AVEA geçen yıl polislere ilişkin bir düzenleme yapmış ve konuşma süresini ayda 570 dakika ile sınırlamıştı. Hem AVEA'nın hem de İçişleri Bakanlığının yapmış olduğu düzenlemeyi kamoyuna duyurmaması o günlerde büyük tepki çekmişti. Şimdi de benzer bir uygulamaya bu kez öğretmenler muhatap oldu. AVEA'nın yapmış olduğu 1000 dk. uygulaması 22 Ekim'den bu yana geçerli olmasına rağmen öğretmenlere duyurulmadı.
Bir öğretmenimizin yayımladığı tepki yazısı :
AVEA'NIN YAPTIKLARI
Evet... Hiç kimse benim olaydan haberim yok demesin. Her şey ortada ve açıktır. Birazcık duyarlı olunursa her şeyden haberimiz olacaktır.
Dün bir takım öğretmene gelen mesajda “SAYIN ABONEMİZ, KASIM FATURA DONEMİ İTİBARİYLE AYLIK 1000 DK'YI AŞAN GURUP İÇİ ARAMALARINIZ TARİFENİZİN AVEA ŞEBEKE İÇİ FİYATINDAN ÜCRETLENDİRİLECEKTİR. 4441500" şeklinde olup Kasım fatura dönemi ile bahsedilen dönem 22 Ekim’de başlayan dönemdir. Üstelikte bu mesaj tüm öğretmenlere ulaşmamıştır, HABERLERİ YOKTUR.
Reklamları için bize iki de bir mesaj gönderirken böyle önemli bir değişikliği neden haber vermediklerini sorduğumda ise MEB’in haberi var, öğreneceksiniz diye cevap verilmiştir. Ve nihayet biz de öğrendik 16 gün sonra tesadüfen... 22 Ekim’den bugüne kadar konuşma süresi sınırını aşıp aşmadığımı sorduğumda ise bilgi veremiyoruz dediler. Defalarca avea müşteri hizmetlerini aradım Şikayetlerimi bildirdim, haklarımı talep ettim. Üstelikte yasal hakkım olmasına rağmen defalarca GÜNCEL bilgimi öğrenmek istedim ama her defasında da “YENİ FATURA DÖNEMİNDE KULLANIMINIZ HENÜZ SİSTEME YANSIMAMIŞTIR.” diye mesajlar aldım. Ben dahil olmak üzere tüm meslektaşlarım güncel bilgisine ulaşamamaktadır. Ayrıca; bana 1000 dk’yı aştığıma dair bilgilendirme mesajı gönderecek misiniz diye sorduğumda ise; “HAYIR GÖNDERİLMEYECEKTİR, TELEFONUNUZUN SAYACINDAN TAKİP EDECEKSİNİZ!” diye cevap aldım. Benim telefonumun sayacı yok yada çalışmıyor, ben bu dakikaların seceresini mi tutacağım? Hadi hattım kontörlü olsa bilebilirim ama böyle bir bildiri mesajı göndermezseniz bu yaptığınız resmen soygunculuk diye hakkımı aramaya çalıştım. Eminim ki meslektaşlarımda güncel bilgilerine ulaşabilselerdi yada bu dakikaları aştıklarına dair bilgilendirme mesajı gelmeyeceğini bilselerdi, onlarda benim gibi anında üç hatlarını da kapattırırlardı.
Biz burada 1000 dk sınırlama getirilmesine tepki göstermiyoruz. Bu sınırlama doğrudur, yeridir ve suiistimal edende çoktur. Fakat burada söz konusu olan avea’nın geriye dönük iş yapmasıdır. Yani 22 Ekim – 07 Kasım tarihleri arasındaki konuşmaları hiç kimsenin haberi yokken ücretlendirmektedir. 22 Ekim’de masaya oturulmuş, sözleşme yapılmış ama tüm personele 07 Kasım’da bildiriliyor. Ve 1000 dk sınırlamasını da 22 Ekim’den itibaren tutuyor. Bu çok yanlış, haksız ve yasal olmayan bir durumdur. Eğer 22 Ekimde tüm personeli bu şekilde uyarsaydı yada 1000dk sınırını 07 Kasım’dan itibaren tutsaydı yada 22 Kasım’dan itibaren geçerlidir diye bildirimler yapılsaydı avea o zaman haklıydı. Ama bu şekilde hiç kimseden beş kuruş para talep edemez, buna hakkı yoktur ve bu suçtur. Tüketici hakları yasasına göre; müşteriyi bilgilendirmeden, haber vermeden sözleşmede değişiklik yapma yada şartları değiştirme hakkına kimse sahip değildir, buda suçtur. Bunu yetkililer bizden daha iyi bilir ve bizlerde eğitimsiz insanlar değiliz...
Şu da bir gerçek ki; 22 Ekim’den itibaren ben dahil olmak üzere 1000 dk aşan birçok mağdur vardır. Ve bu kişiler bu 1000 dk aşan konuşma süresinin ücretiyle sorumlu tutulamaz. Örneğin; bir arkadaşım 22 Ekim’den 07 Kasım’a kadar telefonunun sayacına göre 5000 dk konuşmuş. O zaman avea'nın mantığına göre bunun 1000 dk ücretsizse ve 4000dk ücretlidir. Bu 4000 dk da tüm vergiler hariç olmak üzere 400 ytl ve tüm vergileriyle de 600 ytl yapmaktadır. Şimdi sizce ve yetkililerce bu doğru mudur, hak mıdır, yasal mıdır? Koskoca bir HAYIR!
Avea’nın bir diğer yanlışı ise; yapılan tüm reklamlarda kurum içi ücretsiz görüşme yazıyordu ve bu tarifenin 10 yıl geçerli olacağı söyleniyordu ve de her personele bu koşullar ve yalanlar altında üçer tane hat satıldı. MEB’in yaklaşık olarak 600 bin öğretmeni bulunmaktadır. Bunun en az yarısı yani 300 bini 10 yıl geçerli olacak ücretsiz tarifeli bu hatlardan üçer tane aldı ve buda 900 bin mağdur demektir. Hadi 900 bin olmasa bile 500 bin öğretmen şuan soyuluyor demektir. Yapılan bu uygulama ile yanıltıcı reklam yapılmış oluyor ve buda suçtur.
Ayrıca; kimilerine bu uygulamadan 2-3 ay önce ''MEB İLE İMZALANAN PROTOKOL DE BELİRTİLEN MAKUL ARAMA SÜRESİNİ AŞTIĞINIZ TESPİT EDİLMİŞTİR. TARİFENİZİN KISITLANMAMASI İÇİN BU SÜREYİ AŞMAMANIZ GEREKMEKTEDİR.'' şeklinde mesajlar gelmiş yine reklamlarda ve diğer belgelerde ve de sözleşme de bu makul arama süresi diye bir ibarenin olmadığı gibi, bu makul süreyi öğrenmek için defalarca bayilere başvurulmuş, avea müşteri hizmetleri aranmış; avea müşteri hizmetleri ise Ulaştırma Bakanlığı’nın yada Milli Eğitim Bakanlığı’nın yollarını yada telefonlarını gösterilmiştir. Yani bu makul süre gizli tutulmuştur, buda haksızlıktır ve suçtur.
Avea’ya yağan telefonlara, maillere ve internetteki yorumlara ve tepkilere bakıldığında bilerce öğretmen öncelikle tüketici haklarına başvurmayı ve ardından avea’yı haksız yere kazanç elde ettiği için mahkemeye vermeyi düşünmektedir. Buda avea gibi bir şirkete ne kadar yakışır bilinemez ama şu da bir gerçek ki avea topladığı potansiyeli ve binlerce müşterisini ve de kariyerini şimdiden kaybetmeye başlamıştır. YAZIKLAR OLSUN...
Değerli meslektaşlar... Bu duruma tepkimizi gösterelim. Çözüm yıllardır kullandığımız eşimizin, ailemizin ve kendimizin hatlarını kapattırmak olmamalı... Duyarlı olunmalı ve birlikte hareket edilmeli...
Bir öğretmenimizin yayımladığı tepki yazısı :
AVEA'NIN YAPTIKLARI
Evet... Hiç kimse benim olaydan haberim yok demesin. Her şey ortada ve açıktır. Birazcık duyarlı olunursa her şeyden haberimiz olacaktır.
Dün bir takım öğretmene gelen mesajda “SAYIN ABONEMİZ, KASIM FATURA DONEMİ İTİBARİYLE AYLIK 1000 DK'YI AŞAN GURUP İÇİ ARAMALARINIZ TARİFENİZİN AVEA ŞEBEKE İÇİ FİYATINDAN ÜCRETLENDİRİLECEKTİR. 4441500" şeklinde olup Kasım fatura dönemi ile bahsedilen dönem 22 Ekim’de başlayan dönemdir. Üstelikte bu mesaj tüm öğretmenlere ulaşmamıştır, HABERLERİ YOKTUR.
Reklamları için bize iki de bir mesaj gönderirken böyle önemli bir değişikliği neden haber vermediklerini sorduğumda ise MEB’in haberi var, öğreneceksiniz diye cevap verilmiştir. Ve nihayet biz de öğrendik 16 gün sonra tesadüfen... 22 Ekim’den bugüne kadar konuşma süresi sınırını aşıp aşmadığımı sorduğumda ise bilgi veremiyoruz dediler. Defalarca avea müşteri hizmetlerini aradım Şikayetlerimi bildirdim, haklarımı talep ettim. Üstelikte yasal hakkım olmasına rağmen defalarca GÜNCEL bilgimi öğrenmek istedim ama her defasında da “YENİ FATURA DÖNEMİNDE KULLANIMINIZ HENÜZ SİSTEME YANSIMAMIŞTIR.” diye mesajlar aldım. Ben dahil olmak üzere tüm meslektaşlarım güncel bilgisine ulaşamamaktadır. Ayrıca; bana 1000 dk’yı aştığıma dair bilgilendirme mesajı gönderecek misiniz diye sorduğumda ise; “HAYIR GÖNDERİLMEYECEKTİR, TELEFONUNUZUN SAYACINDAN TAKİP EDECEKSİNİZ!” diye cevap aldım. Benim telefonumun sayacı yok yada çalışmıyor, ben bu dakikaların seceresini mi tutacağım? Hadi hattım kontörlü olsa bilebilirim ama böyle bir bildiri mesajı göndermezseniz bu yaptığınız resmen soygunculuk diye hakkımı aramaya çalıştım. Eminim ki meslektaşlarımda güncel bilgilerine ulaşabilselerdi yada bu dakikaları aştıklarına dair bilgilendirme mesajı gelmeyeceğini bilselerdi, onlarda benim gibi anında üç hatlarını da kapattırırlardı.
Biz burada 1000 dk sınırlama getirilmesine tepki göstermiyoruz. Bu sınırlama doğrudur, yeridir ve suiistimal edende çoktur. Fakat burada söz konusu olan avea’nın geriye dönük iş yapmasıdır. Yani 22 Ekim – 07 Kasım tarihleri arasındaki konuşmaları hiç kimsenin haberi yokken ücretlendirmektedir. 22 Ekim’de masaya oturulmuş, sözleşme yapılmış ama tüm personele 07 Kasım’da bildiriliyor. Ve 1000 dk sınırlamasını da 22 Ekim’den itibaren tutuyor. Bu çok yanlış, haksız ve yasal olmayan bir durumdur. Eğer 22 Ekimde tüm personeli bu şekilde uyarsaydı yada 1000dk sınırını 07 Kasım’dan itibaren tutsaydı yada 22 Kasım’dan itibaren geçerlidir diye bildirimler yapılsaydı avea o zaman haklıydı. Ama bu şekilde hiç kimseden beş kuruş para talep edemez, buna hakkı yoktur ve bu suçtur. Tüketici hakları yasasına göre; müşteriyi bilgilendirmeden, haber vermeden sözleşmede değişiklik yapma yada şartları değiştirme hakkına kimse sahip değildir, buda suçtur. Bunu yetkililer bizden daha iyi bilir ve bizlerde eğitimsiz insanlar değiliz...
Şu da bir gerçek ki; 22 Ekim’den itibaren ben dahil olmak üzere 1000 dk aşan birçok mağdur vardır. Ve bu kişiler bu 1000 dk aşan konuşma süresinin ücretiyle sorumlu tutulamaz. Örneğin; bir arkadaşım 22 Ekim’den 07 Kasım’a kadar telefonunun sayacına göre 5000 dk konuşmuş. O zaman avea'nın mantığına göre bunun 1000 dk ücretsizse ve 4000dk ücretlidir. Bu 4000 dk da tüm vergiler hariç olmak üzere 400 ytl ve tüm vergileriyle de 600 ytl yapmaktadır. Şimdi sizce ve yetkililerce bu doğru mudur, hak mıdır, yasal mıdır? Koskoca bir HAYIR!
Avea’nın bir diğer yanlışı ise; yapılan tüm reklamlarda kurum içi ücretsiz görüşme yazıyordu ve bu tarifenin 10 yıl geçerli olacağı söyleniyordu ve de her personele bu koşullar ve yalanlar altında üçer tane hat satıldı. MEB’in yaklaşık olarak 600 bin öğretmeni bulunmaktadır. Bunun en az yarısı yani 300 bini 10 yıl geçerli olacak ücretsiz tarifeli bu hatlardan üçer tane aldı ve buda 900 bin mağdur demektir. Hadi 900 bin olmasa bile 500 bin öğretmen şuan soyuluyor demektir. Yapılan bu uygulama ile yanıltıcı reklam yapılmış oluyor ve buda suçtur.
Ayrıca; kimilerine bu uygulamadan 2-3 ay önce ''MEB İLE İMZALANAN PROTOKOL DE BELİRTİLEN MAKUL ARAMA SÜRESİNİ AŞTIĞINIZ TESPİT EDİLMİŞTİR. TARİFENİZİN KISITLANMAMASI İÇİN BU SÜREYİ AŞMAMANIZ GEREKMEKTEDİR.'' şeklinde mesajlar gelmiş yine reklamlarda ve diğer belgelerde ve de sözleşme de bu makul arama süresi diye bir ibarenin olmadığı gibi, bu makul süreyi öğrenmek için defalarca bayilere başvurulmuş, avea müşteri hizmetleri aranmış; avea müşteri hizmetleri ise Ulaştırma Bakanlığı’nın yada Milli Eğitim Bakanlığı’nın yollarını yada telefonlarını gösterilmiştir. Yani bu makul süre gizli tutulmuştur, buda haksızlıktır ve suçtur.
Avea’ya yağan telefonlara, maillere ve internetteki yorumlara ve tepkilere bakıldığında bilerce öğretmen öncelikle tüketici haklarına başvurmayı ve ardından avea’yı haksız yere kazanç elde ettiği için mahkemeye vermeyi düşünmektedir. Buda avea gibi bir şirkete ne kadar yakışır bilinemez ama şu da bir gerçek ki avea topladığı potansiyeli ve binlerce müşterisini ve de kariyerini şimdiden kaybetmeye başlamıştır. YAZIKLAR OLSUN...
Değerli meslektaşlar... Bu duruma tepkimizi gösterelim. Çözüm yıllardır kullandığımız eşimizin, ailemizin ve kendimizin hatlarını kapattırmak olmamalı... Duyarlı olunmalı ve birlikte hareket edilmeli...