Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme Soru ve Cevapları
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 884541" data-attributes="member: 1"><p><span style="font-size: 18px">KPSS sınavına hazırlananlar için Ölçme Değerlendirme alanında 31 sorun ve cevap anahtarı... Başarılar...</span></p><p></p><p></p><p><strong>1) Öğrencilere verilen not aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ilgilidir? </strong></p><p>a) Ölçme</p><p>b) Değerlendirme</p><p>c) Ölçek</p><p>d) Ölçüt</p><p>e) Sınav sonucu</p><p></p><p><strong>2) Ölçmede araç kullanmak araçsız ölçmeye göre ne üstünlük sağlar?</strong></p><p>a) Ölçmede hata kaynakları belirlenir</p><p>b) Ölçümlerin duyarlılığı artar.</p><p>c) Dolaylı ölçmeye imkan sağlamak.</p><p>d) Değerlendirme ölçütü verir.</p><p>e) Puanlamayı kolaylaştırır.</p><p></p><p><strong>3) Aşağıdakilerden hangisi bir ölçme işlemini anlatır?</strong></p><p>a) Bir testin cevap kağıdını anahtarla puanlamak</p><p>b) Bir metindeki imla hatalarını saymak</p><p>c) Kişileri boy sıralarına göre sıralamak</p><p>d) Öğrencileri puanlarına göre ayırmak</p><p>e) Hepsi</p><p></p><p><strong>4) Aşağıdakilerden hangisi bir değerlendirme işidir?</strong></p><p>a) Bir ödevdeki hataları saymak</p><p>b) Öğrencilerin el yazılarını iyiden kötüye doğru sıralamak</p><p>c) Test puanlarını standartlaştırmak</p><p>d) Öğrencilerin derse karşı tutumlarını belirlemek</p><p>e) Oyun kuralarını derecelendirerek basket takımına eleman seçmek</p><p></p><p><strong>5) Eğitim sisteminde değerlendirmenin önemini aşağıdakilerden hangisi daha iyi açıklar?</strong></p><p>a) Sistemin kendini yenilemesine katkı sağlar.</p><p>b) Girdilerdeki eksiklikleri kontrol eder</p><p>c) Eksiklikleri saptar</p><p>d) Çıktıların hedefle tutarlılığını denetler</p><p>e) Hepsi</p><p></p><p><strong>6) Öğrencilerinin başarılı sayılması için yapılan ölçmelerden aldığı notların aritmetik ortalamasının en az 12 olması gerekir? İfadesindeki 12’nin anlamı nedir?</strong></p><p>a) Not</p><p>b) Ölçme sonucu</p><p>c) Ölçüt</p><p>d) Ölçek</p><p>e) Değer yargısı</p><p></p><p><strong>7) Eğitimdeki Ölçmeler daha çok hangi ölçmelerdir?</strong></p><p>a) Doğrudan ölçme</p><p>b) Tanımaya yönelik ölçme</p><p>c) Yerleştirmeye yönelik ölçme</p><p>d) Dolaylı ölçme</p><p>e) Biçimlendirme yönelik ölçme</p><p></p><p><strong>8) Öğrenciler hakkında eğitim kararları aşağıdakilerden en çok hangisiyle ilişkilidir?</strong></p><p>a) Ölçme</p><p>b) Değerlendirme</p><p>c) Sınav</p><p>d) Ölçüt</p><p>e) Ölçek</p><p></p><p><strong>9) Sınıflama gerektiren testlerde, sınıf sayısının ikiden fazla yapılmasının nedeni nedir?</strong></p><p>a) Şans başarısını azaltmak</p><p>b) Davranış düzeyini arttırmak</p><p>c) Madde ifadesine kesinlik vermek</p><p>d) Madde yanlışlığını gizlemek</p><p>e) Puanlamayı kolaylaştırmak</p><p></p><p><strong>10) Bir öğrenciye sorulan soruya verdiği cevaba artı puan vermek ne tür bir işlemdir?</strong></p><p>a) Ölçme</p><p>b) Ölçüt</p><p>c) Yargı</p><p>d) Karar</p><p>e) Değerlendirme </p><p></p><p><strong>11) Aşağıdakilerden hangisi okullarda ve derslerde kullanılan testlerin amaçları arasında yer almaz?</strong></p><p>a) Öğrenme eksikliklerini belirlemek</p><p>b) Öğrenmelerin işlenmesini sağlamak</p><p>c) Dersin hedef davranışlarının tespitini yapmak.</p><p>d) Öğrencilerin süreç sonundaki öğrenme düzeylerini belirlemek.</p><p>e) Öğrencilerin ön bilgi ve girişteki düzeylerini yoklamak.</p><p></p><p><strong>12) “Değerlendirme bir yargılama işlemidir ve iki şeyin karşılaştırmasına dayanır” ifadesi ne demektir?</strong></p><p>a) Değerlendirme belli bir özelliğin ya da durumun gözlenip gözlem sonucunun sembollerle ifade edilmesidir.</p><p>b) Değerlendirme, ölçümlerden bir anlam çıkarmak ve ölçülen nesneler hakkında bir değer yargısına ulaşmak-tır.</p><p>c) Değerlendirme sınavlardan alınan iki puanın karşılaştırılmasıdır. Yandaki tanımlanan iki kavram, aşağıdakilerden hangisiyle birlikte verilmiştir?</p><p>d) Değerlendirme genellikle bir maksat için nesneler hakkında değer yargısı vermek için yapılır.</p><p>e) Değerlendirme, derslerden alınan iki noktanın karşılaştırılmasıdır.</p><p></p><p><strong>13) 30 soruluk bir sınavda en az 15 doğru yapmak gerekir ifadesi aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?</strong></p><p>a) Ölçme</p><p>b) Ölçüt</p><p>c) Yargı</p><p>d) Karar</p><p>e) Değerlendirme</p><p></p><p><strong>14) Öğrencinin dersten tekrara kaldığını söylemek aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?</strong></p><p>a) Ölçme</p><p>b) Ölçüt</p><p>c) Yargı</p><p>d) Karar</p><p>e) Değişken</p><p></p><p><strong>15) Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının güvenirliğinin düşük olmasının en önemli sebebi nedir?</strong></p><p>a) Ölçmelerin yetersiz olması</p><p>b) Ölçülenlerin düşüncelerini tam yansıtamaması</p><p>c) Özeliklerin dolaylı ölçülmesi</p><p>d) Ölçme araçlarının tutarsız olması</p><p>e) Güvenirlik ve geçerliliğin saptanamaması</p><p></p><p><strong>16) Aşağıdaki testlerden hangisinin temel amacı, derslerdeki öğrenme eksikliklerini belirleyerek bunların giderilmesine imkan sağlar?</strong></p><p>a) Tanıma-yerleştirme testleri</p><p>b) Kişilik testleri</p><p>c) Zeka testleri</p><p>d) İzleme testleri</p><p>e) Başarı testleri</p><p></p><p><strong>17) </strong></p><p><strong>I. Bir Özelliği, uygun bir oranla karşılaştırarak sonucun sayı ve sembollerle ifade etmek. </strong></p><p><strong>II. Bir gözlem sonucunu uygun bir ölçütle karşılaştırıp, bu sonuca ilişkin bir karar ya da yargıya ulaşmak. </strong></p><p><strong>Yandaki tanımlanan iki kavram, aşağıdakilerden hangisiyle birlikte verilmiştir?</strong></p><p><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="color: #ffffff">...</span>I <span style="color: #ffffff">..............</span>II</span></p><p><span style="font-family: 'Courier New'">a) Değerlendirm<span style="color: #ffffff">....</span>Geçerlilik </span></p><p><span style="font-family: 'Courier New'">b) Ölçme<span style="color: #ffffff">...........</span>Değerlendirme</span></p><p><span style="font-family: 'Courier New'">c) Güvenirlik<span style="color: #ffffff">......</span>Ölçme </span></p><p><span style="font-family: 'Courier New'">d) Ölçme<span style="color: #ffffff">...........</span>Ölçek </span></p><p><span style="font-family: 'Courier New'">e) Değişken<span style="color: #ffffff">........</span>Değerlendirme </span></p><p></p><p><strong>18) Aşağıdaki durumların hangisinde bir ölçme işlemi anlatılmaktadır?</strong></p><p>a) Bir sınavda başarılı sayılabilmek için gerekli olan en küçük puanın belirlenmesi</p><p>b) Bir yazılı yoklamadaki cevaplar için puan anahtarının hazırlanması</p><p>c) Sözlü yoklamada bir öğrencinin verdiği cevapların doğruluk derecesinin bir puanla belirlenmesi</p><p>d) Sınıfın bir sınavdaki başarı ortalamasının bulunması</p><p>e) Öğrencinin bir dersten başarılı sayılıp sayılmayacağına karar verme</p><p></p><p><strong>19) Aşağıdaki özelliklerden hangisi dolaylı ölçme ile ölçülür?</strong></p><p>a) Boyun uzunluğu</p><p>b) Akademik başarı</p><p>c) Sahip olunan kitap sayısı</p><p>d) Devam ettiği ders sayısı</p><p>e) Arkadaş sayısı</p><p></p><p><strong>20) Birden çok ölçme sonucuna bakılarak yapılacak bir değerlendirme aşağıdakilerden hangisi kararın doğruluğunu arttırıcı arasında yer almaz?</strong></p><p>a) Amaca uyun nitelikli bir ölçütten yararlanılması</p><p>b) Nitelikli gözlem sonuçlarına daha büyük bir ağırlık verilmesi</p><p>c) Ağırlıklandırmada; araçların güvenirliliğinin dikkate alınması</p><p>d) Ağırlıklandırmada; araçların güvenirliliğinin dikkate alınmaması</p><p>e) Karar vermede kullanılacak ölçütün eldeki ölçme sonuçları cinsinden ifade edilmesi</p><p></p><p><strong>21- Bir öğretmen aşağıdaki verilen amaç için hangi değerlendirme türlerini yapması gerekir?</strong></p><p>I.Öğrencilerin birbirlerine göre başarı düzeylerini belirlemeyerek ileri ve geri öğrenciler için ek önlemler alma</p><p>II. Ders süresince öğrenmelerin öğrenme eksikliklerini belirleyerek bunları tamamlayıcı etkinliklerle giderme</p><p>III. Dönem sonunda öğrencilerin bu dersten alacakları notu belirlerken sınıf ortalamasını dikkate alma</p><p><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="color: #ffffff">...</span>I.Amaç <span style="color: #ffffff">.....</span>II.Amaç <span style="color: #ffffff">.... </span>III.Amaç </span></p><p><span style="font-family: 'Courier New'">a) Bağıl <span style="color: #ffffff">......</span>Mutlak <span style="color: #ffffff">......</span>Bağıl </span></p><p><span style="font-family: 'Courier New'">b) Mutlak <span style="color: #ffffff">.....</span>Mutlak <span style="color: #ffffff">......</span>Bağıl </span></p><p><span style="font-family: 'Courier New'">c) Bağıl <span style="color: #ffffff">......</span>Bağıl <span style="color: #ffffff">.......</span>Mutlak </span></p><p><span style="font-family: 'Courier New'">d) Mutlak <span style="color: #ffffff">.....</span>Bağıl <span style="color: #ffffff">.......</span>Bağıl </span></p><p><span style="font-family: 'Courier New'">e) Mutlak <span style="color: #ffffff">.....</span>Bağıl <span style="color: #ffffff">.......</span>Mutlak </span></p><p></p><p><strong>22- Aşağıdakilerin hangisi Eğitimde öğrenci başarısını değerlendirme için gereklidir? </strong></p><p>a) Zorunlu olduğundan</p><p>b) Değerlendirme ölçmeye temel olduğundan</p><p>c) Öğrencinin başarısına dayanılarak hakkında çeşitli kararlar verildiğinden</p><p>d) Değerlendirme öğrenci başarısını arttırdığından</p><p>e) Hepsi</p><p></p><p><strong>23-Aşağıdakilerden hangisi ölçmenin yapıldığı gruba bağlı değerlendirme için bir ölçüt değildir?</strong></p><p>a) Ortalamanın bir standart sapma üzerinde puan alma</p><p>b) Ölçülecek olan kapsamın en az % 60 ını bilme</p><p>c) Sınıfta ortalama başarı düzeyi gösteren öğrencilerden daha başarılı olma</p><p>d) Sınıfta en yüksek başarı gösteren ilk beş öğrencinin arasına girme</p><p>e) Sınıftaki öğrencilerin % 50 sinden daha başarılı olma</p><p></p><p><strong>24-İlköğretim 8. sınıf matematik öğretmeni, öğretim yılının başında öğrencilerin bu derse hazır oluş düzeylerini belirlemek istemektedir. Öğretmenin bu amaçla hazırlayacağı ölçme aracı, aşağıdakilerden hangisini kapsamalıdır?</strong></p><p>A) 8. sınıf matematik dersinde gerçekleşecek öğrenmelerin ön koşulları</p><p>B) 8. sınıf matematik dersinde öğrenilecek önemli davranışları belirlemek</p><p>C) Analiz düzeyinde veya daha yüksek düzeydeki hedeflere ilişkin davranışları</p><p>D) Derste, problem çözmeyle öğretilecek davranışları</p><p>E) Derste zor olduğu düşünülen davranışları</p><p></p><p><strong>25- Gözlemin en basit biçimi, nesneleri belli bir yönden benzeyip benzemediği-ne göre ayırma işlemidir. Bu amaçla kullanılacak ölçek türü aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p>a) Sınıflama</p><p>b) Eşit aralık</p><p>c) Açıklama</p><p>d) Sıralama</p><p>e) Oranlı</p><p></p><p><strong>26- Bireyin mesleklerini, memur, işçi ve serbest meslek olarak ayıran bir araştırmacı ne tür ölçek kullanmaktadır?</strong></p><p>a) Sınıflama</p><p>b) Eşit aralık</p><p>c) Oranlı</p><p>d) Sıralama</p><p>e) Betimsel Ölçek</p><p></p><p><strong>27- Hangi ölçek türündeki verilerin gerçek sıfır değeri vardır?</strong></p><p>a) Sınıflama</p><p>b) Eşit aralık</p><p>c) Adlandırma</p><p>d) Sıralama</p><p>e) Oranlı</p><p></p><p><strong>28- Aşağıda verilen durumların ölçülmesinde, ölçme sonuçlarının ölçek düzeyi hangisinde oranlı ölçektir? </strong></p><p>a) Sınıflama genel başarı düzeyleri</p><p>b) Anne babanın eğitim düzeyi</p><p>c) Okulların üniversiteye geçiş sınavı sonuçlarına göre sıralanmaları</p><p>d) Akademik başarı ve okula yönelik tutumları arasındaki ilişki</p><p>e) Öğrencilerin boyları</p><p></p><p><strong>29-Aşağıdakilerden hangisi bir değerlendirme türü değildir?</strong></p><p>A) Programın sağlamlığını denemek</p><p>B) Öğretim yönteminin etkililiğine bakmak</p><p>C) Öğrencinin başarısını izlemek</p><p>D) öğrenenlerdeki eksiklikleri saptamak</p><p>E) Ölçme aracının güvenirliğini</p><p></p><p><strong>30-Öğrencilerin, araştırma, problem çözme,sosyal becerilerini geliştirme son yıllarda giderek önem kazanmaktadır. Öğrencilerin bu becerilerinin geliştirilmeye çalışıldığı derslerde ölçme değerlendirme süreçlerinde yapılması gereken yenilik aşağıdakilerden hangisidir?</strong></p><p>A. Ölçme-Değerlendirme işlemlerinin bir merkezden yapılması</p><p>B. Ölçme-Değerlendirmede standartlaştırılmış testler kullanılması</p><p>C. Performansın öğrencilerin katılımıyla değerlendirilmesi</p><p>D. Sınıf öğretmenlerinin daha aktif rol alması</p><p>E. Program değerlendirme çalışmalarına ağırlık verilmesi</p><p></p><p><strong>31-."Öğrenciyi bir ders boyunca yapmış olduğu tüm ürünlerin örnekleri ile ürünlerde ve bireydeki gelişmeleri göz önünde bulundurularak değerlendirme" yaklaşımının en önemli üstünlüğü aşağıdakilerden hangisidir? </strong></p><p>A. Öğrenci başarısının diğer öğrencilerin başarılarıyla ayrıntılı olarak karşılaştırılabilmesi</p><p>B. Dersin öğretim programının etkili olup olmadığı hakkında sürece dönük bilgi vermesi</p><p>C. Öğrencinin hangi konularda ne kadar ve ne zaman öğrendiğinin, gelişme ve eksikliklerinin belirlenebilmesi</p><p>D. Öğrencinin gelişimini etkileyen diğer ders ve konuların bir arada ele alınabilmesi</p><p>E. Öğretmenin öğrencilerini çok yönlü tanıması ve yeteneklerini ortaya çıkarması</p><p></p><p></p><p><em><strong>Cevap Anahtarı</strong></em></p><p><em>1 - A</em></p><p><em>2 - B</em></p><p><em>3 - E</em></p><p><em>4 - E</em></p><p><em>5 - E</em></p><p><em>6 - C</em></p><p><em>7 - D</em></p><p><em>8 - B</em></p><p><em>9 - A</em></p><p><em>10 - A</em></p><p><em>11 - B</em></p><p><em>24 - A</em></p><p><em>25 - A</em></p><p><em>26 - A</em></p><p><em>12 - B</em></p><p><em>13 - B</em></p><p><em>14 - D</em></p><p><em>15 - D</em></p><p><em>16 - D</em></p><p><em>17 - B</em></p><p><em>18 - C</em></p><p><em>19 - B</em></p><p><em>20 - B</em></p><p><em>21 - A</em></p><p><em>22 - E</em></p><p><em>23 - B</em></p><p><em>27 - E</em></p><p><em>28 - E</em></p><p><em>29 - B</em></p><p><em>30 - C</em></p><p><em>31 - C</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 884541, member: 1"] [SIZE=5]KPSS sınavına hazırlananlar için Ölçme Değerlendirme alanında 31 sorun ve cevap anahtarı... Başarılar...[/SIZE] [B]1) Öğrencilere verilen not aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ilgilidir? [/B] a) Ölçme b) Değerlendirme c) Ölçek d) Ölçüt e) Sınav sonucu [B]2) Ölçmede araç kullanmak araçsız ölçmeye göre ne üstünlük sağlar?[/B] a) Ölçmede hata kaynakları belirlenir b) Ölçümlerin duyarlılığı artar. c) Dolaylı ölçmeye imkan sağlamak. d) Değerlendirme ölçütü verir. e) Puanlamayı kolaylaştırır. [B]3) Aşağıdakilerden hangisi bir ölçme işlemini anlatır?[/B] a) Bir testin cevap kağıdını anahtarla puanlamak b) Bir metindeki imla hatalarını saymak c) Kişileri boy sıralarına göre sıralamak d) Öğrencileri puanlarına göre ayırmak e) Hepsi [B]4) Aşağıdakilerden hangisi bir değerlendirme işidir?[/B] a) Bir ödevdeki hataları saymak b) Öğrencilerin el yazılarını iyiden kötüye doğru sıralamak c) Test puanlarını standartlaştırmak d) Öğrencilerin derse karşı tutumlarını belirlemek e) Oyun kuralarını derecelendirerek basket takımına eleman seçmek [B]5) Eğitim sisteminde değerlendirmenin önemini aşağıdakilerden hangisi daha iyi açıklar?[/B] a) Sistemin kendini yenilemesine katkı sağlar. b) Girdilerdeki eksiklikleri kontrol eder c) Eksiklikleri saptar d) Çıktıların hedefle tutarlılığını denetler e) Hepsi [B]6) Öğrencilerinin başarılı sayılması için yapılan ölçmelerden aldığı notların aritmetik ortalamasının en az 12 olması gerekir? İfadesindeki 12’nin anlamı nedir?[/B] a) Not b) Ölçme sonucu c) Ölçüt d) Ölçek e) Değer yargısı [B]7) Eğitimdeki Ölçmeler daha çok hangi ölçmelerdir?[/B] a) Doğrudan ölçme b) Tanımaya yönelik ölçme c) Yerleştirmeye yönelik ölçme d) Dolaylı ölçme e) Biçimlendirme yönelik ölçme [B]8) Öğrenciler hakkında eğitim kararları aşağıdakilerden en çok hangisiyle ilişkilidir?[/B] a) Ölçme b) Değerlendirme c) Sınav d) Ölçüt e) Ölçek [B]9) Sınıflama gerektiren testlerde, sınıf sayısının ikiden fazla yapılmasının nedeni nedir?[/B] a) Şans başarısını azaltmak b) Davranış düzeyini arttırmak c) Madde ifadesine kesinlik vermek d) Madde yanlışlığını gizlemek e) Puanlamayı kolaylaştırmak [B]10) Bir öğrenciye sorulan soruya verdiği cevaba artı puan vermek ne tür bir işlemdir?[/B] a) Ölçme b) Ölçüt c) Yargı d) Karar e) Değerlendirme [B]11) Aşağıdakilerden hangisi okullarda ve derslerde kullanılan testlerin amaçları arasında yer almaz?[/B] a) Öğrenme eksikliklerini belirlemek b) Öğrenmelerin işlenmesini sağlamak c) Dersin hedef davranışlarının tespitini yapmak. d) Öğrencilerin süreç sonundaki öğrenme düzeylerini belirlemek. e) Öğrencilerin ön bilgi ve girişteki düzeylerini yoklamak. [B]12) “Değerlendirme bir yargılama işlemidir ve iki şeyin karşılaştırmasına dayanır” ifadesi ne demektir?[/B] a) Değerlendirme belli bir özelliğin ya da durumun gözlenip gözlem sonucunun sembollerle ifade edilmesidir. b) Değerlendirme, ölçümlerden bir anlam çıkarmak ve ölçülen nesneler hakkında bir değer yargısına ulaşmak-tır. c) Değerlendirme sınavlardan alınan iki puanın karşılaştırılmasıdır. Yandaki tanımlanan iki kavram, aşağıdakilerden hangisiyle birlikte verilmiştir? d) Değerlendirme genellikle bir maksat için nesneler hakkında değer yargısı vermek için yapılır. e) Değerlendirme, derslerden alınan iki noktanın karşılaştırılmasıdır. [B]13) 30 soruluk bir sınavda en az 15 doğru yapmak gerekir ifadesi aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?[/B] a) Ölçme b) Ölçüt c) Yargı d) Karar e) Değerlendirme [B]14) Öğrencinin dersten tekrara kaldığını söylemek aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?[/B] a) Ölçme b) Ölçüt c) Yargı d) Karar e) Değişken [B]15) Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının güvenirliğinin düşük olmasının en önemli sebebi nedir?[/B] a) Ölçmelerin yetersiz olması b) Ölçülenlerin düşüncelerini tam yansıtamaması c) Özeliklerin dolaylı ölçülmesi d) Ölçme araçlarının tutarsız olması e) Güvenirlik ve geçerliliğin saptanamaması [B]16) Aşağıdaki testlerden hangisinin temel amacı, derslerdeki öğrenme eksikliklerini belirleyerek bunların giderilmesine imkan sağlar?[/B] a) Tanıma-yerleştirme testleri b) Kişilik testleri c) Zeka testleri d) İzleme testleri e) Başarı testleri [B]17) I. Bir Özelliği, uygun bir oranla karşılaştırarak sonucun sayı ve sembollerle ifade etmek. II. Bir gözlem sonucunu uygun bir ölçütle karşılaştırıp, bu sonuca ilişkin bir karar ya da yargıya ulaşmak. Yandaki tanımlanan iki kavram, aşağıdakilerden hangisiyle birlikte verilmiştir?[/B] [FONT=Courier New][COLOR=#ffffff]...[/COLOR]I [COLOR=#ffffff]..............[/COLOR]II a) Değerlendirm[COLOR=#ffffff]....[/COLOR]Geçerlilik b) Ölçme[COLOR=#ffffff]...........[/COLOR]Değerlendirme c) Güvenirlik[COLOR=#ffffff]......[/COLOR]Ölçme d) Ölçme[COLOR=#ffffff]...........[/COLOR]Ölçek e) Değişken[COLOR=#ffffff]........[/COLOR]Değerlendirme [/FONT] [B]18) Aşağıdaki durumların hangisinde bir ölçme işlemi anlatılmaktadır?[/B] a) Bir sınavda başarılı sayılabilmek için gerekli olan en küçük puanın belirlenmesi b) Bir yazılı yoklamadaki cevaplar için puan anahtarının hazırlanması c) Sözlü yoklamada bir öğrencinin verdiği cevapların doğruluk derecesinin bir puanla belirlenmesi d) Sınıfın bir sınavdaki başarı ortalamasının bulunması e) Öğrencinin bir dersten başarılı sayılıp sayılmayacağına karar verme [B]19) Aşağıdaki özelliklerden hangisi dolaylı ölçme ile ölçülür?[/B] a) Boyun uzunluğu b) Akademik başarı c) Sahip olunan kitap sayısı d) Devam ettiği ders sayısı e) Arkadaş sayısı [B]20) Birden çok ölçme sonucuna bakılarak yapılacak bir değerlendirme aşağıdakilerden hangisi kararın doğruluğunu arttırıcı arasında yer almaz?[/B] a) Amaca uyun nitelikli bir ölçütten yararlanılması b) Nitelikli gözlem sonuçlarına daha büyük bir ağırlık verilmesi c) Ağırlıklandırmada; araçların güvenirliliğinin dikkate alınması d) Ağırlıklandırmada; araçların güvenirliliğinin dikkate alınmaması e) Karar vermede kullanılacak ölçütün eldeki ölçme sonuçları cinsinden ifade edilmesi [B]21- Bir öğretmen aşağıdaki verilen amaç için hangi değerlendirme türlerini yapması gerekir?[/B] I.Öğrencilerin birbirlerine göre başarı düzeylerini belirlemeyerek ileri ve geri öğrenciler için ek önlemler alma II. Ders süresince öğrenmelerin öğrenme eksikliklerini belirleyerek bunları tamamlayıcı etkinliklerle giderme III. Dönem sonunda öğrencilerin bu dersten alacakları notu belirlerken sınıf ortalamasını dikkate alma [FONT=Courier New][COLOR=#ffffff]...[/COLOR]I.Amaç [COLOR=#ffffff].....[/COLOR]II.Amaç [COLOR=#ffffff].... [/COLOR]III.Amaç a) Bağıl [COLOR=#ffffff]......[/COLOR]Mutlak [COLOR=#ffffff]......[/COLOR]Bağıl b) Mutlak [COLOR=#ffffff].....[/COLOR]Mutlak [COLOR=#ffffff]......[/COLOR]Bağıl c) Bağıl [COLOR=#ffffff]......[/COLOR]Bağıl [COLOR=#ffffff].......[/COLOR]Mutlak d) Mutlak [COLOR=#ffffff].....[/COLOR]Bağıl [COLOR=#ffffff].......[/COLOR]Bağıl e) Mutlak [COLOR=#ffffff].....[/COLOR]Bağıl [COLOR=#ffffff].......[/COLOR]Mutlak [/FONT] [B]22- Aşağıdakilerin hangisi Eğitimde öğrenci başarısını değerlendirme için gereklidir? [/B] a) Zorunlu olduğundan b) Değerlendirme ölçmeye temel olduğundan c) Öğrencinin başarısına dayanılarak hakkında çeşitli kararlar verildiğinden d) Değerlendirme öğrenci başarısını arttırdığından e) Hepsi [B]23-Aşağıdakilerden hangisi ölçmenin yapıldığı gruba bağlı değerlendirme için bir ölçüt değildir?[/B] a) Ortalamanın bir standart sapma üzerinde puan alma b) Ölçülecek olan kapsamın en az % 60 ını bilme c) Sınıfta ortalama başarı düzeyi gösteren öğrencilerden daha başarılı olma d) Sınıfta en yüksek başarı gösteren ilk beş öğrencinin arasına girme e) Sınıftaki öğrencilerin % 50 sinden daha başarılı olma [B]24-İlköğretim 8. sınıf matematik öğretmeni, öğretim yılının başında öğrencilerin bu derse hazır oluş düzeylerini belirlemek istemektedir. Öğretmenin bu amaçla hazırlayacağı ölçme aracı, aşağıdakilerden hangisini kapsamalıdır?[/B] A) 8. sınıf matematik dersinde gerçekleşecek öğrenmelerin ön koşulları B) 8. sınıf matematik dersinde öğrenilecek önemli davranışları belirlemek C) Analiz düzeyinde veya daha yüksek düzeydeki hedeflere ilişkin davranışları D) Derste, problem çözmeyle öğretilecek davranışları E) Derste zor olduğu düşünülen davranışları [B]25- Gözlemin en basit biçimi, nesneleri belli bir yönden benzeyip benzemediği-ne göre ayırma işlemidir. Bu amaçla kullanılacak ölçek türü aşağıdakilerden hangisidir?[/B] a) Sınıflama b) Eşit aralık c) Açıklama d) Sıralama e) Oranlı [B]26- Bireyin mesleklerini, memur, işçi ve serbest meslek olarak ayıran bir araştırmacı ne tür ölçek kullanmaktadır?[/B] a) Sınıflama b) Eşit aralık c) Oranlı d) Sıralama e) Betimsel Ölçek [B]27- Hangi ölçek türündeki verilerin gerçek sıfır değeri vardır?[/B] a) Sınıflama b) Eşit aralık c) Adlandırma d) Sıralama e) Oranlı [B]28- Aşağıda verilen durumların ölçülmesinde, ölçme sonuçlarının ölçek düzeyi hangisinde oranlı ölçektir? [/B] a) Sınıflama genel başarı düzeyleri b) Anne babanın eğitim düzeyi c) Okulların üniversiteye geçiş sınavı sonuçlarına göre sıralanmaları d) Akademik başarı ve okula yönelik tutumları arasındaki ilişki e) Öğrencilerin boyları [B]29-Aşağıdakilerden hangisi bir değerlendirme türü değildir?[/B] A) Programın sağlamlığını denemek B) Öğretim yönteminin etkililiğine bakmak C) Öğrencinin başarısını izlemek D) öğrenenlerdeki eksiklikleri saptamak E) Ölçme aracının güvenirliğini [B]30-Öğrencilerin, araştırma, problem çözme,sosyal becerilerini geliştirme son yıllarda giderek önem kazanmaktadır. Öğrencilerin bu becerilerinin geliştirilmeye çalışıldığı derslerde ölçme değerlendirme süreçlerinde yapılması gereken yenilik aşağıdakilerden hangisidir?[/B] A. Ölçme-Değerlendirme işlemlerinin bir merkezden yapılması B. Ölçme-Değerlendirmede standartlaştırılmış testler kullanılması C. Performansın öğrencilerin katılımıyla değerlendirilmesi D. Sınıf öğretmenlerinin daha aktif rol alması E. Program değerlendirme çalışmalarına ağırlık verilmesi [B]31-."Öğrenciyi bir ders boyunca yapmış olduğu tüm ürünlerin örnekleri ile ürünlerde ve bireydeki gelişmeleri göz önünde bulundurularak değerlendirme" yaklaşımının en önemli üstünlüğü aşağıdakilerden hangisidir? [/B] A. Öğrenci başarısının diğer öğrencilerin başarılarıyla ayrıntılı olarak karşılaştırılabilmesi B. Dersin öğretim programının etkili olup olmadığı hakkında sürece dönük bilgi vermesi C. Öğrencinin hangi konularda ne kadar ve ne zaman öğrendiğinin, gelişme ve eksikliklerinin belirlenebilmesi D. Öğrencinin gelişimini etkileyen diğer ders ve konuların bir arada ele alınabilmesi E. Öğretmenin öğrencilerini çok yönlü tanıması ve yeteneklerini ortaya çıkarması [I][B]Cevap Anahtarı[/B] 1 - A 2 - B 3 - E 4 - E 5 - E 6 - C 7 - D 8 - B 9 - A 10 - A 11 - B 24 - A 25 - A 26 - A 12 - B 13 - B 14 - D 15 - D 16 - D 17 - B 18 - C 19 - B 20 - B 21 - A 22 - E 23 - B 27 - E 28 - E 29 - B 30 - C 31 - C[/I] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Yazılı Soruları / Testler
KPSS - Ölçme Değerlendirme Soru ve Cevapları
Top