Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 883271" data-attributes="member: 1"><p><strong>1-Duyuşsal davranış ölçülerinin kullanımı hangi durumda doğru olmaz? </strong></p><p>A-) Öğrencileri okul dışı etkinliklere yönlendirmek</p><p>B-) Meslek seçiminde öğrencilere yol göstermek</p><p>C-) Öğrencileri derslerine çalışmaları için güdülemek</p><p>D-) Sınıf geçme notuna karar vermek</p><p>E-) Ödül alacak öğrencileri belirlemek</p><p></p><p><strong>2-Aşağıdakilerden hangisi felsefe dersini öğrenmek için motive (güdülenmiş) olmanın bir göstergesi olarak düşünülebilir? </strong></p><p>A-) Felsefeden hoşlandığını söylemek</p><p>B-) Felsefe konusunda ders dışı çalışmak</p><p>C-) Felsefe ile ilgili tartışmalara katılmak</p><p>D-) Felsefe ile ilgili televizyon programlarını seyretmek</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>3-Hangisi "Grup çalışmalarına ilgi duyma" hedefine ulaşıldığının göstergesi olarak nitelendirilebilecek en geçerli davranıştır? </strong></p><p>A-) Bir gruba katılarak grup kararlarını etkilemek</p><p>B-) Bir gruba katılarak çalışmaları izlemek</p><p>C-) Bir grubun üyeleriyle arkadaşlık kurmak</p><p>D-) Grupla çalışma yöntemi konusunda bir kitap okumak</p><p>E-) Grup çalışmasının yararından bahsetmek</p><p></p><p><strong>4-Duyuşsal alanla ilgili hedefler açık ve gözlenebilir olmalıdır. Aşağıdaki hangi duyuşsal hedef bu anlamda uygun değildir? </strong></p><p>A-) Öğrenci çalışmayı sevecektir.</p><p>B-) Öğrenci tartışmaya gönüllü katılacaktır.</p><p>C-) Öğrenci yan yıl boyunca istediği bir romanın özetini verecektir.</p><p>D-) Öğrenci bir hafta boyunca gönüllü olarak sınıftaki çiçekleri sulayacaktır.</p><p>E-) Öğrenci matematik problemlerini ödev verilmeden yapacaktır.</p><p></p><p><strong>5-Duyuşsal alanla ilgili öğretim hedeflerinin hangisi ikinci sırada yer alır? </strong></p><p>A-) Alma</p><p>B-) Tepkide bulunma</p><p>C-) Değer verme</p><p>D-) Örgütleme</p><p>E-) Bir değerler bütünüyle nitelenmişlik</p><p></p><p><strong>6-Kaygı ölçüleri, aşağıdaki kullanılış yerlerinin hangisi için en geçerli olur? </strong></p><p>A-) Öğrencilere okul çalışmalarında rehberlik etmek</p><p>B-) Sınıf geçme notu vermek</p><p>C-) Kaygılı öğrencileri cezalandırmak</p><p>D-) Öğrencileri mesleğe yöneltmek</p><p>E-) Öğrencileri grup çalışmaları için güdülemek</p><p></p><p><strong>7-Matematik dersini öğrenmek için güdülenmiş olmanın göstergesi aşağıdakilerden hangisidir? </strong></p><p>A-) Matematikten hoşlandığını söylemek</p><p>B-) Matematikle ders dışı ilgilenmek</p><p>C-) Matematik konularındaki tartışmalara katılmak</p><p>D-) Matematikten ödev yapmak</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>8-Halkoyunları oynama gibi bir becerinin ölçülmesinde beceriyi oluşturan davranışın analizi ölçmeci için en çok neye yarar? </strong></p><p>A-) İcranın gözlenip puanlamasını kolaylaştırır.</p><p>B-) İcra sırasının belirlenmesini kolaylaştırır.</p><p>C-) Değerlendirmede eşitliği sağlar.</p><p>D-) Oyuncuların kendilerini değerlendirmelerini sağlar.</p><p>E-) Oyunun gösteri süresini belirlemeyi kolaylaştırır.</p><p></p><p><strong>9-Öğrenci becerileri ile bir ürün ortaya çıkarılmıştır. Bu becerinin ölçülmesinde hangi puanlama yöntemi kullanılır? </strong></p><p>A-) Belli birim zamanında tamamlanan ürün sayısına puan verme</p><p>B-) Ürünün mükemmelliğine puan verme</p><p>C-) Hatalı davranışlardan puan kırma</p><p>D-) Ürünün yapılış şekline puan verme</p><p>E-) Hepsi</p><p></p><p><strong>10-Hangisi bir becerinin ölçülmesinde gözlenmesi gerekli "kritik" davranıştır? </strong></p><p>A-) Beceriye temel olan bilişsel davranış</p><p>B-) Beceriyi hızlandıran hareketler</p><p>C-) Becerinin başarılmasından doğan duyuşsal davranış</p><p>D-) Becerinin mükemmelliğini etkileyen hareketler</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>11-Bir ürün ortaya çıkaran becerilerin ölçülmesinde, aşağıdaki puanlama yöntemlerinden hangisi kullanılır? </strong></p><p>A-) Birim zamanda tamamlanan ürünleri saymak</p><p>B-) Ürünün hatalarında puan kırmak</p><p>C-) Ürünün mükemmelliğine puan vermek</p><p>D-) Ürünün yapılmasındaki hatalı davranışlardan puan kırmak</p><p>E-) Yukarıdakilerin hepsi</p><p></p><p><strong>12-Bir yazılı yoklamanın planında aşağıdakilerden hangisi bulunmaz? </strong></p><p>A-) Planların kullanılış amacı</p><p>B-) Puanlama anahtarı</p><p>C-) Sınavın kapsayacağı konular</p><p>D-) Soruların ölçeceği davranışlar</p><p>E-) Cevaplama süresi</p><p></p><p><strong>13-Hangi ifadede yazılı yoklama doğru olarak anlatılmaktadır? </strong></p><p>A-) Cevaplan bir anahtarla puanlanabilen sınav</p><p>B-) Bir uygulayıcı gözetiminde puanlanan sınav</p><p>C-) Sorulan geniş kapsamlı olan sınav</p><p>D-) Sorulan yazılı kompozisyon gerektiren sınav</p><p>E-) Sorulan cevaplayıcıya yazılı verilen sınav</p><p></p><p><strong>14-Yazılı yoklamaların kısa cevaplı testlere nazaran geçerlilik düşük olmasının sebebi nedir? </strong></p><p>A-) Puanlayıcı yanlılığı</p><p>B-) Değerlendirme güçlüğü</p><p>C-) Soru güçlüğü</p><p>D-) Yoklanabilen kapsamın sınırlılığı</p><p>E-) Cevaplama süresinin uzunluğu</p><p></p><p><strong>15-Hangisi yazılı yoklamaların çoktan seçmeli testlere nazaran yaygın kullanılma sebeplerinden biri değildir? </strong></p><p>A-) Yazılı yoklamaların hazırlanmasının daha kolay olması</p><p>B-) Çoktan seçmeli testlerin yeni tanınıyor olması ve geliştirilmesi için daha çok bilgi ve beceri gerektirmesi</p><p>C-) Çoktan seçmeli testler ile üst zihinsel becerilerin ölçülmesinin zor olması</p><p>D-) Çoktan seçmeli testlerin objektif puanlanabilmesi</p><p>E-) Yukarıdakilerin hiçbiri</p><p></p><p><strong>16-Yazılı yoklamalarda cevaplayıcının yazısının okunaksız olması ne gibi bir sakınca yaratır? </strong></p><p>A-) Puanlama güçlüğü</p><p>B-) Ölçütün geçersizliği</p><p>C-) Yorumlama hatası</p><p>D-) Soru belirsizliği</p><p>E-) Kapsam darlığı</p><p></p><p><strong>17-Bir matematik öğretmeni, sonuçlarını öğrencilerin öğrenme eksikliklerini ve güçlüklerini ortaya çıkarmak amacıyla bir yazılı yoklama sınavı hazırlamıştır. Bu bağlamda matematik öğretmeni hangi puanlama yöntemini kullanırsa en uygun olur? </strong></p><p>A-) Sıralama</p><p>B-) Sınırlama</p><p>C-) Gelen izlenimle puanlama</p><p>D-) Analitik anahtarla puanlama</p><p>E-) Yukarıdakilerden hiçbiri</p><p></p><p><strong>18-Bir öğretmen bir yazılı yoklama kağıdını baştan sona okuyup 10 puan vermiştir. Bu puanlama yöntemine ne ad verilir? </strong></p><p>A-) Analitik anahtarla puanlama</p><p>B-) Genel izlenimle puanlama</p><p>C-) Okuma ile puanlama</p><p>D-) Yargılama ile not verme</p><p>E-) Hatalardan puan kırarak not verme</p><p></p><p><strong>19-Hangisi yazılı yoklamalarda puanlama yanlılığını önler? </strong></p><p>A-) Cevaplayıcıların kimliklerinin gizlenmesi</p><p>B-) Kısa cevap gerektiren soruların hazırlanması</p><p>C-) Soruların önceden denenmesi</p><p>D-) Cevaplamaya bol süre verilmesi</p><p>E-) 10 yerine 100 ile puanlama</p><p></p><p><strong>20-Hangisi yazılı yoklamaları puanlarken birden fazla puanlayıcı kullanılmasının en önemli sebebidir? </strong></p><p>A-) Hızlı puanlama yapmak</p><p>B-) Puanlama hatalarını ortaya çıkarmak</p><p>C-) Puanlayıcıdan kaynaklanan yanlılıkları önlemek</p><p>D-) Puanların güvenirliğini artırmak</p><p>E-) Puanlamayı daha kolay hale getirmek</p><p></p><p></p><p><strong>Cevap Anahtarı</strong></p><p>1 E</p><p>2 E</p><p>3 A</p><p>4 A</p><p>5 B</p><p>6 A</p><p>7 E</p><p>8 A</p><p>9 C</p><p>10 D</p><p>11 E</p><p>12 B</p><p>13 D</p><p>14 D</p><p>15 D</p><p>16 A</p><p>17 D</p><p>18 A</p><p>19 A</p><p>20 D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 883271, member: 1"] [B]1-Duyuşsal davranış ölçülerinin kullanımı hangi durumda doğru olmaz? [/B] A-) Öğrencileri okul dışı etkinliklere yönlendirmek B-) Meslek seçiminde öğrencilere yol göstermek C-) Öğrencileri derslerine çalışmaları için güdülemek D-) Sınıf geçme notuna karar vermek E-) Ödül alacak öğrencileri belirlemek [B]2-Aşağıdakilerden hangisi felsefe dersini öğrenmek için motive (güdülenmiş) olmanın bir göstergesi olarak düşünülebilir? [/B] A-) Felsefeden hoşlandığını söylemek B-) Felsefe konusunda ders dışı çalışmak C-) Felsefe ile ilgili tartışmalara katılmak D-) Felsefe ile ilgili televizyon programlarını seyretmek E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]3-Hangisi "Grup çalışmalarına ilgi duyma" hedefine ulaşıldığının göstergesi olarak nitelendirilebilecek en geçerli davranıştır? [/B] A-) Bir gruba katılarak grup kararlarını etkilemek B-) Bir gruba katılarak çalışmaları izlemek C-) Bir grubun üyeleriyle arkadaşlık kurmak D-) Grupla çalışma yöntemi konusunda bir kitap okumak E-) Grup çalışmasının yararından bahsetmek [B]4-Duyuşsal alanla ilgili hedefler açık ve gözlenebilir olmalıdır. Aşağıdaki hangi duyuşsal hedef bu anlamda uygun değildir? [/B] A-) Öğrenci çalışmayı sevecektir. B-) Öğrenci tartışmaya gönüllü katılacaktır. C-) Öğrenci yan yıl boyunca istediği bir romanın özetini verecektir. D-) Öğrenci bir hafta boyunca gönüllü olarak sınıftaki çiçekleri sulayacaktır. E-) Öğrenci matematik problemlerini ödev verilmeden yapacaktır. [B]5-Duyuşsal alanla ilgili öğretim hedeflerinin hangisi ikinci sırada yer alır? [/B] A-) Alma B-) Tepkide bulunma C-) Değer verme D-) Örgütleme E-) Bir değerler bütünüyle nitelenmişlik [B]6-Kaygı ölçüleri, aşağıdaki kullanılış yerlerinin hangisi için en geçerli olur? [/B] A-) Öğrencilere okul çalışmalarında rehberlik etmek B-) Sınıf geçme notu vermek C-) Kaygılı öğrencileri cezalandırmak D-) Öğrencileri mesleğe yöneltmek E-) Öğrencileri grup çalışmaları için güdülemek [B]7-Matematik dersini öğrenmek için güdülenmiş olmanın göstergesi aşağıdakilerden hangisidir? [/B] A-) Matematikten hoşlandığını söylemek B-) Matematikle ders dışı ilgilenmek C-) Matematik konularındaki tartışmalara katılmak D-) Matematikten ödev yapmak E-) Hepsi [B]8-Halkoyunları oynama gibi bir becerinin ölçülmesinde beceriyi oluşturan davranışın analizi ölçmeci için en çok neye yarar? [/B] A-) İcranın gözlenip puanlamasını kolaylaştırır. B-) İcra sırasının belirlenmesini kolaylaştırır. C-) Değerlendirmede eşitliği sağlar. D-) Oyuncuların kendilerini değerlendirmelerini sağlar. E-) Oyunun gösteri süresini belirlemeyi kolaylaştırır. [B]9-Öğrenci becerileri ile bir ürün ortaya çıkarılmıştır. Bu becerinin ölçülmesinde hangi puanlama yöntemi kullanılır? [/B] A-) Belli birim zamanında tamamlanan ürün sayısına puan verme B-) Ürünün mükemmelliğine puan verme C-) Hatalı davranışlardan puan kırma D-) Ürünün yapılış şekline puan verme E-) Hepsi [B]10-Hangisi bir becerinin ölçülmesinde gözlenmesi gerekli "kritik" davranıştır? [/B] A-) Beceriye temel olan bilişsel davranış B-) Beceriyi hızlandıran hareketler C-) Becerinin başarılmasından doğan duyuşsal davranış D-) Becerinin mükemmelliğini etkileyen hareketler E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]11-Bir ürün ortaya çıkaran becerilerin ölçülmesinde, aşağıdaki puanlama yöntemlerinden hangisi kullanılır? [/B] A-) Birim zamanda tamamlanan ürünleri saymak B-) Ürünün hatalarında puan kırmak C-) Ürünün mükemmelliğine puan vermek D-) Ürünün yapılmasındaki hatalı davranışlardan puan kırmak E-) Yukarıdakilerin hepsi [B]12-Bir yazılı yoklamanın planında aşağıdakilerden hangisi bulunmaz? [/B] A-) Planların kullanılış amacı B-) Puanlama anahtarı C-) Sınavın kapsayacağı konular D-) Soruların ölçeceği davranışlar E-) Cevaplama süresi [B]13-Hangi ifadede yazılı yoklama doğru olarak anlatılmaktadır? [/B] A-) Cevaplan bir anahtarla puanlanabilen sınav B-) Bir uygulayıcı gözetiminde puanlanan sınav C-) Sorulan geniş kapsamlı olan sınav D-) Sorulan yazılı kompozisyon gerektiren sınav E-) Sorulan cevaplayıcıya yazılı verilen sınav [B]14-Yazılı yoklamaların kısa cevaplı testlere nazaran geçerlilik düşük olmasının sebebi nedir? [/B] A-) Puanlayıcı yanlılığı B-) Değerlendirme güçlüğü C-) Soru güçlüğü D-) Yoklanabilen kapsamın sınırlılığı E-) Cevaplama süresinin uzunluğu [B]15-Hangisi yazılı yoklamaların çoktan seçmeli testlere nazaran yaygın kullanılma sebeplerinden biri değildir? [/B] A-) Yazılı yoklamaların hazırlanmasının daha kolay olması B-) Çoktan seçmeli testlerin yeni tanınıyor olması ve geliştirilmesi için daha çok bilgi ve beceri gerektirmesi C-) Çoktan seçmeli testler ile üst zihinsel becerilerin ölçülmesinin zor olması D-) Çoktan seçmeli testlerin objektif puanlanabilmesi E-) Yukarıdakilerin hiçbiri [B]16-Yazılı yoklamalarda cevaplayıcının yazısının okunaksız olması ne gibi bir sakınca yaratır? [/B] A-) Puanlama güçlüğü B-) Ölçütün geçersizliği C-) Yorumlama hatası D-) Soru belirsizliği E-) Kapsam darlığı [B]17-Bir matematik öğretmeni, sonuçlarını öğrencilerin öğrenme eksikliklerini ve güçlüklerini ortaya çıkarmak amacıyla bir yazılı yoklama sınavı hazırlamıştır. Bu bağlamda matematik öğretmeni hangi puanlama yöntemini kullanırsa en uygun olur? [/B] A-) Sıralama B-) Sınırlama C-) Gelen izlenimle puanlama D-) Analitik anahtarla puanlama E-) Yukarıdakilerden hiçbiri [B]18-Bir öğretmen bir yazılı yoklama kağıdını baştan sona okuyup 10 puan vermiştir. Bu puanlama yöntemine ne ad verilir? [/B] A-) Analitik anahtarla puanlama B-) Genel izlenimle puanlama C-) Okuma ile puanlama D-) Yargılama ile not verme E-) Hatalardan puan kırarak not verme [B]19-Hangisi yazılı yoklamalarda puanlama yanlılığını önler? [/B] A-) Cevaplayıcıların kimliklerinin gizlenmesi B-) Kısa cevap gerektiren soruların hazırlanması C-) Soruların önceden denenmesi D-) Cevaplamaya bol süre verilmesi E-) 10 yerine 100 ile puanlama [B]20-Hangisi yazılı yoklamaları puanlarken birden fazla puanlayıcı kullanılmasının en önemli sebebidir? [/B] A-) Hızlı puanlama yapmak B-) Puanlama hatalarını ortaya çıkarmak C-) Puanlayıcıdan kaynaklanan yanlılıkları önlemek D-) Puanların güvenirliğini artırmak E-) Puanlamayı daha kolay hale getirmek [B]Cevap Anahtarı[/B] 1 E 2 E 3 A 4 A 5 B 6 A 7 E 8 A 9 C 10 D 11 E 12 B 13 D 14 D 15 D 16 A 17 D 18 A 19 A 20 D [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme - Yüzlerce soru ve Cevap
Top