Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Türkçe & Dilbilgisi & İmla Kuralları
Milli Edebiyat Döneminin Genel Özellikleri
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="OBir" data-source="post: 929784" data-attributes="member: 73293"><p><strong><span style="font-size: 18px">Milli Edebiyat Dönemindeki Bağımsız Sanatçılar</span></strong></p><p><strong></strong></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">MEHMET AKİF ERSOY (1873 – 1936)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">İstiklal Marşı’nın şairidir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Şiirlerinde güzellikten çok doğruluğa önem verir: “Sözüm doğru olsun, odun gibi olsun tek.” demiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Toplumcu bir sanattan yanadır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Toplumun içinde bulunduğu sıkıntılardan İslamiyet’le kurtulabileceğini savunmuştur.</li> <li data-xf-list-type="ul">İstiklal Marşı ve Çanakkale Şehitleri şiirlerinde olduğu gibi kahramanlıkları milli ve dini duygularla anlatmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Destansı, öğüt verici şiirleri vardır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Küfe, Mahalle Kahvesi, Seyfi Baba, Bülbül, Meyhane toplumsal konulu önemli şiirleridir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Aruz ölçüsünü Türkçeye başarıyla uygulamıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Şiiri düz yazıya yaklaştırmıştır; manzum hikâyeciliğin usta ismidir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Manzum hikâyelerinde mesnevi geleneğinden yararlanmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Günlük konuşma dilini, başarıyla kullanmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Şiirlerini Safahat’ta toplamıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">İstiklal Marşı’nı orduya hediye ettiği için Safahat’a almamıştır.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Şiir: Safahat (Yedi bölümden oluşur: Safahat, Hakkın Sesleri, Süleymaniye Kürsüsünde, Fatih Kürsüsünde, Hatıralar, Gölgeler, Asım)</p><p></p><p> </p><p><strong><span style="color: #ff0000">YAHYA KEMAL BEYATLI (1884 – 1958)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Divan şiiriyle Batı şiirini ustalıkla kaynaştırmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Fransız tarihçi Albert Sorel’in etkisiyle Türk tarihine yönelmiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Saf (öz) şiir anlayışına bağlı kalmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Aruzu Türkçeye ustalıkla uygulamıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Hece ölçüsüyle yazdığı tek şiiri Ok’tur.</li> <li data-xf-list-type="ul">Şiirlerinde İstanbul sevgisi öne çıkar.</li> <li data-xf-list-type="ul">Klasik Türk müziğin e hayranlığıyla da tanınır.</li> <li data-xf-list-type="ul">İstanbul, aşk, tabiat, ölüm, musiki, sonsuzluk, rintlik, deniz başlıca konularıdır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Aruzla ve divan nazım şekilleriyle modern şiirler yazmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">“Beyaz lisan” anlayışını savunmuştur.</li> <li data-xf-list-type="ul">Dili mükemmel kullanmaya, sözcük seçimine, dize bütünlüğüne, ahenge ve kafiyeye büyük önem vermiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Parnasizmin bizdeki temsilcisidir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Nev Yunanilik (Neo Klasik) ve sembolizmden de etkilenmiştir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Yahya Kemal Beyatlı’nın şiiri ile Milli Edebiyat Dönemi hece şiiri arasında sanat anlayışı, ahenk ve yapı bakımından farklılık olmakla birlikte milli konulara da yönelme bakımından ilişki kurulabilir.</li> <li data-xf-list-type="ul">“Süleymaniye’de Bir Bayram Sabahı” adlı şiiriyle bireyi tarih-kültür-gelenek perspektifiyle ele almış ve Süleymaniye Camii’ni bir medeniyet sembolü olarak kullanmıştır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Sessiz Gemi, Rindlerin Akşamı, Aziz İstanbul, Atik Valde’den İnen Sokakta, Bir Başka Tepeden, Mohaç Türküsü, Mehlika Sultan, Süleymaniye’de Bir Bayram Sabahı önemli şiirlerindendir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Bütün kitapları öldükten sonra yayımlanmıştır.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Şiir: Kendi Gök Kubbemiz, Eski Şiirin Rüzgârıyla, Rubailer ve Hayyam Rubailerini Türkçe Söyleyiş</p><p>Deneme: Aziz İstanbul, Eğil Dağlar, Edebiyata Dair, Siyasi ve Edebi Portreler</p><p>Anı: “Çocukluğum, Gençliğim, Siyasi ve Edebi Hatıralarım”</p><p>Tarih: Tarih Musahabeleri</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">NEYZEN TEVFİK (1879 – 1953)</span></strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Soyadı Kolaylı’dır. 20. yüzyılın önde gelen hiciv şairlerindendir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Sözünü sakınmaz, beğenmediği kişileri hicveder.</li> <li data-xf-list-type="ul">Musiki ile içli dışlı olmasına rağmen hicivleri zaman zaman kabalaşır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Hicivlerinde sosyal yergi her zaman kendini hissettirir.</li> </ul><p><strong>Eserleri:</strong></p><p>Şiir: Azab-ı Mukaddes, Hiç</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OBir, post: 929784, member: 73293"] [B][SIZE=5]Milli Edebiyat Dönemindeki Bağımsız Sanatçılar[/SIZE] [/B] [B][COLOR=#ff0000]MEHMET AKİF ERSOY (1873 – 1936)[/COLOR][/B] [LIST] [*]İstiklal Marşı’nın şairidir. [*]Şiirlerinde güzellikten çok doğruluğa önem verir: “Sözüm doğru olsun, odun gibi olsun tek.” demiştir. [*]Toplumcu bir sanattan yanadır. [*]Toplumun içinde bulunduğu sıkıntılardan İslamiyet’le kurtulabileceğini savunmuştur. [*]İstiklal Marşı ve Çanakkale Şehitleri şiirlerinde olduğu gibi kahramanlıkları milli ve dini duygularla anlatmıştır. [*]Destansı, öğüt verici şiirleri vardır. [*]Küfe, Mahalle Kahvesi, Seyfi Baba, Bülbül, Meyhane toplumsal konulu önemli şiirleridir. [*]Aruz ölçüsünü Türkçeye başarıyla uygulamıştır. [*]Şiiri düz yazıya yaklaştırmıştır; manzum hikâyeciliğin usta ismidir. [*]Manzum hikâyelerinde mesnevi geleneğinden yararlanmıştır. [*]Günlük konuşma dilini, başarıyla kullanmıştır. [*]Şiirlerini Safahat’ta toplamıştır. [*]İstiklal Marşı’nı orduya hediye ettiği için Safahat’a almamıştır. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Şiir: Safahat (Yedi bölümden oluşur: Safahat, Hakkın Sesleri, Süleymaniye Kürsüsünde, Fatih Kürsüsünde, Hatıralar, Gölgeler, Asım) [B][COLOR=#ff0000]YAHYA KEMAL BEYATLI (1884 – 1958)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Divan şiiriyle Batı şiirini ustalıkla kaynaştırmıştır. [*]Fransız tarihçi Albert Sorel’in etkisiyle Türk tarihine yönelmiştir. [*]Saf (öz) şiir anlayışına bağlı kalmıştır. [*]Aruzu Türkçeye ustalıkla uygulamıştır. [*]Hece ölçüsüyle yazdığı tek şiiri Ok’tur. [*]Şiirlerinde İstanbul sevgisi öne çıkar. [*]Klasik Türk müziğin e hayranlığıyla da tanınır. [*]İstanbul, aşk, tabiat, ölüm, musiki, sonsuzluk, rintlik, deniz başlıca konularıdır. [*]Aruzla ve divan nazım şekilleriyle modern şiirler yazmıştır. [*]“Beyaz lisan” anlayışını savunmuştur. [*]Dili mükemmel kullanmaya, sözcük seçimine, dize bütünlüğüne, ahenge ve kafiyeye büyük önem vermiştir. [*]Parnasizmin bizdeki temsilcisidir. [*]Nev Yunanilik (Neo Klasik) ve sembolizmden de etkilenmiştir. [*]Yahya Kemal Beyatlı’nın şiiri ile Milli Edebiyat Dönemi hece şiiri arasında sanat anlayışı, ahenk ve yapı bakımından farklılık olmakla birlikte milli konulara da yönelme bakımından ilişki kurulabilir. [*]“Süleymaniye’de Bir Bayram Sabahı” adlı şiiriyle bireyi tarih-kültür-gelenek perspektifiyle ele almış ve Süleymaniye Camii’ni bir medeniyet sembolü olarak kullanmıştır. [*]Sessiz Gemi, Rindlerin Akşamı, Aziz İstanbul, Atik Valde’den İnen Sokakta, Bir Başka Tepeden, Mohaç Türküsü, Mehlika Sultan, Süleymaniye’de Bir Bayram Sabahı önemli şiirlerindendir. [*]Bütün kitapları öldükten sonra yayımlanmıştır. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Şiir: Kendi Gök Kubbemiz, Eski Şiirin Rüzgârıyla, Rubailer ve Hayyam Rubailerini Türkçe Söyleyiş Deneme: Aziz İstanbul, Eğil Dağlar, Edebiyata Dair, Siyasi ve Edebi Portreler Anı: “Çocukluğum, Gençliğim, Siyasi ve Edebi Hatıralarım” Tarih: Tarih Musahabeleri [B][COLOR=#ff0000]NEYZEN TEVFİK (1879 – 1953)[/COLOR][/B] [LIST] [*]Soyadı Kolaylı’dır. 20. yüzyılın önde gelen hiciv şairlerindendir. [*]Sözünü sakınmaz, beğenmediği kişileri hicveder. [*]Musiki ile içli dışlı olmasına rağmen hicivleri zaman zaman kabalaşır. [*]Hicivlerinde sosyal yergi her zaman kendini hissettirir. [/LIST] [B]Eserleri:[/B] Şiir: Azab-ı Mukaddes, Hiç [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Ülkemizin kuzeyindeki deniz hangisidir? (bitişik yazınız)
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Türkçe & Dilbilgisi & İmla Kuralları
Milli Edebiyat Döneminin Genel Özellikleri
Top