Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Güncel
Motorlu Araçlar Dünyası
Motosiklete binerken yapmanız gerekenler
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="imposibel" data-source="post: 154503" data-attributes="member: 17100"><p><span style="color: Red"><strong>Koruyucu giysiler giyin</strong></span></p><p>Motosiklette vücudunuz dış etkilere açık olduğu için vücudu saran fakat sıkmayan elbise, dar paçalı pantolon, motosiklet çizmesi veya lastik tabanlı ayakkabı ve eldiven giyilmelidir.</p><p>Kaskınız ve elbisenizde diğer sürücüler tarafından görülmenizi sağlayacak reflektör olmalıdır.</p><p> </p><p> <strong><span style="color: Red"></span></strong></p><p><strong><span style="color: Red">Yola çıkmadan önce motosikletinizi kontrol edin</span></strong></p><p>Yola çıkmadan önce motosikletin kontrol edilmesi motosikletten kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi bakımından son derece önemlidir. Bu nedenle yola çıkmadan önce aşağıdaki kontrolleri yapmayı alışkanlık haline getiriniz.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Yakıt : </strong></span>Depo dolu olmalı.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Motor Yağı :</strong></span> Tamam olmalı.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Lastikler :</strong></span> Lastiklerde yarık, kesik olmamalı, hava basınçları yeterli olmalı.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Jantlar :</strong></span> Jant telleri gevşek, jant eğik ya da ezik olmamalı.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Zincir : </strong></span>Zincir yağlı olmalı, zincir boşluğu 15-20 mm olmalıdır.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Motor :</strong></span> Yağ kaçağı olmamalı, cıvata, somun ya da vidalar gevşek olmamalıdır.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Frenler : </strong></span>Balatalar aşınma sınırını aşmamalı, ön fren levye boşluğu 10-20 mm, arka fren pedal boşluğu 20-30 mm olmalıdır.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Debriyaj :</strong></span> Debriyaj balataları aşınma sınırını aşmamalı, levye boşluğu 10-20 mm olmalıdır.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong> Far, sinyaller ,korna ve fren lambaları :</strong></span> Tüm elektriksel uyarı ve aydınlatma elemanları çalışır, lambalar yanabilir durumda olmalıdır.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Akü :</strong></span> Akü suları tamam olmalı(kuru akü değilse), havalandırma borusu tıkalı olmamalı.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Aynalar :</strong></span> Dikiz aynaları sağlam ve arkayı rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlı olmalı.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong> Cıvata ve somunlar :</strong></span> Dışardan görülebilen bütün cıvata ve somunlar kontrol edilmeli ve gerekirse sıkılmalıdır.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong></strong></span></p><p><span style="color: Red"><strong>MOTOSIKLET KULLANIMINDA BAZI TEKNİKLER</strong></span></p><p> <span style="color: Red"><strong></strong></span></p><p><span style="color: Red"><strong>Kalkış</strong></span></p><p>Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır.</p><p>Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır. Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır.</p><p>Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır. Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır.</p><p>Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir.</p><p> </p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong>Dönme</strong></span></p><p>Viraja girmeden önce nasıl bir viraj alacağınızı tespit edin.</p><p> </p><p> <strong><span style="color: Red"></span></strong></p><p><strong><span style="color: Red">Doksan derecelik viraj</span></strong></p><p>Viraj tipine bağlı olarak hızınızı azaltın. Viraja girdikten sonra çok mecbur kalmadıkça fren yapmayınız ve gazı açmayınız.</p><p>Viraja dıştan girin ve virajdan en kısa zamanda çıkabileceğiniz bir çizgi belirleyin.</p><p> </p><p> <strong><span style="color: Red"></span></strong></p><p><strong><span style="color: Red">Geniş açılı viraj</span></strong></p><p>Dizlerinizi yakıt deposuna yapıştırın ve motosikletle birlikte dönüş yönüne doğru hafifçe yatın.</p><p>Düşük hızlarda santrifüj kuvvetin etkisi az olacağından sadece motorun yatırılması daha yararlıdır.</p><p> </p><p> <span style="color: Red"><strong></strong></span></p><p><span style="color: Red"><strong>Tam dönüşlü virajlar</strong></span></p><p>İleriyi açık olarak göremediğiniz noktalarda daha fazla dikkat sarfedin. Aniden umulmadık bir engel, park etmiş bir araçla karşılaşabilirsiniz.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="imposibel, post: 154503, member: 17100"] [COLOR=Red][B]Koruyucu giysiler giyin[/B][/COLOR] Motosiklette vücudunuz dış etkilere açık olduğu için vücudu saran fakat sıkmayan elbise, dar paçalı pantolon, motosiklet çizmesi veya lastik tabanlı ayakkabı ve eldiven giyilmelidir. Kaskınız ve elbisenizde diğer sürücüler tarafından görülmenizi sağlayacak reflektör olmalıdır. [B][COLOR=Red] Yola çıkmadan önce motosikletinizi kontrol edin[/COLOR][/B] Yola çıkmadan önce motosikletin kontrol edilmesi motosikletten kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi bakımından son derece önemlidir. Bu nedenle yola çıkmadan önce aşağıdaki kontrolleri yapmayı alışkanlık haline getiriniz. [COLOR=Red][B]Yakıt : [/B][/COLOR]Depo dolu olmalı. [COLOR=Red][B]Motor Yağı :[/B][/COLOR] Tamam olmalı. [COLOR=Red][B]Lastikler :[/B][/COLOR] Lastiklerde yarık, kesik olmamalı, hava basınçları yeterli olmalı. [COLOR=Red][B]Jantlar :[/B][/COLOR] Jant telleri gevşek, jant eğik ya da ezik olmamalı. [COLOR=Red][B]Zincir : [/B][/COLOR]Zincir yağlı olmalı, zincir boşluğu 15-20 mm olmalıdır. [COLOR=Red][B]Motor :[/B][/COLOR] Yağ kaçağı olmamalı, cıvata, somun ya da vidalar gevşek olmamalıdır. [COLOR=Red][B]Frenler : [/B][/COLOR]Balatalar aşınma sınırını aşmamalı, ön fren levye boşluğu 10-20 mm, arka fren pedal boşluğu 20-30 mm olmalıdır. [COLOR=Red][B]Debriyaj :[/B][/COLOR] Debriyaj balataları aşınma sınırını aşmamalı, levye boşluğu 10-20 mm olmalıdır. [COLOR=Red][B] Far, sinyaller ,korna ve fren lambaları :[/B][/COLOR] Tüm elektriksel uyarı ve aydınlatma elemanları çalışır, lambalar yanabilir durumda olmalıdır. [COLOR=Red][B]Akü :[/B][/COLOR] Akü suları tamam olmalı(kuru akü değilse), havalandırma borusu tıkalı olmamalı. [COLOR=Red][B]Aynalar :[/B][/COLOR] Dikiz aynaları sağlam ve arkayı rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlı olmalı. [COLOR=Red][B] Cıvata ve somunlar :[/B][/COLOR] Dışardan görülebilen bütün cıvata ve somunlar kontrol edilmeli ve gerekirse sıkılmalıdır. [COLOR=Red][B] MOTOSIKLET KULLANIMINDA BAZI TEKNİKLER Kalkış[/B][/COLOR] Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır. Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır. Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır. Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır. Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır. Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir. [COLOR=Red][B]Dönme[/B][/COLOR] Viraja girmeden önce nasıl bir viraj alacağınızı tespit edin. [B][COLOR=Red] Doksan derecelik viraj[/COLOR][/B] Viraj tipine bağlı olarak hızınızı azaltın. Viraja girdikten sonra çok mecbur kalmadıkça fren yapmayınız ve gazı açmayınız. Viraja dıştan girin ve virajdan en kısa zamanda çıkabileceğiniz bir çizgi belirleyin. [B][COLOR=Red] Geniş açılı viraj[/COLOR][/B] Dizlerinizi yakıt deposuna yapıştırın ve motosikletle birlikte dönüş yönüne doğru hafifçe yatın. Düşük hızlarda santrifüj kuvvetin etkisi az olacağından sadece motorun yatırılması daha yararlıdır. [COLOR=Red][B] Tam dönüşlü virajlar[/B][/COLOR] İleriyi açık olarak göremediğiniz noktalarda daha fazla dikkat sarfedin. Aniden umulmadık bir engel, park etmiş bir araçla karşılaşabilirsiniz. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Güncel
Motorlu Araçlar Dünyası
Motosiklete binerken yapmanız gerekenler
Top