Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 883274" data-attributes="member: 1"><p><strong>1-Aşağıdaki sınav türlerinden hangi ikisi kullanılış amaçları bakımından birbirine en yakındır? </strong></p><p>A-) Yarışma ve sınıflama</p><p>B-) Yeterlilik ve tarama</p><p>C-) Seçme ve dönem sonu</p><p>D-) Dönem sonu ve bitirme</p><p>E-) Ara ve yeterlilik</p><p></p><p><strong>2-Hangisi standart başarı testlerinin kullanılma amacına uygundur? </strong></p><p>A-) Rehberlik</p><p>B-) Öğrenme eksikliklerinin giderilmesi</p><p>C-) Öğretim programlarının değerlendirilmesi</p><p>D-) Grupları karşılaştırma</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>3-Bir öğrencinin kompozisyonu en çok 100 puan veren bir analitik anahtar ile puanlanmış ve toplam puan 75 bulunmuştur. Ölçme yazınında "75" sayısı hangi terimle adlandırılır? </strong></p><p>A-) Analitik puan</p><p>B-) Anahtar puanı</p><p>C-) Ham puan</p><p>D-) Standart puan</p><p>E-) Yüzdelik puan</p><p></p><p><strong>4-Bir puan dağılımında Aritmetik ortalama 65, ortanca 62 ve mod 60 olarak bulunmuştur. Bu durumda puanların dağılımı hakkında nasıl bir yorum yapılabilir? </strong></p><p>A-) Puanların yarıdan fazlası aritmetik ortalamanın altındadır</p><p>B-) Sola çarpık bir dağılım söz konusudur</p><p>C-) Puanların yarıdan fazlası aritmetik ortalamanın üstündedir</p><p>D-) Puanlar normal bir dağılım göstermektedirler</p><p>E-) Puanlar ortancaya göre simetrik dağılır</p><p></p><p><strong>5-Hangisi duyuşsal öğrenmelerin gerçekleştirilmesinin ve ölçülmesinin üzerinde pek durulmamasının nedenlerinden değildir? </strong></p><p>A-) Duyuşsal hedeflere erişme uzun süre alan kapsamlı bir iştir.</p><p>B-) Duyuşsal hedeflere erişme derecesini ölçmek zordur.</p><p>C-) Duyuşsal alanlarda belli konularda tek bir doğru değil pek çok doğru vardır.</p><p>D-) Duyuşsal öğrenmelerin bilişsel alandaki öğrenmelere etkisi yoktur.</p><p>E-) Duyuşsal öğrenmeler genellikle kişinin yetenekleriyle çevresi arasındaki etkileşimin ürünleridir.</p><p></p><p><strong>6-Bazı durumlarda puanlayıcılar "çok iyi" yanıtlanmış bir kağıdı puanladıktan sonra "orta " yazılmış bir kağıdı hatalı puanlamaktadırlar. Bu durumu önlemek için hangi yöntemi kullanmak gerekmektedir? </strong></p><p>A-) Kağıtları birbiri ile karıştırarak okumak</p><p>B-) Kağıtları iyiden kötüye sıralamak</p><p>C-) Kağıtların numara sıralarını karıştırarak okumak</p><p>D-) Puanlayıcıdan bu hatadan kaçınmasını istemek</p><p>E-) Yukarıdakileri hepsi</p><p></p><p></p><p><em>7-10 maddeler için </em></p><p>Bir sınavda 10 öğrenci şu notları almışlardır "10,13,20,22,24,30,31,45,45,45"</p><p></p><p><strong>7-Bu notların aritmetik ortalaması kaçtır? </strong></p><p>A-) 25</p><p>B-) 27</p><p>C-) 27,5</p><p>D-) 28,5</p><p>E-) 30</p><p></p><p><strong>8-Bu notlar dizisinde mod hangi sayıdır? </strong></p><p>A-) 10</p><p>B-) 20</p><p>C-) 25</p><p>D-) 45</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p><strong>9-Bu notların ortancası nasıl hesaplanır? </strong></p><p>A-) 10+13/2=11,5</p><p>B-) 20+24/2=22</p><p>C-) 24+30/2=27</p><p>D-) 24+45/2=34,5</p><p>E-) 30+45/2=37,5</p><p></p><p><strong>10-Bu dizide ranj nasıl hesaplanır? </strong></p><p>A-) 13/10=3</p><p>B-) 20-10=10</p><p>C-) 30-13=17</p><p>D-) 45-20=25</p><p>E-) 45-10=35</p><p></p><p><strong>11-Hangisi ölçme ve değerlendirme dersinin kapsamı dışında kalır? </strong></p><p>A-) İstatistiksel yöntemler</p><p>B-) Program hedeflerinin saptanması</p><p>C-) Not verme yöntemleri</p><p>D-) Program hedeflerinin saptanması</p><p>E-) Notların eğitim kararlarında kullanılması</p><p></p><p><strong>12-Aşağıdakilerden hangisi bir becerinin ölçülmesinde gözlenmesi gerekli " kritik" davranıştır? </strong></p><p>A-) Beceriye temel olan bilişsel davranış</p><p>B-) Beceriyi hızlandıran hareketler</p><p>C-) Becerinin başarılmasından doğan duyuşsal davranış</p><p>D-) Becerinin mükemmelliğini etkileyen hareketler</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>13-Duyuşsal davranış ölçülerinin kullanımı hangi durumda doğru olmaz? </strong></p><p>A-) Öğrencileri okul dışı etkinliklere . yönlendirmek</p><p>B-) Meslek seçiminde öğrencilere yol göstermek</p><p>C-) Öğrencileri derslerine çalışmaları için güdülemek</p><p>D-) Sınıf geçme notuna karar vermek</p><p>E-) Ödül alacak öğrencileri belirlemek</p><p></p><p><strong>14-Aşağıdakilerden hangisi sorulan bir veya birkaç kelimelik ifadelerle cevaplandırılan test tipidir? </strong></p><p>A-) Çoktan seçmeli</p><p>B-) Doğru-yanlış</p><p>C-) Yazılı yoklama</p><p>D-) Kısa cevaplı</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri</p><p></p><p><strong>15-Aşağıdakilerden hangisi çoktan seçmeli testlerde "çift olumsuz" ifadelerden kaçınmak için etkili bir yöntemdir? </strong></p><p>A-) Madde kökü olumsuz soru kipine dönüştürülür</p><p>B-) Madde olumlu kipte yazılır</p><p>C-) Maddedeki olumsuzluk eklerinden biri atılır</p><p>D-) Madde eksik cümle yapısına dönüştürülür</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri</p><p></p><p><strong>16-Hangi ifadede "belirtke tablosu" anlatılmaktadır? </strong></p><p>A-) Programla geliştirilecek davranışların listesi</p><p>B-) Programın kapsadığı konuların listesi</p><p>C-) Sınavda ölçülecek davranışların listesi</p><p>D-) Ölçülecek davranışları konularla bağlantılı olarak gösteren liste</p><p>E-) Sınavın kapsayacağı konulan gösteren liste</p><p></p><p><strong>17-Aşağıdakilerden hangisi yazılı yoklamaların kısa cevaplı testlere kıyasla geçerliğinin düşük olmasının ana sebebidir? </strong></p><p>A-) Soru güçlüğü</p><p>B-) Objektif puanlama güçlüğü</p><p>C-) Kapsamın sınırlı olması</p><p>D-) Değerlendirme güçlüğü</p><p>E-) Cevaplama süresinin kısalığı</p><p></p><p><strong>18-Bir edebiyat öğretmeninin çoktan seçmeli bir testte öğrencilerinden, verilen beyitteki en belirgin söz sanatını bulmalarını istemesi öğretmenin hangi düzeydeki davranışı ölçmek istediğinin kanıtadır? </strong></p><p>A-) Bilgi</p><p>B-) Kavrama</p><p>C-) Uygulama</p><p>D-) Analiz</p><p>E-) Sentez</p><p></p><p><strong>19-Aşağıdakilerden hangisi yazılı yoklamalarda puanlama yanlılığını önler? </strong></p><p>A-) Cevaplayıcıların kimliklerinin gizlenmesi</p><p>B-) Kısa cevap gerektiren soruların hazırlanması</p><p>C-) Sorulan n önceden denenmesi</p><p>D-) Cevaplamaya bol süre verilmesi</p><p>E-) Sınavın kapsam geçerliliğinin yükseltilmesi</p><p></p><p><strong>20-Çoktan seçmeli bir sınavda sorulan 30 sorudan son 5 tanesi hiçbir öğrenci tarafından işaretlenmemiştir. Bu sebepten dolayı öğretmen bu sorulan puanlamaya dahil etmemiştir. </strong></p><p><strong>Bu durum testin geçerliğini nasıl etkiler? </strong></p><p>A-) Sınav kolaylaştığından geçerlik yükselir</p><p>B-) O sorular puanlanmadığından geçerlik etkilenmez.</p><p>C-) Sınav kapsamı daraldığı için geçerlik düşer</p><p>D-) Puanlama güvenirliği arttığından geçerlik yükselir.</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri</p><p></p><p></p><p><strong>Cevap Anahtarı</strong></p><p>1 B</p><p>2 E</p><p>3 C</p><p>4 A</p><p>5 D</p><p>6 D</p><p>7 D</p><p>8 D</p><p>9 C</p><p>10 E</p><p>11 D</p><p>12 D</p><p>13 E</p><p>14 D</p><p>15 B</p><p>16 D</p><p>17 C</p><p>18 D</p><p>19 A</p><p>20 C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 883274, member: 1"] [B]1-Aşağıdaki sınav türlerinden hangi ikisi kullanılış amaçları bakımından birbirine en yakındır? [/B] A-) Yarışma ve sınıflama B-) Yeterlilik ve tarama C-) Seçme ve dönem sonu D-) Dönem sonu ve bitirme E-) Ara ve yeterlilik [B]2-Hangisi standart başarı testlerinin kullanılma amacına uygundur? [/B] A-) Rehberlik B-) Öğrenme eksikliklerinin giderilmesi C-) Öğretim programlarının değerlendirilmesi D-) Grupları karşılaştırma E-) Hepsi [B]3-Bir öğrencinin kompozisyonu en çok 100 puan veren bir analitik anahtar ile puanlanmış ve toplam puan 75 bulunmuştur. Ölçme yazınında "75" sayısı hangi terimle adlandırılır? [/B] A-) Analitik puan B-) Anahtar puanı C-) Ham puan D-) Standart puan E-) Yüzdelik puan [B]4-Bir puan dağılımında Aritmetik ortalama 65, ortanca 62 ve mod 60 olarak bulunmuştur. Bu durumda puanların dağılımı hakkında nasıl bir yorum yapılabilir? [/B] A-) Puanların yarıdan fazlası aritmetik ortalamanın altındadır B-) Sola çarpık bir dağılım söz konusudur C-) Puanların yarıdan fazlası aritmetik ortalamanın üstündedir D-) Puanlar normal bir dağılım göstermektedirler E-) Puanlar ortancaya göre simetrik dağılır [B]5-Hangisi duyuşsal öğrenmelerin gerçekleştirilmesinin ve ölçülmesinin üzerinde pek durulmamasının nedenlerinden değildir? [/B] A-) Duyuşsal hedeflere erişme uzun süre alan kapsamlı bir iştir. B-) Duyuşsal hedeflere erişme derecesini ölçmek zordur. C-) Duyuşsal alanlarda belli konularda tek bir doğru değil pek çok doğru vardır. D-) Duyuşsal öğrenmelerin bilişsel alandaki öğrenmelere etkisi yoktur. E-) Duyuşsal öğrenmeler genellikle kişinin yetenekleriyle çevresi arasındaki etkileşimin ürünleridir. [B]6-Bazı durumlarda puanlayıcılar "çok iyi" yanıtlanmış bir kağıdı puanladıktan sonra "orta " yazılmış bir kağıdı hatalı puanlamaktadırlar. Bu durumu önlemek için hangi yöntemi kullanmak gerekmektedir? [/B] A-) Kağıtları birbiri ile karıştırarak okumak B-) Kağıtları iyiden kötüye sıralamak C-) Kağıtların numara sıralarını karıştırarak okumak D-) Puanlayıcıdan bu hatadan kaçınmasını istemek E-) Yukarıdakileri hepsi [I]7-10 maddeler için [/I] Bir sınavda 10 öğrenci şu notları almışlardır "10,13,20,22,24,30,31,45,45,45" [B]7-Bu notların aritmetik ortalaması kaçtır? [/B] A-) 25 B-) 27 C-) 27,5 D-) 28,5 E-) 30 [B]8-Bu notlar dizisinde mod hangi sayıdır? [/B] A-) 10 B-) 20 C-) 25 D-) 45 E-) Hiçbiri [B]9-Bu notların ortancası nasıl hesaplanır? [/B] A-) 10+13/2=11,5 B-) 20+24/2=22 C-) 24+30/2=27 D-) 24+45/2=34,5 E-) 30+45/2=37,5 [B]10-Bu dizide ranj nasıl hesaplanır? [/B] A-) 13/10=3 B-) 20-10=10 C-) 30-13=17 D-) 45-20=25 E-) 45-10=35 [B]11-Hangisi ölçme ve değerlendirme dersinin kapsamı dışında kalır? [/B] A-) İstatistiksel yöntemler B-) Program hedeflerinin saptanması C-) Not verme yöntemleri D-) Program hedeflerinin saptanması E-) Notların eğitim kararlarında kullanılması [B]12-Aşağıdakilerden hangisi bir becerinin ölçülmesinde gözlenmesi gerekli " kritik" davranıştır? [/B] A-) Beceriye temel olan bilişsel davranış B-) Beceriyi hızlandıran hareketler C-) Becerinin başarılmasından doğan duyuşsal davranış D-) Becerinin mükemmelliğini etkileyen hareketler E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]13-Duyuşsal davranış ölçülerinin kullanımı hangi durumda doğru olmaz? [/B] A-) Öğrencileri okul dışı etkinliklere . yönlendirmek B-) Meslek seçiminde öğrencilere yol göstermek C-) Öğrencileri derslerine çalışmaları için güdülemek D-) Sınıf geçme notuna karar vermek E-) Ödül alacak öğrencileri belirlemek [B]14-Aşağıdakilerden hangisi sorulan bir veya birkaç kelimelik ifadelerle cevaplandırılan test tipidir? [/B] A-) Çoktan seçmeli B-) Doğru-yanlış C-) Yazılı yoklama D-) Kısa cevaplı E-) Yukarıdakilerin hiçbiri [B]15-Aşağıdakilerden hangisi çoktan seçmeli testlerde "çift olumsuz" ifadelerden kaçınmak için etkili bir yöntemdir? [/B] A-) Madde kökü olumsuz soru kipine dönüştürülür B-) Madde olumlu kipte yazılır C-) Maddedeki olumsuzluk eklerinden biri atılır D-) Madde eksik cümle yapısına dönüştürülür E-) Yukarıdakilerin hiçbiri [B]16-Hangi ifadede "belirtke tablosu" anlatılmaktadır? [/B] A-) Programla geliştirilecek davranışların listesi B-) Programın kapsadığı konuların listesi C-) Sınavda ölçülecek davranışların listesi D-) Ölçülecek davranışları konularla bağlantılı olarak gösteren liste E-) Sınavın kapsayacağı konulan gösteren liste [B]17-Aşağıdakilerden hangisi yazılı yoklamaların kısa cevaplı testlere kıyasla geçerliğinin düşük olmasının ana sebebidir? [/B] A-) Soru güçlüğü B-) Objektif puanlama güçlüğü C-) Kapsamın sınırlı olması D-) Değerlendirme güçlüğü E-) Cevaplama süresinin kısalığı [B]18-Bir edebiyat öğretmeninin çoktan seçmeli bir testte öğrencilerinden, verilen beyitteki en belirgin söz sanatını bulmalarını istemesi öğretmenin hangi düzeydeki davranışı ölçmek istediğinin kanıtadır? [/B] A-) Bilgi B-) Kavrama C-) Uygulama D-) Analiz E-) Sentez [B]19-Aşağıdakilerden hangisi yazılı yoklamalarda puanlama yanlılığını önler? [/B] A-) Cevaplayıcıların kimliklerinin gizlenmesi B-) Kısa cevap gerektiren soruların hazırlanması C-) Sorulan n önceden denenmesi D-) Cevaplamaya bol süre verilmesi E-) Sınavın kapsam geçerliliğinin yükseltilmesi [B]20-Çoktan seçmeli bir sınavda sorulan 30 sorudan son 5 tanesi hiçbir öğrenci tarafından işaretlenmemiştir. Bu sebepten dolayı öğretmen bu sorulan puanlamaya dahil etmemiştir. Bu durum testin geçerliğini nasıl etkiler? [/B] A-) Sınav kolaylaştığından geçerlik yükselir B-) O sorular puanlanmadığından geçerlik etkilenmez. C-) Sınav kapsamı daraldığı için geçerlik düşer D-) Puanlama güvenirliği arttığından geçerlik yükselir. E-) Yukarıdakilerin hiçbiri [B]Cevap Anahtarı[/B] 1 B 2 E 3 C 4 A 5 D 6 D 7 D 8 D 9 C 10 E 11 D 12 D 13 E 14 D 15 B 16 D 17 C 18 D 19 A 20 C [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Ülkemizin kuzeyindeki deniz hangisidir? (bitişik yazınız)
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
Top