Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 883279" data-attributes="member: 1"><p>1-</p><p style="margin-left: 20px">I. Öğrencilerin sınav kağıtlarını 100 ü-zerinden puanlamak</p> <p style="margin-left: 20px">II. Öğrencinin sözlü sınavda verdiği cevaplara bakarak puan vermek</p> <p style="margin-left: 20px">III. Öğrencinin ödevindeki imla hatalarını belirlemek</p> <p style="margin-left: 20px">IV. Öğrencinin sınav puanını bir kriterle kıyaslayıp karar vermek</p><p><strong>Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri bir ölçme işlemi içermektedir ?</strong></p><p>A-) Yalnızca I</p><p>B-) Yalnızca III</p><p>C-) I-II-III</p><p>D-) II-IV</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>2-Aşağıdakilerin hangisinde değerlendirme işlemi yapılmıştır?</strong></p><p>A-) Ali ÜDS'den 86 puan almıştır</p><p>B-) Cemil final sınavından 35 aldığı için dersten kalmıştır</p><p>C-) Semih Fen dersinde sınıfın en yüksek notunu almıştır</p><p>D-) Askerlik muayenesinde Cem'in kilosu 70 olarak bulunmuştur</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>3-Aşağıdakilerden hangisi portföy değerlendirme sisteminin kullanılmasının bir sebebidir?</strong></p><p>A-) Süreç değerlendirmesinin ön plana çıkması</p><p>B-) Öğrencinin kendi kendini değerlendirmesine imkan tanıması</p><p>C-) Öğrenci ve öğretmen arasındaki diyalogu güçlendirmesi</p><p>D-) Öğrencinin kendi öğrenmesinin sorumluluğunu almasını sağlaması</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>4-Bir Psikoloji öğretmeni bir öğrencisinin 4. sorusunu puanlarken o öğrencinin bir önceki soruda verdiği cevabın etkisinde kalmış ve hatalı bir puanlama yapmıştır. Bunun önlenmesi için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?</strong></p><p>A-) Öğretmen kağıdı iki defa okumalıdır</p><p>B-) Cevaplayıcıların kimlikleri gizlenmelidir.</p><p>C-) Bütün kağıtlar değişik sıra ile iki defa okunmalıdır</p><p>D-) Bir sorunun cevabı bütün kağıtlarda okunduktan sonra diğer soruya geçilmelidir</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>5-Bir tarih öğretmeni öğrencilerin sınavlarını puanlarken sevdiği öğrencilere yüksek puan vermektedir. Bu puanlayıcı yanlılığını önlemek için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?</strong></p><p>A-) Öğretmen herkese yüksek puan vermelidir.</p><p>B-) Bütün kağıtlar değişik sıra ile iki defa okunmalıdır.</p><p>C-) Öğretmen kağıdı iki defa okumalıdır.</p><p>D-) Cevaplayıcıların kimlikleri gizlenmelidir.</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>6-Seçmeli testlerde "hepsi" seçeneği hangi durumda kullanılmaz?</strong></p><p>A-) İki ayrı seçenek aynı anlama geldiğinde</p><p>B-) Madde kökü olumsuz kipte olduğunda</p><p>C-) Madde kökü en doğru cevabı istiyorsa</p><p>D-) Kökteki sorunun birden fazla yanlış cevabı varsa</p><p>E-) Seçenekler arasında binişildik varsa</p><p></p><p><strong>7-Bir gruptaki bireylerin isimlerinin baş harflerine göre sıralanması hangi nitelikte bir ölçek verir?</strong></p><p>A-) Sınıflama</p><p>B-) Sıralama</p><p>C-) Eşit oranlı</p><p>D-) Eşit aralıklı</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p><strong>8-Bir gruptaki bireylerin doğum tarihlerine göre g liste yapılması hangi nitelikte ölçek verir?</strong></p><p>A-) Eşit aralıklı</p><p>B-) Sınıflamalı</p><p>C-) Eşit oranlı</p><p>D-) Sıralı</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p>9-</p><p style="margin-left: 20px">I. Test yönergesinin yeterli açıklama içermemesi</p> <p style="margin-left: 20px">II. Test kitapçığının baskısının kötü olması</p> <p style="margin-left: 20px">III. Öğretmenin puanlama esnasında yanlılık göstermesi</p> <p style="margin-left: 20px">IV. Testin uygulandığı sınıfın çok soğuk olması</p> <p style="margin-left: 20px">V. Sınavda dişi ağrıyan bir öğrencinin düşük performans sergilemesi</p><p><strong>Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri ölçmenin yapıldığı ortamdan kaynaklanan bir hatadır?</strong></p><p>A-) Yalnızca I</p><p>B-) Yalnızca IV</p><p>C-) II-IV</p><p>D-) II-II-IV</p><p>E-) I-III-IV-V</p><p></p><p><strong>10-Hangi durum ya da durumlarda testin güvenirliği artar? </strong></p><p style="margin-left: 20px">I. Soru sayısının artırılması</p> <p style="margin-left: 20px">II. Testte yer alan soruların açık ve anlaşılır olması</p> <p style="margin-left: 20px">III. Testin yönergesinin açık ve anlaşılır olması</p> <p style="margin-left: 20px">IV. Testin nesnel bir şekilde puanlanması</p><p>A-) Yalnızca I</p><p>B-) I-II</p><p>C-) II-III</p><p>D-) I-III-IV</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>11-Test puanlan ve ölçüt puanları arasındaki korelasyon aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p>A-) Testin güvenirlik katsayısı</p><p>B-) Ölçmenin standart hatası</p><p>C-) Testin iç tutarlık katsayısı</p><p>D-) Testin geçerlik katsayısı</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbirisi</p><p></p><p><strong>12-Aşağıdaki soru tiplerinin hangisinde şansla doğru cevabı bulma ihtimali en yüksektir?</strong></p><p>A-) Yazılı yoklamalar</p><p>B-) Kısa cevaplı testler</p><p>C-) Doğru-yanlış testleri</p><p>D-) Çoktan seçmeli testler</p><p>E-) Essey tipindeki sınavlar</p><p></p><p><strong>13-Hangi seçenekte değerlendirmenin basamakları doğru olarak sıralanmıştır?</strong></p><p>A-) Ölçüte vurma – hüküm - sayısal sonuç</p><p>B-) Ölçme verileri – yargı - sayısal sonuç</p><p>C-) Gözlem verileri - ölçüte vurma - hüküm</p><p>D-) Hüküm - ölçüte vurma - gözlem verileri</p><p>E-) Ölçme verileri - sayısal sonuç - yargı</p><p></p><p><strong>14- Bir coğrafya öğretmeni çoktan seçmeli bir sınavda öğrencilerine bir grafik vermiş ve öğrencilerin grafiğe göre verilen seçeneklerden yanlış olanını bulmasını istemiştir. Bu durumda öğretmen hangi bilişsel düzeydeki davranışı ölçmek istemiştir?</strong></p><p>A-) Bilgi</p><p>B-) Kavrama</p><p>C-) Uygulama</p><p>D-) Sentez</p><p>E-) Değerlendirme</p><p></p><p><strong>15-Bir İngilizce öğretmeni öğrencilerini bir sınava tabi tutmuş daha sonrada öğrencilerin kağıtlarını puanlamıştır. Bu öğretmeninin yaptığı eylem aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p>A-) Değerlendirme</p><p>B-) Sınıflandırma</p><p>C-) Sıralama</p><p>D-) Ölçme</p><p>E-) Yukarıdakileri hiçbiri</p><p></p><p><strong>16-Bir yazılı yoklama sırasında Cemil bir soruyu istenilenden çok fazla ve gereksiz bilgi vererek cevaplamıştır. Bu durumda öğretmen o soruyu nasıl puanlamalıdır?</strong></p><p>A-) Cemile yazdığı fazla bilgi oranında ek puan verilmelidir</p><p>B-) Cemil'in puanını yazdığı fazla bilgi oranında kırılmalıdır.</p><p>C-) Cemil'e o sorudan sıfır puan vermelidir</p><p>D-) Cemil'in cevabındaki fazla ve gereksiz bilgileri dikkate almamalıdır.</p><p>E-) Cemil'in o sorusunu geçersiz saymalıdır.</p><p></p><p><strong>17-Bir başarı testinin güvenirliği kısaca nasıl tanımlanabilir?</strong></p><p>A-) Test puanlarının bir norma göre yorumlanabilirliği</p><p>B-) Test puanlarının sosyo-ekonomik yanlılıklardan bağımsızlığı</p><p>C-) Test puanlarının tesadüfi hatalardan arınıklığı</p><p>D-) Test puanlarının okuldaki başarıyı yordama gücü</p><p>E-) Test puanlarının diğer basan testleri ile olan korelasyonu</p><p>Bir sınavda 10 öğrenci şu notları almışlardır. "3,3,5,5,5,6,7,7,7,7"</p><p></p><p><strong>18-Bu notların aritmetik ortalaması kaçtır?</strong></p><p>A-) 2,5</p><p>B-) 3</p><p>C-) 5,5</p><p>D-) 6</p><p>E-) 7,5</p><p></p><p><strong>19-Bu notlar dizisinde mod hangi sayıdır?</strong></p><p>A-) 3</p><p>B-) 5</p><p>C-) 6</p><p>D-) 7</p><p>E-) 9</p><p></p><p><strong>20-Bu notların dağılım genişliği nasıl hesaplanır?</strong></p><p>A-) 6-5=1</p><p>B-) 5-3=2</p><p>C-) 7-5=2</p><p>D-) 16-63=3</p><p>E-) 7-3=4</p><p></p><p></p><p><strong>Cevap Anahtarı</strong></p><p>1 C</p><p>2 B</p><p>3 E</p><p>4 D</p><p>5 D</p><p>6 C</p><p>7 A</p><p>8 D</p><p>9 B</p><p>10 E</p><p>11 D</p><p>12 C</p><p>13 C</p><p>14 B</p><p>15 D</p><p>16 D</p><p>17 C</p><p>18 C</p><p>19 D</p><p>20 E</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 883279, member: 1"] 1- [INDENT]I. Öğrencilerin sınav kağıtlarını 100 ü-zerinden puanlamak II. Öğrencinin sözlü sınavda verdiği cevaplara bakarak puan vermek III. Öğrencinin ödevindeki imla hatalarını belirlemek IV. Öğrencinin sınav puanını bir kriterle kıyaslayıp karar vermek[/INDENT] [B]Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri bir ölçme işlemi içermektedir ?[/B] A-) Yalnızca I B-) Yalnızca III C-) I-II-III D-) II-IV E-) Hepsi [B]2-Aşağıdakilerin hangisinde değerlendirme işlemi yapılmıştır?[/B] A-) Ali ÜDS'den 86 puan almıştır B-) Cemil final sınavından 35 aldığı için dersten kalmıştır C-) Semih Fen dersinde sınıfın en yüksek notunu almıştır D-) Askerlik muayenesinde Cem'in kilosu 70 olarak bulunmuştur E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]3-Aşağıdakilerden hangisi portföy değerlendirme sisteminin kullanılmasının bir sebebidir?[/B] A-) Süreç değerlendirmesinin ön plana çıkması B-) Öğrencinin kendi kendini değerlendirmesine imkan tanıması C-) Öğrenci ve öğretmen arasındaki diyalogu güçlendirmesi D-) Öğrencinin kendi öğrenmesinin sorumluluğunu almasını sağlaması E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]4-Bir Psikoloji öğretmeni bir öğrencisinin 4. sorusunu puanlarken o öğrencinin bir önceki soruda verdiği cevabın etkisinde kalmış ve hatalı bir puanlama yapmıştır. Bunun önlenmesi için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?[/B] A-) Öğretmen kağıdı iki defa okumalıdır B-) Cevaplayıcıların kimlikleri gizlenmelidir. C-) Bütün kağıtlar değişik sıra ile iki defa okunmalıdır D-) Bir sorunun cevabı bütün kağıtlarda okunduktan sonra diğer soruya geçilmelidir E-) Hepsi [B]5-Bir tarih öğretmeni öğrencilerin sınavlarını puanlarken sevdiği öğrencilere yüksek puan vermektedir. Bu puanlayıcı yanlılığını önlemek için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?[/B] A-) Öğretmen herkese yüksek puan vermelidir. B-) Bütün kağıtlar değişik sıra ile iki defa okunmalıdır. C-) Öğretmen kağıdı iki defa okumalıdır. D-) Cevaplayıcıların kimlikleri gizlenmelidir. E-) Hepsi [B]6-Seçmeli testlerde "hepsi" seçeneği hangi durumda kullanılmaz?[/B] A-) İki ayrı seçenek aynı anlama geldiğinde B-) Madde kökü olumsuz kipte olduğunda C-) Madde kökü en doğru cevabı istiyorsa D-) Kökteki sorunun birden fazla yanlış cevabı varsa E-) Seçenekler arasında binişildik varsa [B]7-Bir gruptaki bireylerin isimlerinin baş harflerine göre sıralanması hangi nitelikte bir ölçek verir?[/B] A-) Sınıflama B-) Sıralama C-) Eşit oranlı D-) Eşit aralıklı E-) Hiçbiri [B]8-Bir gruptaki bireylerin doğum tarihlerine göre g liste yapılması hangi nitelikte ölçek verir?[/B] A-) Eşit aralıklı B-) Sınıflamalı C-) Eşit oranlı D-) Sıralı E-) Hiçbiri 9- [INDENT]I. Test yönergesinin yeterli açıklama içermemesi II. Test kitapçığının baskısının kötü olması III. Öğretmenin puanlama esnasında yanlılık göstermesi IV. Testin uygulandığı sınıfın çok soğuk olması V. Sınavda dişi ağrıyan bir öğrencinin düşük performans sergilemesi[/INDENT] [B]Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri ölçmenin yapıldığı ortamdan kaynaklanan bir hatadır?[/B] A-) Yalnızca I B-) Yalnızca IV C-) II-IV D-) II-II-IV E-) I-III-IV-V [B]10-Hangi durum ya da durumlarda testin güvenirliği artar? [/B] [INDENT]I. Soru sayısının artırılması II. Testte yer alan soruların açık ve anlaşılır olması III. Testin yönergesinin açık ve anlaşılır olması IV. Testin nesnel bir şekilde puanlanması[/INDENT] A-) Yalnızca I B-) I-II C-) II-III D-) I-III-IV E-) Hepsi [B]11-Test puanlan ve ölçüt puanları arasındaki korelasyon aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A-) Testin güvenirlik katsayısı B-) Ölçmenin standart hatası C-) Testin iç tutarlık katsayısı D-) Testin geçerlik katsayısı E-) Yukarıdakilerin hiçbirisi [B]12-Aşağıdaki soru tiplerinin hangisinde şansla doğru cevabı bulma ihtimali en yüksektir?[/B] A-) Yazılı yoklamalar B-) Kısa cevaplı testler C-) Doğru-yanlış testleri D-) Çoktan seçmeli testler E-) Essey tipindeki sınavlar [B]13-Hangi seçenekte değerlendirmenin basamakları doğru olarak sıralanmıştır?[/B] A-) Ölçüte vurma – hüküm - sayısal sonuç B-) Ölçme verileri – yargı - sayısal sonuç C-) Gözlem verileri - ölçüte vurma - hüküm D-) Hüküm - ölçüte vurma - gözlem verileri E-) Ölçme verileri - sayısal sonuç - yargı [B]14- Bir coğrafya öğretmeni çoktan seçmeli bir sınavda öğrencilerine bir grafik vermiş ve öğrencilerin grafiğe göre verilen seçeneklerden yanlış olanını bulmasını istemiştir. Bu durumda öğretmen hangi bilişsel düzeydeki davranışı ölçmek istemiştir?[/B] A-) Bilgi B-) Kavrama C-) Uygulama D-) Sentez E-) Değerlendirme [B]15-Bir İngilizce öğretmeni öğrencilerini bir sınava tabi tutmuş daha sonrada öğrencilerin kağıtlarını puanlamıştır. Bu öğretmeninin yaptığı eylem aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A-) Değerlendirme B-) Sınıflandırma C-) Sıralama D-) Ölçme E-) Yukarıdakileri hiçbiri [B]16-Bir yazılı yoklama sırasında Cemil bir soruyu istenilenden çok fazla ve gereksiz bilgi vererek cevaplamıştır. Bu durumda öğretmen o soruyu nasıl puanlamalıdır?[/B] A-) Cemile yazdığı fazla bilgi oranında ek puan verilmelidir B-) Cemil'in puanını yazdığı fazla bilgi oranında kırılmalıdır. C-) Cemil'e o sorudan sıfır puan vermelidir D-) Cemil'in cevabındaki fazla ve gereksiz bilgileri dikkate almamalıdır. E-) Cemil'in o sorusunu geçersiz saymalıdır. [B]17-Bir başarı testinin güvenirliği kısaca nasıl tanımlanabilir?[/B] A-) Test puanlarının bir norma göre yorumlanabilirliği B-) Test puanlarının sosyo-ekonomik yanlılıklardan bağımsızlığı C-) Test puanlarının tesadüfi hatalardan arınıklığı D-) Test puanlarının okuldaki başarıyı yordama gücü E-) Test puanlarının diğer basan testleri ile olan korelasyonu Bir sınavda 10 öğrenci şu notları almışlardır. "3,3,5,5,5,6,7,7,7,7" [B]18-Bu notların aritmetik ortalaması kaçtır?[/B] A-) 2,5 B-) 3 C-) 5,5 D-) 6 E-) 7,5 [B]19-Bu notlar dizisinde mod hangi sayıdır?[/B] A-) 3 B-) 5 C-) 6 D-) 7 E-) 9 [B]20-Bu notların dağılım genişliği nasıl hesaplanır?[/B] A-) 6-5=1 B-) 5-3=2 C-) 7-5=2 D-) 16-63=3 E-) 7-3=4 [B]Cevap Anahtarı[/B] 1 C 2 B 3 E 4 D 5 D 6 C 7 A 8 D 9 B 10 E 11 D 12 C 13 C 14 B 15 D 16 D 17 C 18 C 19 D 20 E [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
Top