Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Kpss - Eğitimde Ölçme Araç ve Yöntemleri
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="YoRuMSuZ" data-source="post: 874833" data-attributes="member: 1"><p style="text-align: center"><strong><span style="font-size: 18px">ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - KPSS</span></strong></p> <p style="text-align: center"><strong></strong></p> <p style="text-align: center"><strong>EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Eğitim ve Ölçme-Değerlendirmeye İlişkin Temel Tanımlar</strong></p><p></p><p>Eğitim; bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir.</p><p></p><p><strong>Ölçme</strong>; “Nitelikleri nicelemek; gözlem sonuçlarını sayısallaştırmak; bir niceliğin gözlenip, gözlem sonuçlarını sayı veya semboller ile gösterilmesi” tanımlarından herhangi birisi kullanılabilir. Ölçme bir gözlemdir. Bir betimleme işidir. Bu tanımlar dışında tanımlar da yapmak mümkündür. “Özellikler kümesiyle sayı veya semboller kümesini eşleme işidir” veya “ampirik küme ile formal küme arasında bir bağıntıdır” gibi tanımlar örnek verilebilir.</p><p></p><p>Ölçme ve değerlendirme, öğretme ve öğrenmenin etkililiğini belirlemek amacı ile yapılan, eğitimle ilgili verilerin toplanmasını ve yorumlanmasını içeren çok adımlı, sistematik bir süreçtir.</p><p></p><p>En genel anlamı ile ölçme, bir nesneye ilişkin gözlemlerin sayı ve sembollerle ifade edilmesi, değerlendirmede ölçme sonuçlarını bir ölçüte vurarak, ölçülen nitelik hakkında bir değer yargısına varma süreci olarak tanımlanabilir.</p><p></p><p><strong>Ölçmede Araçların Rolü</strong></p><p>1-Ölçme sonuçlarının duyarlığını ve güvenirliğini dolayısıyla kesinliğini artırır. Ölçme sonuçlarına karışan hata miktarının azalmasını sağlar.</p><p>2-Duyu organlarımızla ölçme yapamadığımız durumları gözlememizi kolaylaştırır. Böylece duyu organlarını kullanamadığımız durumlarda da ölçme yapma imkanı buluruz.</p><p>3-Herkesin kabul ettiği, üzerinde anlaştığı standart ölçme sonuçları elde etmemize olanak sağlar.</p><p></p><p></p><p style="text-align: center"><strong>ÖLÇME ARACINDA ARANAN NİTELİKLER</strong></p><p></p><p>Ölçme aracında üç özelliğin yeterli düzeyde bulunması istenir. Bunlar kısaca aşağıda tanımlanmıştır.</p><p>1-<strong>Güvenirlik</strong>: Ölçme aracının hatalardan arınık olma derecesi, ölçtüğü şeyi tutarlı ölçebilme derecesi.</p><p>2-<strong>Geçerlik</strong>: Ölçme aracının kullanış amacına hizmet etme derecesi, Ölçtüğü şeyi, diğer değişkenleri karıştırmadan ölçebilme derecesi.</p><p>3-<strong>Kullanışlılık</strong>: Ölçme aracının hazırlama, uygulama, puanlama ve tüm bu süreçlerde ekonomiklik derecesi olarak adlandırılabilir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YoRuMSuZ, post: 874833, member: 1"] [CENTER][B][SIZE=5]ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - KPSS[/SIZE] EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ[/B][/CENTER] [B] Eğitim ve Ölçme-Değerlendirmeye İlişkin Temel Tanımlar[/B] Eğitim; bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir. [B]Ölçme[/B]; “Nitelikleri nicelemek; gözlem sonuçlarını sayısallaştırmak; bir niceliğin gözlenip, gözlem sonuçlarını sayı veya semboller ile gösterilmesi” tanımlarından herhangi birisi kullanılabilir. Ölçme bir gözlemdir. Bir betimleme işidir. Bu tanımlar dışında tanımlar da yapmak mümkündür. “Özellikler kümesiyle sayı veya semboller kümesini eşleme işidir” veya “ampirik küme ile formal küme arasında bir bağıntıdır” gibi tanımlar örnek verilebilir. Ölçme ve değerlendirme, öğretme ve öğrenmenin etkililiğini belirlemek amacı ile yapılan, eğitimle ilgili verilerin toplanmasını ve yorumlanmasını içeren çok adımlı, sistematik bir süreçtir. En genel anlamı ile ölçme, bir nesneye ilişkin gözlemlerin sayı ve sembollerle ifade edilmesi, değerlendirmede ölçme sonuçlarını bir ölçüte vurarak, ölçülen nitelik hakkında bir değer yargısına varma süreci olarak tanımlanabilir. [B]Ölçmede Araçların Rolü[/B] 1-Ölçme sonuçlarının duyarlığını ve güvenirliğini dolayısıyla kesinliğini artırır. Ölçme sonuçlarına karışan hata miktarının azalmasını sağlar. 2-Duyu organlarımızla ölçme yapamadığımız durumları gözlememizi kolaylaştırır. Böylece duyu organlarını kullanamadığımız durumlarda da ölçme yapma imkanı buluruz. 3-Herkesin kabul ettiği, üzerinde anlaştığı standart ölçme sonuçları elde etmemize olanak sağlar. [CENTER][B]ÖLÇME ARACINDA ARANAN NİTELİKLER[/B][/CENTER] Ölçme aracında üç özelliğin yeterli düzeyde bulunması istenir. Bunlar kısaca aşağıda tanımlanmıştır. 1-[B]Güvenirlik[/B]: Ölçme aracının hatalardan arınık olma derecesi, ölçtüğü şeyi tutarlı ölçebilme derecesi. 2-[B]Geçerlik[/B]: Ölçme aracının kullanış amacına hizmet etme derecesi, Ölçtüğü şeyi, diğer değişkenleri karıştırmadan ölçebilme derecesi. 3-[B]Kullanışlılık[/B]: Ölçme aracının hazırlama, uygulama, puanlama ve tüm bu süreçlerde ekonomiklik derecesi olarak adlandırılabilir. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
En iyi yönetim şekli?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Kpss - Eğitimde Ölçme Araç ve Yöntemleri
Top