Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 883276" data-attributes="member: 1"><p><strong>1-Gerçek puan varyansı ile ham puan varyansı birbirine yakın olan bir test için nasıl bir yorum yapılabilir? </strong></p><p>A-) Test puanlarında ölçme yanlılıkları mevcuttur.</p><p>B-) Gerçek puan varyansı çok küçüktür.</p><p>C-) Test puanlarının tesadüfi hatalardan arınıktık düzeyi yüksektir.</p><p>D-) Gerçek puan varyansı çok küçüktür.</p><p>E-) Güvenilirliği düşük bir araçtır.</p><p></p><p><strong>2-Hangisinde ölçmenin standart hatasını güvenirlik katsayısından ayıran nokta belirtilmiştir? </strong></p><p>A-) Hatayı test puanın cinsinden verir.</p><p>B-) Uygulama koşullarından etkilenmez.</p><p>C-) Daha duyarlı bir hata ölçüsüdür.</p><p>D-) Uygulama koşullarından etkilenmez.</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>3-Hangisi bir testin güvenirliğini saptamak için kullanılan bir yol değildir? </strong></p><p>A-) Testi eşdeğer iki yarıya bölerek testin iki yarısından alınan puanlar arasındaki korelasyonu hesaplamak.</p><p>B-) Bir testi aralıklı olarak aynı gruba iki kez uygulamak ve iki uygulamada alınan puanlar arasındaki korelasyonu hesaplamak.</p><p>C-) Testin paralel iki tane formunu geliştirmek ve aynı gruba uygulayıp alınan puanlar arasındaki korelasyona bakmak.</p><p>D-) KR 20 veya 21 formüllerinden birini kullanarak testin iç tutarlılığını hesaplamak</p><p>E-) Bir testten alınan sonuçlar ile aynı özelliği ölçen başka bir testin sonuçlan arasındaki korelasyonu hesaplamak.</p><p></p><p><strong>4-Hangi durum ya da durumlarda testin güvenirliği artar? </strong></p><p>I. Soru sayısının artırılması</p><p>II. Testte yer alan soruların açık ve anlaşılır olması</p><p>III. Testin yönergesinin açık ve anlaşılır olması</p><p>IV. Testin nesnel bir şekilde puanlanması</p><p>A-) Yalnızca I</p><p>B-) I-II</p><p>C-) II-III</p><p>D-) I-III-IV</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>5-Aşağıdaki güvenirlik saptama yöntemlerinden hangisi ya da hangileri test ortamından kaynaklanacak hatayı azaltma amacını güder? </strong></p><p style="margin-left: 20px">I. Test tekrar test</p> <p style="margin-left: 20px">II. Paralel test</p> <p style="margin-left: 20px">III. Testin iki yarıya bölünmesi</p><p>A-) Yalnızca I</p><p>B-) Yalnızca II</p><p>C-) I-III</p><p>D-) II-III</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>6-Bir ölçme aracının "objektif olması hangi anlama gelmektedir? </strong></p><p>A-) Cevaplatın hatasız puanlanabilmek</p><p>B-) Aracın çok sayıda madde içermesi</p><p>C-) Uygulama yönteminin standart olması</p><p>D-) Kopya çekmeye imkan vermemesi</p><p>E-) Yukarıdakileri hepsi</p><p></p><p><strong>7-Aşağıdaki ifadelerden hangisi bir başarı testinin güvenirliği ile daha çok ilgilidir? </strong></p><p>A-) Test puanlarının okul başarısını yordaması</p><p>B-) Test puanlarının başka bir başarı testi ile olan korelasyonu</p><p>C-) Test puanlarının bir norma göre yorumlanabilmesi</p><p>D-) Test puanlarının kültürel yanlılıklardan bağımsızlığı</p><p>E-) Test puanlarının tesadüfi hatalardan arınıklığı</p><p></p><p><strong>8-Bir psikoloji öğretmeni güvenirlik katsayısı yeterince yüksek olmayan bir testin güvenirliğini artırmak için bazı işlemler planlamaktadır. Aşağıda verilen bu işlemlerden hangisi güvenirlik katsayısını en çok artırır? </strong></p><p>A-) Maddelerdeki seçenek sayısını artırmak</p><p>B-) Testteki maddeleri güçleştirmek</p><p>C-) Teste aynı güçlükte bir miktar daha soru eklemek</p><p>D-) Testin cevaplama süresini uzatmak</p><p>E-) Test açıklamasına bir örnek koymak</p><p></p><p><strong>9-Bir başarı testinin geçerliğini kanıtlamak için aşağıdakilerden hangisi en uygun ölçüt olur?</strong></p><p>A-) Sınava katılan öğrenci sayısı</p><p>B-) Sınavı başaran öğrenci sayısı</p><p>C-) Ölçülen davranışın dersin hedeflerine uygunluğu</p><p>D-) Test maddelerin ayırt edicilik dereceleri</p><p>E-) Test maddelerinin güçlük dereceleri</p><p></p><p><strong>10-Bir sınav esnasında 3 öğrenci bir sorunun cevabını o soruyu yanlış yapan bir öğrenciden kopya etmişlerdir ve öğretmen bu olaydan habersiz cevapları puanlamıştır. Böyle bir durumdan o üç öğrencinin puanlan nasıl etkilenmiştir?</strong></p><p>A-) Puanların geçerliği düşmüştür</p><p>B-) Puanların güvenirliği düşmüştür.</p><p>C-) Puanlama sübjektif bir hale gelmiştir.</p><p>D-) Puanlama objektif bir hale gelmiştir</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri.</p><p></p><p><strong>11-Bir sınav esnasında 5 öğrenci bir sorunun cevabını o soruyu doğru yapan bir öğrenciden kopya etmişlerdir ve öğretmen bu olaydan habersiz cevapları puanlamıştır. Böyle bir durumdan o 5 öğrencinin puanları nasıl etkilenmiştir? </strong></p><p>A-) Puanların güvenirliği düşmüştür</p><p>B-) Puanların standart sapması büyümüştür.</p><p>C-) Puanların geçerliği düşmüştür.</p><p>D-) Puanların objektifliği bozulmuştur.</p><p>E-) Yukarıdakilerden hiçbiri</p><p></p><p><strong>12-Bir testin kullanışlılığı hakkında karar verilirken hangileri dikkate alınmalıdır? </strong></p><p style="margin-left: 20px">I. Puanlama yöntemi</p> <p style="margin-left: 20px">II. Cevaplama süresi</p> <p style="margin-left: 20px">III. Cevaplama işlemi</p> <p style="margin-left: 20px">VI. Hazırlama tekniği</p><p>A-) I-II</p><p>B-) II-III</p><p>C-) II-IV</p><p>D-) II-III-IV</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>13-Standart bir testin norm tablolarının hazırlanmış olması onun kullanışlılığını nasıl etkiler? </strong></p><p>A-) Cevapların puanlaması kolaylaşır</p><p>B-) Testin cevaplandırması kolaylaşır</p><p>C-) Testin uygulaması daha kısa süre alır</p><p>D-) Test puanlarının yorumu kolaylaşır</p><p>E-) Yukarıdakileri hepsi</p><p></p><p><strong>14-Bir puanlar kümesinde frekansların toplamı hangi sayıyı verir? </strong></p><p>A-) Ham puanlar toplamı</p><p>B-) Puan sayısı</p><p>C-) Sıralamalar toplamı</p><p>D-) Grup sayısı</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p><strong>15-Hangisi bir puanlar kümesindeki en yüksek ve en düşük puan arasındaki farktır? </strong></p><p>A-) Ortanca (Medyan)</p><p>B-) Ranj (Dizi genişliği)</p><p>C-) Standart sapma</p><p>D-) Aritmetik ortalama</p><p>E-) Çeyrek Sapma</p><p></p><p><strong>16-Hangisi sınıftaki puanlar toplamının puan sayısına bölünmesiyle bulunan sayıdır? </strong></p><p>A-) Aritmetik ortalama</p><p>B-) Ranj</p><p>C-) Standart sapma</p><p>D-) Ortanca</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p><strong>17-Hangisi aritmetik ortalamalardan sapmaların kareleri toplamının ortalamasının kare köküdür? </strong></p><p>A-) Ranj</p><p>B-) Çeyrek Sapma</p><p>C-) Ortanca</p><p>D-) Standart sapma</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p></p><p><em>18-20 maddeler için </em></p><p>Bir sınavda 10 öğrenci şu notları almışlardır "2,2,2,4,4,5,6,7,8,10"</p><p></p><p><strong>18-Bu notların aritmetik ortalaması kaçtır? </strong></p><p>A-) 3</p><p>B-) 3,5</p><p>C-) 4</p><p>D-) 4,5</p><p>E-) 5</p><p></p><p><strong>19-Bu notlar dizisinde mod hangi sayıdır? </strong></p><p>A-) 2</p><p>B-) 4</p><p>C-) 5</p><p>D-) 7</p><p>E-) 10</p><p></p><p><strong>20-Bu notların ortancası nasıl hesaplanır? </strong></p><p>A-) 2+2/2=2</p><p>B-) 2+4/2=3</p><p>C-) 4+5/2=4,5</p><p>D-) 5+6/2=5,5</p><p>E-) 7+8/2=7,5</p><p></p><p></p><p><strong>Cevap Anahtarı</strong></p><p>1 C</p><p>2 A</p><p>3 E</p><p>4 E</p><p>5 A</p><p>6 A</p><p>7 E</p><p>8 C</p><p>9 C</p><p>10 E</p><p>11 C</p><p>12 E</p><p>13 D</p><p>14 D</p><p>15 B</p><p>16 A</p><p>17 D</p><p>18 E</p><p>19 A</p><p>20 C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 883276, member: 1"] [B]1-Gerçek puan varyansı ile ham puan varyansı birbirine yakın olan bir test için nasıl bir yorum yapılabilir? [/B] A-) Test puanlarında ölçme yanlılıkları mevcuttur. B-) Gerçek puan varyansı çok küçüktür. C-) Test puanlarının tesadüfi hatalardan arınıktık düzeyi yüksektir. D-) Gerçek puan varyansı çok küçüktür. E-) Güvenilirliği düşük bir araçtır. [B]2-Hangisinde ölçmenin standart hatasını güvenirlik katsayısından ayıran nokta belirtilmiştir? [/B] A-) Hatayı test puanın cinsinden verir. B-) Uygulama koşullarından etkilenmez. C-) Daha duyarlı bir hata ölçüsüdür. D-) Uygulama koşullarından etkilenmez. E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]3-Hangisi bir testin güvenirliğini saptamak için kullanılan bir yol değildir? [/B] A-) Testi eşdeğer iki yarıya bölerek testin iki yarısından alınan puanlar arasındaki korelasyonu hesaplamak. B-) Bir testi aralıklı olarak aynı gruba iki kez uygulamak ve iki uygulamada alınan puanlar arasındaki korelasyonu hesaplamak. C-) Testin paralel iki tane formunu geliştirmek ve aynı gruba uygulayıp alınan puanlar arasındaki korelasyona bakmak. D-) KR 20 veya 21 formüllerinden birini kullanarak testin iç tutarlılığını hesaplamak E-) Bir testten alınan sonuçlar ile aynı özelliği ölçen başka bir testin sonuçlan arasındaki korelasyonu hesaplamak. [B]4-Hangi durum ya da durumlarda testin güvenirliği artar? [/B] I. Soru sayısının artırılması II. Testte yer alan soruların açık ve anlaşılır olması III. Testin yönergesinin açık ve anlaşılır olması IV. Testin nesnel bir şekilde puanlanması A-) Yalnızca I B-) I-II C-) II-III D-) I-III-IV E-) Hepsi [B]5-Aşağıdaki güvenirlik saptama yöntemlerinden hangisi ya da hangileri test ortamından kaynaklanacak hatayı azaltma amacını güder? [/B] [INDENT]I. Test tekrar test II. Paralel test III. Testin iki yarıya bölünmesi[/INDENT] A-) Yalnızca I B-) Yalnızca II C-) I-III D-) II-III E-) Hepsi [B]6-Bir ölçme aracının "objektif olması hangi anlama gelmektedir? [/B] A-) Cevaplatın hatasız puanlanabilmek B-) Aracın çok sayıda madde içermesi C-) Uygulama yönteminin standart olması D-) Kopya çekmeye imkan vermemesi E-) Yukarıdakileri hepsi [B]7-Aşağıdaki ifadelerden hangisi bir başarı testinin güvenirliği ile daha çok ilgilidir? [/B] A-) Test puanlarının okul başarısını yordaması B-) Test puanlarının başka bir başarı testi ile olan korelasyonu C-) Test puanlarının bir norma göre yorumlanabilmesi D-) Test puanlarının kültürel yanlılıklardan bağımsızlığı E-) Test puanlarının tesadüfi hatalardan arınıklığı [B]8-Bir psikoloji öğretmeni güvenirlik katsayısı yeterince yüksek olmayan bir testin güvenirliğini artırmak için bazı işlemler planlamaktadır. Aşağıda verilen bu işlemlerden hangisi güvenirlik katsayısını en çok artırır? [/B] A-) Maddelerdeki seçenek sayısını artırmak B-) Testteki maddeleri güçleştirmek C-) Teste aynı güçlükte bir miktar daha soru eklemek D-) Testin cevaplama süresini uzatmak E-) Test açıklamasına bir örnek koymak [B]9-Bir başarı testinin geçerliğini kanıtlamak için aşağıdakilerden hangisi en uygun ölçüt olur?[/B] A-) Sınava katılan öğrenci sayısı B-) Sınavı başaran öğrenci sayısı C-) Ölçülen davranışın dersin hedeflerine uygunluğu D-) Test maddelerin ayırt edicilik dereceleri E-) Test maddelerinin güçlük dereceleri [B]10-Bir sınav esnasında 3 öğrenci bir sorunun cevabını o soruyu yanlış yapan bir öğrenciden kopya etmişlerdir ve öğretmen bu olaydan habersiz cevapları puanlamıştır. Böyle bir durumdan o üç öğrencinin puanlan nasıl etkilenmiştir?[/B] A-) Puanların geçerliği düşmüştür B-) Puanların güvenirliği düşmüştür. C-) Puanlama sübjektif bir hale gelmiştir. D-) Puanlama objektif bir hale gelmiştir E-) Yukarıdakilerin hiçbiri. [B]11-Bir sınav esnasında 5 öğrenci bir sorunun cevabını o soruyu doğru yapan bir öğrenciden kopya etmişlerdir ve öğretmen bu olaydan habersiz cevapları puanlamıştır. Böyle bir durumdan o 5 öğrencinin puanları nasıl etkilenmiştir? [/B] A-) Puanların güvenirliği düşmüştür B-) Puanların standart sapması büyümüştür. C-) Puanların geçerliği düşmüştür. D-) Puanların objektifliği bozulmuştur. E-) Yukarıdakilerden hiçbiri [B]12-Bir testin kullanışlılığı hakkında karar verilirken hangileri dikkate alınmalıdır? [/B] [INDENT]I. Puanlama yöntemi II. Cevaplama süresi III. Cevaplama işlemi VI. Hazırlama tekniği[/INDENT] A-) I-II B-) II-III C-) II-IV D-) II-III-IV E-) Hepsi [B]13-Standart bir testin norm tablolarının hazırlanmış olması onun kullanışlılığını nasıl etkiler? [/B] A-) Cevapların puanlaması kolaylaşır B-) Testin cevaplandırması kolaylaşır C-) Testin uygulaması daha kısa süre alır D-) Test puanlarının yorumu kolaylaşır E-) Yukarıdakileri hepsi [B]14-Bir puanlar kümesinde frekansların toplamı hangi sayıyı verir? [/B] A-) Ham puanlar toplamı B-) Puan sayısı C-) Sıralamalar toplamı D-) Grup sayısı E-) Hiçbiri [B]15-Hangisi bir puanlar kümesindeki en yüksek ve en düşük puan arasındaki farktır? [/B] A-) Ortanca (Medyan) B-) Ranj (Dizi genişliği) C-) Standart sapma D-) Aritmetik ortalama E-) Çeyrek Sapma [B]16-Hangisi sınıftaki puanlar toplamının puan sayısına bölünmesiyle bulunan sayıdır? [/B] A-) Aritmetik ortalama B-) Ranj C-) Standart sapma D-) Ortanca E-) Hiçbiri [B]17-Hangisi aritmetik ortalamalardan sapmaların kareleri toplamının ortalamasının kare köküdür? [/B] A-) Ranj B-) Çeyrek Sapma C-) Ortanca D-) Standart sapma E-) Hiçbiri [I]18-20 maddeler için [/I] Bir sınavda 10 öğrenci şu notları almışlardır "2,2,2,4,4,5,6,7,8,10" [B]18-Bu notların aritmetik ortalaması kaçtır? [/B] A-) 3 B-) 3,5 C-) 4 D-) 4,5 E-) 5 [B]19-Bu notlar dizisinde mod hangi sayıdır? [/B] A-) 2 B-) 4 C-) 5 D-) 7 E-) 10 [B]20-Bu notların ortancası nasıl hesaplanır? [/B] A-) 2+2/2=2 B-) 2+4/2=3 C-) 4+5/2=4,5 D-) 5+6/2=5,5 E-) 7+8/2=7,5 [B]Cevap Anahtarı[/B] 1 C 2 A 3 E 4 E 5 A 6 A 7 E 8 C 9 C 10 E 11 C 12 E 13 D 14 D 15 B 16 A 17 D 18 E 19 A 20 C [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Atatürk'ün doğduğu şehir?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
Top