlem gezisini gerçekleştirme</strong></p><p><strong>C) Gözlem yerini tespit etme</strong></p><p><strong>D) Gözlem sonrası değerlendirme</strong></p><p><strong>E) Amaçları belirleme"</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>18. Psikomotor davranışların öğretiminde en etkili yöntem ya da teknik aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Örnek olay</strong></p><p><strong>B) Gösteri</strong></p><p><strong>C) Proje yöntemi</strong></p><p><strong>D) Panel</strong></p><p><strong>E) Soru cevap yöntemi</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>19. Proje yönteminde en etkin kullanılabilecek strateji aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p><strong>A) Sunuş yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>B) Buluş yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim</strong></p><p><strong>D) Tam öğrenme</strong></p><p><strong>E) Programlı öğretim</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>20. Öğretmenin ses tonu, öğrencilere karşı tutumu, dili kullanma becerisi gibi özellikleri aşağıdakilerden en çok hangisini etkiler?</strong></p><p><strong>A) Öğrencilerin derse etkin katılımı</strong></p><p><strong>B) Sınıftaki fiziki durumu</strong></p><p><strong>C) Ölçme değerlendirme etkinliklerini</strong></p><p><strong>D) Materyal kullanımı</strong></p><p><strong>E) Sınıftaki psikolojik havayı</strong></p><hr /><h4>Test 4 - Cevap Anahtarı:</h4><p>1-B 2-D 3-A 4-C 5-D 6-C 7-C 8-A 9-E 10-E 11-E 12-C 13-C 14-C 15-D 16-B 17-A 18-B 19-C 20-A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Suskun, post: 246449, member: 21093"] [B][COLOR=Red]ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ TEST-4[/COLOR] 1.Sonuca ulaşma 2- Veri toplama 3- Problemi tanıma 4- Sonuçları test etme 5- Geçici hipotezleri formüle etme Yukarıdaki problem çözme aşamasının doğru sıralaması aşağıdakilerden hangisidir? A) 2-4-5-1-3 B) 3-5-2-4-1 C) 3-5-1-2-4 D) 1-2-3-4-5 E) 1-4-3-2-5 2. Öğretmenin öğrencilerin önünde bir şeyin nasıl yapılacağını göstermek ya da bir prensibi açıklamak için yaptığı işlemleri kapsayan teknik, yöntem hangisidir? A) Benzetişim B) Proje C) Ekiple çalışma D) Gösteri E) Anlatım 3. Eğitime yapılan en eski eleştirilerden biri; kapalı kapılar arkasında olması ve gerçek öğrenmeye yer vermemesidir. Bu eleştiriler karşısında uygulaması önerilen yöntem hangisidir? A) Gözlem gezisi B) Gösteri C) Örnek olay D) Rol oynama E) Benzetişim 4. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alan ve her öğrenciye kendi öğrenme hızına göre ilerleme imkanı veren, ayrıca öğrencinin öğrenme süresince dikkatli ve etkin olmasını sağlayan yöntem hangisidir? A) Gösteri B) İşbirliğine dayalı öğretim C) Programlı öğretim D) Proje yöntemi E) Problem çözme yöntemi 5. Özellikle öğretmen adaylarının mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışlarını kazanmalarında uygulanan ve davranışların analiz edilmesi, geri besleme ve bireye yönelik olma gibi özellikler taşıyan yöntem aşağıdakilerden hangisidir? A) Programlı öğretim B) Proje yöntemi C) Örnek olay D) Mikro öğretim E) Ekiple öğretim 6. Aşağıdakilerden hangisinde iletişim sürecinin öğeleri doğru sıralanmıştır? A) Kaynak - mesaj - alıcı - kanal B) Kanal - kaynak - mesaj – alıcı C) Kaynak - mesaj - kanal - alıcı D) Kanal - kaynak - alıcı - mesaj E) Mesaj - kaynak - alıcı – kanal 7. Aşağıdakilerden hangisi mikro öğretim yönteminin faydalarından değildir? A) Gerçek yaşantılar kazandırır. B) Anında değerlendirme ve geri besleme sağlar. C) Bütün öğretim becerilerinin kazandırılmasında uygun düşer. D) Öğretimde laboratuar ortamı sağlar. E) Belli hedeflerin gerçekleşmesini ön plana çıkarır. 8. İki ya da daha fazla sayıda öğretmen ve diğer ilgilinin, öğretim etkinliklerini planlama, sunma ve değerlendirmede anlamlı ve metodolojik işbirliği gerektiren yöntem aşağıdakilerden hangisidir? A) Ekiple öğretim B) İşbirliğine dayalı öğretim C) Problem çözme D) Proje E) Mikro öğretim 9. Aşağıdakilerden hangisi ekiple öğretim yönteminde uygulanabilecek organizasyon yapılarından değildir? A) Konu yaklaşımı B) Ortak merkezli yaklaşım C) Birlikte sunulan konular yaklaşımı D) Artarda gelme yaklaşımı E) Doğrusal program yaklaşımı 10. Aşağıdaki yöntemlerden hangisi öğrencinin bilgisayar kullanım becerisini gerektirir? A) Gösteri B) Proje yöntemi C) Mikro öğretim D) Problem çözme E) Programlı öğretim 11. Aşağıdakilerden hangisi problem çözme yönteminin yararların değildir? A) Öğrencide sorumluluklar gelişir. B) Hem bilişsel, hem duyuşsal öğrenme oluşur. C) Öğrencinin aktif katılımı sağlanır. D) Uygulaması kolay ve ekonomiktir. E) Öğretmen planlaması çok fazladır. 12. Eleştirilerin yasaklanması, düşüncelerin teşvik edilmesi, çok sayıda düşünce üretiminin amaçlanması ve hayal etmenin sağlanmasına ağırlık veren teknik aşağıdakilerden hangisidir? A) Açıkoturum B) Panel C) Beyin fırtınası D) Münazara E) Soru - cevap Bir öğretmen sınıftaki öğrencileri 5 gruba ayırır. Daha sonra bitki örtüsü konusu ile ilgili incelenebilecek konuları belirlemek için öncelikle sınıfta konu hakkında görüş alış verişinde bulunur. Grupları şöyle görevlendirir. 1 Grup, bitki örtüsü nasıl oluşur, 2 Grup, yakın çevrede bulunan bitki örtüsü üzerinde araştırma yapınız 3 Grup. Türkiye'nin bitki örtüsünü bütün olarak inceleyiniz. 13. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı öğretim stratejisi hangisidir? A) Sunuş yoluyla öğretim B) Buluş yoluyla öğretim C) Araştırma - geliştirme yoluyla öğretim D) Tam öğrenme E) Programlı öğretim 14. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem hangisidir? A) Örnek olay B) Problem çözme C) Proje yöntemi D) Ekiple öğretim E) Mikro öğretim 15. Öğretmenin konuya ilişkin sınıfta görüş alış-verişinde bulunması hangi teknikle ilgilidir? A) Münazara B) Sunu (brifing) C) Örnek olay D) Fikir taraması (beyin fırtınası) E) Panel 16. 3 öğrencinin 3'er dakika konuştuğu grup tartışması aşağıdakilerden hangisidir? A) Fikir taraması 33 B) Vızıltı 33 C) Vızıltı 36 D) Vızıltı33 E) Beyin fırtınası 33 17. Belli öğretim amaçlarının karşılanabilmesi için belli olay ve durumların gerçek dünyada incelenmesine yönelik olarak yapılan gözlem gezisi yönteminin başarılı olabilmesi başta hangi şarta bağlıdır? A) Gözlem öncesi planlama B) Gözlem gezisini gerçekleştirme C) Gözlem yerini tespit etme D) Gözlem sonrası değerlendirme E) Amaçları belirleme" 18. Psikomotor davranışların öğretiminde en etkili yöntem ya da teknik aşağıdakilerden hangisidir? A) Örnek olay B) Gösteri C) Proje yöntemi D) Panel E) Soru cevap yöntemi 19. Proje yönteminde en etkin kullanılabilecek strateji aşağıdakilerden hangisidir? A) Sunuş yoluyla öğretim B) Buluş yoluyla öğretim C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim D) Tam öğrenme E) Programlı öğretim 20. Öğretmenin ses tonu, öğrencilere karşı tutumu, dili kullanma becerisi gibi özellikleri aşağıdakilerden en çok hangisini etkiler? A) Öğrencilerin derse etkin katılımı B) Sınıftaki fiziki durumu C) Ölçme değerlendirme etkinliklerini D) Materyal kullanımı E) Sınıftaki psikolojik havayı[/B] [HR][/HR] [HEADING=3]Test 4 - Cevap Anahtarı:[/HEADING] 1-B 2-D 3-A 4-C 5-D 6-C 7-C 8-A 9-E 10-E 11-E 12-C 13-C 14-C 15-D 16-B 17-A 18-B 19-C 20-A [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Ülkemizin kuzeyindeki deniz hangisidir? (bitişik yazınız)
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Testleri
Top