Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Kamuoyu ve Gündem Oluşumu
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="ZeyNoO" data-source="post: 904608" data-attributes="member: 10904"><p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px"><span style="color: #b30000"><strong>Kamuoyu ve Gündem Oluşumu</strong></span></span></p><p></p><p>Bir önceki bölümde iletişim araştırmaları ve etkileri başlığı altında çeşitli modellerden söz edilmişti. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin ya da kampanyalarının tasarlanması, planlanması ve uygulanmasında özellikle kitle iletişim kuram ve modellerin temel bir rolü olduğu açıktır. Bu rol, duyurum çalışmalarında haberin yayılımından, izleyicilerin algı ve tutumlarının oluşumuna kadar geniş bir bilgi birikiminin halkla ilişkiler uzmanları tarafından kullanılmasıyla ilgilidir. Halkla ilişkiler, kitle iletişim araçlarını kullanarak belirli bir iletişim hedefine ulaşmaya çalışır. İletişimin çok yönlü ve karmaşık yapısı içinde iletişim etkisinin gerçekleşmesinde öne çıkan kimi kavram ve modelleri bu bölümde daha ayrıntılı olarak ele alacağız.</p><p></p><p><strong><span style="color: #0059b3">Kamuoyu</span></strong></p><p></p><p>Kamu ve oy sözcüklerinin birleşiminden oluşan kamuoyu kavramı iletişim ve siyaset bilim açısından son derece önemli bir kavramdır. Fakat kavramın yapısı ve tanımı konusundaki tartışmalar hala sürmektedir. Kamu ve oy kavramlarının yabancı dillerdeki karşılıkları dahi birçok felsefi ve sosyal bilimsel tartışmayı içermektedir. Türkçede ki kamu terimi İngilizce ve Fransızca olduğu gibi çift anlamlıdır. Kamu “aleniumumi” açıklık anlamını taşımakla birlikte belirli ölçülere göre meydana gelmiş bir sosyal grubu ifade etmektedir. Bu anlamda kamu bir kurumun çevresinde oluşan ya da ondan etkilenen, hizmet alan kesim anlamına da gelir. Kamuoyu kavramındaki kamu, halkla ilişkiler nedir sorusunun cevabı ile yakından ilişkilidir. Kamu sözcüğü aleni, halk ya da amme sözcüklerini kapsar. Halkla ilişkiler açısından ise belirli bir sorun etrafında oluşan kümeyi ifade etmektedir. Bu anlamda kamu bir kurumun çevresinde oluşan ya da ondan etkilenen, hizmet alan kesim anlamına da gelir.</p><p></p><p>Kavramda yer alan oy sözcüğü temelde kanaati açıklar. Kanaat ise Kant’a göre “hem öznel hem de nesnel yetersiz yargı” olarak tanımlanır. Bu anlamıyla kanaat, doğruluğu ya da yanlışlığı açık olmayan bir değerlendirme olarak belli bir olumsuzluk içermektedir. Nesnel, açık ya da kesin bir bilgiden yoksunluk içerdiği için olumsuz değerlendirilmektedir.</p><p></p><p>Kamuoyuna ilişkin önemli bir açılım ortak kanaat oluşumudur. Yabancı dillerdeki kanaat ya da fikir (opinion) sözcüğü oydaşma ve ortaklık anlamına da gelmektedir. Geniş anlamda kamuoyu, kamu çıkarlarını ilgilendiren bir konuda veya konular hakkında halkın kanaat ve görüşlerinin toplamı olarak görülebilir. Diğer bir tanımla, belirli zamanda herhangi bir konu veya durumla ilgili kişiler grubuna hakim olan kanaat ve görüşlerdir. Bu tanımlama çerçevesi kamuoyunu ölçülebilir, izlenebilir bir somutlukta belirli etkileme gücü ve etkilenme durumu içinde görür.</p><p></p><p>Kamu kavramının hukuksal ve siyasal anlamının dışında sosyal-psikolojik anlamından söz etmek gerekiyor. Bireyin duygu ve düşüncelerinden oluşan iç dünyasının yanı sıra bir de dışarıya yönelik bir varoluşu vardır. Bu varoluş yalnızca tek tek bireylere yönelmekle kalmaz, kişiyi diğerleri ile karşı karşıya da getirir. İnsanın toplum içindeki davranışları ile yalnız olduğundaki davranışları arasında belirli bir farklılık söz konusudur. Kamu bilinci yani toplum içinde olma durumunda kamuoyu bir tür yargı mercii haline dönüşür. İlerleyen sayfalarda kamuoyuna ilişkin bir kuram olan sessizlik sarmalında bu konuyu daha ayrıntılı olarak ele alacağız. Ancak kamunun bir tür gözetleyici ve yargılayıcı olarak karşımıza çıkması bireylerin gergin bir dikkatle kamuyu kamuoyunu izlemesi sonucunu getirir. Söz gelimi moda olgusunun da bir tür kamuoyu olarak görülmesinde benzer bir görüş vardır. Demokratik toplumlarda oluşan toplumsal, siyasal koşullar, iktidarların ülke sorunlarını çözmeye yönelik politikalarını izleyen güçlü bir kamuoyunun ortaya çıkmasını mümkün kılar. Hem siyasal iktidarlar hem de toplumda iyi bir imaj edinmek isteyen çeşitli kuruluş ve örgütlenmeler kamuoyunu dikkate alınması gereken bir güç olarak kabul ederler.</p><p></p><p>Toplumsal sistem ve siyasal model ne olursa olsun her toplum yöneten, yönetilenlere sahiptir. Bu iki taraf arasında etkileşim, dayanışma ve sürtüşme noktaları vardır. Demokratik sistemde yöneticiler, yönetilenlerin, halkın düşüncelerini, yürütülen çalışmaları onaylayıp onaylamadıklarını merak ederler. Ülkemizde de olduğu gibi birçok ülkede belirli bir sorun karşısında çoğunluk görüşü olarak ortaya çıkan ya da öyle olduğu düşünülen kamuoyu, yönetsel ya da siyasal statükoyu bozmakta ya da değiştirebilmektedir. Belirli bir sorun karşısında ilgili kitlelerin, yönetilenlerin görüşlerinin üst üste binmesiyle oluşan bu güç bir süre sonra etkin bir siyasal görüş ve kuvvet haline dönüşür.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ZeyNoO, post: 904608, member: 10904"] [CENTER][SIZE=5][COLOR=#b30000][B]Kamuoyu ve Gündem Oluşumu[/B][/COLOR][/SIZE][/CENTER] Bir önceki bölümde iletişim araştırmaları ve etkileri başlığı altında çeşitli modellerden söz edilmişti. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin ya da kampanyalarının tasarlanması, planlanması ve uygulanmasında özellikle kitle iletişim kuram ve modellerin temel bir rolü olduğu açıktır. Bu rol, duyurum çalışmalarında haberin yayılımından, izleyicilerin algı ve tutumlarının oluşumuna kadar geniş bir bilgi birikiminin halkla ilişkiler uzmanları tarafından kullanılmasıyla ilgilidir. Halkla ilişkiler, kitle iletişim araçlarını kullanarak belirli bir iletişim hedefine ulaşmaya çalışır. İletişimin çok yönlü ve karmaşık yapısı içinde iletişim etkisinin gerçekleşmesinde öne çıkan kimi kavram ve modelleri bu bölümde daha ayrıntılı olarak ele alacağız. [B][COLOR=#0059b3]Kamuoyu[/COLOR][/B] Kamu ve oy sözcüklerinin birleşiminden oluşan kamuoyu kavramı iletişim ve siyaset bilim açısından son derece önemli bir kavramdır. Fakat kavramın yapısı ve tanımı konusundaki tartışmalar hala sürmektedir. Kamu ve oy kavramlarının yabancı dillerdeki karşılıkları dahi birçok felsefi ve sosyal bilimsel tartışmayı içermektedir. Türkçede ki kamu terimi İngilizce ve Fransızca olduğu gibi çift anlamlıdır. Kamu “aleniumumi” açıklık anlamını taşımakla birlikte belirli ölçülere göre meydana gelmiş bir sosyal grubu ifade etmektedir. Bu anlamda kamu bir kurumun çevresinde oluşan ya da ondan etkilenen, hizmet alan kesim anlamına da gelir. Kamuoyu kavramındaki kamu, halkla ilişkiler nedir sorusunun cevabı ile yakından ilişkilidir. Kamu sözcüğü aleni, halk ya da amme sözcüklerini kapsar. Halkla ilişkiler açısından ise belirli bir sorun etrafında oluşan kümeyi ifade etmektedir. Bu anlamda kamu bir kurumun çevresinde oluşan ya da ondan etkilenen, hizmet alan kesim anlamına da gelir. Kavramda yer alan oy sözcüğü temelde kanaati açıklar. Kanaat ise Kant’a göre “hem öznel hem de nesnel yetersiz yargı” olarak tanımlanır. Bu anlamıyla kanaat, doğruluğu ya da yanlışlığı açık olmayan bir değerlendirme olarak belli bir olumsuzluk içermektedir. Nesnel, açık ya da kesin bir bilgiden yoksunluk içerdiği için olumsuz değerlendirilmektedir. Kamuoyuna ilişkin önemli bir açılım ortak kanaat oluşumudur. Yabancı dillerdeki kanaat ya da fikir (opinion) sözcüğü oydaşma ve ortaklık anlamına da gelmektedir. Geniş anlamda kamuoyu, kamu çıkarlarını ilgilendiren bir konuda veya konular hakkında halkın kanaat ve görüşlerinin toplamı olarak görülebilir. Diğer bir tanımla, belirli zamanda herhangi bir konu veya durumla ilgili kişiler grubuna hakim olan kanaat ve görüşlerdir. Bu tanımlama çerçevesi kamuoyunu ölçülebilir, izlenebilir bir somutlukta belirli etkileme gücü ve etkilenme durumu içinde görür. Kamu kavramının hukuksal ve siyasal anlamının dışında sosyal-psikolojik anlamından söz etmek gerekiyor. Bireyin duygu ve düşüncelerinden oluşan iç dünyasının yanı sıra bir de dışarıya yönelik bir varoluşu vardır. Bu varoluş yalnızca tek tek bireylere yönelmekle kalmaz, kişiyi diğerleri ile karşı karşıya da getirir. İnsanın toplum içindeki davranışları ile yalnız olduğundaki davranışları arasında belirli bir farklılık söz konusudur. Kamu bilinci yani toplum içinde olma durumunda kamuoyu bir tür yargı mercii haline dönüşür. İlerleyen sayfalarda kamuoyuna ilişkin bir kuram olan sessizlik sarmalında bu konuyu daha ayrıntılı olarak ele alacağız. Ancak kamunun bir tür gözetleyici ve yargılayıcı olarak karşımıza çıkması bireylerin gergin bir dikkatle kamuyu kamuoyunu izlemesi sonucunu getirir. Söz gelimi moda olgusunun da bir tür kamuoyu olarak görülmesinde benzer bir görüş vardır. Demokratik toplumlarda oluşan toplumsal, siyasal koşullar, iktidarların ülke sorunlarını çözmeye yönelik politikalarını izleyen güçlü bir kamuoyunun ortaya çıkmasını mümkün kılar. Hem siyasal iktidarlar hem de toplumda iyi bir imaj edinmek isteyen çeşitli kuruluş ve örgütlenmeler kamuoyunu dikkate alınması gereken bir güç olarak kabul ederler. Toplumsal sistem ve siyasal model ne olursa olsun her toplum yöneten, yönetilenlere sahiptir. Bu iki taraf arasında etkileşim, dayanışma ve sürtüşme noktaları vardır. Demokratik sistemde yöneticiler, yönetilenlerin, halkın düşüncelerini, yürütülen çalışmaları onaylayıp onaylamadıklarını merak ederler. Ülkemizde de olduğu gibi birçok ülkede belirli bir sorun karşısında çoğunluk görüşü olarak ortaya çıkan ya da öyle olduğu düşünülen kamuoyu, yönetsel ya da siyasal statükoyu bozmakta ya da değiştirebilmektedir. Belirli bir sorun karşısında ilgili kitlelerin, yönetilenlerin görüşlerinin üst üste binmesiyle oluşan bu güç bir süre sonra etkin bir siyasal görüş ve kuvvet haline dönüşür. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
BilgiBANK
Kamuoyu ve Gündem Oluşumu
Top