Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
MEB: Dördüncü sınıfa giden öğrencilerin yüzde 40’ı okuduğunu anlayamıyor
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Enda" data-source="post: 992113" data-attributes="member: 123367"><p>[ATTACH=full]76099[/ATTACH]</p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 22px"><strong>Milli Eğitim Bakanlığı’nın 81 ilde 112 bin öğrenciyle yaptığı ‘Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’ sonuçlarına göre dördüncü sınıfa giden öğrencilerin yüzde 40’ı okuduğunu anlayamıyor.</strong></span></p><p></p><p>Türkçe, matematik ve fen bilgisi alanlarında en az doğru yanıtlanan soru türleri ise <strong>‘akıl yürütme’ </strong>yetkinliklerini ölçen sorular.</p><p><em><strong>Bakanlığın sitesinde de yayınlanan raporda</strong></em> tüm soruları yanıtlayabilen öğrenci oranının ise yalnızca yüzde 3.55’te kaldığı belirtildi.</p><p>Öğrencilerin Türkçe, matematik ve fen bilimleri alanlarında akademik düzeylerinin belirlenmesi, öğrenme eksikliklerinin giderilmesi ve öğrencilere ve öğretmenlere geribildirim sunulmasını amaçlayan araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında dördüncü sınıfta eğitim gören 1.164.903 öğrencinin katılımıyla gerçekleşti. Bu öğrencilerden 112.465’i Türkçe alt testine, 112.322’si matematik alt testine ve 111.742’si fen bilimleri alt testine katıldı. Bakanlığa göre bu araştırma izleme amacıyla Türkiye’de yapılan ve en geniş öğrenci örneklemine ulaşılan eğitim araştırması.</p><p></p><p></p><p></p><p>Öğrencilerin Türkçe alt testinde öğrencilerin<strong> ‘bilme’</strong> becerilerini değerlendirmek üzere hazırlanan soruları ortalama doğru cevaplama oranı yüzde 62.82. <strong>‘Anlama’ </strong>yetkinliğini ölçmeye yönelik soruları ortalama doğru cevaplama oranı ise yüzde 59.97.</p><p><strong>AKIL YÜRÜTME SORULARI EN AZ DOĞRU CEVAPLANAN SORU GRUBU</strong></p><p>Matematik alt testinde ise sorular bilme, uygulama ve akıl yürütme yetkinliklerini ölçmeyi amaçlıyordu. Öğrencilerin bilme düzeyindeki soruları ortalama doğru cevaplama oranının yüzde 63.43 olduğu belirtildi. Bu oran uygulama sorularında yüzde 59.25’e gerilerken, akıl yürütme sorularında ise oran yüzde 49.08’e kadar geriledi. Fen sorularında da akıl yürütme yetkinliğini ölçen sorular doğru cevaplanma oranı en düşük olan soru grubu oldu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Enda, post: 992113, member: 123367"] [ATTACH=full]76099[/ATTACH] [SIZE=6][B]Milli Eğitim Bakanlığı’nın 81 ilde 112 bin öğrenciyle yaptığı ‘Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’ sonuçlarına göre dördüncü sınıfa giden öğrencilerin yüzde 40’ı okuduğunu anlayamıyor.[/B][/SIZE] Türkçe, matematik ve fen bilgisi alanlarında en az doğru yanıtlanan soru türleri ise [B]‘akıl yürütme’ [/B]yetkinliklerini ölçen sorular. [I][B]Bakanlığın sitesinde de yayınlanan raporda[/B][/I] tüm soruları yanıtlayabilen öğrenci oranının ise yalnızca yüzde 3.55’te kaldığı belirtildi. Öğrencilerin Türkçe, matematik ve fen bilimleri alanlarında akademik düzeylerinin belirlenmesi, öğrenme eksikliklerinin giderilmesi ve öğrencilere ve öğretmenlere geribildirim sunulmasını amaçlayan araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında dördüncü sınıfta eğitim gören 1.164.903 öğrencinin katılımıyla gerçekleşti. Bu öğrencilerden 112.465’i Türkçe alt testine, 112.322’si matematik alt testine ve 111.742’si fen bilimleri alt testine katıldı. Bakanlığa göre bu araştırma izleme amacıyla Türkiye’de yapılan ve en geniş öğrenci örneklemine ulaşılan eğitim araştırması. Öğrencilerin Türkçe alt testinde öğrencilerin[B] ‘bilme’[/B] becerilerini değerlendirmek üzere hazırlanan soruları ortalama doğru cevaplama oranı yüzde 62.82. [B]‘Anlama’ [/B]yetkinliğini ölçmeye yönelik soruları ortalama doğru cevaplama oranı ise yüzde 59.97. [B]AKIL YÜRÜTME SORULARI EN AZ DOĞRU CEVAPLANAN SORU GRUBU[/B] Matematik alt testinde ise sorular bilme, uygulama ve akıl yürütme yetkinliklerini ölçmeyi amaçlıyordu. Öğrencilerin bilme düzeyindeki soruları ortalama doğru cevaplama oranının yüzde 63.43 olduğu belirtildi. Bu oran uygulama sorularında yüzde 59.25’e gerilerken, akıl yürütme sorularında ise oran yüzde 49.08’e kadar geriledi. Fen sorularında da akıl yürütme yetkinliğini ölçen sorular doğru cevaplanma oranı en düşük olan soru grubu oldu. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
MEB: Dördüncü sınıfa giden öğrencilerin yüzde 40’ı okuduğunu anlayamıyor
Top