Kubaşık Öğrenme Modeli

Suskun

V.I.P
V.I.P
Kubaşık Öğrenme Modeli

Kubaşık öğrenme işbirliğine dayalı bir öğrenme şeklidir.

Öğrenciler cinsiyet, yetenek, kişilik gibi özellikleri açısından farklı şekillerden seçilerek, ortama 4’er kişilik guruplara ayrılır. Oluşan kümelerde öğrenciler bireysel olarak öne çıkarılmaz.

Her kümenin kendine özgü ismi, amblemi, sloganı vb küme içinde oluşturulur. Küme içindeki öğrenciler küme başarısını yükseltmek için birbirlerine yardımcı olurlar.

Oluşan kümelerde biresellik ön plana çıkmaz, küme başkanı veya yardımcısı gibi durmlar olmaz eşit düzeyde söz hakkı ve katılım sağlanmaya çalışılır.
Öğretmen bu kümelere yardımcı olarak öğrencilerin anlamlı bir öğrenme gerçekleştirmesini sağlar.

Kümeye verilen puan değerlendirmesi, küme içerisindeki öğrencilerin sınavlarda verdiği cevap artışına göre değerlendirilir.
Böylece öğrencilerin kümeye verdikleri fayda eşitlenir. Ünite sonunda başarılı olan kümelere başarı belgesi verilerek ödüllendirme yapılır. Yeni bir küme için farklı öğrencilerin seçilmesine dikkat edilir.
 
Top