Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 883272" data-attributes="member: 1"><p><strong>1-Hangi ölçek türünde "O" yokluğu ifade eder? </strong></p><p>A-) Eşit aralıklı</p><p>B-) Sınıflamalı</p><p>C-) Eşit aralıklı</p><p>D-) Eşit oranlı</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p><strong>2-Bazı durumlarda puanlayıcı bir cevabı puanlarken aynı kağıtta daha önce puanladığı bir cevabın etkisinde kalmaktadır. Bu durumu önlemek için aşağıdakilerden hangisinin yapılması gerekmektedir? </strong></p><p>A-) Bütün kağıtlarda bir sorunun cevabı okunduktan sonra diğer soruya geçilir.</p><p>B-) Cevaplayıcıların kimlikleri gizlenir</p><p>C-) Puanlayıcı bir kağıdı iki defa okur</p><p>D-) Bütün kağıtlar değişik sıra ile iki defa okunur</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>3-Bir yazılı yoklama sırasında Ahmet bir soruyu istenilenden çok fazla ve gereksiz bilgi vererek cevaplamıştır. Bu durumda öğretmen o soruyu nasıl puanlamalıdır? </strong></p><p>A-) Ahmet'e yazdığı fazla bilgi oranında ek puan verilmelidir</p><p>B-) Ahmet'in puanını yazdığı fazla bilgi oranında kırmalıdır.</p><p>C-) Ahmet’e o sorudan sıfır puan vermelidir</p><p>D-) Ahmet'in cevabındaki fazla ve gereksiz bilgileri dikkate almamalıdır.</p><p>E-) Ahmet'in o sorusunu geçersiz saymalıdır.</p><p></p><p><strong>4-Hangisi soruları bir veya birkaç kelimelik ifadelerle cevaplandırılan test tipidir? </strong></p><p>A-) Çoktan seçmeli</p><p>B-) Doğru-yanlış</p><p>C-) Yazılı yoklama (Essey)</p><p>D-) Kısa cevaplı</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri</p><p></p><p><strong>5-Bir psikoloji öğretmeni hazırladığı kısa cevaplı bir testte doğru cevapların baş harflerini maddelerde vermiştir. Bu durum testte nasıl bir etki yaratmıştır? </strong></p><p>A-) Doğru cevapların şans ile bulunma ihtimali azalır.</p><p>B-) Gereksiz ipucu verdiğinden puanın geçerliği düşer.</p><p>C-) Test kolaylaştığından puanın geçerliği artar.</p><p>D-) Cevaplama kolaylaştığından puan hataları azalır.</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri</p><p></p><p><strong>6-Kısa cevap tipindeki bir test ile yoklanmak istenen bir bilgi eksik cümle yapısı içinde net olarak ifade edilemiyorsa ne yapılır? </strong></p><p>A-) O bilgi testten çıkarılır.</p><p>B-) Maddenin ana fikri değiştirilir.</p><p>C-) Madde soru kipine çevrilir.</p><p>D-) Maddede cevap sayısı artırılır.</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri</p><p></p><p><strong>7-Maddeleri ya da birkaç kelimesi çıkartılmış cümlelerden oluşan bir test, gerektirdiği cevaplama yöntemi bakımından hangi tiptendir? </strong></p><p>A-) Doğru-yanlış</p><p>B-) Kısa cevaplı</p><p>C-) Seçmeli</p><p>D-) Eksik cümle</p><p>E-) Sınıflamalı</p><p></p><p><strong>8-Eksik cümle yapısındaki test maddelerinde, cümleden bir-iki kelime yerine daha fazla kelime çıkarılması maddenin niteliği üzerinde nasıl bir etki yaratır? </strong></p><p>A-) Madde güçleştiği için geçerliliği yükselir</p><p>B-) Madde anlaşılmayacak kadar bozulur</p><p>C-) Madde birden fazla bilgi yokladığından test kısalır</p><p>D-) Madde kolaylaştığı için güvenirliliği düşer</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri.</p><p></p><p><strong>9-Yazılı yoklamalarda cevaplayıcının yazısının okunaksız olması ne gibi sakıncalar yaratır? </strong></p><p>A-) Ölçütün geçersizliği</p><p>B-) Yorumlama hatası</p><p>C-) Soru belirsizliği</p><p>D-) Kapsam darlığı</p><p>E-) Puanlama güçlüğü</p><p></p><p><strong>10-Bir öğrencinin felsefe dersinin yazılı yoklama sınavında bir soruya verdiği cevap, net olarak doğru-yanlış kategorilerinden hiç birisine girmemektedir. Böyle bir durumla karşılaşan öğretmen nasıl davranmalıdır? </strong></p><p>A-) Soruyu yorumlayıp doğruluk derecesine göre puan vermelidir.</p><p>B-) O sorudan öğrenciye tam puan vermelidir.</p><p>C-) O sorudan öğrenciye "0" puan vermelidir.</p><p>D-) Diğer öğrencilerin cevaplarıyla karşılaştırıp ona göre puan vermelidir</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri.</p><p></p><p><strong>11-Maddeleri "doğru" veya "yanlış" olarak nitelendirilebilen önermelerden oluşan bir test gerektirdiği cevaplandırma yöntemi bakımından hangi tiptendir? </strong></p><p>A-) Çoktan seçmeli</p><p>B-) Sınıflamalı</p><p>C-) Kısa cevaplı</p><p>D-) Önermeli</p><p>E-) Hiçbiri</p><p></p><p><strong>12-Test maddelerinde kullanılan ifadelerin ders kitaplarından aynen alınması test üzerinde nasıl bir etki yaratır?</strong></p><p>A-) Ders kitabını okumamış bir öğrenci o soruyu cevaplayamaz</p><p>B-) Maddede gereksiz ipuçları bulunmaz</p><p>C-) Madde daha anlaşılır hale gelir</p><p>D-) Madde hatırlama yolu ile cevaplandırılabilir</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>13-Hangisi doğru yanlış testlerinin olumsuz bir yanı değildir? </strong></p><p>A-) Tahminle doğru cevabı bulma olasılığı yüksektir.</p><p>B-) Üst zihinsel becerilerin ölçülmesinde kullanılması zordur.</p><p>C-) Öğrencilerin yanlış öğrendikleri yerleri ortaya çıkarma maksadıyla kullanılmaz.</p><p>D-) Yanlış cevapların sürekli olarak salık verilmesi eğitim hedefleri açısından sakıncalıdır.</p><p>E-) Cevaplaması ve puanlaması çok zaman alır.</p><p></p><p><strong>14-Hangisi öğrencilerin eksik ya da yanlış öğrendiği noktaları belirlemede etkili değildir? </strong></p><p>A-) Eşleştirmeli testler</p><p>B-) Doğru-Yanlış testleri</p><p>C-) Yazılı yoklamalar</p><p>D-) Çoktan seçmeli testler</p><p>E-) Kısa cevaplı testler</p><p></p><p><strong>15-Hangisi doğru-yanlış testlerini hazırlarken dikkat edilmesi gereken bir husus değildir? </strong></p><p>A-) Bir doğru yanlış maddesi kesinlikle doğru ya da kesinlikle yanlış olmalıdır.</p><p>B-) Bir maddenin yanlışlığı önemsiz bir ayrıntıda saklı olmamalıdır.</p><p>C-) Mümkünde olumsuz ifade kullanılamamalıdır</p><p>D-) Doğru ve yanlış maddelerin ifadeleri yaklaşık olarak aynı uzunlukta olmalıdır.</p><p>E-) Doğru -yanlış maddelerin ifadeleri öğrencilerin ders kitaplarından aynen alınmalıdır.</p><p></p><p><strong>16-Doğru yanlış tipindeki maddelerden oluşacak bir test hazırlayan bir öğretmen "doğru" (D) ve "yanlış" (Y) anahtarlanmış madde sayısını hangi oranda ayarlamalıdır? </strong></p><p>A-) Yarısı Y, yansı D</p><p>B-) Beşte biri D, beşte dördü Y</p><p>C-) Üçte biri Y, üçte ikisi D</p><p>D-) Üçte ikisi Y, üçte biri D</p><p>E-) Beşte dördü D, beşte biri Y</p><p></p><p><strong>17-Hangisi iyi hazırlanmış bir çoktan seçmeli testte bulunması gereken bir özellik değildir? </strong></p><p>A-) Madde kökünde daha seçenekler okunmadan göze çarpan temel bir fikir olmalıdır.</p><p>B-) Madde kökü basit ve yalın olarak ifade edilmelidir.</p><p>C-) Seçenekler ve madde kökü arasında dilbilgisi açısından bir uygunluk olmalıdır.</p><p>D-) Seçenekler arasında eş veya zıt anlamlı ifadeler bulunmamalıdır</p><p>E-) Zor maddelerin kökünde cevaplayıcıyı doğru cevaba yönlendiren ipuçları bulunmalıdır.</p><p></p><p><strong>18-Hangisi çoktan seçmeli testlerde "hepsi" seçeneğinin kullanılmaması gereken bir durumdur? </strong></p><p>A-) Madde kökü olumsuz yapıdaysa</p><p>B-) Madde kökünde en doğru cevap isteniyorsa</p><p>C-) Aynı anlama gelen seçenekler mevcutsa</p><p>D-) Seçenekler arasında binişildik varsa</p><p>E-) Kökteki sorunun birden fazla yanlış cevabı varsa</p><p></p><p><strong>19-Hangisi çoktan seçmeli testlerin özeliklerinden biri değildir? </strong></p><p>A-) Kısa zamanda doğru ve nesnel olarak puanlanabilir.</p><p>B-) Cevaplandırılması çok az zaman alır.</p><p>C-) Çok sayıda madde içerir ve bu sayede testin güvenirliği artar.</p><p>D-) Üst zihinsel becerileri ölçmede etkilidir.</p><p>E-) Kısa süre içinde çok fazla özelliği ölçebilir.</p><p></p><p><strong>20-Hangisi çoktan seçmeli testlerde "çift olumsuz" ifadelerden kaçınmak için etkili bir yöntemdir? </strong></p><p>A-) Madde kökü olumsuz soru kipine dönüştürülür</p><p>B-) Madde olumlu kipte yazılır</p><p>C-) Maddedeki olumsuzluk eklerinden biri atılır</p><p>D-) Madde eksik cümle yapısına dönüştürülür</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri</p><p></p><p></p><p><strong>Cevap Anahtarı</strong></p><p>1 D</p><p>2 A</p><p>3 D</p><p>4 D</p><p>5 B</p><p>6 C</p><p>7 D</p><p>8 B</p><p>9 E</p><p>10 A</p><p>11 B</p><p>12 D</p><p>13 E</p><p>14 B</p><p>15 E</p><p>16 A</p><p>17 E</p><p>18 B</p><p>19 D</p><p>20 B</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 883272, member: 1"] [B]1-Hangi ölçek türünde "O" yokluğu ifade eder? [/B] A-) Eşit aralıklı B-) Sınıflamalı C-) Eşit aralıklı D-) Eşit oranlı E-) Hiçbiri [B]2-Bazı durumlarda puanlayıcı bir cevabı puanlarken aynı kağıtta daha önce puanladığı bir cevabın etkisinde kalmaktadır. Bu durumu önlemek için aşağıdakilerden hangisinin yapılması gerekmektedir? [/B] A-) Bütün kağıtlarda bir sorunun cevabı okunduktan sonra diğer soruya geçilir. B-) Cevaplayıcıların kimlikleri gizlenir C-) Puanlayıcı bir kağıdı iki defa okur D-) Bütün kağıtlar değişik sıra ile iki defa okunur E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]3-Bir yazılı yoklama sırasında Ahmet bir soruyu istenilenden çok fazla ve gereksiz bilgi vererek cevaplamıştır. Bu durumda öğretmen o soruyu nasıl puanlamalıdır? [/B] A-) Ahmet'e yazdığı fazla bilgi oranında ek puan verilmelidir B-) Ahmet'in puanını yazdığı fazla bilgi oranında kırmalıdır. C-) Ahmet’e o sorudan sıfır puan vermelidir D-) Ahmet'in cevabındaki fazla ve gereksiz bilgileri dikkate almamalıdır. E-) Ahmet'in o sorusunu geçersiz saymalıdır. [B]4-Hangisi soruları bir veya birkaç kelimelik ifadelerle cevaplandırılan test tipidir? [/B] A-) Çoktan seçmeli B-) Doğru-yanlış C-) Yazılı yoklama (Essey) D-) Kısa cevaplı E-) Yukarıdakilerin hiçbiri [B]5-Bir psikoloji öğretmeni hazırladığı kısa cevaplı bir testte doğru cevapların baş harflerini maddelerde vermiştir. Bu durum testte nasıl bir etki yaratmıştır? [/B] A-) Doğru cevapların şans ile bulunma ihtimali azalır. B-) Gereksiz ipucu verdiğinden puanın geçerliği düşer. C-) Test kolaylaştığından puanın geçerliği artar. D-) Cevaplama kolaylaştığından puan hataları azalır. E-) Yukarıdakilerin hiçbiri [B]6-Kısa cevap tipindeki bir test ile yoklanmak istenen bir bilgi eksik cümle yapısı içinde net olarak ifade edilemiyorsa ne yapılır? [/B] A-) O bilgi testten çıkarılır. B-) Maddenin ana fikri değiştirilir. C-) Madde soru kipine çevrilir. D-) Maddede cevap sayısı artırılır. E-) Yukarıdakilerin hiçbiri [B]7-Maddeleri ya da birkaç kelimesi çıkartılmış cümlelerden oluşan bir test, gerektirdiği cevaplama yöntemi bakımından hangi tiptendir? [/B] A-) Doğru-yanlış B-) Kısa cevaplı C-) Seçmeli D-) Eksik cümle E-) Sınıflamalı [B]8-Eksik cümle yapısındaki test maddelerinde, cümleden bir-iki kelime yerine daha fazla kelime çıkarılması maddenin niteliği üzerinde nasıl bir etki yaratır? [/B] A-) Madde güçleştiği için geçerliliği yükselir B-) Madde anlaşılmayacak kadar bozulur C-) Madde birden fazla bilgi yokladığından test kısalır D-) Madde kolaylaştığı için güvenirliliği düşer E-) Yukarıdakilerin hiçbiri. [B]9-Yazılı yoklamalarda cevaplayıcının yazısının okunaksız olması ne gibi sakıncalar yaratır? [/B] A-) Ölçütün geçersizliği B-) Yorumlama hatası C-) Soru belirsizliği D-) Kapsam darlığı E-) Puanlama güçlüğü [B]10-Bir öğrencinin felsefe dersinin yazılı yoklama sınavında bir soruya verdiği cevap, net olarak doğru-yanlış kategorilerinden hiç birisine girmemektedir. Böyle bir durumla karşılaşan öğretmen nasıl davranmalıdır? [/B] A-) Soruyu yorumlayıp doğruluk derecesine göre puan vermelidir. B-) O sorudan öğrenciye tam puan vermelidir. C-) O sorudan öğrenciye "0" puan vermelidir. D-) Diğer öğrencilerin cevaplarıyla karşılaştırıp ona göre puan vermelidir E-) Yukarıdakilerin hiçbiri. [B]11-Maddeleri "doğru" veya "yanlış" olarak nitelendirilebilen önermelerden oluşan bir test gerektirdiği cevaplandırma yöntemi bakımından hangi tiptendir? [/B] A-) Çoktan seçmeli B-) Sınıflamalı C-) Kısa cevaplı D-) Önermeli E-) Hiçbiri [B]12-Test maddelerinde kullanılan ifadelerin ders kitaplarından aynen alınması test üzerinde nasıl bir etki yaratır?[/B] A-) Ders kitabını okumamış bir öğrenci o soruyu cevaplayamaz B-) Maddede gereksiz ipuçları bulunmaz C-) Madde daha anlaşılır hale gelir D-) Madde hatırlama yolu ile cevaplandırılabilir E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]13-Hangisi doğru yanlış testlerinin olumsuz bir yanı değildir? [/B] A-) Tahminle doğru cevabı bulma olasılığı yüksektir. B-) Üst zihinsel becerilerin ölçülmesinde kullanılması zordur. C-) Öğrencilerin yanlış öğrendikleri yerleri ortaya çıkarma maksadıyla kullanılmaz. D-) Yanlış cevapların sürekli olarak salık verilmesi eğitim hedefleri açısından sakıncalıdır. E-) Cevaplaması ve puanlaması çok zaman alır. [B]14-Hangisi öğrencilerin eksik ya da yanlış öğrendiği noktaları belirlemede etkili değildir? [/B] A-) Eşleştirmeli testler B-) Doğru-Yanlış testleri C-) Yazılı yoklamalar D-) Çoktan seçmeli testler E-) Kısa cevaplı testler [B]15-Hangisi doğru-yanlış testlerini hazırlarken dikkat edilmesi gereken bir husus değildir? [/B] A-) Bir doğru yanlış maddesi kesinlikle doğru ya da kesinlikle yanlış olmalıdır. B-) Bir maddenin yanlışlığı önemsiz bir ayrıntıda saklı olmamalıdır. C-) Mümkünde olumsuz ifade kullanılamamalıdır D-) Doğru ve yanlış maddelerin ifadeleri yaklaşık olarak aynı uzunlukta olmalıdır. E-) Doğru -yanlış maddelerin ifadeleri öğrencilerin ders kitaplarından aynen alınmalıdır. [B]16-Doğru yanlış tipindeki maddelerden oluşacak bir test hazırlayan bir öğretmen "doğru" (D) ve "yanlış" (Y) anahtarlanmış madde sayısını hangi oranda ayarlamalıdır? [/B] A-) Yarısı Y, yansı D B-) Beşte biri D, beşte dördü Y C-) Üçte biri Y, üçte ikisi D D-) Üçte ikisi Y, üçte biri D E-) Beşte dördü D, beşte biri Y [B]17-Hangisi iyi hazırlanmış bir çoktan seçmeli testte bulunması gereken bir özellik değildir? [/B] A-) Madde kökünde daha seçenekler okunmadan göze çarpan temel bir fikir olmalıdır. B-) Madde kökü basit ve yalın olarak ifade edilmelidir. C-) Seçenekler ve madde kökü arasında dilbilgisi açısından bir uygunluk olmalıdır. D-) Seçenekler arasında eş veya zıt anlamlı ifadeler bulunmamalıdır E-) Zor maddelerin kökünde cevaplayıcıyı doğru cevaba yönlendiren ipuçları bulunmalıdır. [B]18-Hangisi çoktan seçmeli testlerde "hepsi" seçeneğinin kullanılmaması gereken bir durumdur? [/B] A-) Madde kökü olumsuz yapıdaysa B-) Madde kökünde en doğru cevap isteniyorsa C-) Aynı anlama gelen seçenekler mevcutsa D-) Seçenekler arasında binişildik varsa E-) Kökteki sorunun birden fazla yanlış cevabı varsa [B]19-Hangisi çoktan seçmeli testlerin özeliklerinden biri değildir? [/B] A-) Kısa zamanda doğru ve nesnel olarak puanlanabilir. B-) Cevaplandırılması çok az zaman alır. C-) Çok sayıda madde içerir ve bu sayede testin güvenirliği artar. D-) Üst zihinsel becerileri ölçmede etkilidir. E-) Kısa süre içinde çok fazla özelliği ölçebilir. [B]20-Hangisi çoktan seçmeli testlerde "çift olumsuz" ifadelerden kaçınmak için etkili bir yöntemdir? [/B] A-) Madde kökü olumsuz soru kipine dönüştürülür B-) Madde olumlu kipte yazılır C-) Maddedeki olumsuzluk eklerinden biri atılır D-) Madde eksik cümle yapısına dönüştürülür E-) Yukarıdakilerin hiçbiri [B]Cevap Anahtarı[/B] 1 D 2 A 3 D 4 D 5 B 6 C 7 D 8 B 9 E 10 A 11 B 12 D 13 E 14 B 15 E 16 A 17 E 18 B 19 D 20 B [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
Top