Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
LYS edebiyat çalışma soruları
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="dderya" data-source="post: 746746" data-attributes="member: 112565"><p><strong>31. </strong>Eski ve yeni edebiyat üzerindeki mücadele de en şiddetli aşamasına girmiştir. Bu aşamanın en gürültülü çatışması ise, Recaizade Ekrem ile Muallim Naci arasında, şiir dili ve nazım tekniği üzerine yapılan ve ancak hükümetin araya girmesiyle kapanmış olan tartışmadır. Naci, Ekrem’in edebi görüşlerine karşı Saadet gazetesinde çıkan cevaplarını “—-” adı ile ayrıca yayımladı.</p><p><strong>Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?</strong></p><p>A) Zemzeme B) Demdeme</p><p>C) Takdir-i Elhan D) Tahrib-i Harabat</p><p>E) Şiir ve İnşa</p><p></p><p></p><p><strong>32. </strong>Türk edebiyatında Batılı anlamda ilk romanları yazan sanatçı olarak kabul edilir. Servet-i Fünûn döneminde roman ve hikâye türünün en önemli ismidir. Eserlerinde realizm akımının etkisi görülür. En ünlü öykülerinden biri olan Kar Yağarken bunun bir örneğidir. Süslü, sanatlı ve ağır bir dil kullanır. Alışılmıştan farklı bir cümle düzeni vardır. Romanlarında aydın kişileri anlatır. Ruh tahlillerine önem verir. Kahramanları yaşadıkları çevreye uygun olarak anlatır. Romanlarında yalnız İstanbul’u anlatan sanatçı, hikâyelerinde Anadolu ve köy hayatına, kasabalardaki yaşayışa yer vererek İstanbul dışına çıkmıştır.</p><p></p><p><strong>Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p></p><p>A) Halit Ziya Uşaklıgil</p><p></p><p>B) Mehmet Rauf</p><p></p><p>C) Hüseyin Cahit Yalçın</p><p></p><p>D) Yakup Kadri Karaosmanoğlu</p><p></p><p>E) Refik Halit Karay</p><p></p><p></p><p><strong>33. </strong>Aruz sizin olsun, hece bizimdir,</p><p></p><p>Halkın söylediği Türkçe bizimdir</p><p></p><p>Leyl sizin, şeb sizin, gece bizimdir,</p><p></p><p>Değildir bir mana üç ada muhtaç.</p><p></p><p><strong>Bu dizeler, aşağıdaki şairlerden hangisine ait olabilir?</strong></p><p>A) Tevfik Fikret B) Ziya Gökalp</p><p>C) Mehmet Akif Ersoy D) Yahya Kemal Beyatlı</p><p>E) Ahmet Haşim</p><p></p><p></p><p><strong>34. </strong></p><p>Rüzgâr istiyorum ben ruhumun güllerine</p><p>Ki bir anda yaşasın iç içe rüyalarım.</p><p>Rüzgâr istiyorum ben ruhumun güllerine</p><p>Ki dökülsün, dağılsın, yok olsun hülyalarım.</p><p></p><p><strong>Aşağıdakilerden hangisi, bu dizeler için doğru değildir?</strong></p><p></p><p>A) Soyut kavramlarla, somut nesneler ilişkilendirilmiştir.</p><p>B) Şair kişisel duygularını dile getirmiştir.</p><p>C) Ölçü ve uyak gibi ahenk öğelerinden yararlanılmıştır.</p><p>D) Servet-i Fünûn döneminde edebiyatımızda yaygınlaşan “ki”li cümle yapısı kullanılmıştır.</p><p>E) Günlük dilde kullanılmayan yeni sözcüklere yer verilmiştir.</p><p></p><p></p><p><strong>35. Aşağıdakilerden hangisi Beş Hececiler’in edebiyat anlayışının özellikleri arasında sayılamaz?</strong></p><p></p><p>A) Şiirlerinde Anadolu’yu coşkulu bir dille anlatmışlardır.</p><p></p><p>B) Milli Edebiyatın ölçü, biçim ve nazım şekillerini benimsemiş, o doğrultuda eserler vermişlerdir.</p><p></p><p>C) Batı şiirindeki gelişmeleri günü gününe eserlerine yansıtmışlardır.</p><p></p><p>D) Şiirde sade ve özentisiz olmayı tercih etmişler, eserlerinde konuşma dilini kullanmışlardır.</p><p></p><p>E) Gerçekçi olmak istemişler, ancak hemen hepsi romantizme sürüklenmiştir.</p><p></p><p></p><p></p><p><strong>36. </strong>Gelenek ve göreneklerine bağlı bir adam olan Naim Efendi II. Abdülhamit devri ileri gelenlerinden emekli bir nazır(bakan)dır. Damadı Servet Bey, tam alafrangalık düşkünüdür. Torunları Cemil ile Seniha da eskiyi beğenmemiş, yeniyi sindiremeyen birer züppedir. Savaş zenginleri ile arkadaşlık etmeye başlayan Seniha, günün birinde Avrupa’ya kaçar. Servet Bey, çoktandır özlemini çektiği modern bir apartmana taşınır. Yalnız başına kalan Naim Efendi, konağı kiraya verip kız kardeşinin yanına çıkar. Fakat kiracılar, konağı eski ve sıkıcı bulurlar. Y. Kadri’nin ilk romanıdır. Yapıtta, üç kuşak arasındaki görüş, anlayış ve yaşayış ayrılıkları anlatılır.</p><p></p><p><strong>Bu parçada tanıtılan roman aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p></p><p>A) Çalıkuşu B) Sinekli Bakkal</p><p></p><p>C) Kiralık Konak D) Yaban</p><p></p><p>E) Yaprak Dökümü</p><p></p><p></p><p><strong>37. </strong></p><p>yar yüreğin yar gör ki neler var</p><p>belki seyyar kuşların ömrü kadar sade aydınlık</p><p>belki vişne çiçekleri kadar beyaz ılık</p><p>belki çürümüş yılanlar kadar mundar</p><p>belki mahzende yıllanmış şarap kadar lezzetli</p><p>bir aşktır fışkırıp çıkacak</p><p>ne çıkarsa bahtımıza</p><p></p><p><strong>Biçim ve anlatım özellikleri dikkate alınırsa bu dizelerin hangi edebiyat anlayışına bağlı olarak yazıldığı söylenebilir?</strong></p><p></p><p>A) Edebiyat-ı Cedide </p><p> B) Milli Edebiyat</p><p>C) Beş Hececiler </p><p>D) I. Yeni</p><p>E) II. Yeni</p><p></p><p><strong>38. </strong>1929 ekonomik bunalımı birçok ülkede ekonomik sıkıntılara neden oldu. 1940’lı yıllara gelene kadar dünya ülkeleri çok güç günler yaşadı. Derken 2. Dünya Savaşı başladı. Sanatçılar savaş karşıtı yapıtlar verdiler. Bu zorlu günler, yoksul Türkiye’yi de vurdu. Sanatçılar yoksulluğu, ezilmişliği, barışı, birdenbire</p><p>zenginleşenleri, yoksul ile zengin arasında yükselen ekonomik ve sosyal uçurumu anlattılar yapıtlarında. Köy ve köylü, Adana’daki pamuk tarlaları, gündelikçi işçiler, varoşlarda oluşan yoksulluk, fabrikalar, fabrika işçileri, memurlar, devlet yönetiminde görülen aksaklıklar… son dönem edebiyatçılarının en çok işledikleri konular oldu.</p><p><strong>Bu parçadan aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir?</strong></p><p>A) İkinci Dünya Savaşı’nın yarattığı sıkıntılı ortam sanat anlayışlarını etkilemiştir.</p><p>B) Roman ve öykü türünde biçim yönünden gelişmeler olmuştur.</p><p>C) Daha önce denenmemiş olan düz yazı türleri denenmiştir.</p><p>D) Tiyatroda tarihten ve mitolojiden yararlanılmıştır.</p><p>E) Yazarlar toplumsal sorunlardan çok bireysel konuları işlemiştir.</p><p></p><p></p><p><strong>39. Aşağıdakilerden hangisi ötekilerden farklı alandaki yapıtlarıyla tanınır?</strong></p><p></p><p>A) Haldun Taner</p><p></p><p>B) Güngör Dilmen</p><p></p><p>C) Recep Bilginer</p><p></p><p>D) Orhan Asena</p><p></p><p>E) Suut Kemal Yetkin</p><p></p><p></p><p></p><p><strong>40. </strong>1928’de ortaya çıkan bu grup, Beş Hececiler’i —- memleket edebiyatı anlayışına sahip olmakla suçlamışlardır. Amaçlarını “—-” şeklinde açıklamışlardır. İsimlerini, etrafında toplandıkları “—-” adlı dergiden alırlar.</p><p></p><p><strong>Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi konabilir?</strong></p><p></p><p>A) gerçeklere dayanmayan – canlı, samimi ve gerçekçi olmak – Yedi Meşale</p><p></p><p>B) Anadolu’yu konu alan – sanatı halka sevdirmek – Meşale</p><p></p><p>C) insanımızdan uzak – sanatın kalitesini yükseltmek – Genç Kalemler</p><p></p><p>D) modası geçmiş – halka yakın olmak – Genç Kalemler</p><p></p><p>E) halktan uzak – sanata gereken değeri vermek – Yaprak</p><p></p><p></p><p>CEVAPLAR:</p><p></p><p><strong>31. B</strong></p><p><strong>32. A</strong></p><p><strong>33. B</strong></p><p><strong>34. E</strong></p><p><strong>35. C</strong></p><p><strong>36. C</strong></p><p><strong>37. E</strong></p><p><strong>38. A</strong></p><p><strong>39. E</strong></p><p><strong>40.A</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dderya, post: 746746, member: 112565"] [B]31. [/B]Eski ve yeni edebiyat üzerindeki mücadele de en şiddetli aşamasına girmiştir. Bu aşamanın en gürültülü çatışması ise, Recaizade Ekrem ile Muallim Naci arasında, şiir dili ve nazım tekniği üzerine yapılan ve ancak hükümetin araya girmesiyle kapanmış olan tartışmadır. Naci, Ekrem’in edebi görüşlerine karşı Saadet gazetesinde çıkan cevaplarını “—-” adı ile ayrıca yayımladı. [B]Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?[/B] A) Zemzeme B) Demdeme C) Takdir-i Elhan D) Tahrib-i Harabat E) Şiir ve İnşa [B]32. [/B]Türk edebiyatında Batılı anlamda ilk romanları yazan sanatçı olarak kabul edilir. Servet-i Fünûn döneminde roman ve hikâye türünün en önemli ismidir. Eserlerinde realizm akımının etkisi görülür. En ünlü öykülerinden biri olan Kar Yağarken bunun bir örneğidir. Süslü, sanatlı ve ağır bir dil kullanır. Alışılmıştan farklı bir cümle düzeni vardır. Romanlarında aydın kişileri anlatır. Ruh tahlillerine önem verir. Kahramanları yaşadıkları çevreye uygun olarak anlatır. Romanlarında yalnız İstanbul’u anlatan sanatçı, hikâyelerinde Anadolu ve köy hayatına, kasabalardaki yaşayışa yer vererek İstanbul dışına çıkmıştır. [B]Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A) Halit Ziya Uşaklıgil B) Mehmet Rauf C) Hüseyin Cahit Yalçın D) Yakup Kadri Karaosmanoğlu E) Refik Halit Karay [B]33. [/B]Aruz sizin olsun, hece bizimdir, Halkın söylediği Türkçe bizimdir Leyl sizin, şeb sizin, gece bizimdir, Değildir bir mana üç ada muhtaç. [B]Bu dizeler, aşağıdaki şairlerden hangisine ait olabilir?[/B] A) Tevfik Fikret B) Ziya Gökalp C) Mehmet Akif Ersoy D) Yahya Kemal Beyatlı E) Ahmet Haşim [B]34. [/B] Rüzgâr istiyorum ben ruhumun güllerine Ki bir anda yaşasın iç içe rüyalarım. Rüzgâr istiyorum ben ruhumun güllerine Ki dökülsün, dağılsın, yok olsun hülyalarım. [B]Aşağıdakilerden hangisi, bu dizeler için doğru değildir?[/B] A) Soyut kavramlarla, somut nesneler ilişkilendirilmiştir. B) Şair kişisel duygularını dile getirmiştir. C) Ölçü ve uyak gibi ahenk öğelerinden yararlanılmıştır. D) Servet-i Fünûn döneminde edebiyatımızda yaygınlaşan “ki”li cümle yapısı kullanılmıştır. E) Günlük dilde kullanılmayan yeni sözcüklere yer verilmiştir. [B]35. Aşağıdakilerden hangisi Beş Hececiler’in edebiyat anlayışının özellikleri arasında sayılamaz?[/B] A) Şiirlerinde Anadolu’yu coşkulu bir dille anlatmışlardır. B) Milli Edebiyatın ölçü, biçim ve nazım şekillerini benimsemiş, o doğrultuda eserler vermişlerdir. C) Batı şiirindeki gelişmeleri günü gününe eserlerine yansıtmışlardır. D) Şiirde sade ve özentisiz olmayı tercih etmişler, eserlerinde konuşma dilini kullanmışlardır. E) Gerçekçi olmak istemişler, ancak hemen hepsi romantizme sürüklenmiştir. [B]36. [/B]Gelenek ve göreneklerine bağlı bir adam olan Naim Efendi II. Abdülhamit devri ileri gelenlerinden emekli bir nazır(bakan)dır. Damadı Servet Bey, tam alafrangalık düşkünüdür. Torunları Cemil ile Seniha da eskiyi beğenmemiş, yeniyi sindiremeyen birer züppedir. Savaş zenginleri ile arkadaşlık etmeye başlayan Seniha, günün birinde Avrupa’ya kaçar. Servet Bey, çoktandır özlemini çektiği modern bir apartmana taşınır. Yalnız başına kalan Naim Efendi, konağı kiraya verip kız kardeşinin yanına çıkar. Fakat kiracılar, konağı eski ve sıkıcı bulurlar. Y. Kadri’nin ilk romanıdır. Yapıtta, üç kuşak arasındaki görüş, anlayış ve yaşayış ayrılıkları anlatılır. [B]Bu parçada tanıtılan roman aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A) Çalıkuşu B) Sinekli Bakkal C) Kiralık Konak D) Yaban E) Yaprak Dökümü [B]37. [/B] yar yüreğin yar gör ki neler var belki seyyar kuşların ömrü kadar sade aydınlık belki vişne çiçekleri kadar beyaz ılık belki çürümüş yılanlar kadar mundar belki mahzende yıllanmış şarap kadar lezzetli bir aşktır fışkırıp çıkacak ne çıkarsa bahtımıza [B]Biçim ve anlatım özellikleri dikkate alınırsa bu dizelerin hangi edebiyat anlayışına bağlı olarak yazıldığı söylenebilir?[/B] A) Edebiyat-ı Cedide B) Milli Edebiyat C) Beş Hececiler D) I. Yeni E) II. Yeni [B]38. [/B]1929 ekonomik bunalımı birçok ülkede ekonomik sıkıntılara neden oldu. 1940’lı yıllara gelene kadar dünya ülkeleri çok güç günler yaşadı. Derken 2. Dünya Savaşı başladı. Sanatçılar savaş karşıtı yapıtlar verdiler. Bu zorlu günler, yoksul Türkiye’yi de vurdu. Sanatçılar yoksulluğu, ezilmişliği, barışı, birdenbire zenginleşenleri, yoksul ile zengin arasında yükselen ekonomik ve sosyal uçurumu anlattılar yapıtlarında. Köy ve köylü, Adana’daki pamuk tarlaları, gündelikçi işçiler, varoşlarda oluşan yoksulluk, fabrikalar, fabrika işçileri, memurlar, devlet yönetiminde görülen aksaklıklar… son dönem edebiyatçılarının en çok işledikleri konular oldu. [B]Bu parçadan aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir?[/B] A) İkinci Dünya Savaşı’nın yarattığı sıkıntılı ortam sanat anlayışlarını etkilemiştir. B) Roman ve öykü türünde biçim yönünden gelişmeler olmuştur. C) Daha önce denenmemiş olan düz yazı türleri denenmiştir. D) Tiyatroda tarihten ve mitolojiden yararlanılmıştır. E) Yazarlar toplumsal sorunlardan çok bireysel konuları işlemiştir. [B]39. Aşağıdakilerden hangisi ötekilerden farklı alandaki yapıtlarıyla tanınır?[/B] A) Haldun Taner B) Güngör Dilmen C) Recep Bilginer D) Orhan Asena E) Suut Kemal Yetkin [B]40. [/B]1928’de ortaya çıkan bu grup, Beş Hececiler’i —- memleket edebiyatı anlayışına sahip olmakla suçlamışlardır. Amaçlarını “—-” şeklinde açıklamışlardır. İsimlerini, etrafında toplandıkları “—-” adlı dergiden alırlar. [B]Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi konabilir?[/B] A) gerçeklere dayanmayan – canlı, samimi ve gerçekçi olmak – Yedi Meşale B) Anadolu’yu konu alan – sanatı halka sevdirmek – Meşale C) insanımızdan uzak – sanatın kalitesini yükseltmek – Genç Kalemler D) modası geçmiş – halka yakın olmak – Genç Kalemler E) halktan uzak – sanata gereken değeri vermek – Yaprak CEVAPLAR: [B]31. B 32. A 33. B 34. E 35. C 36. C 37. E 38. A 39. E 40.A[/B] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Ülkemizin kuzeyindeki deniz hangisidir? (bitişik yazınız)
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
LYS edebiyat çalışma soruları
Top