Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Kamuoyu ve Gündem Oluşumu
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="ZeyNoO" data-source="post: 904609" data-attributes="member: 10904"><p><strong><span style="color: #0059b3">Kamuoyunun Oluşumu ve Kitle İletişim</span></strong></p><p></p><p>Kamuoyunun oluşmasında birey ile toplumsal güçlerin etkisi vardır. Bunlar kişisel deneyimler, kitle iletişim araçları, baskı grupları, siyasal partiler ve hükümet olarak görülebilir. İletişimin günümüzdeki yoğun etkisi, temel haber kaynağı haline gelmesi, haber yayılım hızın artması ve çeşitlenmesi kitle iletişiminin kamuoyunun oluşturma ve biçimlendirme konusundaki rolünü artırmaktadır. Türkiye’de 80 sonrası yaşanan dönüşüm süreci, 80 öncesi kamuoyu oluşma koşullarına göre değişmiştir. Devlet televizyonunun yanı sıra özel televizyonlar ortaya çıkmış, radyolar benzer olarak artmış, dergi ve gazeteler çeşitlenmiş, son dönemde internet hatta cep telefonları haber medyası olarak karşımıza çıkmıştır. Bu durumda kamuyu ilgilendiren birçok konu, olay ve kişiye dair görüşler, bilgiler kolaylıkla ve hızla ulaşılabilir hale geldi. Yaşanan dönüşüm süreci öncesi her hangi bir konudaki bilginin topluma farklı kaynaklardan ve çeşitlilik içinde ulaşması mümkün olamıyordu. Bu süreç aynı zamanda demokratik bir iletişim ortamının da varolmasını sağladı. Kamuoyuna yönelik bilgilerin, haberlerin tek bir kaynaktan değil de farklı görüş ve kaynaklardan da ulaşmasına yol açmıştır.</p><p></p><p>Herhangi bir konu ya da sorunun açılması ya da çözülmesi için yukarıda sıralanan toplumsal aktörler medyayı kendi savlarını ya da görüşlerini iletmenin temel aracı olarak görmektedir. Bu da tam olarak halkla ilişkilerin varoluş alanına işaret eder. Medyanın kamuoyu oluşturma ve oluşan kamuoyunu yansıtma gücünden siyasal iktidar başta olmak üzere tüm toplumsal güçler etkilenir. Bu nedenle bir taraftan medyanın gücünden kendi çıkarları doğrultusunda kamuoyu oluşturmak için yararlanılırken, diğer yandan rakip durumdaki ekonomik ve siyasal çevrelerin medya aracılığıyla kendilerine yöneltecekleri olumsuz eleştirileri engellemek isterler.</p><p></p><p>Sözgelimi baraj suları altında kalacak olan bir tarihi kent için ilgili karar vericilere baskı yapmanın yolu kitle iletişim araçlarından geçmektedir. Bu konuda sorunu gündeme taşımak, konu hakkında halkın dikkatini çekmek, savunulan görüşlere desteği yaygınlaştırmak için kitle iletişim son derece önemlidir. Kitle iletişiminde kurumun ya da kişilerin olumsuz haber olması ya da başka şekillerde arzu edilmeyen bir algılama yaratıcı şekilde yer alması durumunda da halkla ilişkiler uzmanları kamuoyunu bilgilendirme ve kendi görüşlerini karşıt savlarla şekillendirmek zorundadır. Çünkü kitle iletişim araçlarında bu şekilde yer almanın birçok olumsuz sonucu vardır. Örneğin son dönemde fast food kategorisi (hızlı ve hazır yiyecek) böylesi bir sorun yaşamaktadır. Sağlıklı ve düzenli beslenme açısından zararlı yiyecekler olarak birçok haber, belgesel hatta sinema filmlerinin küresel ölçekte yer alması insanları bu tür ürünleri tüketmekten uzaklaştırmaktadır. Tüm dünyada sağlıklı yaşam eğilimi beslenme biçimlerimizi etkilemektedir. Bu eğilimlerin toplumda yaygınlık kazanmasında kitle iletişim araçları ve sinema belirleyici bir rol oynar. Kamuoyunda bu tür ürünlere ilişkin olumsuz kanaatler güçlenir. Bu da bu markaların doğrudan satışlarını olumsuz yönde etkiler. Dolayısıyla, bu firmalar kamuoyuna kendi ürünlerinin sağlıklı olduğuna dair bilgileri sunmak, ürünlerinin sağlıklı yaşam açısından risk taşımadığını anlatmak durumunda kalır. Halkla ilişkiler uzmanları bu iletişim hedeflerini ancak kitle iletişim araçlarında kendi savlarına yer verdirerek gerçekleştirebilir. Haberlerde kendilerine istedikleri gibi yer bulamayacağına inanma, ya da hızla kamuoyunu bilgilendirme çabasıyla kurumsal reklamlara başvurulan durumlarda, reklamların başlığı Türkiye Kamuoyu olarak görülür. Halkla ilişkilerin haber medyası ile duyurum vb. faaliyetler içerisinde geliştirilen ilişkileri de bu noktada karşımıza çıkar. Kamuoyunun oluşumu ve biçimlendirilmesi ile ilgili temel bir başka kavram da gündemdir. Gündem, temelde kamuoyunun somutlaşması ve belirginleşmesidir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ZeyNoO, post: 904609, member: 10904"] [B][COLOR=#0059b3]Kamuoyunun Oluşumu ve Kitle İletişim[/COLOR][/B] Kamuoyunun oluşmasında birey ile toplumsal güçlerin etkisi vardır. Bunlar kişisel deneyimler, kitle iletişim araçları, baskı grupları, siyasal partiler ve hükümet olarak görülebilir. İletişimin günümüzdeki yoğun etkisi, temel haber kaynağı haline gelmesi, haber yayılım hızın artması ve çeşitlenmesi kitle iletişiminin kamuoyunun oluşturma ve biçimlendirme konusundaki rolünü artırmaktadır. Türkiye’de 80 sonrası yaşanan dönüşüm süreci, 80 öncesi kamuoyu oluşma koşullarına göre değişmiştir. Devlet televizyonunun yanı sıra özel televizyonlar ortaya çıkmış, radyolar benzer olarak artmış, dergi ve gazeteler çeşitlenmiş, son dönemde internet hatta cep telefonları haber medyası olarak karşımıza çıkmıştır. Bu durumda kamuyu ilgilendiren birçok konu, olay ve kişiye dair görüşler, bilgiler kolaylıkla ve hızla ulaşılabilir hale geldi. Yaşanan dönüşüm süreci öncesi her hangi bir konudaki bilginin topluma farklı kaynaklardan ve çeşitlilik içinde ulaşması mümkün olamıyordu. Bu süreç aynı zamanda demokratik bir iletişim ortamının da varolmasını sağladı. Kamuoyuna yönelik bilgilerin, haberlerin tek bir kaynaktan değil de farklı görüş ve kaynaklardan da ulaşmasına yol açmıştır. Herhangi bir konu ya da sorunun açılması ya da çözülmesi için yukarıda sıralanan toplumsal aktörler medyayı kendi savlarını ya da görüşlerini iletmenin temel aracı olarak görmektedir. Bu da tam olarak halkla ilişkilerin varoluş alanına işaret eder. Medyanın kamuoyu oluşturma ve oluşan kamuoyunu yansıtma gücünden siyasal iktidar başta olmak üzere tüm toplumsal güçler etkilenir. Bu nedenle bir taraftan medyanın gücünden kendi çıkarları doğrultusunda kamuoyu oluşturmak için yararlanılırken, diğer yandan rakip durumdaki ekonomik ve siyasal çevrelerin medya aracılığıyla kendilerine yöneltecekleri olumsuz eleştirileri engellemek isterler. Sözgelimi baraj suları altında kalacak olan bir tarihi kent için ilgili karar vericilere baskı yapmanın yolu kitle iletişim araçlarından geçmektedir. Bu konuda sorunu gündeme taşımak, konu hakkında halkın dikkatini çekmek, savunulan görüşlere desteği yaygınlaştırmak için kitle iletişim son derece önemlidir. Kitle iletişiminde kurumun ya da kişilerin olumsuz haber olması ya da başka şekillerde arzu edilmeyen bir algılama yaratıcı şekilde yer alması durumunda da halkla ilişkiler uzmanları kamuoyunu bilgilendirme ve kendi görüşlerini karşıt savlarla şekillendirmek zorundadır. Çünkü kitle iletişim araçlarında bu şekilde yer almanın birçok olumsuz sonucu vardır. Örneğin son dönemde fast food kategorisi (hızlı ve hazır yiyecek) böylesi bir sorun yaşamaktadır. Sağlıklı ve düzenli beslenme açısından zararlı yiyecekler olarak birçok haber, belgesel hatta sinema filmlerinin küresel ölçekte yer alması insanları bu tür ürünleri tüketmekten uzaklaştırmaktadır. Tüm dünyada sağlıklı yaşam eğilimi beslenme biçimlerimizi etkilemektedir. Bu eğilimlerin toplumda yaygınlık kazanmasında kitle iletişim araçları ve sinema belirleyici bir rol oynar. Kamuoyunda bu tür ürünlere ilişkin olumsuz kanaatler güçlenir. Bu da bu markaların doğrudan satışlarını olumsuz yönde etkiler. Dolayısıyla, bu firmalar kamuoyuna kendi ürünlerinin sağlıklı olduğuna dair bilgileri sunmak, ürünlerinin sağlıklı yaşam açısından risk taşımadığını anlatmak durumunda kalır. Halkla ilişkiler uzmanları bu iletişim hedeflerini ancak kitle iletişim araçlarında kendi savlarına yer verdirerek gerçekleştirebilir. Haberlerde kendilerine istedikleri gibi yer bulamayacağına inanma, ya da hızla kamuoyunu bilgilendirme çabasıyla kurumsal reklamlara başvurulan durumlarda, reklamların başlığı Türkiye Kamuoyu olarak görülür. Halkla ilişkilerin haber medyası ile duyurum vb. faaliyetler içerisinde geliştirilen ilişkileri de bu noktada karşımıza çıkar. Kamuoyunun oluşumu ve biçimlendirilmesi ile ilgili temel bir başka kavram da gündemdir. Gündem, temelde kamuoyunun somutlaşması ve belirginleşmesidir. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Ülkemizin kuzeyindeki deniz hangisidir? (bitişik yazınız)
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Kamuoyu ve Gündem Oluşumu
Top