Nissan Qashqai+2 1.5 dCi Tekna Pack - Test

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Nissan Qashqai+2 1.5 dCi Tekna Pack - Nissan Qhasqai artık 7 koltuklu...

Türkiye’de crossover denildiğinde akla ilk gelen model olan Nissan Qashqai artık daha geniş ailelerin de ilgisini çekiyor. 2007’de tanıştığımız Qashqai, bu yılın başında geçirdiği makyajın ardından çok daha dinamik bir görünüme kavuştu. Model gamına eklenen +2 versiyonu daha uzun yapısı sayesinde hem daha fazla bagaj, gerektiğinde de iki kişilik ek koltuk kapasitesi sunuyor.


Nissan_Qashqai%252B2.jpg

Tasarım
Çekik farları ve kaslı kaputuyla güçlü bir görünümü olan Qashqai, şehir için üretildiğini hiç gizlemiyor. Aracın ön tamponunun binek araçlara benzeyen tasarımı bunun en büyük kanıtı. 18 inçlik jantlarının üzerinde duran Qashqai+2’yi 5 kişilik kardeşinden ayırmak için arka kelebek camına dikkatlice bakmalısınız.

Tasarımı hiçbir şekilde sekteye uğratmayan bu uzamayı fark etmek gerçekten güç Qashqai’nin kaslı ve SUV’leri hatırlatan tasarımı başarısının anahtarını oluşturuyor. Diğer araçlara üstten bakmak isteyenler için Qashqai’nin tasarımı son derece başarılı.


İç mekan
Qashqai’nin heybetli dış görünümüne kapılanlar, içeriye bindiklerinde bir miktar hayal kırıklığı yaşayabilirler. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi bu segmentteki bir araçta daha iyi olmalıydı. Özellikle basit görünen havalandırma ızgaraları iç mekanın can sıkıcı detaylarından. Orta konsolun en göz alıcı özelliği büyük navigasyon ekranı. Bu ekran ayrıca geri görüş kamerasına da görüntü sağlıyor. Alüminyum görünümlü pedallar ve üç kollu direksiyon iç mekana sportiflik katmış. Direksiyon üzerindeki tuşların fazlalığı ilk başlarda alışkanlık gerektirse de sağladığı kullanım kolaylıklarıyla beğenimizi kazanıyor. Standart Qashqai’nin 410 litrelik bagaj hacmi, +2 versiyonda 40 litre artarak 450 litre olmuş. Aracın diz mesafesinde bir artma söz konusu değil ancak diz mesafesi yeterli. Qashqai+2, bu segmentin diğer iddialı oyuncusu Peugeot 3008’den 17,6 cm daha uzun. Ancak bagaj hacmi konusunda 3008’in hala 62 litrelik üstünlüğü bulunuyor.


Konfor ve yol tutuş
Nissan Qashqai’nin konfor manasında tek eksiği yan desteği iyi olmayan ön koltuklar mevcut. Qashqai+2’de de tıpkı kısa boylu ikizi gibi yol sesi ve hafif rüzgar sesi rahatsız edici oluyor. 18 inçlik jantlar nedeniyle süspansiyonların sunduğu konfor bir miktar azalıyor ancak kesinlikle çok rahatsız edici değil.

Yol tutuş konusunda zorlanmadıkça sıkıntı yaratmayan araç ani yapılan manevralarda önden kaymaya başlıyor. Etkin bir şekilde çalışan ESP’nin aracı tekrar yola sokması çok uzun sürmüyor.

Qashqai+2’nin standart versiyondan yol tutuş manasında tek eksisi arka kısmının biraz daha fazla zıplaması oluyor.


Motor
Qashqai’nin yüksek satış rakamlarına ulaşmasının en önemli nedeni 1.5 litrelik dCi motoru. 4000 d/dk’da 106hp güç üreten Renault motoru, 2000 d/dk’dan itibaren 240 Nm tork üretiyor. 1511 kg ağırlığındaki Qashqai’yi harekete geçirmekte zorlanmayan motor yakıt tüketim değerlerini gören sürücüsünün yüzünü güldürmeyi başarıyor. Testimiz süresince 100 km’de ortalama 5.8 litre motorin tüketen Qashqai’de yakıt tüketim değerlerini 5 litre civarına düşürmek mümkün. 6 ileri manuel şanzımanıyla 0’dan 100 km/s hıza çıkmak için 13 saniyeye ihtiyaç duyan Qashqai maksimum 174 km/s hıza ulaşabiliyor.

Teknik Özellikler:
Kod:
[B]Motor[/B]
Motor: ....................................1.5 dCi
Motor Hacmi:...............................1461 cc
Silindir Adedi:............................4
Maksimum Güç:..............................106 hp 4000 d/d
Maksimum Tork: ............................240 Nm 2000 d/d
[B]Performans[/B]
0-100 km/s Hızlanma........................13 s
Maksimum Hız: .............................174 km/s
[B]Frenler[/B]
Ön: .......................................Disk
Arka: .....................................Disk
[B]Yakıt[/B]
Yakıt Türü.................................Dizel
[B]Yakıt tüketimi[/B]
Şehir İçi: ................................6 lt
Şehir Dışı:................................4.8 lt
Karma: ....................................5.2 lt
Test: .....................................5.8 lt
Boyutlar
Uzunluk: ..................................4541 mm
Genişlik:..................................1783 mm
Yükseklik: ................................1645 mm
Dingil Mesafesi:...........................2765 mm
Bagaj Hacmi:...............................130/450/1520 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: ....................65 lt
Boş Ağırlık:...............................1511 kg
Lastik Boyutu: ............................215/55 R18
 

KıRMıZı

TeK BaşıNa CUMHURİYET
V.I.P
İyiki bi qashqain var haa hava mı atıon bizee...bende alim audiyi boy boy atmıcam mı resimlerini:):)

şaka maka güzel araba +2 koltuktaa iyi olmuş..geniş aileler için süper..:) tek eksisi biraz daha fazlaa zıplamasıymış..vallaa bizim çocuklar için bu eksi değil artı bence:)
 
Top