Neden Pozitif Düşünmeyi Öğrenmeliyiz?

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
İçinde bulunduğumuz 21.yüzyıla damgasını çoktan vurmuş olan değişim hızı gittikçe ivme kazanmakta ve bu baş döndürücü hız düşünceyi zorlamaktadır. Çünkü günümüz insanının düşünce sistemi içinde yaşadığı bu dünyanın ancak şimdiye kadarki yavaş değişimini idrak edebilecek düzeydedir. Bugün ise yaşadığımız sürekli değişim temposunun hızı farklı hızda düşünmeye koşullanmış beynimizin bu yeni duruma uyum sağlamasına yeterli zaman bırakmamaktadır. Bugün o dünün rahat tempodaki düşünce sistemi ile zorlanıyoruz. Çünküzihin yapımız korkunç bir hıza ulaşan değişimi fark etmek anlamak buna uyum sağlamak çözüm üretmek geleceği yapılandırmak için hızlı karar vermek ve bu kararları hızla uygulamaya koymak gibi koşullara göre yapılanmış değildir. Bu sebeple insan zorlanmakta stresdepresyon iç çatışma tatminsizlik moral bozukluğu motivasyon düşüklüğü ve psikosomatik olarak isimlendirilen psikolojik temelli organik belirti gösteren yüksek tansiyon şeker hastalığı yüksek kolesterol migren gastrit kalp gibi elliden fazla hastalıkla karşı karşıya kalmaktadır.

Oluşumun en önemli tarafı da düne göre yapılanmış beyninyetersiz kapasitesinin sebep olduğu bu problemleri kendisinin idrak etme imkanının olmamasıdır. Einstein'ın dediği gibi;

“Problemi yaratan beyinle problemi çözmek mümkün olamaz”

Bugünü yaşayan neslin kendi yarattığı problemleri sahip olduğu düşünce yapısıyla çözmesi olanaksızdır. O halde bugünün gereklerine göre yaşamak ve yarına hazırlanmak için düşünce sistemimizi bu hıza ayak uyduracak biçimde yeniden yapılandırmamız gerekmektedir.

Bunun içindir ki öğretmenlik mesleğini seçmiş olan kişinin gençlere sadece dünün çıkarımlarından elde edilmiş durağan bilgiler yerineyarını görebilecekleri dinamik yapılar kazandırmaya yönelik bilgiler vermesi öğrencilerin sınırlı bir mekan ya da düşüncenin dışına çıkarakdaha geniş bir bakış açısı kazanmalarını sağlamak beraberinde öğrendiklerini her koşulda kullanmalarını yeniden üretmelerini ve gerçekleşen değişiklikleri kavrayabilmelerini sağlayacaktır.

Sağlık ordusunda görev yapanlar o gün yaşanan hastalıkları ve semptomları yok edecek müdahalelerin yanı sırainsanlara bu duruma gelmemeleri için yapmaları gerekenler ve ileride karşılaşabilecekleri sağlık sorunları hakkında da bilgilendirmelilerdir.

Yöneticiler sadece bugün elinde olan kaynakları yönetmekle kalmayıp hem yarının olası krizlerini düşünüp hem de yönettiği kişilerin de yarını düşünmelerine imkan sağlayarak farklı boyutlarda ve düzlemlerdeinsanların sayıca daha fazla riski görmelerine ve düşünme sistemlerini kurabilmelerine olanak sağlamalıdır.

Ebeveynler kendi ebeveylerinden aldığı yerleşik kural ve yasaklarla kısıtlı çocuklar yetiştirmek yerine onları yarınların değişimini görebilecek kavrayabilecek çözümler üretebilecek düşünce sistemine sahip bireyler olarak yetiştirmelidir.

İşte şu ana kadar bahsettiğimiz beynin ya problem yaratmayacak şekilde programlanması ya da probleme farklı boyutlardan bakabilecek ve alternatif çözüm üretebilecek yeni bir yapılanmaya girmesi bizi pozitif düşünceyi öğrenme sürecine götürmektedir.
 
Top