Milli Eğitim Bakanlığı eğitim sisteminde değişikliğe gitmeli mi?

Milli Eğitim Bakanlığı 5+3+4 Eğitim Sistemine dönüş yapmalı mıdır?

  • Bilmiyorum.

    Oy: 0 0.0%

  • Toplam katılan
    8
Milli Eğitim Bakanlığı 4+4+4 eğitim sistemini getirdi.Ama sonrasında öğretmenler ve öğrenciler düzeyinde sorunlar ortaya çıktı.Öğrenciler 5.sınıfta branş öğretmenleri ile adaptasyon sorunu,öğretmenler ise bu yaşta ki öğrencilerin düzeyine inip ders anlatma sorunları yaşadılar.Zaten Eğitim Fakülteleri çok fazla Sınıf Öğretmenliği mezunu verdikleri için yığılma,atanamama sorunu yaşarken,atanmış ve mesleğe yıllarını vermiş sınıf öğretmenleri bile norm fazlası olmaya başladılar.Bu ve buna benzer sorunların ortadan kalkması için,5+3+4 sistemine geri dönülmeli midir? Sizce?
 

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Detaylar elbette tartışabilir ama bu adaptasyon süreci hala atlatılamadı. Sorunlar dağ gibi büyüdü. Kayıp bir nesil var ortada Tabi öğretmenlerin yerlerinden edilmesi mağduriyet, tam bir fiyasko... Gerçi dönüşte bir fiyasko olacak ama en azından gelecek için umut...
 
Bakanlığın geri dönüşü gibi algılanabilir ama bakış açısına göre değişim gösterebilecek bir durum bu.Eğitimin derlenip toparlanmasının en basit yollarından birisi bu yöntem.Elbette bir yılın lafı olur mu gibi :) görünse de çok önemli bir yıl.Çocuklarımız,kuzularımız umutlarımız,geçiş dönemini çok sancılı yaşıyorlar bu dönemde.Branş öğretmenlerin öğrencilere yaklaşımı tamamen akademik.Sınıf öğretmeni ise sınıfına,öğrencisine sahiplenme iç güdüsü ile hareket eder.Öğrencisi ile ağlar ve güler.Tek sevinci,öğrencisini başarılı görmektir.En küçük başarı da beraber mutlu olurlar.Öğrencisi belli sayıda olduğu için aileyi ve çocuğu çok iyi tanır ve hareket eder.İşte hep söylenen söz. " Herkes sınıf öğretmenini unutmaz." İşte öğretmenin sahiplenme iç güdüsünün sonucudur bu durum.Bu yaşta ki çocuk,çocukluk ve ergenliğe geçişin ilk günlerinde ve deyim yerindeyse iki arada bir derede durumundadır.İlgiye ve anlaşılmaya ihtiyaç duyar.Bu nedenle bu dönemde branş öğretmeni başarısız hissediyor kendisini ve öğrencinin düzeyine inemediğinden dem vuruyor.Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı,yukarıda da bahsettiğim gibi, her ile neredeyse eğitim fakültesi ve sınıf öğretmenliği bölümleri açtı.İnsanlara mavi boncuk dağıttı.Sonra da bir gecede dedi ki;
- Ben sistemi sildim ve yeniden dizayn ettim.Eğitim sistemi 4+4+4 oldu.Düşünülmedi ülkede binlerce 5 sınıf okutan öğretmenin olduğu ve mezunların kapıda beklediğini.İnsanlar mağdur oldu.Evlerinden,çocuklarından ayrılmak zorunda kaldılar.Hatta bu durumu kurtarmak için sınıf öğretmenlerini bile yan branşlarına geçirdi.Böylece yeni mağduriyetler ortaya çıktı.45 günlük bir zamanların mezunları gibi şimdi de yeni branşcılar ortaya çıktı.Sınıf Öğretmeni elbette komplike bir öğretmendir.Her branştan aşağı yukarı anlar ve yapar.Ama anlatmak başka bir yön.Böylece eğitime yeni dinamitler döşendi.Sonunda bir de baktık YGS sınavında dökülmüşüz.Her yer ve her il sıfırcı çocuklarımızla dolmuş taşmış.Hem ülkeme,hem çocuklarıma,hem ülkemin güzel insanlarına yazık oldu.
 

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Bu iş masa başında oturup bu yıldan itibaren böyle olacak demekle yürüyecek iş değil. Müfredat değişikliğinde bile pilot bölgeler seçilip uygulamadaki aksaklıklar gözlenirken birden bire geçişin kimseye faydası olmadı. Yüzbinlerce öğrenci ve veli, binlerce öğretmen tam bir mağduriyet yaşadı. Hele de sistemde denenen o 5 yaş furyası sırasında 7 yaşındaki öğrencilerle aynı kulvara sokulan öğrenciler zaten tam anlamıyla sistemin kurbanı oldu. Onlardan artık hayır yok. Ezilen, dışlanan, ayrı sınıflarda toplanan bu öğrenci grubu zaten hayat yarışını olayın taa başında kaybetti. Tek kelimeyle eğitim sistemimiz içler acısı.

Öğretmenin itibarsızlaştırılması kartı da müthiş hızlı şekilde oynanmaya devam ediyor.

Devlet okullarını ve öğretmenlerini gözden çıkardı 5-6 yıla kadar devlet kulu kalmaz bu ülkede. Özelleştirme kapıda...
 
Doğru 1 yıl dediğiniz nedir ki? Sadece birileri mutlu olsun,reklam yapsın diye ömürden giden güzelim,koca bir yıl. :) :) :)
Diyasunuz ki branş öğretmenleri 1 yıl önce branş eğitimine geçirilen çocuklarla iletişimde yetersiz kaldı, 1 sınıf altta ders verdi diye çocukla sağlıklı diyalog kuramayan öğretmen hatayı kendinde aramalı sistemde değil.
Ayrıca insanlar kendi vatandaşı olduğu ülkede fırsat eşitliğiyle eğitim alabiliyorlarsa gerisi üstesinden gelinebilir teferruat yoksa zamanında sen düz liselisin 30 puan öndedin sen meslek liselisin 30 puan geriden geleceksin hesabıyla ne yıllar harcandı bu ülkede..
 
Bu iş masa başında oturup bu yıldan itibaren böyle olacak demekle yürüyecek iş değil. Müfredat değişikliğinde bile pilot bölgeler seçilip uygulamadaki aksaklıklar gözlenirken birden bire geçişin kimseye faydası olmadı. Yüzbinlerce öğrenci ve veli, binlerce öğretmen tam bir mağduriyet yaşadı. Hele de sistemde denenen o 5 yaş furyası sırasında 7 yaşındaki öğrencilerle aynı kulvara sokulan öğrenciler zaten tam anlamıyla sistemin kurbanı oldu. Onlardan artık hayır yok. Ezilen, dışlanan, ayrı sınıflarda toplanan bu öğrenci grubu zaten hayat yarışını olayın taa başında kaybetti. Tek kelimeyle eğitim sistemimiz içler acısı.

Öğretmenin itibarsızlaştırılması kartı da müthiş hızlı şekilde oynanmaya devam ediyor.

Devlet okullarını ve öğretmenlerini gözden çıkardı 5-6 yıla kadar devlet kulu kalmaz bu ülkede. Özelleştirme kapıda...
Amaç zaten o yönde. Her şey paralı olsun ve yük devletin üzerinden çıksın.Akıllarınca bunun planlaması yapılıyor.O bahsettiğiniz 5 yaş tam bir krizdi.Okullar için,bebeler için.Velilerden uyanık olanlar bu oyuna,deneme yanılma durumunu kabullenmedi,çocuklarını feda etmediler bu sisteme.Ama bazı veliler ise,çocuk evden gitsin rahat edelim,kız çocuğu çabuk gelişir dar kafalılıkla,bu düzenin çarkı içerisinde çocuklarının öğütülmesine izin verdiler.Tabii sadece çocuklarımız öğütülmedi çarkın dişlileri arasında.Bizler,geleceğimiz öğütüldü,yok edildi.Sonrasında yapılan okullar arası dönüşüm derseniz tam bir fiyasko.İnsanlar çocuklarını,evlerinden uzak okullara götürmek zorunda kaldı.Dershane olmayacak dendi,her yerimiz kurs merkezi,okul görünümlü dershane oldu.Olmaya da devam ediyor.Sen devlet olarak,öğrenciyi 11.sınıf sonuna kadar okut,son sınıfta özel okula,okul görünümlü dershaneye kaptır,onlar yapsın reklamını.Bu ne yaman çelişkidir.
 

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
1 sınıf altta ders verdi diye çocukla sağlıklı diyalog kuramayan öğretmen hatayı kendinde aramalı sistemde değil.
Sorun da tam burada başlıyor zaten. Öğretmenler alışık olmadığı bir yaş grubu ile apar topar muhatap bırakıldı. Veli ve öğrenciler de 5 yıl olarak yola çıkmıştı ki bu apansız değişim onlarda da bir travmaya yol açtı. Hele ki 30 öğretmenin mağduriyeti var ki o da işin cabası. Öğretmen öğrenci ve velileri bu adaptasyona hazırlayıcı hizmet içi eğitimden geçirilmesi, toplumun hazırlanması gerekiyordu. Hiç biri olmadı.
 
Diyasunuz ki branş öğretmenleri 1 yıl önce branş eğitimine geçirilen çocuklarla iletişimde yetersiz kaldı, 1 sınıf altta ders verdi diye çocukla sağlıklı diyalog kuramayan öğretmen hatayı kendinde aramalı sistemde değil.
Ayrıca insanlar kendi vatandaşı olduğu ülkede fırsat eşitliğiyle eğitim alabiliyorlarsa gerisi üstesinden gelinebilir teferruat yoksa zamanında sen düz liselisin 30 puan öndedin sen meslek liselisin 30 puan geriden geleceksin hesabıyla ne yıllar harcandı bu ülkede..
Elbette öğretmende bu konuda kendini yetiştirmeli.Ama bunun için süreç gerekir.Öğretmenin buna hazır olması gerekir.Sistemi önce pilot okullar ve illerde denemeli,başarılı olursa devam demelisin.BU arada diğer öğretmenleri bu konuda hazır hale getirmelisin.Tabiiki biz burada sadece şimdi yapılan hatalardan bahsetmiyoruz.Hata ülkemizde hep vardı.Nedenine gelince,eğitim ülkemizde hep yaz boz tahtası oldu.Her gelen deneme yanılma yaptı.Sonra da pardon deme zahmetinde bile bulunmadı.Hata ise geri dönme,düzeltme erdeminde bulunmadı.Yoksa biz burada şu an A hükümeti,B hükümeti sorunundan bahsetmiyoruz.
 
Top