• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu yarışma düzenlendi. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada katilmanizi bekliyoruz...

Malezya GP: Takım takım analiz

Malezya GP: Takım takım analiz

Yarışı kazanan Fernando Alonso en hızlı tur zamanında ikinci oldu

F1'de sezonun ikinci yarışını McLaren domine etti. Renault iki pilotuyla puan aldı, Honda yine hayal kırıklığı yarattı.

Takım takım Malezya GP analizi...

MCLAREN (Fernando Alonso 1, Lewis Hamilton 2)

Alonso Renault'dan McLaren'e geçtikten, McLaren ise Kimi Raikkonen'in Ekim 2005'ten Japonya'daki birinciliğinden sonra ilk kez yarış kazandı. Çaylak Hamilton ikinci yarışında da poduyuma çıktı, McLaren Eylül 2005'ten bu yana ilk kez duble yaptı. En hızlı tur zamanını da elde eden İngiliz pilot, iki Ferrari'yi arkasında tutarak Alonso'nun arayı açmasında büyük rol oynadı.

FERRARI (Kimi Raikkonen 3, Felipe Massa 5)

Massa pole'da başladı ancak ilk turda üçüncülüğe, Hamilton'ı kovalarken de pist dışına çıkıp beşinciliğe düştü. Melbourne'da sızıntı yapan motorla yarışan Raikkonen son turlarda Hamilton'ı sıkıştırdı ancak üçüncülükle yetindi.

BMW SAUBER (Nick Heidfeld 4, Robert Kubica 18)

Kış testlerinde ve Melbourne'da en hızlı üçüncü takım olarak görünen BMW Sauber Heidfeld'in üstüste ikinci dördüncülüğü ile bu gerçeği pekiştirdi. Heidfeld ve Kubica startta birbirlerine temas etti, Heidfeld'in aracı bu takışmayı hasarsız atlattı. Baştan sona sorunlu bir yarış çıkaran Kubica'nın önce lastiği patladı, ardından vites kutusu ve fren problemi yaşadı. Polonyalı pilotun telsizi de yarış boyunca çalışmadı.

RENAULT (Giancarlo Fisichella 6, Heikki Kovalainen 8)

Malezya GP'sini 2005 ve 2006'da kazanan markalar şampiyonu Renault'nun eski gücünde olmadığı bir kez daha ortaya çıktı. Fazla yakıtla başlayan Fisichella kendi ifadesine göre "podyuma çıkmakla eşdeğer" bir altıncılık aldı, çaylak Kovalainen F1 kariyerinin ilk puanını elde etti.

TOYOTA (Jarno Trulli 7, Ralf Schumacher 15)

Schumacher ilk pit stoptan sonra lastiğindeki sorun yüzünden hesapta olmayan bir pit stop yapmak zorunda kaldı ve yarış sonuna doğru yakıt almak için bir kez daha pite girdi. Trulli sezonun ilk puanlarını aldı. İki pilot startta iyi değildi.

WILLIAMS (Alexander Wurz 9, Nico Rosberg bıraktı)

Rosberg bitime 13 tur kala altıncı sırada giderken hidrolik sorunu yüzünden bırakmak zorunda kaldı. 19'uncu başlayan Wurz, bu sezon yerini aldığı Red Bull pilotu Mark Webber'in önünde dokuzuncu sırada finiş gördü.

RED BULL (Mark Webber 10, David Coulthard bıraktı)

Coulthard'ın hafta sonu boyunca fren pedalında yaşadığı sorun yarışta da tekrarlayınca İskoç pilot finişe ulaşamadı.

HONDA (Rubens Barrichello 11, Jenson Button 12)

Geçtiğimiz yıl Macaristan birinciliğinden sonra sezona çok kötü başlayan Honda Sepang'da da hayal kırıklığı yaşadı. Motor değiştirdiği için yarışa pit yolundan başlayan Barrichello 11'inci sırayı elde etti. İlk turda Spyker pilotu Adrian Sutil ile temas yaşayan Button 12'nci oldu.

SUPER AGURI
(Takuma Sato 13, Anthony Davidson 16)

Açılış turunda dördüncü virajdaki karışıklıkta Sato'nun aracının burnu hasar gördü. Geçirdiği gribal enfeksiyondan sonra sıkıntılı bir yarış çıkaran Davidson'ın aracı 56 tur boyunca yola tutunma sorunu yaşadı.

TORO ROSSO (Scott Speed 14, Vitantonio Liuzzi 17)

İlk turda dördüncü virajdaki karışıklıktan Sato'yu sorumlu tutan Liuzzi takım arkadaşının arka lastiğine çarptı ve ön kanadını değiştirmek zorunda kaldı. Speed, sert fren pedalı yüzünden ayağında oluşan yaralardan şikayetçi oldu.

SPYKER (Christijan Albers ve Adrian Sutil bıraktı)

Spyker için Malezya mücadelesi yedinci turda sona erdi. İlk turda Button ile çarpışan Sutil süspansiyon sorunu yüzünden bıraktı. Albers'in aracı altıncı turun başında birinci viteste takılı kaldı, ardından pit yoluna girişte alev aldı.
 
Geri
Top