Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 883278" data-attributes="member: 1"><p><strong>1-Ham puanların "z" veya '1" puanına dönüştürülmesinin en önemli sebebi nedir?</strong></p><p>A-) Ham puan dağılımını düzeltmek</p><p>B-) Puanların güvenirliğini yükseltmek</p><p>C-) Norm sağlamak</p><p>D-) Puanlar hakkında daha sağlıklı ve kolay yorumlar yapmak</p><p>E-) Puanların geçerliğini yükseltmek</p><p></p><p></p><p><em>2-4 maddeler için </em></p><p>Bir sınavda 10 öğrenci şu notlan almışlardır" 1,1,4,5,6,7,9,10,12,15"</p><p><strong></strong></p><p><strong>2-Bu notların aritmetik ortalaması kaçtır?</strong></p><p>A-) 4</p><p>B-) 4,5</p><p>C-) 5</p><p>D-) 6</p><p>E-) 7</p><p></p><p><strong>3-Bu notlar dizisinde mod hangi sayıdır?</strong></p><p>A-) 1</p><p>B-) 4</p><p>C-) 5</p><p>D-) 9</p><p>E-) 12</p><p></p><p><strong>4-Bu notların ortancası nasıl hesaplanır?</strong></p><p>A-) 1+4/2=2,5</p><p>B-) 4+6/2=5</p><p>C-) 6+7/2=6,5</p><p>D-) 10+12/2=11</p><p>E-) 12+15/2=14</p><p></p><p><strong>5-Bir matematik dersi puanlan standart puana dönüştürüldüğünde Ahmet'in z puanı 3 olarak bulunmuştur. Ahmet'in sınavdaki başarısı hakkında nasıl bir yorum yapılabilir?</strong></p><p>A-) Soruların yüzde otuzunu doğru cevaplandırmıştır.</p><p>B-) On üzerinden 3 almıştır.</p><p>C-) Bu puanı tek başına yorumlamak imkansızdır.</p><p>D-) Sınıf ortalamasından daha düşük bir puan almıştır.</p><p>E-) Sınıf ortalamasının üç standart sapma üstünde bir puan almıştır.</p><p></p><p><strong>6-Sınıf ortalamasının 60 ve standart sapmasının 10 olduğu bir sınavdan 80 alan bir öğrencinin z puanı kaç olur?</strong></p><p>A-) 2</p><p>B-) 1,5</p><p>C-) 1</p><p>D-) -1,5</p><p>E-) -2</p><p></p><p><strong>7-Z puanı -2 bulunan bir kişinin ortalama 60 ve standart sapma 15 ile bulunan standart puanı kaç olur?</strong></p><p>A-) 90</p><p>B-) 70</p><p>C-) 30</p><p>D-) 20</p><p>E-) 18,5</p><p></p><p><strong>8-Ortancası ve modu aritmetik ortalamadan daha büyük çıkan bir dağılım nasıl yorumlanabilir?</strong></p><p>A-) Sola çarpık bir dağılımdır</p><p>B-) Sağa çarpık bir dağılımdır</p><p>C-) Puanların yarıdan fazlası aritmetik ortalamanın üstündedir</p><p>D-) Normal bir dağılımdır.</p><p>E-) Puanlar ortancaya göre simetrik dağılır</p><p></p><p><strong>9-Bir sınavda 10 öğrenci şu notları almıştır: 2, 2, 2, 3, 3, 4,5, 5, 6, 8. Bu dizide ranj nasıl hesaplanır?</strong></p><p>A-) 4-3 = 1</p><p>B-) 8-3 = 5</p><p>C-) 8-6 = 2</p><p>D-) 5-3 = 2</p><p>E-) 8-2 = 6</p><p></p><p><strong>10-Aşağıdakilerden hangisi dolaysız bir ölçmedir?</strong></p><p>A-) Termometre ile ısı ölçme</p><p>B-) Barometre ile basınç ölçme</p><p>C-) Kefeli terazi ile ağırlık ölçme</p><p>D-) Eğitimde başarıyı ölçme</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p></p><p><em>11-13 maddeler için </em></p><p>Bir sınavda 10 öğrenci şu notları almışlardır? "10, 8, 6, 0, 8, 3, 2, 5, 8, 0"</p><p></p><p><strong>11-Bu notların aritmetik ortalaması kaçtır?</strong></p><p>A-) 2</p><p>B-) 3</p><p>C-) 4,5</p><p>D-) 5</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p><strong>12-Bu notların ortancası kaçtır?</strong></p><p>A-) 2</p><p>B-) 2,5</p><p>C-) 3</p><p>D-) 4,5</p><p>E-) 5,5</p><p></p><p><strong>13-Bu notların standart sapması kaçtır?</strong></p><p>A-) 2</p><p>B-) 3</p><p>C-) 3,5</p><p>D-) 4</p><p>E-) 5</p><p></p><p><strong>14-Analizleri yapılmış maddeler arasından asıl uygulamada kullanılacak maddeleri seçerken madde ayırt edicilik indeksleri dikkate alındığında hangileri tercih edilmelidir?</strong></p><p>A-) İndeksleri 0,50 civarında olanlar</p><p>B-) İndeksleri 0,50 den büyük olanlar</p><p>C-) İndeksleri 0,25 ve 0,75 arasında olanlar</p><p>D-) İndeksleri olabildiğince yüksek olanlar</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p><strong>15-İstatistiksel işlemlerle ham puanların diğer puanlara dönüştürülmesinde amaç nedir?</strong></p><p>A-) Ortak bir norm sağlamak</p><p>B-) Puanların geçerliliğini sağlamak</p><p>C-) Puanların güvenirliliğini sağlamak</p><p>D-) Daha kolay ve anlamlı yorum sağlamak</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>16-Çok sayıda puan gruplanırken aşağıdakilerden hangisi öncelikle dikkate alınır?</strong></p><p>A-) Grup sayısını büyük tutmak</p><p>B-) Hesaplama ve yorum kolaylıkları ' sağlamak</p><p>C-) Bazı puanlan dizi genişliğinin sınırına düşürmek</p><p>D-) Puan aralıklarını dar tutmak</p><p>E-) Aralık frekanslarını eşit tutmak</p><p></p><p><strong>17-Bir puanlar dizisinde belli bir x puanından küçük kaç tane puan bulunduğunu hangi sayı gösterir?</strong></p><p>A-) Frekans</p><p>B-) X'e kadar puanlar toplamı</p><p>C-) X' e kadar frekanslar toplamı</p><p>D-) Grup sayısı</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p><strong>18-Z puanı -3 bulunan bir kişinin ortalaması 60 ve standart sapması 15 ise bulunan standart puanı kaç olur?</strong></p><p>A-) 15</p><p>B-) 20</p><p>C-) 23,5</p><p>D-) 25</p><p>E-) 27,5</p><p></p><p><strong>19-Sınıf ortalamasının 50 ve standart sapmasının 10 olduğu bir sınavdan 60 alan bir öğrencinin "z" puanı kaç olur?</strong></p><p>A-) -2</p><p>B-) -1,5</p><p>C-) 1</p><p>D-) 1,5</p><p>E-) 2</p><p></p><p><strong>20-Bir tarih dersi puanları standart puana dönüştürüldüğünde Ayşe'nin "z" puanı -2 olarak bulunmuştur. Ayşe'nin sınavdaki başarısı hakkında nasıl bir yorum yapılabilir?</strong></p><p>A-) Sınavdaki soruların % 20sini yanlış cevaplamıştır.</p><p>B-) 10 üzerinden 2 almıştır</p><p>C-) Sınıf ortalamasının 2 standart sapma altında puan almıştır</p><p>D-) Sınıf ortalamasının üzerinde bir puan almıştır</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p></p><p><strong>Cevap Anahtarı</strong></p><p>1 D</p><p>2 E</p><p>3 A</p><p>4 C</p><p>5 E</p><p>6 A</p><p>7 C</p><p>8 C</p><p>9 E</p><p>10 C</p><p>11 D</p><p>12 E</p><p>13 C</p><p>14 D</p><p>15 E</p><p>16 B</p><p>17 D</p><p>18 A</p><p>19 C</p><p>20 C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 883278, member: 1"] [B]1-Ham puanların "z" veya '1" puanına dönüştürülmesinin en önemli sebebi nedir?[/B] A-) Ham puan dağılımını düzeltmek B-) Puanların güvenirliğini yükseltmek C-) Norm sağlamak D-) Puanlar hakkında daha sağlıklı ve kolay yorumlar yapmak E-) Puanların geçerliğini yükseltmek [I]2-4 maddeler için [/I] Bir sınavda 10 öğrenci şu notlan almışlardır" 1,1,4,5,6,7,9,10,12,15" [B] 2-Bu notların aritmetik ortalaması kaçtır?[/B] A-) 4 B-) 4,5 C-) 5 D-) 6 E-) 7 [B]3-Bu notlar dizisinde mod hangi sayıdır?[/B] A-) 1 B-) 4 C-) 5 D-) 9 E-) 12 [B]4-Bu notların ortancası nasıl hesaplanır?[/B] A-) 1+4/2=2,5 B-) 4+6/2=5 C-) 6+7/2=6,5 D-) 10+12/2=11 E-) 12+15/2=14 [B]5-Bir matematik dersi puanlan standart puana dönüştürüldüğünde Ahmet'in z puanı 3 olarak bulunmuştur. Ahmet'in sınavdaki başarısı hakkında nasıl bir yorum yapılabilir?[/B] A-) Soruların yüzde otuzunu doğru cevaplandırmıştır. B-) On üzerinden 3 almıştır. C-) Bu puanı tek başına yorumlamak imkansızdır. D-) Sınıf ortalamasından daha düşük bir puan almıştır. E-) Sınıf ortalamasının üç standart sapma üstünde bir puan almıştır. [B]6-Sınıf ortalamasının 60 ve standart sapmasının 10 olduğu bir sınavdan 80 alan bir öğrencinin z puanı kaç olur?[/B] A-) 2 B-) 1,5 C-) 1 D-) -1,5 E-) -2 [B]7-Z puanı -2 bulunan bir kişinin ortalama 60 ve standart sapma 15 ile bulunan standart puanı kaç olur?[/B] A-) 90 B-) 70 C-) 30 D-) 20 E-) 18,5 [B]8-Ortancası ve modu aritmetik ortalamadan daha büyük çıkan bir dağılım nasıl yorumlanabilir?[/B] A-) Sola çarpık bir dağılımdır B-) Sağa çarpık bir dağılımdır C-) Puanların yarıdan fazlası aritmetik ortalamanın üstündedir D-) Normal bir dağılımdır. E-) Puanlar ortancaya göre simetrik dağılır [B]9-Bir sınavda 10 öğrenci şu notları almıştır: 2, 2, 2, 3, 3, 4,5, 5, 6, 8. Bu dizide ranj nasıl hesaplanır?[/B] A-) 4-3 = 1 B-) 8-3 = 5 C-) 8-6 = 2 D-) 5-3 = 2 E-) 8-2 = 6 [B]10-Aşağıdakilerden hangisi dolaysız bir ölçmedir?[/B] A-) Termometre ile ısı ölçme B-) Barometre ile basınç ölçme C-) Kefeli terazi ile ağırlık ölçme D-) Eğitimde başarıyı ölçme E-) Hiçbiri [I]11-13 maddeler için [/I] Bir sınavda 10 öğrenci şu notları almışlardır? "10, 8, 6, 0, 8, 3, 2, 5, 8, 0" [B]11-Bu notların aritmetik ortalaması kaçtır?[/B] A-) 2 B-) 3 C-) 4,5 D-) 5 E-) Hiçbiri [B]12-Bu notların ortancası kaçtır?[/B] A-) 2 B-) 2,5 C-) 3 D-) 4,5 E-) 5,5 [B]13-Bu notların standart sapması kaçtır?[/B] A-) 2 B-) 3 C-) 3,5 D-) 4 E-) 5 [B]14-Analizleri yapılmış maddeler arasından asıl uygulamada kullanılacak maddeleri seçerken madde ayırt edicilik indeksleri dikkate alındığında hangileri tercih edilmelidir?[/B] A-) İndeksleri 0,50 civarında olanlar B-) İndeksleri 0,50 den büyük olanlar C-) İndeksleri 0,25 ve 0,75 arasında olanlar D-) İndeksleri olabildiğince yüksek olanlar E-) Hiçbiri [B]15-İstatistiksel işlemlerle ham puanların diğer puanlara dönüştürülmesinde amaç nedir?[/B] A-) Ortak bir norm sağlamak B-) Puanların geçerliliğini sağlamak C-) Puanların güvenirliliğini sağlamak D-) Daha kolay ve anlamlı yorum sağlamak E-) Hepsi [B]16-Çok sayıda puan gruplanırken aşağıdakilerden hangisi öncelikle dikkate alınır?[/B] A-) Grup sayısını büyük tutmak B-) Hesaplama ve yorum kolaylıkları ' sağlamak C-) Bazı puanlan dizi genişliğinin sınırına düşürmek D-) Puan aralıklarını dar tutmak E-) Aralık frekanslarını eşit tutmak [B]17-Bir puanlar dizisinde belli bir x puanından küçük kaç tane puan bulunduğunu hangi sayı gösterir?[/B] A-) Frekans B-) X'e kadar puanlar toplamı C-) X' e kadar frekanslar toplamı D-) Grup sayısı E-) Hiçbiri [B]18-Z puanı -3 bulunan bir kişinin ortalaması 60 ve standart sapması 15 ise bulunan standart puanı kaç olur?[/B] A-) 15 B-) 20 C-) 23,5 D-) 25 E-) 27,5 [B]19-Sınıf ortalamasının 50 ve standart sapmasının 10 olduğu bir sınavdan 60 alan bir öğrencinin "z" puanı kaç olur?[/B] A-) -2 B-) -1,5 C-) 1 D-) 1,5 E-) 2 [B]20-Bir tarih dersi puanları standart puana dönüştürüldüğünde Ayşe'nin "z" puanı -2 olarak bulunmuştur. Ayşe'nin sınavdaki başarısı hakkında nasıl bir yorum yapılabilir?[/B] A-) Sınavdaki soruların % 20sini yanlış cevaplamıştır. B-) 10 üzerinden 2 almıştır C-) Sınıf ortalamasının 2 standart sapma altında puan almıştır D-) Sınıf ortalamasının üzerinde bir puan almıştır E-) Hiçbiri [B]Cevap Anahtarı[/B] 1 D 2 E 3 A 4 C 5 E 6 A 7 C 8 C 9 E 10 C 11 D 12 E 13 C 14 D 15 E 16 B 17 D 18 A 19 C 20 C [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
Top