Neden arıza şeridi boş bırakılmalı ?

yesim434

Hırçın Karadeniz Kızı Biricik Yeşim
V.I.P
Bu Ayın Lideri

Hangi araçlar geçiş üstünlüğüne sahip?Cerezforum üyesi olarak trafikte geçiş üstünlüğüne sahip araçlar konusunun ciddi olarak suistimal edildiğini düşünüyorum. Bu yazılıda. Araştırıp sizlerle. Paylaşmak istedim​

Karayolları Trafik Yönetmeliği'ne göre trafikte geçiş üstünlüğüne sahip araçlar ve bunların önceliğine göre sıralaması belli. 17.04.2015 tarihli ve 29329 sayılı Resmi Gazete'de geçiş üstünlüğüne sahip araçlarla ilgili yönetmenliğe göre şu araçların geçiş üstünlüğü var:

1) Yaralı veya acil hastaların taşınması ve bunlara ilk ve acil yardımın yapılması için kullanılan ambulans ve özel amaçlı taşıtlarla, yaralı ve acil hasta taşıyan diğer araçlar,

2) Organ ve doku nakil araçları,

3) İtfaiye araçları ile benzeri acil müdahale araçları,

4) Sanık veya suçluları takip eden veya genel güvenlik ve asayiş için olay yerine giden zabıta araçları,

5) Trafik güvenliğini koruma veya trafik kazasına el koyma amacıyla olay veya kaza yerine giden trafik hizmetlerine ait araçlar,

6) Yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluşa ait kar ve buz mücadelesi araçları ile acil müdahale gerektiren çalışmalarda görevli araçlar,

7) Afet ve acil durum hâllerinde afet ve acil durum hizmetlerinde görevli bulunan araçlar,

8) Hizmetin devamı süresince koruma araçları ile korunan araçlar

Ancak yönetmenlik, bu araçların sadece görev halindeyken geçiş üstünlüğü hakkına sahip olduğu, bu hakkın halkın can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamak, ışıklı ve sesli uyarı işaretlerini bir arada vermek şartı ile kullanılabileceği, bu araçların görev hali dışında geçiş üstünlüğü işaret ve hakkını kullanamayacakları hüküm altına alıyordu.

Geçiş üstünlüğünü kim suistimal ediyor?

İstanbul gibi trafiğin çok yoğun olduğu metropollerde geciş üstünlüğünü en çok iki grup araç sürücüleri suiistimal ediliyor.

Birinci grupta, iş saatleri bitiminde yoğun trafikte evine bir an önce ulaşmak isteyen kamu araçları ki bunlar trafik tıkandığında torpidosundan mavi döner lambasını hemen çıkartıp, arabasının tavanına koyup ışığını açan, kornaya basıp öncelik isteyen, belediyesinden tarım müdürlüğüne kadar resmi plakalı çeşitli kamu arabaları var.

Bunlar göreve giden değil görevi bitmiş ev yolundaki araçlar ki kamuda binlerce resmi plakalı araç olduğu düşünülürse durumun ciddiyeti daha iyi anlaşılır. Bu kamu araçlarının hakkı olmayan bir yetkiyi kullanmaları en hafif deyimle yaptıkları vatandaşlık haklarına saygısızlık.

İkinci ciddi sorun da çakarlı arabalar.

Geçiş üstünlüğünün çakarlı araçları

Çakarlı araç deyimini bilmeyen okurlarımız için konuyu biraz açmak gerek. Çakarlı araç, arabasının ön, arka farına ve ön panelin iç kısmına hızlı yanıp sönen, çalıştığı zaman resmi polis aracının ışıklarını taklit eden bir sistemin kurulu olduğu araçlar.

Bu çakar ışık sistemi, aslında kolluk güçlerine ait sivil araçların takılan acil kriminal olaylarda geçiş üstünlüğünden yararlanması için yapılmış bir uygulama. Ama artık bir görevl olmayan birçok uyanık vatandaşta çakarı taktırıp kullanıyor.

Geçen haftalarda sabah hastaneye giderken Vatan Caddesi’nin girişinde trafik tıkanınca arkamda duran lüks aracın şöförü beklemekten sıkıldı, aracının gizli çakarlarını açıp, kornaya basıp sürekli yol istemeye başladı.

Aynadan arkamdaki arabaya baktım, hiç de öyle acil görevi olan kolluk gücü mensubu imajı vermedi. Bir süreden beri de sakin sakin arka arkaya gittiğimiz gençten bir delikanlı.

Delikanlı, zaten kilitlenmiş trafikte yol verilmeyince iyice sinirlenip kornaya daha şiddetli basmaya başladı derken tam o sırada arkadan bir motorsikletli mobil trafik ekibi çıktı, delikanlı hemen çakar ışıklarını kapattı ve hiçbir şey olmamış gibi etrafı seyretmeye başladı.

Sorun bu kadar sınırlı olsa tamam diyeceğim ama biraz önce anlattığım olayda, akşam saatinde havaalanı yolu trafiğinde sağımdaki emniyet şeridinden on beşin üstünde, abartmıyorum belki yirmi çakarlı araç, trafikte sabırla bekleyen normal vatandaşlarla alay eder gibi emniyet şeridinden basıp gitti. Bu tablonun bunun ülkeye yakışan bir tablo olmadığını düşünüyorum.

Bir vatandaş olarak Sayın Emniyet Müdürü'ne konu ile ilgili birkaç sorum var:

Trafikte geçiş üstünlüğü konusuyla ilgili merak ettiğim sorular:

1)
Resmi görevde olmayan resmi plakalı araçların bu ülkede özel bir geçiş üstünlüğü var mı?

2) Kamuda görevli resmi plakalı araçların içinde hangi kamuya ait araçlar mavi yanıp dönen tavan lambasını takma ve geçiş üstünlüğü hakkına sahip?

3) Bilindiği üzere herhangi bir oto elektrikçide isteyen herkes kolayca çakarlı ışık sistemi taktırabilir. Özellikle trafiğin çok yoğun olduğu saatlerde özellikle tıkalı yollarda birden bire onlarca çakarlı sivil aracın çıkmasını nasıl yorumluyorsunuz?

4) Trafikteki çakarlı sivil araçların hepsi gerçekten resmi sivil görevli araçlar mı yoksa bir takım insanlar bu işi suistimal mi ediliyor.

5) Acil hasta taşıyan ambulans ya da itfaiye gibi öncelikli geçiş üstünlüğü hakkı olan araçların geçişini tıkayarak insanların hayatlarını tehlikeye atan bu araçları nasıl engellemeyi düşünüyorsunuz?

Emin olun ki, birçok vatandaş bu konuda yapacağınız denetlemeleri bu ülkede sıradan vatandaşların haklarının da savunulduğunu gördüğü için size teşekkür edecek.

peki bu konuda sizlerin fikri nedir​

Neden arıza şeridi boş bırakılmalı ?​

 

zevzek

zevzek®
Özel üye
Genelde siyasiler ve onların uzantıları suistimal ediyor. Sonra sivil polisler.. kamunun en alt dallarına kadar iniyor. Bu uzantılara bir şey söylemek çok zor öyle bir güç te yok.. En son halk suistimal ediyor onlarda kamera olmayan yerleri suistimal ediyor. Halka sistem genelde ceza kesmeye para ödemeye odaklı bir çalışma olduğundan düzeltme de yok cezanı öde kullanmaya devam et.
Bu sıralar çok gerekli değil yollar boş araclar yatıyor yakıt nedeniyle 😂😑
 
Top