izmir anakent ilçelerine bağlı kır yerleşmelerinin kır-kent bütünleşmesindeki konumları ve yapısal analizi
Özet olarak açıklanmış giriş kısmıdır.
: )
Çalışma alanı, ege bölgesinde, izmir körfezi çevresinde uzanan izmir anakent bütünüdür. Bu alanın, kuzeyinde Yamanlar Dağının güney uzantıları ve menemen deltasının güneyi yer alır. Güneyde ise cumaovası (menderes) depresyonu ve kemalpaşa (nif) dağlık kütlesi (batıya doğru kaynaklar köyü sarnıç istikametini izleyen hat) bulunur. Doğuda, bornova ovasının manisa dağı ile birleştiği tepelik alan, batıda ise seferihisar depresyonu'nun kuzey ucu ve ege denizi, araştırma alanının sınırlarını oluşturmaktadır.
Bugün büyük bir metropole dönüşmüş olan izmir kenti, günümüzden yaklaşık 5000 yıl kadar önce bayraklı tepekule mevkiinde, korunaklı bir liman çevresinde kurulmuştur.
Kentin bazı bölgeleri (çiğli, bornova, Işıkkent, pınarbaşı, gaziemir, sarnıç) sanayi ve ticaret fonksiyonları ile ön plana çıkarken, bazıları da (konak, bornova, buca gibi) idari ve kültürel açıdan farklılık göstermektedir.
(Raziye Oban, coğrafya öğretmenliği yüksek lisans tezi'nden)
Özet olarak açıklanmış giriş kısmıdır.
: )
Çalışma alanı, ege bölgesinde, izmir körfezi çevresinde uzanan izmir anakent bütünüdür. Bu alanın, kuzeyinde Yamanlar Dağının güney uzantıları ve menemen deltasının güneyi yer alır. Güneyde ise cumaovası (menderes) depresyonu ve kemalpaşa (nif) dağlık kütlesi (batıya doğru kaynaklar köyü sarnıç istikametini izleyen hat) bulunur. Doğuda, bornova ovasının manisa dağı ile birleştiği tepelik alan, batıda ise seferihisar depresyonu'nun kuzey ucu ve ege denizi, araştırma alanının sınırlarını oluşturmaktadır.
Bugün büyük bir metropole dönüşmüş olan izmir kenti, günümüzden yaklaşık 5000 yıl kadar önce bayraklı tepekule mevkiinde, korunaklı bir liman çevresinde kurulmuştur.
Kentin bazı bölgeleri (çiğli, bornova, Işıkkent, pınarbaşı, gaziemir, sarnıç) sanayi ve ticaret fonksiyonları ile ön plana çıkarken, bazıları da (konak, bornova, buca gibi) idari ve kültürel açıdan farklılık göstermektedir.
(Raziye Oban, coğrafya öğretmenliği yüksek lisans tezi'nden)