• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

MEB Hattı Kullananların Dikkatine

kelebek

-ütopik-
V.I.P
AVEA geçen yıl polislere ilişkin bir düzenleme yapmış ve konuşma süresini ayda 570 dakika ile sınırlamıştı. Hem AVEA'nın hem de İçişleri Bakanlığının yapmış olduğu düzenlemeyi kamoyuna duyurmaması o günlerde büyük tepki çekmişti. Şimdi de benzer bir uygulamaya bu kez öğretmenler muhatap oldu. AVEA'nın yapmış olduğu 1000 dk. uygulaması 22 Ekim'den bu yana geçerli olmasına rağmen öğretmenlere duyurulmadı.

Bir öğretmenimizin yayımladığı tepki yazısı :

AVEA'NIN YAPTIKLARI

Evet... Hiç kimse benim olaydan haberim yok demesin. Her şey ortada ve açıktır. Birazcık duyarlı olunursa her şeyden haberimiz olacaktır.

Dün bir takım öğretmene gelen mesajda “SAYIN ABONEMİZ, KASIM FATURA DONEMİ İTİBARİYLE AYLIK 1000 DK'YI AŞAN GURUP İÇİ ARAMALARINIZ TARİFENİZİN AVEA ŞEBEKE İÇİ FİYATINDAN ÜCRETLENDİRİLECEKTİR. 4441500" şeklinde olup Kasım fatura dönemi ile bahsedilen dönem 22 Ekim’de başlayan dönemdir. Üstelikte bu mesaj tüm öğretmenlere ulaşmamıştır, HABERLERİ YOKTUR.

Reklamları için bize iki de bir mesaj gönderirken böyle önemli bir değişikliği neden haber vermediklerini sorduğumda ise MEB’in haberi var, öğreneceksiniz diye cevap verilmiştir. Ve nihayet biz de öğrendik 16 gün sonra tesadüfen... 22 Ekim’den bugüne kadar konuşma süresi sınırını aşıp aşmadığımı sorduğumda ise bilgi veremiyoruz dediler. Defalarca avea müşteri hizmetlerini aradım Şikayetlerimi bildirdim, haklarımı talep ettim. Üstelikte yasal hakkım olmasına rağmen defalarca GÜNCEL bilgimi öğrenmek istedim ama her defasında da “YENİ FATURA DÖNEMİNDE KULLANIMINIZ HENÜZ SİSTEME YANSIMAMIŞTIR.” diye mesajlar aldım. Ben dahil olmak üzere tüm meslektaşlarım güncel bilgisine ulaşamamaktadır. Ayrıca; bana 1000 dk’yı aştığıma dair bilgilendirme mesajı gönderecek misiniz diye sorduğumda ise; “HAYIR GÖNDERİLMEYECEKTİR, TELEFONUNUZUN SAYACINDAN TAKİP EDECEKSİNİZ!” diye cevap aldım. Benim telefonumun sayacı yok yada çalışmıyor, ben bu dakikaların seceresini mi tutacağım? Hadi hattım kontörlü olsa bilebilirim ama böyle bir bildiri mesajı göndermezseniz bu yaptığınız resmen soygunculuk diye hakkımı aramaya çalıştım. Eminim ki meslektaşlarımda güncel bilgilerine ulaşabilselerdi yada bu dakikaları aştıklarına dair bilgilendirme mesajı gelmeyeceğini bilselerdi, onlarda benim gibi anında üç hatlarını da kapattırırlardı.

Biz burada 1000 dk sınırlama getirilmesine tepki göstermiyoruz. Bu sınırlama doğrudur, yeridir ve suiistimal edende çoktur. Fakat burada söz konusu olan avea’nın geriye dönük iş yapmasıdır. Yani 22 Ekim – 07 Kasım tarihleri arasındaki konuşmaları hiç kimsenin haberi yokken ücretlendirmektedir. 22 Ekim’de masaya oturulmuş, sözleşme yapılmış ama tüm personele 07 Kasım’da bildiriliyor. Ve 1000 dk sınırlamasını da 22 Ekim’den itibaren tutuyor. Bu çok yanlış, haksız ve yasal olmayan bir durumdur. Eğer 22 Ekimde tüm personeli bu şekilde uyarsaydı yada 1000dk sınırını 07 Kasım’dan itibaren tutsaydı yada 22 Kasım’dan itibaren geçerlidir diye bildirimler yapılsaydı avea o zaman haklıydı. Ama bu şekilde hiç kimseden beş kuruş para talep edemez, buna hakkı yoktur ve bu suçtur. Tüketici hakları yasasına göre; müşteriyi bilgilendirmeden, haber vermeden sözleşmede değişiklik yapma yada şartları değiştirme hakkına kimse sahip değildir, buda suçtur. Bunu yetkililer bizden daha iyi bilir ve bizlerde eğitimsiz insanlar değiliz...

Şu da bir gerçek ki; 22 Ekim’den itibaren ben dahil olmak üzere 1000 dk aşan birçok mağdur vardır. Ve bu kişiler bu 1000 dk aşan konuşma süresinin ücretiyle sorumlu tutulamaz. Örneğin; bir arkadaşım 22 Ekim’den 07 Kasım’a kadar telefonunun sayacına göre 5000 dk konuşmuş. O zaman avea'nın mantığına göre bunun 1000 dk ücretsizse ve 4000dk ücretlidir. Bu 4000 dk da tüm vergiler hariç olmak üzere 400 ytl ve tüm vergileriyle de 600 ytl yapmaktadır. Şimdi sizce ve yetkililerce bu doğru mudur, hak mıdır, yasal mıdır? Koskoca bir HAYIR!

Avea’nın bir diğer yanlışı ise; yapılan tüm reklamlarda kurum içi ücretsiz görüşme yazıyordu ve bu tarifenin 10 yıl geçerli olacağı söyleniyordu ve de her personele bu koşullar ve yalanlar altında üçer tane hat satıldı. MEB’in yaklaşık olarak 600 bin öğretmeni bulunmaktadır. Bunun en az yarısı yani 300 bini 10 yıl geçerli olacak ücretsiz tarifeli bu hatlardan üçer tane aldı ve buda 900 bin mağdur demektir. Hadi 900 bin olmasa bile 500 bin öğretmen şuan soyuluyor demektir. Yapılan bu uygulama ile yanıltıcı reklam yapılmış oluyor ve buda suçtur.

Ayrıca; kimilerine bu uygulamadan 2-3 ay önce ''MEB İLE İMZALANAN PROTOKOL DE BELİRTİLEN MAKUL ARAMA SÜRESİNİ AŞTIĞINIZ TESPİT EDİLMİŞTİR. TARİFENİZİN KISITLANMAMASI İÇİN BU SÜREYİ AŞMAMANIZ GEREKMEKTEDİR.'' şeklinde mesajlar gelmiş yine reklamlarda ve diğer belgelerde ve de sözleşme de bu makul arama süresi diye bir ibarenin olmadığı gibi, bu makul süreyi öğrenmek için defalarca bayilere başvurulmuş, avea müşteri hizmetleri aranmış; avea müşteri hizmetleri ise Ulaştırma Bakanlığı’nın yada Milli Eğitim Bakanlığı’nın yollarını yada telefonlarını gösterilmiştir. Yani bu makul süre gizli tutulmuştur, buda haksızlıktır ve suçtur.

Avea’ya yağan telefonlara, maillere ve internetteki yorumlara ve tepkilere bakıldığında bilerce öğretmen öncelikle tüketici haklarına başvurmayı ve ardından avea’yı haksız yere kazanç elde ettiği için mahkemeye vermeyi düşünmektedir. Buda avea gibi bir şirkete ne kadar yakışır bilinemez ama şu da bir gerçek ki avea topladığı potansiyeli ve binlerce müşterisini ve de kariyerini şimdiden kaybetmeye başlamıştır. YAZIKLAR OLSUN...

Değerli meslektaşlar... Bu duruma tepkimizi gösterelim. Çözüm yıllardır kullandığımız eşimizin, ailemizin ve kendimizin hatlarını kapattırmak olmamalı... Duyarlı olunmalı ve birlikte hareket edilmeli...
 

kelebek

-ütopik-
V.I.P
Bana böyle bir sınırlama olduğuna dair hala mesaj gelmedi. Ayrıca 10 yıllık sözleşmeye imza attıktan sonra bizi mağdur ettikleri için aveayı kınıyorum!!
 

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Türkiye’nin GSM sektöründeki devlerinden Avea, uygulamaya koyduğu son kararı ile büyük tepki topladı. Söz konusu şirket bundan birkaç yıl önce bir kampanya başlatarak ayda sabit ücretle sınırsız görüşme adı altında yüz binlercefaturalı hat sattı. Kampanyanın en önemli kısmı “sabit ödeme yapan kurumsal hat sahiplerinin karşılarındaki kurumsal hatlarla ücretsiz konuşma yapacak” olmasıydı. Bu kurumsal hat servislerinin içerisine eğitim camiasından, emniyet camiasına kadar herkes dâhildi…

Bu kampanya telefonla konuşmasını çok seven Türk milletinin epey hoşuna gitti. Bende dâhil olmak üzere herkes Avea Kurumsal Hatlarına hücum etti. Alan aldı, satan sattı. Ama bu satmanın neticesinde çok insanın canı yandı. Buna yine bende dâhilim.

Avea’nın açıklaması ilk etapta gayet makul geliyor. Karar, bazı abonelerin günlük 12 saati aşan süreyle konuşma yapmaları sonucu alınmış. Avea personelleri, bu aboneler arasında ´suiistimale varan´ kullanımların olduğunu tespit etmiş. Hatta Avea müşteri ilişkileri temsilcileri cep telefonunun, evlerde, iki oda arasında bebeğin ağlama sesini duymak için ´bebek telefonu´ olarak kullanıldığı durumlarını bile tespit ettiklerini iddia ediyor.

Buraya kadar her şey tamam; açıklamalar Türk adına düşündürücü, gelinen boyut pek iç açıcı değil. Bunu kabul etmiyor değilim. Ama kampanyanın sloganı zaten “sınırsız görüşme” değil miydi? İsteyen istediği kadar konuşsun felsefesi ile yola çıkılmadı mı? Şahsi kanaatim Avea’nın çok büyük bir haksızlık yaptığı doğrultusunda. Neticede bu hatları birbirinden ayrı şehirlerde yaşamak zorunda kalan yeni evli çiftler, çocuğu gurbette okuyan anne babalar kullanıyor. Sınır aylık 1000 dakika olarak belirlenmiş. Buda 17 saate tekabül ediyor. Günde bir saat konuşsan dahi sınırı aşmış oluyorsun. E hani bu kampanyanın meymeneti? Hani haysiyeti?

Hatlar satılırken yapılan reklâmların maliyetini rüyamda bir arada görsem o uykudan bir daha uyanamam herhalde. Elbette ki duyurulmalıydı! Bu Avea’nın en doğal hakkıydı… Neden “sabit ücrete sınırsız görüşme” kampanyalarını “trilyonlar ödeyerek” duyurmasınlardı ki? Ama Avea keşke değişimleri ve gelişimleri duyurmadaki cömertliğini kurumsal hatlara sınırlama getirdiğinde de gösterebilseydi. Göstermedi… Alınan ani bir kararla 22 Ekim’den itibaren kurumsal hatlar için karşı taraftaki kurumsal hatlara ücretsiz aramanın sadece 1000 dakika ile limitli olduğu, bu limit aşıldığında her bir dakika için ortalama 78 kuruş tarife uygulanacağı kulaktan kulağa duyulmaya başladı. Ama bu duyum sadece Avea’da çalışanların yakınlarına duyurduğu kadardı.

Avea sözde, abonelerini cep mesaj yoluyla uyardığını söylüyor. Ama kullanıcılarda yemin billah ederek Avea’dan böyle bir mesaj almadığını bağırıyor. Bende 0 505’li bir kurumsal öğretmen hattı kullanıcısı olarak açık yürekliliğimle ve tüm samimiyetimle diyorum ki: “Avea bana böyle bir mesaj göndermedi. Çevremde Avea kurumsal hat kullanan herkes de böyle bir mesaj almadığını bana ilettiler

O halde şimdi ortada burnu uzaması gereken birisi var. Pinokyo kim şimdi bunu düşünelim. Ortada bir yalancı var. Ya Avea’dan böyle bir mesaj almadığını iddia eden ben yalancıyım, ya da mesaj yoluyla bu değişimden abonelerini bilgilendirdiğini söyleyen Avea yalancı. E ben kendimden eminsem ne olacak şimdi? Yani “kandırıldık mı” olacak bunu kısacası?

Yinede kamu personel (kurumsal) tarifelerinin kendileri için çok önemli olduğunu vurguluyor Avea yetkilileri… Suiistimale varan kullanımı caydırmak için bu yönde bir çalışma başlattıklarını da ekliyorlar sözlerine. Yapılan açıklamalardaki en komik ibarede şu: “Sınırsız konuşma hakkına sahip olup da, yoğun kullanım tespit ettiğimiz aboneleri daha önceden uyardık. Buna rağmen abonelerimizin ısrarla fazla kullanımının devam ettiğini gördük ve bu kararı almak durumunda kaldık.” Bunu okurken kaçınız güldünüz doğru söyleyin bana? Eğer gülmekten katılmış ve bana cevap vermekte güçlük çekiyorsanız önce gidin ve bir bardak su için. Kendinize gelin… Şimdi söyleyin; “Kaçınız güldünüz?

İfadelere dikkat edin lütfen! “Sınırsız konuşma hakkına sahip olup da” diye açıklamasına başlayan Avea, “Yoğun kullanım tespit ettiğimiz aboneleri daha önceden uyardık” diye devam ediyor açıklamasına. Aman Allah’ım! Yoksa ben mi delirdim! Sınırsız kelimesi ile sınırlı kelimesi sözlüklerdeki anlamlarını değiştirdiler de ben günümüzden çok uzaktan bundan bihaber mi yaşıyorum yoksa? Bu apaçık bir “kendini gülünç duruma düşürme” vakasıdır. Ve gülünç duruma düşende “Avea’nın” ta kendisidir. Sınırsız görüşme vaadi ile sattığınız hatların sahiplerini sınırlı şekilde görüşme yapmalarına zorlamanız sadece sizin itibarınızı zedeler.

Avea’nın alt yapısı bir anda böyle bir yüklenmeyi kaldıramamış olabilir. Bu olabilir elbette. Ama bu ne benim, nede diğer abonelerinizin problemi. Dereyi gören paçayı sıvayacak değil mi? Ama şimdi paçayı sıvaması gereken Avea değil, Avea kullanıcıları. 22 Ekim’de başlayan bu yeni uygulamadan sonra eğer 1000 dakikayı aşan görüşmeleriniz varsa pamuk ellerinizi cebe atın. Çünkü 1000’inici dakikadan sonrası için tıkır tıkır para ödeyeceksiniz. Düdüğü de çalacaksınız.

Uzun lafın kısası. Hemen buzdolabının kapağını açın ve soğuk suyunuzu şimdiden yudumlamaya başlayın. Benim içim soğudu bile…
 
Sizin bu dile getirdiğiniz 1000 dakika vb. gerekçelerin dışında benim de oldukça haklı bir gerekçem var, yapmış olduğumuz görüşmelerin daha fazlasını da vergi olarak ödüyoruz arkadaşlar, kontörlü görüşmelerde hiç değilse ne konuştuğumuzu bilme şansımız var, ayrıntılı dökümden bakıyorum konuşma ücretinin daha fazlası da insafsızca vergilendiriliyor. Tüm bu olumsuzluklar sonucunda ben kesin kararımı verdim ve üç hattımın ikisini kapattırmaya karar verdim. 444 1 500 diye bir numara var ya eğer sıkıyorsa bu numarayı bir arayın, ücret yazıyor mu bilmiyorum ama insanın oradan oraya bağlanmaktan sinirleri yıpranıyor inanın ve size bilgi verecek hiçbir kimseye ve hiçbir bilgiye ulaşamıyorsunuz. İnternet sitesinde herşey var, yine böyle bir sorununuza çözüm getirecek en küçük bir ipucu yok, yani hattın iptali olanaksız. Ne yapacağımı şaşırmış bir durumda üç aydır kapattıramadan bağışlayın kendi adıma konuşuyorum keriz gibi faturaları birer birer ödüyorum. Nasıl kapattıracağım konusunda bana yardımcı olabilecek bir Allah kulu var ise minnettar olacağım ne olur bir yol gösterin, kendimi bir bataklıkta gibi hissediyorum, hatlardan birini il dışında öğrenci olan çocuğum kullanıyor ve işte size konuşma ücretleri ve bunun faturaya yansıması: Konuşma bedeli 79 ytl, faturaya yansıyan 134 ytl; konuşma bedeli 58 ytl, faturaya yansıyan 154 ytl gibi oldukça dengesiz ve adaletsiz bir ücretlendirme sistemi var, kapatmaktan başka bir amacım yok, bir kez kapatmaya çalıştım ama ne yapıp kandım onlara ve sunulan cazip öneriler sonucu kapattırmadım ama, kontrolü yitirdik, önünü alamıyoruz resmen düzüyorlar bizi bunlar, zahmet edip bir akıl vermek isteyen olursa diye e-posta adresimi yazıyorum, şimdiden sağolun, Allah beni de sizi de kurtarsın bu zulümden:
 
Top